Страница 1 от 4

Замръзване на стъклата отвътре дори :) вентилация ?

Публикувано на: 30 Яну 2012 10:21
от Toyko
Здравейте, днес към 6:30 стъклата ми бяха замръзнали отвън и ...отвътре ! Чудо на чудесата едни снежни дантели бяха се образували. Верно че беше - 7/10 ама нормално ли е това? Явно се дължи на останала влага в купето от дишането , която вентилацията не изкарва. Не карам напоследък с въртене на въздуха вътре именно да изкарва тая влага, но пак е станало. Колата явно "диша" недостатъчно и скрежът е хванал. Някой акъл как да избегнем? Или няма да е възможно при -15/20 ???

Публикувано на: 30 Яну 2012 11:43
от Nixter
Оня ден се случи на Айгото на жената. Изчаках да се размрази отвътре като надух духалките на макс. Следващия ден повече не се повтори, след като добре обдухах предните стъкла и избързасх с микрофибърна кърпа останалата влага. Мисля че няма да се повтори в тези студове, освен ако не забравя бутона на рециркулация включен. При никакви условия не ползвай този бутон, за да нямаш ядове с леда отвътре. Иначе ако искаш да размразяваш по-бързо поливай с топла вода отвън, но не гореща, за да не спукаш стъклото. Аз така си чистя стъклото на авенсиса тази зима, защото ми писна от драскотини по стъклото от стъгалката. Ако поливаш с вода не забравяй да пуснеш чистачката веднага като я отлепиш, че да не замръзне на стъклото водата.

Публикувано на: 30 Яну 2012 12:50
от iceman1234
Ефекта се наблюдава най-вече при вкаран сняг с обувките, който остава по стелките. После колата седи на слънце, снега се топи и се изпарява, слънцето изчезва, става кокал пак навънка и влагата кондензира по стъклата, и после си и замръзва. Неприятен момент.

А тва с топлата вода ... нещо не ми харесва като идея, пукане, замръзване пак .. То с пръсклаките като си измиеш стъклото, ако решиш че има мръсотийка пак става веднага ледена пелена, та зорлем още вода да лееш - незнам ..

Re: Замръзване на стъклата отвътре дори :) вентилация ?

Публикувано на: 30 Яну 2012 14:10
от SFINKS
Toyko написа:Здравейте, днес към 6:30 стъклата ми бяха замръзнали отвън и ...отвътре ! Чудо на чудесата едни снежни дантели бяха се образували. Верно че беше - 7/10 ама нормално ли е това? Явно се дължи на останала влага в купето от дишането , която вентилацията не изкарва. Не карам напоследък с въртене на въздуха вътре именно да изкарва тая влага, но пак е станало. Колата явно "диша" недостатъчно и скрежът е хванал. Някой акъл как да избегнем? Или няма да е възможно при -15/20 ???
Изчисти си стъклата , отвътре :thumbsup:

Публикувано на: 30 Яну 2012 14:20
от Toyko
iceman1234 написа:Ефекта се наблюдава най-вече при вкаран сняг с обувките, който остава по стелките. После колата седи на слънце, снега се топи и се изпарява, слънцето изчезва, става кокал пак навънка и влагата кондензира по стъклата, и после си и замръзва. Неприятен момент.
.
мда тука май си прав това е вероятна причина за яка влага... и на мен не ми харесва топла вода, ще чистя и ще чакам или ще си купя специална кърпа да не замацва, някой има ли идея от каква материя е най-добре за бърсане на стъкла отвътре? продават ли някъде такива ? мога да я ползвам също сле дпо небрежните действия на някой автомивки, след които забелязвам че не са ми избърсали като хората задното стъкло хмммм dry.gif

Публикувано на: 30 Яну 2012 14:24
от slowtraveler
Айсман e обяснил причините...
Допълнително може да има и друга причина: разтворимостта на водата във въздуха зависи много от температурата...
Ако си спрял колата в топло време, то въздуха в купето е разтворил доста повече вода, която може да задържи при спадане на температурата...
Та затова тази вода кондензира при спадане на температурата под т.н.dew point (точка на росата)..
Абсолютната влажност на въздуха е доста по-ниска при ниски температури.

Публикувано на: 30 Яну 2012 15:12
от ace
Да, има едно работещо решение - прибери си колата в гараж на топло. Освен това климатик винаги трябва да е включен дори и през зимата като духа топло. А… и аз винаги си държа включено копчето да ми циркулира въздуха вътре, щото не понасям всички миризми на нафта и бензин от колите пред мен да ми влизат в купето и да се тровя. И така пак нямам проблем с изпотяване.

Публикувано на: 30 Яну 2012 15:35
от tntony
Аз на AVENSIS- a имам копче на климатика за предното стъкло , натискам го и след 30 секунди стъклото е абсолютно чисто и незапотено :thumbsup:

Публикувано на: 30 Яну 2012 15:36
от Raya
ace написа: Освен това климатик винаги трябва да е включен дори и през зимата като духа топло.
Защо трябва винаги да е включен?
На мен ми е студено на климатик, само за първите 10 мин го оставям. И после на печка......става бързо жега)

Публикувано на: 30 Яну 2012 15:44
от slowtraveler
Toyko написа:....някой има ли идея от каква материя е най-добре за бърсане на стъкла отвътре? продават ли някъде такива ?...
Ами най-добре става с препарат за стъкла (или още по-добре - за LCD монитори) и вестник независимо от партийната принадлежност.... Но трябва да си избърсал добре стъклото преди това с каквото и да е, за да нямаш някоя остра прашинка да го надраскаш...

П.С. компресора на климатика при околонулеви и отрицателни температури не се включва колкото и да му натискаш копчето...
Може да те стопли и изсуши само лампичката му, която си светва и гасне щатно... laugh.gif

Публикувано на: 30 Яну 2012 21:37
от iceman1234
Toyko написа:....някой има ли идея от каква материя е най-добре за бърсане на стъкла отвътре? продават ли някъде такива ?...
Ами тези дето има реотани и на предните стъкла - са най-добре, ама повечето нямаме. За бърсане на стъкла има микрофибърни кърпи, по бакалиите (кауфланд, метро и къде ли не) ги продават, до гюдериите са, в автомобилния сектор. С тях и препарат - най-добре се мият прозорците отвътре.
Интересен факт е, че по-чисти стъкла - по-малко се изпотяват.
Ако вече стабилно си се заледил отвътре си иска или загряване на колата, до толкова, че духалката да го бутне - или да стържеш и вътре - правил съм го, веднъж - дваж - гадно е, ама иначе - няма каране.

Публикувано на: 30 Яну 2012 21:55
от zi_zi_top
Има шпрейове за размразяване по магазините на бензиностанциите и на щандовете за автоаксесоари. А за избърсване няма по-добро от истинска кожена гюдерия. :thumbsup:
Най-важното е да не позволяваш да се стига до конденз по стъклата отвътре:
- използвай гумени стелки и след ползване на автомобила ги изтръсквай от водата и снега.
- не позволявай да ти "перат" стелките на автомивка
- движи се на външна циркулация на вентилацията и след спиране направи проветрение на купето за да не се задържа влажен въздух.

Публикувано на: 30 Яну 2012 23:36
от ace
Слоу, ами явно при мен само лампичката върши чудеса явно. Щото както при Рая, като ми е изключена и духа мнооого по-топло и по-бързо става жега. Освен това като я изключа и стъклата ми моментално стават непрогледни от изпотяване. Та така…не го знам тоя компресор пуска ли се или да, но а/с ми е пуснато нон стоп и разлика има :whistle:

Публикувано на: 30 Яну 2012 23:43
от Raya
ace написа:като я изключа и стъклата ми моментално стават непрогледни от изпотяване. .... но а/с ми е пуснато нон стоп и разлика има :whistle:
При мен така беше при първия Авенсис. Постоянно ми беше студено с тоя климатик. Сега с печката съм жива:)) и не се запотяват стъклата. Но и автомивката смених, стъклата перфектно ги мият.

Публикувано на: 31 Яну 2012 00:07
от Instruktor59@yahoo.com
zi_zi_top написа: - движи се на външна циркулация на вентилацията и след спиране направи проветрение на купето за да не се задържа влажен въздух.

Зизи го е казал...

Хм, дали нещо не разбирамммм..? Целогодишно се движа с леко отворена клапа за въздуха -повече да го върти вътре, но и да вкарва от вън (примерно 25-40%). Това означава също - да изкарва въздух навън, а с него и влагата. На моята по-проста Корола това го правя ръчно. Никога не са ми замръзвали стъклата отвътре(!)
Да не дишам изгорели газове на колите пред мен е важно, но и да виждам - също. А особено важно е, че ограниченият обем въздух в салона се издишва/замърсява МНОГО бързо при напълно затворена клапа за въздух, което е по-опасно за работата на мозъка от нафтовите изгорели газове, пък и предизвиква изпотяване, замръзване...
В инструкцията си пише как трябва да се управлява тази клапа, доколкото си спомням.