Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувай отговор

Какво мислите по въпроса?

Да
107
51%
Не
25
12%
Зависи от шофьора
79
37%
 
Общо гласове: 211

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от Rudy » 24 Апр 2014 17:55

Scott написа:Не вярвам в България да се плаща т.нар. Core credit, за рециклиране на старата батерия ама знае ли човек.
Относно смяната на отделни елементи, приеми съвета на човек, който 15-ина години се занимава с батерии - струва си само ако ти е хоби, никой официален сервиз не го прави. Все едно на износена гума да 'смениш' един-два от грайферите.
Пропуснал съм това ти мнение, но сега да ти отговоря - досега в БГ не са сменяли батерия, обаче когато последно обслужвах колата, казаха че са задължени да изкупят дефектирала или стара батерия, защото Тойота са длъжни да рециклират хибридните батерии - колко ще платят - друг въпрос.
За грайфера - ако гумата е е износена - със сигурност няма да "сменя един-два от грайферите", обаче, ако ако спукам гумата с пирон - със сигурност няма да я хвърля, заедно с другите 3 гуми...

Цените дето цитираш от тук: http://www.greencarreports.com/news/107 ... cost-guide - пъусни всичко останало - защо само частта с цените.

Ето ти още цитати:
The Prius battery (and the battery-power management system) has been designed to maximize battery life. In part this is done by keeping the battery at an optimum charge level - never fully draining it and never fully recharging it. As a result, the Prius battery leads a pretty easy life. We have lab data showing the equivalent of 180,000 miles with no deterioration and expect it to last the life of the vehicle. We also expect battery technology to continue to improve: the second-generation model battery is 15% smaller, 25% lighter, and has 35% more specific power than the first. This is true of price as well. Between the 2003 and 2004 models, service battery costs came down 36% and we expect them to continue to drop so that by the time replacements may be needed it won't be a much of an issue. Since the car went on sale in 2000, Toyota has not replaced a single battery for wear and tear.
Изображение

Аватар
BOz
Мнения: 4291
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от BOz » 24 Апр 2014 19:02

Само едно уточнение за това:
We have lab data showing the equivalent of 180,000 miles with no deterioration and expect it to last the life of the vehicle
Това го написах горе - според производителя този "life of the vehicle" е заложен от 10 години. Демек всичко е предвидено да работи до 10-тата година, като след това вече се очават големите сривове на всичко.
И главно тези батерии се прецакват не от самия разряд/заряд, защото както е написано те се поставят под максимално оптималните цикли, а се прецакват повече от времето.
Или накратко не гледайте на колко километра е дадената батерия (естествено, че и това е важно), но по-важния показател е колко време е била в експлоатация и в какъв климат. Това реално я съсипва повече. А особено ако е била в по-горещ климат, тогава работата става зле. Има много тестове направени (отново в САЩ), че дори и за 2 години на топъл климат, към южен САЩ, батерията вече е с капацитет от порядъка на 60%. А има тестове на северен район - това беше основния показател - топлината на климата в който се кара, то и след 5 години и дори 200к мили, то капацитета се е запазил на 70%.
Колкото и да си кривим душата то има умрели батерии. Да, малко са, но ги има. И точно това е проблема, дали може да намериш екземпляр, който да е със здрава батерия. Да и 5% умрели да има, то пак ги има. А 5% са си голяма цифра, особено ако не си финансово подготвен и знаеш, че купуваш една кола, която е в края на жизнения си цикъл и тепърва се очаква този процент да стане 95%.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4924
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от slowtraveler » 24 Апр 2014 19:55

BOz написа:.
И да, на моето БМВ съм с чисто нова турбина, чисто нова силова част - маховик, съединител, лагери кардан, тампони диференциал, тампони на двигател и скорости (всички), нови (заводски рециклирани) дюзи, всички гарнитури по двигателя са ми сменени и всичко това ми струва по-евтино от една единствена батерия на Приус.....
Чаках конкретика, но не видях такава....
Ако БМВ ти е E93 325d /2008г (ДВГ-М57N2)то нещата биха изглеждали така:
Турбина: 3281.24лв
Маховик:1892.09 лв
Съединител комплект: 830.42лв
Лагер кардан (само средния) : 54.12 - дреболия
Тампони на двигател: ляв/десен: 165.95 х 2 = 330
Дюзи: 803.46 х 4 = 3213лв
Другите тампони и гарнитурите не ми се търсеха...
Та до тук без работата: 9550лв... Като се има предвид, че работата обикновено е равна на материалите - всичко ще излезе около 19х.лв ако ползваш официален сервиз....
И да е доста по-малко труда, все пак не вярвам да излезе по-малко от 15-16х.лв.... Смяна на задно ляво окачване на Х1 на колегата излезе някъде над 20х.лв....
Цените са официалните на ДАРУ КАР...


P.S. Блял съм някъде - написал съм 4 дюзи, пък те са 6.... Т.е. - добави още едни 1600лв :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от Rudy » 24 Апр 2014 20:15

slowtraveler написа: Та до тук без работата: 9550лв... Като се има предвид, че работата обикновено е равна на материалите - всичко ще излезе около 19х.лв ако ползваш официален сервиз....
И да е доста по-малко труда, все пак не вярвам да излезе по-малко от 15-16х.лв.... Смяна на задно ляво окачване на Х1 на колегата излезе някъде над 20х.лв....
Цените са официалните на ДАРУ КАР...


P.S. Блял съм някъде - написал съм 4 дюзи, пък те са 6.... Т.е. - добави още едни 1600лв :)
Slow - че си блял - блял си. Защото не само не си включил всички чаркове, но си и пропуснал факта, че това се повтаря на всеки 150-200 х.км. (дюзите, съед. с маховик и турбо).
А иначе BOz може да продължи да очаква Годо и да пише 5%, ама процентите са два пъти по-малко за всички приуси. no.gif
Много силно се съмнявам, че има поне 30% от дизеловите БМВ-та на по 150 х.км., на които не са сменени изброените по-горе "консумативи".
Изображение

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от Rudy » 24 Апр 2014 20:18

BOz написа:Само едно уточнение за това:
We have lab data showing the equivalent of 180,000 miles with no deterioration and expect it to last the life of the vehicle
Това го написах горе - според производителя този "life of the vehicle" е заложен от 10 години. Демек всичко е предвидено да работи до 10-тата година, като след това вече се очават големите сривове на всичко.
Поредните глупости...
Я уточни нещо за това:
Since the car went on sale in 2000, Toyota has not replaced a single battery for wear and tear.
Изображение

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от LEXUS » 24 Апр 2014 20:35

BOz написа:
Доказано е, че след 150к пробег, капацитета ѝ спада с над 30%.
Къде е доказано?
BOz написа: Аз ще си купя Приуса, който искам и ми хареса, наистина, ако един от вас ми даде писмено заявление, че в случай на умриране на батерия в следващите 3 години, той ще ми поеме ремонта.
Нали сте бабаити и гарантирате, че това не може да се случи. Ето, аз заявявам, че още утре го взимам ако един само излезе и подпише такъв документ и да напишем една ЗЗ за цената на новата батерия със срок от 3 години.
И да, има много по-евтини и рециклирани батерии в САЩ. Но всички те са стари и се рецликлират със стари селове. А ако видя цената на такава, която е заводски рециклирана с нови селове, когато се сложи транспорт (съмнявам се някой да я изпрати от САШ, но да допуснем ,че ще го направи), то с транспортните разходи, включвайки ДДС и мито, то излиза на цена около и малко под 5000лв.
Ако някой знае по-добра оферта, нека сподели. Нали за това е форума, за да се споделят директно впечатления. Аз споделям, каквото съм прочел, без практическо проиграване, а само проиграване на хартия с цената на евентуалната покупка.
Батерии от примерно катастрофирали Приус се продават за около 500 $.

BOz написа:Едиствено и само 10 годишна гаранция имат батериите на автомобилите, които са предназначени за продажба в Калифорния. Но ти там Приуса е по-различен от останалите.
Управлението е по-различно на батериите, нямаш копчето ЕВ и още доста неща. Само и само, за да могат да я докарат до 10-тата година що годе жива-умряла. biggrin.gif
И в Калифорния Приус е с ЕВ. biggrin.gif
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4924
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от slowtraveler » 24 Апр 2014 21:25

Rudy написа:.........Много силно се съмнявам, че има поне 30% от дизеловите БМВ-та на по 150 х.км., на които не са сменени изброените по-горе "консумативи".
Твърдо не съм настроен срещу БМВ, просто констатирах факти...
Бях взел преди 3-4 години за служебно едно дърто BMW 325d - бе на мноооооооооого километри (по документи - 14-15 годишна кола на стандартните 170х.км tooth.gif )...
За година ЯКА експлоатация (смятай - наливане на незнайна нафта и газ до дупка като за служебен евтин автомобил - имам снимки на километража над 200км/ч) единствения проблем, който изскочи бе демпферна шайба за ремъка... Дару кар бе около 800лв, на друго място - 300лв с труда... Никакви други проблеми нито с турбото, нито с дюзи.... Шестака мъркаше, палеше безпроблемно и в студа. И не пропушваше колкото и както да го настъпваш (само при самото палене студен издухваше около 4-5 литра лек пушек)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от Vesko » 24 Апр 2014 21:28

Много хубави са си БМВ-тата. Една тройка дизел е колата с която съм успял да мина 800+км с един резервоар. Не че знам обема му, но май е 60-65л... :thumbsup:
Преди: Авенсис 1.6 4АФЕ/1999г, Авенсис 1.8/2003г, Ярис 1.3 Авт/2004г, Авенсис 2.2Д4Д/2005г
Изображение

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от Scott » 24 Апр 2014 21:36

Rudy написа:За грайфера - ако гумата е е износена - със сигурност няма да "сменя един-два от грайферите", обаче, ако ако спукам гумата с пирон - със сигурност няма да я хвърля, заедно с другите 3 ...
Руди, не ми се спори, защо се правиш на луд. Ако се повреди клетка, докато са още нови нали батерията ще е в гаранция и ще ти я сменят цялата. Като се повреди елемент на 10г. батерия вследствие на wear and tear, в какво състояние ще са другите според теб?
А относно:
Since the car went on sale in 2000, Toyota has not replaced a single battery for wear and tear.
не е същото като Toyota has not replaced a single battery, т.е. всички батерии дето са сменени от Тойота са ги минали по гаранция. Тези батерии дето са се повредили вследствие на wear and tear, не е изгодно да се сменят от Тойота, собствениците се оправят сами. Наивно е да мислиш че няма повредени батерии вследствие на износване, а има толкова много оферти в Ибей и подобни за смяна на елементи.

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от Scott » 24 Апр 2014 21:39

Vesko написа:Много хубави са си БМВ-тата. Една тройка дизел е колата с която съм успял да мина 800+км с един резервоар. Не че знам обема му, но май е 60-65л... :thumbsup:
Аз редовно минавам 600+ мили с един резервоар на Х3, 63 литра е. А относно дюзи и подобни, колата е на 180к км, нищо не е пипано по двигателя.

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от Vesko » 24 Апр 2014 21:44

Scott написа:
Vesko написа:Много хубави са си БМВ-тата. Една тройка дизел е колата с която съм успял да мина 800+км с един резервоар. Не че знам обема му, но май е 60-65л... :thumbsup:
Аз редовно минавам 600+ мили с един резервоар на Х3, 63 литра е. А относно дюзи и подобни, колата е на 180к км, нищо не е пипано по двигателя.
Да, обяче с хибрида (65л) рядко успявам да мина повече от 600км biggrin.gif
Преди: Авенсис 1.6 4АФЕ/1999г, Авенсис 1.8/2003г, Ярис 1.3 Авт/2004г, Авенсис 2.2Д4Д/2005г
Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4924
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от slowtraveler » 24 Апр 2014 21:51

Vesko написа:....Да, обяче с хибрида (65л) рядко успявам да мина повече от 600км biggrin.gif
Ами веско вземи си дизел бре - откога ти разправят хората.... Аз засега гледам от пълен резервоар до светване на резервата само тежко градско врътвам 700+км :whistle: tongue.gif
Извън града с внимателно каране (до 100км/ч) бих могъл да се пробвам на 1300-1400км до светване на резервата... (е, има една подробност, ама ще я премълчим tooth.gif )
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от jim_beam » 24 Апр 2014 22:04

големината на резервара ли? w00t.gif
щото си спомням на един приятел туарега в10 тди със 100л пак изминаваше колкото на веско хибрида. tooth.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от Vesko » 24 Апр 2014 22:07

slowtraveler написа:
Vesko написа:....Да, обяче с хибрида (65л) рядко успявам да мина повече от 600км biggrin.gif
Ами веско вземи си дизел бре - откога ти разправят хората.... Аз засега гледам от пълен резервоар до светване на резервата само тежко градско врътвам 700+км :whistle: tongue.gif
Извън града с внимателно каране (до 100км/ч) бих могъл да се пробвам на 1300-1400км до светване на резервата... (е, има една подробност, ама ще я премълчим tooth.gif )
Минал съм и по този път. Имах авенсис 2.2Д4Д, ама и той не минаваше повече километра с един резервоар biggrin.gif

Де намираш толкова натоварени пътища, че да караш до 100км/ч? Аз само веднъш попаднах на подобен път до петрич и разхода на хибрида ми беше 6л/100 tooth.gif Ама втори път толкова натоварен път не намерих worthy.gif

ПП: Като се замисля 65л/6л/100 = 1000+км.... ама пътя се оказа къс (като във вица за виетнамците в кремиковци) biggrin.gif
Последно промяна от Vesko на 24 Апр 2014 22:11, променено общо 1 път.
Преди: Авенсис 1.6 4АФЕ/1999г, Авенсис 1.8/2003г, Ярис 1.3 Авт/2004г, Авенсис 2.2Д4Д/2005г
Изображение

Аватар
BOz
Мнения: 4291
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от BOz » 24 Апр 2014 22:09

slowtraveler написа:
BOz написа:.
И да, на моето БМВ съм с чисто нова турбина, чисто нова силова част - маховик, съединител, лагери кардан, тампони диференциал, тампони на двигател и скорости (всички), нови (заводски рециклирани) дюзи, всички гарнитури по двигателя са ми сменени и всичко това ми струва по-евтино от една единствена батерия на Приус.....
Чаках конкретика, но не видях такава....
Ако БМВ ти е E93 325d /2008г (ДВГ-М57N2)то нещата биха изглеждали така:
Турбина: 3281.24лв
Маховик:1892.09 лв
Съединител комплект: 830.42лв
Лагер кардан (само средния) : 54.12 - дреболия
Тампони на двигател: ляв/десен: 165.95 х 2 = 330
Дюзи: 803.46 х 4 = 3213лв
Другите тампони и гарнитурите не ми се търсеха...
Та до тук без работата: 9550лв... Като се има предвид, че работата обикновено е равна на материалите - всичко ще излезе около 19х.лв ако ползваш официален сервиз....
И да е доста по-малко труда, все пак не вярвам да излезе по-малко от 15-16х.лв.... Смяна на задно ляво окачване на Х1 на колегата излезе някъде над 20х.лв....
Цените са официалните на ДАРУ КАР...


P.S. Блял съм някъде - написал съм 4 дюзи, пък те са 6.... Т.е. - добави още едни 1600лв :)
Реалността и конкретика щом искаш:
Турбина Гарет 2256 1839лв като върнеш старата
6х462=2772лв дюзи Бош с връщане на старите
==== Тези 2 неща не съм ги плащал аз от джоба, а предишния собственик на колата ====
Съединител+Маховк Люк (просто не е в опаковка БМВ) = 1200лв - внос Англия
Тампони двигател + скорости, оригинални = 380лв - внос Англия
Лагер кардан, оригинален - 120лв внос Англия
Тампон кардан оригинал = 140лв внос Англия
Тампон заден диф. = 35лв внос Германия
Пилотен лагер колянов вал, оригинал = 30лв внос Англия
Втулки скоростна кутия оригнал = 22лв - внос Германия

Така както и да ги смятам, нещо не мога да ги изкарам 20к лева, а ги изкарвам по-малко от колкото струва една батерия за Приус, баси. laugh.gif
А всичко, което е сменено с изключение на самия съединител = приблизително 450лв и турбината 1839лв, демек има няма 2300лв общо, е било само заради моя мозък. Никоя от останалите части не е била дефектирала в момента на смяната. Всичко е било, защото трябва просто да е ново.
Като махаш скоростната кутия, то е най-добре да се сменя маховик, лагери, тампони и всичко останало, за да може да караш истинска кола, а не да трябва след няколко месеца отново да правиш нещо. В този ред на мисли, имам няколко абсолютно здрави части, като маховик, който е неразличим от нов за продаване за М57 двигател. Ако на някой му трябва. Давам и 1 година гаранция лично за него. punk.gif
Демек реално, ако сменяме само нещата, които трябват, поддръжката на едно дизелово БМВ струва под 1/3 от една единствена батерия на Приус. А все някога нещо ще трябва да се прави, предполагам. Или сега ще кажете, че абсолютно никога нищо не се разваля на този Приус и ще е вечно здрав. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 79 госта