Avensis T25 2.0 2AD-FTV D4D 150HP 2007 - Смяна на акумулатор - модели и параметри ?
Публикувано на: 07 Сеп 2011 11:53
Здравейте съфорумници,
миналата седмица ми се наложи да сменя акумулатора на Авенсиса от подписа и искам да споделя събраната информация:).
Първото нещо което ме изуми, беше начина по който ме издъни старият. Без абсолютно никакви признаци просто умря .... Сутринта запали нормално, а след цял ден в гаража на фирмата, при опит за запалване всичко изгасна. Опита за запалване с кабели беше абсолютно безуспешен. След това хванах да премеря напрежението и о чудо - 10V . Това ми показа, че има пробила клетка (6 клетки по 2V=12V, a 5x2V=10V). За щастие гаража затворен и с доста камери, та зарязах колата със свалени кори и отворена (докато ми даваха ток забравих да се затворя прозореца). Та грабнах аз стария акумулатор и беж при един познат да взема нов. Оказа се обаче, че размера не е от най-широко разпространение. Характеристиките на стария са 84 Ah 760А стартов ток и размери: ширина-175mm, височина-190m и дължина-315mm, производство на фирмата MUTLU ( http://mutlu.bg/ ). Както се вижда на сайта, това са турски акумулатори които се вграждат оригинално в новите Тойоти.
повечето предлагани акумулатори с подобен капацитет и стартов ток са с дължина на кутията от 350mm. Но за щастие Бош имат с подходящи размери и малко по-добри характеристики (85Ah и 800A стартов ток). Модела е Bosch Silver S5 номер - 0 092 S50 080.
Сложих аз новата батерия и останах приятно изненадан, че се наложи само да запаметя отново станциите на радиото, не се наложи обучения преобучения и тем подобни.
И сега причината да пиша тема и да ви занимавам с такива дреболии.
След като пренощува без ток явно компютъра е позабравил това-онова (разни грешчици) защото, съвсем субективно, сега ми се струва, че колата върви по-добре и мотора е по-тих....
Май се оказва, че е полезно от време на време да скубем някоя клема на батерията, ей така профилактично, дори и да няма някакви проблеми с колата, по евтино е от закачане за диагностика и чистене на грешки в сервиз
миналата седмица ми се наложи да сменя акумулатора на Авенсиса от подписа и искам да споделя събраната информация:).
Първото нещо което ме изуми, беше начина по който ме издъни старият. Без абсолютно никакви признаци просто умря .... Сутринта запали нормално, а след цял ден в гаража на фирмата, при опит за запалване всичко изгасна. Опита за запалване с кабели беше абсолютно безуспешен. След това хванах да премеря напрежението и о чудо - 10V . Това ми показа, че има пробила клетка (6 клетки по 2V=12V, a 5x2V=10V). За щастие гаража затворен и с доста камери, та зарязах колата със свалени кори и отворена (докато ми даваха ток забравих да се затворя прозореца). Та грабнах аз стария акумулатор и беж при един познат да взема нов. Оказа се обаче, че размера не е от най-широко разпространение. Характеристиките на стария са 84 Ah 760А стартов ток и размери: ширина-175mm, височина-190m и дължина-315mm, производство на фирмата MUTLU ( http://mutlu.bg/ ). Както се вижда на сайта, това са турски акумулатори които се вграждат оригинално в новите Тойоти.
повечето предлагани акумулатори с подобен капацитет и стартов ток са с дължина на кутията от 350mm. Но за щастие Бош имат с подходящи размери и малко по-добри характеристики (85Ah и 800A стартов ток). Модела е Bosch Silver S5 номер - 0 092 S50 080.
Сложих аз новата батерия и останах приятно изненадан, че се наложи само да запаметя отново станциите на радиото, не се наложи обучения преобучения и тем подобни.
И сега причината да пиша тема и да ви занимавам с такива дреболии.
След като пренощува без ток явно компютъра е позабравил това-онова (разни грешчици) защото, съвсем субективно, сега ми се струва, че колата върви по-добре и мотора е по-тих....
Май се оказва, че е полезно от време на време да скубем някоя клема на батерията, ей така профилактично, дори и да няма някакви проблеми с колата, по евтино е от закачане за диагностика и чистене на грешки в сервиз