Зарядно устройство за акумулатор
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Зарядно устройство за акумулатор
Е ако искаш има и големи:
Това не само зарежда акумулатора, но може и да стартира колата, да надуе гумите, има даже лампа и USB да си заредиш телефона, ако закъсаш някъде
а това даже бих си взел в колата:
Това не само зарежда акумулатора, но може и да стартира колата, да надуе гумите, има даже лампа и USB да си заредиш телефона, ако закъсаш някъде
а това даже бих си взел в колата:
- slowtraveler
- Мнения: 5007
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 172 пъти
- Получена благодарност: 153 пъти
Re: Зарядно устройство за акумулатор
Технологията се развива. Съвременните зарядни са с импулсни захранвания... Направи сметка - един лаптоп може да има захранване 170W, което би могло да даде над 10А ток при 14-15V... С размер на зарядно за лаптоп.....ffsolutions написа:Е, вие ми скрихте шапката, честно! Аз си представях някаква по-голяма кутия, поне колко то една микровълнова, дето се вика, а то... laugh.gif ...
Така са и съвременните електрожени - нямат нищо общо с предишните електрожени, които трябва да ги мъкнат на количка
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1095
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Re: Зарядно устройство за акумулатор
Второто е енергийна станция за къмпинг. Надува и матраци.Rudy написа:...
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Зарядно устройство за акумулатор
А щипките за какво са?Оги написа:Второто е енергийна станция за къмпинг. Надува и матраци.
Основното приложение е за колата - дава ток, въздух и светлина. Ако правеше и още нещо най-вероятно щях да изгоня жената... biggrin.gif
-
- Мнения: 1095
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Re: Зарядно устройство за акумулатор
Като си ползуваш акумулатора на колата за осветление на шатрата да можеш на другия ден да запалиш.Rudy написа:...А щипките за какво са?...
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Зарядно устройство за акумулатор
И кукли предполагам...Оги написа:Второто е енергийна станция за къмпинг. Надува и матраци.Rudy написа:...
Re: Зарядно устройство за акумулатор
Правете разлика между "ампери" и "амперчасове". Няма такова нещо като "зарядното е слабо за акумулатора" - ако ще и 10 000 амперчасов да е, това няма никакво значение, то ще си го зарежда. Колкото е по-голям акумулатора, толкова по-бавно ще достига до пълен заряд. Това е.Оги написа:-Щото както го дават за до 120 Ач акумулатор жиците на тез щипки нещо тънки ми се виждат.
100% ви препоръчвам лидълското зарядно - не, че използвам такива устройства често, но когато ми се наложи (нали ми откраднаха акумулатора и трябваше да съживявам друг), с него нямаше никакви грижи. До човекът който повдигна темата - колко струва този акумулатор, който искаш да поддържаш жив? 150-200 лева? За чий ти е да купуваш зарядно за 200, за да спасиш акумулатор за толкова? По-добре продай акумулатора и като ти дойде време пак да караш колата си купи нов - на много по-голяма далавера ще си. И да знаеш, че нищо й няма на електрониката ако не работи. Нещата се чупят повече докато работят.
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Зарядно устройство за акумулатор
Това изказване е меко казано невярно. Оптималния заряден ток се определя от капацитета и вида на акумулатора. За оловни акумулатори той е от порядъка 1/10 до 1/15 от капацитета. Зареждане на акумулатор с голям капацитет с много малък ток може да намали капацитета му в периода на експлоатация, тъй като само повърхностния слой на плочите влиза в реакция. А примера ти с 10000Ач акумулатор е смешен - представи си че тока му на саморазряд е 2.5 Ампера а зарядното дава 2.3А. Можеш ли да сметнеш колко 'дълго' ще се зарежда?philipp написа:Няма такова нещо като "зарядното е слабо за акумулатора" - ако ще и 10 000 амперчасов да е, това няма никакво значение, то ще си го зарежда...
- BOz
- Мнения: 4317
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
Re: Зарядно устройство за акумулатор
Ами това твърдение не е баш така - за малкия заряден ток.
И теоретично, и практично няма такова изискване за лимитиране на 1/10 или 1/15 от капацитета му.
Тази препоръка е по-скоро за определяне на горната граница на заряден ток, а не е препоръчителна по принцип.
Производителите се придържат към нея, защото:
1. Не е много висока и щади акумулатора.
2. Не е много ниска и да отнема много време за заряд от друга страна.
Винаги при заряд и разряд само повърхностния слой на плочите влиза в реакция.
Положителните плочи са направени от оловен диоксид. Отрицателните плочи са от олово, а електролита е сярна киселина.
Именно защото имаш електролит, въпросната киселина, то само тя влиза в контакт с плочите. Или тя влиза в контакт с повърхността на плочите.
При черпене на енергия от акумулатора и създаване на електрохимична реакция, точно от повърхностния слой на плочите се отделя материал, който чрез сярната киселина образува оловен сулфат, вода и енергия.
Самата енергия когато се подаде на плочите, започва обратния процес - оловния сулфат и водата се преобразуват на оловен диоксид и олово, като активния материал започва да се връща върху плочите. Тази реакция не изисква никакъв контрол от заряден ток в долна граница.
Изисква се до толкова, че да мине бързо. Защото за да стигнеш до зареждане на акумулатора, то той е разреден. А когато е разреден, то оловния сулфат започва да се втвърдява, като през това време водата също причинява корозия на плочите. След като плочите корозират и оловния сулфат започне да се втвърдява, то активните вещества не могат да се върнат обратно по плочите.
Изисква се контрол от горна граница на зареждане, защото при по-голям ток се образува също така и водород, който се образува от водата. По този начин реално се отнема, изпарява водата. И точно защото не искаме да образуваме газ (водород), то се придържаме към по-ниски зарядни нива.
За това самия нисък заряд само по себе си не носи никакви негативни последици. И защото не искаш батерията да ти стои в такова, разредено състояние, то не искаш да я зареждаш с 1 мА ток.
Но ако батерията не е разредена, а е в заредено състояние, то даже препоръката е да се поддържа с циклови зарядни между 1/500 и 1/1000 от капацитета ѝ.
Или демек ако искаш една батерия да я поддържаш заредена, то се препоръчва зарядния цикъл за поддръжката ѝ да става с ток около 0,1 ампера.
И теоретично, и практично няма такова изискване за лимитиране на 1/10 или 1/15 от капацитета му.
Тази препоръка е по-скоро за определяне на горната граница на заряден ток, а не е препоръчителна по принцип.
Производителите се придържат към нея, защото:
1. Не е много висока и щади акумулатора.
2. Не е много ниска и да отнема много време за заряд от друга страна.
Винаги при заряд и разряд само повърхностния слой на плочите влиза в реакция.
Положителните плочи са направени от оловен диоксид. Отрицателните плочи са от олово, а електролита е сярна киселина.
Именно защото имаш електролит, въпросната киселина, то само тя влиза в контакт с плочите. Или тя влиза в контакт с повърхността на плочите.
При черпене на енергия от акумулатора и създаване на електрохимична реакция, точно от повърхностния слой на плочите се отделя материал, който чрез сярната киселина образува оловен сулфат, вода и енергия.
Самата енергия когато се подаде на плочите, започва обратния процес - оловния сулфат и водата се преобразуват на оловен диоксид и олово, като активния материал започва да се връща върху плочите. Тази реакция не изисква никакъв контрол от заряден ток в долна граница.
Изисква се до толкова, че да мине бързо. Защото за да стигнеш до зареждане на акумулатора, то той е разреден. А когато е разреден, то оловния сулфат започва да се втвърдява, като през това време водата също причинява корозия на плочите. След като плочите корозират и оловния сулфат започне да се втвърдява, то активните вещества не могат да се върнат обратно по плочите.
Изисква се контрол от горна граница на зареждане, защото при по-голям ток се образува също така и водород, който се образува от водата. По този начин реално се отнема, изпарява водата. И точно защото не искаме да образуваме газ (водород), то се придържаме към по-ниски зарядни нива.
За това самия нисък заряд само по себе си не носи никакви негативни последици. И защото не искаш батерията да ти стои в такова, разредено състояние, то не искаш да я зареждаш с 1 мА ток.
Но ако батерията не е разредена, а е в заредено състояние, то даже препоръката е да се поддържа с циклови зарядни между 1/500 и 1/1000 от капацитета ѝ.
Или демек ако искаш една батерия да я поддържаш заредена, то се препоръчва зарядния цикъл за поддръжката ѝ да става с ток около 0,1 ампера.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- slowtraveler
- Мнения: 5007
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 172 пъти
- Получена благодарност: 153 пъти
Re: Зарядно устройство за акумулатор
BOz, явно не си прочел / вникнал в мнението на Скот...
Всичко си има граници... И тъй-като Филип 'повдигна летвата' за акумулаторите (гледам, вече се е коригирал ), Скот съвсем логично коментира, че няма смисъл от заряд с нисък ток...
Какъв е смисъла да извършваш заряд с ток под (или близо до) тока на саморазряд на акумулатора...
Ако саморазряда на акумулатора е 50мА, то 'поддържащ' цикъл 30-40мА само ще намали разряда, но в никакъв случай няма да го зареди...
Всичко си има граници... И тъй-като Филип 'повдигна летвата' за акумулаторите (гледам, вече се е коригирал ), Скот съвсем логично коментира, че няма смисъл от заряд с нисък ток...
Какъв е смисъла да извършваш заряд с ток под (или близо до) тока на саморазряд на акумулатора...
Ако саморазряда на акумулатора е 50мА, то 'поддържащ' цикъл 30-40мА само ще намали разряда, но в никакъв случай няма да го зареди...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4317
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
Re: Зарядно устройство за акумулатор
А бе вникнах в мнението и коментирам само частта, че ако заряда бил малък, това води до увреждане на батерията, което не е коректно да се твърди.
Една батерия има саморазряд около 5% на месец.
Ако вземем една средностатистическа батерия от 74Ач, това прави 3.7Ач на месец. Това при средно напрежение около 12.5 волта прави мощност от порядъка на 46 вата за един месец.
Тази мощност ако я разделим на целия месец в секунди, това прави около 2 592 000 секунди.
Или тези 46 вата като ги разпределим за тези секунди това прави около 1,774691358024691e-5 вата на секунда.
Или стигаме до такава теоретична постановка, че всеки един източник на енергия, който може да изкара над 13 волта, ще може да осигури всеки средностатистически акумулатор от саморазряд.
Нещо много в теорията навлизаме за някакво тъпо зарядно за акумулатор.
За това колегата philipp е напълно прав, че каквото и зарядно за акумулатор да вземеш, то ще може да заредиш всеки един акумулатор без никакви проблеми за самия акумулатор.
Аз нямам досег с акумулатор от 10000 Ач, където е дал в примера.
Но нека бъдем по-брутални и вземем теоретичната постановка с 10 000 Ач такъв акумулатор. При 5% средностатистически саморазряд на месец, това ще направи около 500 Ач за един месец. Или около 6250 вата енергия за един месец. Това се пада по около 208 вЧ енергия на ден, което е 8,7 вата на час. Демек имаме 8.7 вата консуматор.
Тези 8.7 вата консуматор (саморазряд) са около 1,4 ампера ток.
Е, със сигурност Лидълското зарядно, което е 3.8 А, ще може да зареди този теоретичен акумулатор. Ако вземем, че вътрешното съпротивление на този акумулатор също би бил много високо, то пак ще остане достатъчно ток, за да успее да го зареди. Най-вероятно. Ако някой има такъв акумулатор, нека каже да му пращам зарядното, за да каже дали ще успее да му вдигне капацитета с 0.00х% за ден или ще има по-голям саморазряд при осигурени 3.8А източник на енергия.
Една батерия има саморазряд около 5% на месец.
Ако вземем една средностатистическа батерия от 74Ач, това прави 3.7Ач на месец. Това при средно напрежение около 12.5 волта прави мощност от порядъка на 46 вата за един месец.
Тази мощност ако я разделим на целия месец в секунди, това прави около 2 592 000 секунди.
Или тези 46 вата като ги разпределим за тези секунди това прави около 1,774691358024691e-5 вата на секунда.
Или стигаме до такава теоретична постановка, че всеки един източник на енергия, който може да изкара над 13 волта, ще може да осигури всеки средностатистически акумулатор от саморазряд.
Нещо много в теорията навлизаме за някакво тъпо зарядно за акумулатор.
За това колегата philipp е напълно прав, че каквото и зарядно за акумулатор да вземеш, то ще може да заредиш всеки един акумулатор без никакви проблеми за самия акумулатор.
Аз нямам досег с акумулатор от 10000 Ач, където е дал в примера.
Но нека бъдем по-брутални и вземем теоретичната постановка с 10 000 Ач такъв акумулатор. При 5% средностатистически саморазряд на месец, това ще направи около 500 Ач за един месец. Или около 6250 вата енергия за един месец. Това се пада по около 208 вЧ енергия на ден, което е 8,7 вата на час. Демек имаме 8.7 вата консуматор.
Тези 8.7 вата консуматор (саморазряд) са около 1,4 ампера ток.
Е, със сигурност Лидълското зарядно, което е 3.8 А, ще може да зареди този теоретичен акумулатор. Ако вземем, че вътрешното съпротивление на този акумулатор също би бил много високо, то пак ще остане достатъчно ток, за да успее да го зареди. Най-вероятно. Ако някой има такъв акумулатор, нека каже да му пращам зарядното, за да каже дали ще успее да му вдигне капацитета с 0.00х% за ден или ще има по-голям саморазряд при осигурени 3.8А източник на енергия.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
Re: Зарядно устройство за акумулатор
http://autocom.bg/продукти/2/акумулатор ... -agm-95-ahphilipp написа:Правете разлика между "ампери" и "амперчасове". Няма такова нещо като "зарядното е слабо за акумулатора" - ако ще и 10 000 амперчасов да е, това няма никакво значение, то ще си го зарежда. Колкото е по-голям акумулатора, толкова по-бавно ще достига до пълен заряд. Това е.Оги написа:-Щото както го дават за до 120 Ач акумулатор жиците на тез щипки нещо тънки ми се виждат.
100% ви препоръчвам лидълското зарядно - не, че използвам такива устройства често, но когато ми се наложи (нали ми откраднаха акумулатора и трябваше да съживявам друг), с него нямаше никакви грижи. До човекът който повдигна темата - колко струва този акумулатор, който искаш да поддържаш жив? 150-200 лева? За чий ти е да купуваш зарядно за 200, за да спасиш акумулатор за толкова? По-добре продай акумулатора и като ти дойде време пак да караш колата си купи нов - на много по-голяма далавера ще си. И да знаеш, че нищо й няма на електрониката ако не работи. Нещата се чупят повече докато работят.
Това е акумулатора , а иначе във ръководството на автомобила пише да не остава без ток.За твоя автомобил може и да е различно .
Вече си купих оригинално за ядно за 180 лв и в сравнение с лидълското е в пъти по-добро, не че другото не върши работа .
За мен тази тема приключи и е за ключ.Благодаря за коментарите.
- BOz
- Мнения: 4317
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
Re: Зарядно устройство за акумулатор
Може ли да дадеш за пример това "в пъти по-добро" в какво се изразява?
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- veso_hds
- Мнения: 1432
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 29 пъти
Re: Зарядно устройство за акумулатор
BOz,какво искаш да направиш от темата-същата като за приуса ли?Човекът ясно и точно е написал-купих си зарядно,темата е за ключ,благодаря на отзовалите се и толкова!Като искате да се дръглите намерете друго място,не опорочавайте форума!МОЛЯ ВИ!BOz написа:Може ли да дадеш за пример това "в пъти по-добро" в какво се изразява?
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
- slowtraveler
- Мнения: 5007
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 172 пъти
- Получена благодарност: 153 пъти
Re: Зарядно устройство за акумулатор
Темата не е за ключ, защото memorex не е споделил какво зарядно си взел...
'Оригинално' зарядно звучи доста отвлечено като определение - те и китайците са 'оригинални' Около 180лв бяха БОШ С7...
Ама съм купувал оригинално зарядно за акумулатори и за 3000лв - това 'по-оригинално' ли е?...
За АГМ акумулаторите има различен режим на заряд...
Обаче нещо напоследък БОШ (или поне част от представителите им ) ми паднаха в очите - тази седмица имах голямо желание да сменя 50Ач оригинален акумулатор на Доблото с Бош S4 или S5 и то 60 или 63Ач...
На което получих отговор 'ако не вземете АГМ няма да има гаранция 3г, а само 6 месеца', защото избрания от вас акумулатор не е подходящ
Опитите ми да ги убедя, че баничарка 1.3, пък била тя и дизел, без старт/стоп система няма нужда от АГМ (около 300лв) акумулатор бяха напразни. Това, че им показах оригиналния най-обикновен акумулатор (че и с по-малък капацитет) не ги убеди...
Разпечатка от сайта на БОШ с препоръчания модел акумулатор също не ги убеди - казаха ми, че официалния сайт на БОШ въобще не е меродавен, за разлика от тяхната хартийка /каталог
Не спорих - те са търговците - те решават какви условия да предложат. А аз решавам дали да им ползвам услугите...
Та заредих старото акумулаторче (турско, брандирано Фиат, но явно лошо качество - тестера показа 62% остатъчен капацитет само за 3г нормална експлоатация) и като му дойде времето ще финансирам българското производство - ще взема български акумулатор, а БОШ - да го ...
'Оригинално' зарядно звучи доста отвлечено като определение - те и китайците са 'оригинални' Около 180лв бяха БОШ С7...
Ама съм купувал оригинално зарядно за акумулатори и за 3000лв - това 'по-оригинално' ли е?...
За АГМ акумулаторите има различен режим на заряд...
Обаче нещо напоследък БОШ (или поне част от представителите им ) ми паднаха в очите - тази седмица имах голямо желание да сменя 50Ач оригинален акумулатор на Доблото с Бош S4 или S5 и то 60 или 63Ач...
На което получих отговор 'ако не вземете АГМ няма да има гаранция 3г, а само 6 месеца', защото избрания от вас акумулатор не е подходящ
Опитите ми да ги убедя, че баничарка 1.3, пък била тя и дизел, без старт/стоп система няма нужда от АГМ (около 300лв) акумулатор бяха напразни. Това, че им показах оригиналния най-обикновен акумулатор (че и с по-малък капацитет) не ги убеди...
Разпечатка от сайта на БОШ с препоръчания модел акумулатор също не ги убеди - казаха ми, че официалния сайт на БОШ въобще не е меродавен, за разлика от тяхната хартийка /каталог
Не спорих - те са търговците - те решават какви условия да предложат. А аз решавам дали да им ползвам услугите...
Та заредих старото акумулаторче (турско, брандирано Фиат, но явно лошо качество - тестера показа 62% остатъчен капацитет само за 3г нормална експлоатация) и като му дойде времето ще финансирам българското производство - ще взема български акумулатор, а БОШ - да го ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта