Замръзване на стъклата отвътре дори :) вентилация ?

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
Toyko
Мнения: 683
Регистриран: 17 ное 2011 13:06
Репутация: 0
Местоположение: София

Замръзване на стъклата отвътре дори :) вентилация ?

Мнениеот Toyko » 30 яну 2012 10:21

Здравейте, днес към 6:30 стъклата ми бяха замръзнали отвън и ...отвътре ! Чудо на чудесата едни снежни дантели бяха се образували. Верно че беше - 7/10 ама нормално ли е това? Явно се дължи на останала влага в купето от дишането , която вентилацията не изкарва. Не карам напоследък с въртене на въздуха вътре именно да изкарва тая влага, но пак е станало. Колата явно "диша" недостатъчно и скрежът е хванал. Някой акъл как да избегнем? Или няма да е възможно при -15/20 ???

Nixter
Мнения: 584
Регистриран: 31 окт 2007 18:39
Репутация: 0
Местоположение: Бургас

Мнениеот Nixter » 30 яну 2012 11:43

Оня ден се случи на Айгото на жената. Изчаках да се размрази отвътре като надух духалките на макс. Следващия ден повече не се повтори, след като добре обдухах предните стъкла и избързасх с микрофибърна кърпа останалата влага. Мисля че няма да се повтори в тези студове, освен ако не забравя бутона на рециркулация включен. При никакви условия не ползвай този бутон, за да нямаш ядове с леда отвътре. Иначе ако искаш да размразяваш по-бързо поливай с топла вода отвън, но не гореща, за да не спукаш стъклото. Аз така си чистя стъклото на авенсиса тази зима, защото ми писна от драскотини по стъклото от стъгалката. Ако поливаш с вода не забравяй да пуснеш чистачката веднага като я отлепиш, че да не замръзне на стъклото водата.
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007

Потребителски аватар
iceman1234
Мнения: 123
Регистриран: 29 авг 2011 13:15
Репутация: 0
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот iceman1234 » 30 яну 2012 12:50

Ефекта се наблюдава най-вече при вкаран сняг с обувките, който остава по стелките. После колата седи на слънце, снега се топи и се изпарява, слънцето изчезва, става кокал пак навънка и влагата кондензира по стъклата, и после си и замръзва. Неприятен момент.

А тва с топлата вода ... нещо не ми харесва като идея, пукане, замръзване пак .. То с пръсклаките като си измиеш стъклото, ако решиш че има мръсотийка пак става веднага ледена пелена, та зорлем още вода да лееш - незнам ..
D4D & シビック Изображение

Потребителски аватар
SFINKS
Мнения: 1340
Регистриран: 28 сеп 2007 10:48
Репутация: 1
Местоположение: София

Re: Замръзване на стъклата отвътре дори :) вентилация ?

Мнениеот SFINKS » 30 яну 2012 14:10

Toyko написа:Здравейте, днес към 6:30 стъклата ми бяха замръзнали отвън и ...отвътре ! Чудо на чудесата едни снежни дантели бяха се образували. Верно че беше - 7/10 ама нормално ли е това? Явно се дължи на останала влага в купето от дишането , която вентилацията не изкарва. Не карам напоследък с въртене на въздуха вътре именно да изкарва тая влага, но пак е станало. Колата явно "диша" недостатъчно и скрежът е хванал. Някой акъл как да избегнем? Или няма да е възможно при -15/20 ???


Изчисти си стъклата , отвътре :thumbsup:
Де тоя късмет - отиде да изпреварва приуси летящи със 100 по магистралата.
CLK 55 AMG , CABRIO
AUDI Q7 , 3.0 DIESEL
TOYOTA COROLLA 1.4 DIESEL

Потребителски аватар
Toyko
Мнения: 683
Регистриран: 17 ное 2011 13:06
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот Toyko » 30 яну 2012 14:20

iceman1234 написа:Ефекта се наблюдава най-вече при вкаран сняг с обувките, който остава по стелките. После колата седи на слънце, снега се топи и се изпарява, слънцето изчезва, става кокал пак навънка и влагата кондензира по стъклата, и после си и замръзва. Неприятен момент.
.


мда тука май си прав това е вероятна причина за яка влага... и на мен не ми харесва топла вода, ще чистя и ще чакам или ще си купя специална кърпа да не замацва, някой има ли идея от каква материя е най-добре за бърсане на стъкла отвътре? продават ли някъде такива ? мога да я ползвам също сле дпо небрежните действия на някой автомивки, след които забелязвам че не са ми избърсали като хората задното стъкло хмммм dry.gif

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12565
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 328
Местоположение: Варна

Мнениеот slowtraveler » 30 яну 2012 14:24

Айсман e обяснил причините...
Допълнително може да има и друга причина: разтворимостта на водата във въздуха зависи много от температурата...
Ако си спрял колата в топло време, то въздуха в купето е разтворил доста повече вода, която може да задържи при спадане на температурата...
Та затова тази вода кондензира при спадане на температурата под т.н.dew point (точка на росата)..
Абсолютната влажност на въздуха е доста по-ниска при ниски температури.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

ace
Мнения: 89
Регистриран: 10 фев 2009 21:36
Репутация: 0

Мнениеот ace » 30 яну 2012 15:12

Да, има едно работещо решение - прибери си колата в гараж на топло. Освен това климатик винаги трябва да е включен дори и през зимата като духа топло. А… и аз винаги си държа включено копчето да ми циркулира въздуха вътре, щото не понасям всички миризми на нафта и бензин от колите пред мен да ми влизат в купето и да се тровя. И така пак нямам проблем с изпотяване.
Corolla 2008 1.4 D4D

Потребителски аватар
tntony
Мнения: 229
Регистриран: 30 яну 2006 23:57
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот tntony » 30 яну 2012 15:35

Аз на AVENSIS- a имам копче на климатика за предното стъкло , натискам го и след 30 секунди стъклото е абсолютно чисто и незапотено :thumbsup:
Toyota Corolla XL, 1.3, 88ps, 4E-FE, 1995
Toyota Avensis 2.0 D4, 147ps, 1AZ-FSE, 2006

Потребителски аватар
Raya
Мнения: 1696
Регистриран: 10 апр 2009 12:17
Репутация: 0
Местоположение: Варна

Мнениеот Raya » 30 яну 2012 15:36

ace написа: Освен това климатик винаги трябва да е включен дори и през зимата като духа топло.


Защо трябва винаги да е включен?
На мен ми е студено на климатик, само за първите 10 мин го оставям. И после на печка......става бързо жега)
....--Celica 1.8_00г--Avensis 1.6_00г--Avensis 1.8_05г--....

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12565
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 328
Местоположение: Варна

Мнениеот slowtraveler » 30 яну 2012 15:44

Toyko написа:....някой има ли идея от каква материя е най-добре за бърсане на стъкла отвътре? продават ли някъде такива ?...

Ами най-добре става с препарат за стъкла (или още по-добре - за LCD монитори) и вестник независимо от партийната принадлежност.... Но трябва да си избърсал добре стъклото преди това с каквото и да е, за да нямаш някоя остра прашинка да го надраскаш...

П.С. компресора на климатика при околонулеви и отрицателни температури не се включва колкото и да му натискаш копчето...
Може да те стопли и изсуши само лампичката му, която си светва и гасне щатно... laugh.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
iceman1234
Мнения: 123
Регистриран: 29 авг 2011 13:15
Репутация: 0
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот iceman1234 » 30 яну 2012 21:37

Toyko написа:....някой има ли идея от каква материя е най-добре за бърсане на стъкла отвътре? продават ли някъде такива ?...

Ами тези дето има реотани и на предните стъкла - са най-добре, ама повечето нямаме. За бърсане на стъкла има микрофибърни кърпи, по бакалиите (кауфланд, метро и къде ли не) ги продават, до гюдериите са, в автомобилния сектор. С тях и препарат - най-добре се мият прозорците отвътре.
Интересен факт е, че по-чисти стъкла - по-малко се изпотяват.
Ако вече стабилно си се заледил отвътре си иска или загряване на колата, до толкова, че духалката да го бутне - или да стържеш и вътре - правил съм го, веднъж - дваж - гадно е, ама иначе - няма каране.
D4D & シビック Изображение

Потребителски аватар
zi_zi_top
Мнения: 4090
Регистриран: 09 май 2008 22:57
Репутация: 47
Местоположение: София

Мнениеот zi_zi_top » 30 яну 2012 21:55

Има шпрейове за размразяване по магазините на бензиностанциите и на щандовете за автоаксесоари. А за избърсване няма по-добро от истинска кожена гюдерия. :thumbsup:
Най-важното е да не позволяваш да се стига до конденз по стъклата отвътре:
- използвай гумени стелки и след ползване на автомобила ги изтръсквай от водата и снега.
- не позволявай да ти "перат" стелките на автомивка
- движи се на външна циркулация на вентилацията и след спиране направи проветрение на купето за да не се задържа влажен въздух.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

ace
Мнения: 89
Регистриран: 10 фев 2009 21:36
Репутация: 0

Мнениеот ace » 30 яну 2012 23:36

Слоу, ами явно при мен само лампичката върши чудеса явно. Щото както при Рая, като ми е изключена и духа мнооого по-топло и по-бързо става жега. Освен това като я изключа и стъклата ми моментално стават непрогледни от изпотяване. Та така…не го знам тоя компресор пуска ли се или да, но а/с ми е пуснато нон стоп и разлика има :whistle:
Corolla 2008 1.4 D4D

Потребителски аватар
Raya
Мнения: 1696
Регистриран: 10 апр 2009 12:17
Репутация: 0
Местоположение: Варна

Мнениеот Raya » 30 яну 2012 23:43

ace написа:като я изключа и стъклата ми моментално стават непрогледни от изпотяване. .... но а/с ми е пуснато нон стоп и разлика има :whistle:


При мен така беше при първия Авенсис. Постоянно ми беше студено с тоя климатик. Сега с печката съм жива:)) и не се запотяват стъклата. Но и автомивката смених, стъклата перфектно ги мият.
....--Celica 1.8_00г--Avensis 1.6_00г--Avensis 1.8_05г--....

Потребителски аватар
Instruktor59@yahoo.com
Мнения: 214
Регистриран: 18 юли 2011 00:10
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот Instruktor59@yahoo.com » 31 яну 2012 00:07

zi_zi_top написа:- движи се на външна циркулация на вентилацията и след спиране направи проветрение на купето за да не се задържа влажен въздух.

Зизи го е казал...

Хм, дали нещо не разбирамммм..? Целогодишно се движа с леко отворена клапа за въздуха -повече да го върти вътре, но и да вкарва от вън (примерно 25-40%). Това означава също - да изкарва въздух навън, а с него и влагата. На моята по-проста Корола това го правя ръчно. Никога не са ми замръзвали стъклата отвътре(!)
Да не дишам изгорели газове на колите пред мен е важно, но и да виждам - също. А особено важно е, че ограниченият обем въздух в салона се издишва/замърсява МНОГО бързо при напълно затворена клапа за въздух, което е по-опасно за работата на мозъка от нафтовите изгорели газове, пък и предизвиква изпотяване, замръзване...
В инструкцията си пише как трябва да се управлява тази клапа, доколкото си спомням.
Каквото сам си направя, никой не може...


Върни се в “Общи теми”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта