Страница 1 от 2

Avensis T25 2.0 2AD-FTV D4D 150HP 2007 - Смяна на акумулатор - модели и параметри ?

Публикувано на: 07 Сеп 2011 11:53
от lederman
Здравейте съфорумници,
миналата седмица ми се наложи да сменя акумулатора на Авенсиса от подписа и искам да споделя събраната информация:).
Първото нещо което ме изуми, беше начина по който ме издъни старият. Без абсолютно никакви признаци просто умря .... :) Сутринта запали нормално, а след цял ден в гаража на фирмата, при опит за запалване всичко изгасна. Опита за запалване с кабели беше абсолютно безуспешен. След това хванах да премеря напрежението :) и о чудо - 10V :). Това ми показа, че има пробила клетка (6 клетки по 2V=12V, a 5x2V=10V). За щастие гаража затворен и с доста камери, та зарязах колата със свалени кори и отворена (докато ми даваха ток забравих да се затворя прозореца). Та грабнах аз стария акумулатор и беж при един познат да взема нов. Оказа се обаче, че размера не е от най-широко разпространение. Характеристиките на стария са 84 Ah 760А стартов ток и размери: ширина-175mm, височина-190m и дължина-315mm, производство на фирмата MUTLU ( http://mutlu.bg/ ). Както се вижда на сайта, това са турски акумулатори които се вграждат оригинално в новите Тойоти.
повечето предлагани акумулатори с подобен капацитет и стартов ток са с дължина на кутията от 350mm. Но за щастие Бош имат с подходящи размери и малко по-добри характеристики (85Ah и 800A стартов ток). Модела е Bosch Silver S5 номер - 0 092 S50 080.
Сложих аз новата батерия и останах приятно изненадан, че се наложи само да запаметя отново станциите на радиото, не се наложи обучения преобучения и тем подобни.
И сега причината да пиша тема и да ви занимавам с такива дреболии. :)
След като пренощува без ток явно компютъра е позабравил това-онова (разни грешчици) защото, съвсем субективно, сега ми се струва, че колата върви по-добре и мотора е по-тих....
Май се оказва, че е полезно от време на време да скубем някоя клема на батерията, ей така профилактично, дори и да няма някакви проблеми с колата, по евтино е от закачане за диагностика и чистене на грешки в сервиз :)

Публикувано на: 07 Сеп 2011 13:09
от Nixter
Ами и да не е турски акумулатора - не е гаранция че няма да умре. Напротив при новите Тойоти има подозрителна тенденция акумулаторите да умирата на края на третата година от закупуване на колата (когата свърши гаранцията). Моят беше Варта (оригинално вграден) и на третата година умря (сега зима), но го заредих и цяла лято нямам проблеми. Съмнява ме обаче да изкара четвъртата зима, която иде. Един колага си купи два нови Рава в семействотро. В рамките на 2 седмици и двата му акумулатора умират тотално. Пробега на колите е разлиен, но годините са 3 и месец - два. Базикахме се с него как така японците са сметнали точно живота на акумулатора да съвпада с гаранцията. А дано сега животът им да стане 5 години, откакто порасна гаранционния период biggrin.gif

Публикувано на: 07 Сеп 2011 13:37
от lederman
ОООО нямам за цел да оплювам турските акумулатори :) просто това са факти които открих докато се ровех за да избирам. След като Тойота са ги избрали значи са подходящи :)
Този беше на 5 години което е нормален живот за акумулатор.
Аз се замислих дали да не се доверя избора на доставчик от Тойота, но прецених, че тези които отиват за производителите и тези за свободният пазар имат различни качество, а разликата в цената с Боша е педесетина лева...

Публикувано на: 07 Сеп 2011 15:49
от Nixter
Сносните марки акумулатори в магазина са задължително по-добри от тези за оригинално вграждане. Недей се набутва с оригинален. Параметрите на Тойотските акумулатори като стартов ток и ала-бала са винаги по-ниски от аналогичните акумулатори на Бош примерно (или друга сносна марка) А цената не знам как е. Предполагам си плащаш за "огиринален" акумулатор повече.

Публикувано на: 07 Сеп 2011 16:39
от lederman
така и направих :) Бош с 3 години гаранция и по добри характеристики...

Публикувано на: 08 Сеп 2011 00:20
от jim_beam
ако на бош казвате добра марка,здраве му кажи.били са някога.
наистина има масово случаи на дефекти около 3г. на ориг. вградените при рав4.моя явно е изключение и вече почти 5г. се държи въпреки дневни светлини и печка.мисля панасоник,ще проверя.100к без грешка!
като умре сигурно ще опитам с по-як заради печката,но и оригинален май си е най-добре!

пс> от алармите ви идват проблемите,99% съм сигурен!

Публикувано на: 08 Сеп 2011 06:44
от muf
На моята стара РАВ4 оригиналния акумулатор се оказа 120 лева
happy.gif
Вярно малък е 35 Ah, но и в момента колата е с такъв и няма грижи

Публикувано на: 08 Сеп 2011 09:15
от Rudy
jim_beam написа:...пс> от алармите ви идват проблемите,99% съм сигурен!
+1 (друга причина са алтернаторите)

145k, 6+ г., оригиналния от Toyota (made in France). Никакви грижи

Публикувано на: 08 Сеп 2011 09:21
от didak
Rudy, ако си прав за алтернаторите - значи проблема е в Тойота.
Което пък е по-кофти, от това проблема да е в акумулаторите.

Публикувано на: 08 Сеп 2011 09:45
от lederman
Причините може да са страшно много... то затова се мери консумацията при загасен автомобил ( утечките ).
Алтернатора също е възможна причина но напрежението при ниски обороти си е 13.7~8V сиреч си е О.К.

а от Бош силвър имам много добри спомени :) С един Спринтер ни свърши нафтата и докато подкачи въртяхме поне 50 пъти но запали :) после карах едно Мусо (невероятен кенеф) редовно Боша беше от полза :).
така на служебни коли имам добри наблюдения за Бош и си взех и за мен. има 3 години да се скапва, дано не е после :)

Публикувано на: 13 Сеп 2011 11:20
от Petar
Аз съм си изключил алармата тъй като я държа в гараж и вече 4-та година карам с един стар монбат и за сега проблеми нямам

Публикувано на: 13 Сеп 2011 14:43
от LEXUS
Не съм съгласен с колегата Nixter. Може би действително алармите точат акумулаторите, това е възможна причина. Но Тойота няма защо да слага калпави акумулатори,които да се чупят точно на 3-тата годиниа,когато изтича гаранцията, защото Тойота няма сметка от цялата работа.

Между другото старата Корола дойде от Германия с оригиналния си акумулатор Тойота и го сменихме след 10-тата година. Забравих да спомена,че на старите Тойоти акумулаторите са Тойота. Пише само Тойота. Бели кутии с червени букви. Сега предполагам отново за някои пазари е така.

Отделно Бош не са с никак добър авторитет от гледна точка на здравина, но акумулаторите са им добри, поне добри отзиви чувам. Добър избор е направил колегата според мен. Аз бих заложил на оригинален от Тойота обаче.

Публикувано на: 13 Сеп 2011 15:00
от Vesko
Оригинален такъв за авенсис 2.2 Д4Д е 235лв със ДДС

Публикувано на: 13 Сеп 2011 15:17
от lederman
Vesko написа:Оригинален такъв за авенсис 2.2 Д4Д е 235лв със ДДС
значи и цената е същата :) Бош-а (с ДДС) е 250лв.

а знаеш ли каква марка са "Оригиналните" ? Дали са като тези за първоначално вграждане ?

Публикувано на: 13 Сеп 2011 16:00
от LEXUS
.сдфс