Пропуснал съм това ти мнение, но сега да ти отговоря - досега в БГ не са сменяли батерия, обаче когато последно обслужвах колата, казаха че са задължени да изкупят дефектирала или стара батерия, защото Тойота са длъжни да рециклират хибридните батерии - колко ще платят - друг въпрос.Scott написа:Не вярвам в България да се плаща т.нар. Core credit, за рециклиране на старата батерия ама знае ли човек.
Относно смяната на отделни елементи, приеми съвета на човек, който 15-ина години се занимава с батерии - струва си само ако ти е хоби, никой официален сервиз не го прави. Все едно на износена гума да 'смениш' един-два от грайферите.
За грайфера - ако гумата е е износена - със сигурност няма да "сменя един-два от грайферите", обаче, ако ако спукам гумата с пирон - със сигурност няма да я хвърля, заедно с другите 3 гуми...
Цените дето цитираш от тук: http://www.greencarreports.com/news/107 ... cost-guide - пъусни всичко останало - защо само частта с цените.
Ето ти още цитати:
The Prius battery (and the battery-power management system) has been designed to maximize battery life. In part this is done by keeping the battery at an optimum charge level - never fully draining it and never fully recharging it. As a result, the Prius battery leads a pretty easy life. We have lab data showing the equivalent of 180,000 miles with no deterioration and expect it to last the life of the vehicle. We also expect battery technology to continue to improve: the second-generation model battery is 15% smaller, 25% lighter, and has 35% more specific power than the first. This is true of price as well. Between the 2003 and 2004 models, service battery costs came down 36% and we expect them to continue to drop so that by the time replacements may be needed it won't be a much of an issue. Since the car went on sale in 2000, Toyota has not replaced a single battery for wear and tear.