Използване на автомобилите извън асфалта

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Re: Използване на автомобилите извън асфалта

Мнение от nowyaris » 11 Авг 2014 21:53

slowtraveler написа:Днес газих една глина до вилата на един виден тукашен колега :)
Тежката кола е като танк - тръгне ли - няма спиране.. Разбира се - в посока, в която той си е решил...
Вижаш как автомобила си ускорява или намалява, но се свлича или плъзга странично накъдето си иска... И няма никакво намерение да следва натам, накъдето е завит волана.
Другото, което ме учуди бе мърдането на задницата - уж избирам добро място за излизане от коловоза и предницата излиза спокойно, а задницата - не иска...
Гумите - високоскоростни шосейки просто нямат никакъв шанс на глината..
Сигурно още има следи по пътя на мястото, където излязох на асфалта. Все едно е излязал танк от глината tooth.gif
Е, колегата бе с ярис и сигурно е излязал по-лесно, ама нейсе :)
Гаранция е излязъл колегата с ярето по-лесно-добичето са окопава и пак продължава biggrin.gif . Отделно дето и да закъса нейде всяка мършава кранта може да го издърпа,трактор му не трябва.Отделно дето не мога да вдяна що ги водите тез девойки толкоз навътре в гората след като мотелите нито са толкова скъпи,нито толкова нарядко tooth.gif .
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Re: Използване на автомобилите извън асфалта

Мнение от nowyaris » 11 Авг 2014 22:01

SFINKS написа:На права и магаре може да кара мощен автомобил , виж на завои не става без умения , така че от това че G класата те е оставила да я изпревариш не значи нищо ако е карал някой аматъор..

G63 AMG модел 2014 година пада от SRT на магистрала ама само насън :thumbsup:

Мерцедеса е с по-мощен двигател и да не забравямне че е Мерцедес Бенц , тоест правен е да е най-доброто wink.gif
Трябва да ти споделя че когато бях доста по-млад един път ми се наложи да се "возя" в багажника на едно от Г-тата на Киро Японеца. Адски неудобно място,макар и високо.А как само люлееше..... . Ужас. Може и купето да е добре,ама от багажника определено може още много да се желае. Не напразно навремето ВИСаджиите му викаха на модела "душегубка" по аналогия с милиционерските УАЗки. Иначе тук в Австрия са си на почит старите Г-та - местно производство навремето на Щаер-Пуух.Те тука и Унимога са го правили....
ПП.После с Киро станахме приятели. tooth.gif
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Re: Използване на автомобилите извън асфалта

Мнение от nowyaris » 11 Авг 2014 22:14

SFINKS написа:
LEXUS написа:
SFINKS написа:Карал си G klasa на магистралата да ?
Аз съм карал 2 различни с големи бензинови двигатели ( AMG ) , върви като ферари wink.gif
Не съм написал,че не върви? Ако искат и ракетен двигател да му сложат- това е най-неподходящото купе и модел за такива двигатели и магистрално бързо каране. И продължавам да твърдя,че само глупак може да използва такъв трафопост за бързо каране по магистрала. Най-привлекателна е за позьори.
Ми няма проблем да си позъор , има няма 200 000 euro за позъорският вариант Брабус с 620 кс
Или G 63 6X6 , 500 000 euro

То ако ставаше лесно всички щяха да позират до G class AMG ама не е толкова просто да позираш с най-доброто в света в този сегмент..

За мен лично Приуса си е позъорщина отвсякъде ама това си е лично мнение tooth.gif
Понякога става много лесно.Понякога после става много кофти.Иначе за Приус-а си прав.Между другото тук никой с ПАРИ не кара G-клас,X-6 или Q-7.Хем си е балкан biggrin.gif .Смятат ги за просташки модели и си търкалят Поршетата и Ягуарите.Тези дето нямат пари карат Е300 и 530.Такива кат мене карат каквото им дадат tooth.gif .
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Re: Използване на автомобилите извън асфалта

Мнение от SFINKS » 12 Авг 2014 09:41

. И като е най-доброто в този сегмент,защо арабите в пустинята карат Тойота Ланд Крюзер ,а не Г-клас?

И как мислиш, видял ли си някъде на Офроуд да се ползва СУВ с 600 коня? Ти разсъждаваш,че всички хора имат мислене,подобно на твоето. Подреждаш нещата от една позиция, така не успяваш да осъзнаеш ситуацията в нейната цялост.Недей да се фокусираш само върху един аспект на ситуацията - твоята собствена гледна точка и да го представяш като закономерност.Най-малкото е толкова смешно. Истински СУВ няма за цел поза на собственика му, той има за цел функционалност,каквато Г-клас АМГ няма. Това не е разработен и конструиран модел за високи скорости, той е нещо доработено впоследствие. Самият Г клас никога не е замислян за високи скорости,нито за магистрално шофиране, той е замислян именно за СУВ за пресечена местност. АМГ Г-клас обезсмисля модела с неговите ценни качества като го превръща в ерзац на спортен автомобил. Но ерзац. Щом е ерзац и е непълноценен с оглед замисъла си, той е алогичен както за придадената му впоследствие функционалност, така и за предишната. Кой логичен човек би използвал такъв автомобил,ако ще да струва и 1 млн. евро. Никой друг освен позьора, често човек с дефицит на когнитивни ресурси. И именно той ще държи да подчертае и цената на такова превозно средство, въпреки че тя по никакъв начин не отразява функционалните качества на автомобила, с визия към които той е конструиран

Така де , гроздето е кисело , в случая направо горчи ..
Не че ще се случи но ти пожелавам един ден да караш такъв автомобил , ще ти се сменят възгледите много рязко..
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Аватар
BOz
Мнения: 4288
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 102 пъти

Re: Използване на автомобилите извън асфалта

Мнение от BOz » 12 Авг 2014 10:11

SFINKS написа:. И като е най-доброто в този сегмент,защо арабите в пустинята карат Тойота Ланд Крюзер ,а не Г-клас?
..
Знаеш ли каква е разликата в цената между Тойотата в арабските държави и Г класата?
Също така ако си оф роуд маняк, то би си мечтал за една Г класа.
Я кажи колко Ленд Крюзъри си виждал с механично заключване на предния диф?
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
didak
Мнения: 1215
Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
Местоположение: Варна

Re: Използване на автомобилите извън асфалта

Мнение от didak » 12 Авг 2014 10:36

nowyaris написа:
slowtraveler написа:Днес газих една глина до вилата на един виден тукашен колега :)
Тежката кола е като танк - тръгне ли - няма спиране.. Разбира се - в посока, в която той си е решил...
Вижаш как автомобила си ускорява или намалява, но се свлича или плъзга странично накъдето си иска... И няма никакво намерение да следва натам, накъдето е завит волана.
Другото, което ме учуди бе мърдането на задницата - уж избирам добро място за излизане от коловоза и предницата излиза спокойно, а задницата - не иска...
Гумите - високоскоростни шосейки просто нямат никакъв шанс на глината..
Сигурно още има следи по пътя на мястото, където излязох на асфалта. Все едно е излязал танк от глината tooth.gif
Е, колегата бе с ярис и сигурно е излязал по-лесно, ама нейсе :)
Гаранция е излязъл колегата с ярето по-лесно-добичето са окопава и пак продължава biggrin.gif . Отделно дето и да закъса нейде всяка мършава кранта може да го издърпа,трактор му не трябва.Отделно дето не мога да вдяна що ги водите тез девойки толкоз навътре в гората след като мотелите нито са толкова скъпи,нито толкова нарядко tooth.gif .

Колкото и да е странно поста на nowyaris е най-по темата.
Не знам защо говорейки за "автомобилите извън асфалт" все до офроуд го докарваме.
Офроуда е спорт, със съответните му изисквания към оборудването. Едно задвижване 4х4 със съответните му вариации не прави автомобила офроуд.
Щом нямаш лебедка, гуми, хайлифт, шнорхел, лопата, булбар, навигатор, гараж, пистолет за боядисване,... си си онроуд.
От тук нататък характеристиките на един кросоувър или СУВ са напълно достатъчни да преминеш по заснежената улица в края на селото или до ... мотела.
Така и съчетаването на магистрален/черен път става не толкова трудно, като според мен магистралната насоченост на характеристиките винаги биха носели повече реална полза.

п.с. Следи имаше не само по асфалта но и по черното - едносантиметровия слой кал беше обран и нямаше никакъв проблем да се мине безопасно.
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4896
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 149 пъти
Получена  благодарност: 138 пъти

Re: Използване на автомобилите извън асфалта

Мнение от slowtraveler » 12 Авг 2014 12:59

didak написа:....п.с. Следи имаше не само по асфалта но и по черното - едносантиметровия слой кал беше обран и нямаше никакъв проблем да се мине безопасно.
Дидо, а имаше ли следи от работа на електронните системи (например 'насичане' на следата и т.н.)...
Вътре не се усещаше никаква работа на нещо като АБС и т.н., но колата слизаше с точно 1км/ч - т.е. спирачките са били задействани...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
didak
Мнения: 1215
Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
Местоположение: Варна

Re: Използване на автомобилите извън асфалта

Мнение от didak » 12 Авг 2014 21:20

slowtraveler написа:
didak написа:....п.с. Следи имаше не само по асфалта но и по черното - едносантиметровия слой кал беше обран и нямаше никакъв проблем да се мине безопасно.
Дидо, а имаше ли следи от работа на електронните системи (например 'насичане' на следата и т.н.)...
Вътре не се усещаше никаква работа на нещо като АБС и т.н., но колата слизаше с точно 1км/ч - т.е. спирачките са били задействани...
Не съм се заглеждал толкова. Всъщност каква "настройка" избра за да слезеш /не само като име, а като действие/? Можеш ли да кажеш, че видимо ситуацията изглеждаше трудна, или се презастрахова, защото ти бях казал за моите неволи?
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4896
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 149 пъти
Получена  благодарност: 138 пъти

Re: Използване на автомобилите извън асфалта

Мнение от slowtraveler » 12 Авг 2014 22:55

Избрах бавни скорости (с напълно заключена раздатка), и от селектора за режими - 'кал'(MUD) ... Височината - OFFROAD 2 (най-високата - че нали каза, че си имал перипетии с пикапите).
Режима MUD изключва ТС (което в случая нямаше значение, защото спускането бе без газ), променя настройките за педала на газта, скоростната кутия, АБС, степента на заключването на задния диф, и динамичното управление на предните колела (там 'заключването' става през спирачките и АБС)...
И освен това бях пуснал асистента за спускане по наклон - като видях с каква лекота и неконтролируемо се плъзна настрани, не ми се искаше да набере кинетична енергия или да се плъзне дори направо надолу ...
Точно заради несигурността в контрола и голямата маса (абсолютно не слушаше волана) гледах надолу да съм в безопасна позиция. Ако бе нагоре - можеше да се правят повече експерименти...
Докато правих експериментите надолу - въртене волана от пълно ляво до пълно дясно положение без НИКАКВА промяна в поведението или посоката, реших да променя и скоростта на спускане - учудващо за мен следваше идеално корекциите на скоростта без никакво усещане за подхлъзване при намаляването и...

Дали е била трудна - не чак толкова, но наистина се презастраховах - нямам никакъв сериозен опит с поведението на машината в такива условия...
И като слязох долу се зачудих защо при такива идеални условия не спрях, и не направих проба да тръгна на задна скорост нагоре по баира - щеше да е доста показателно какво може...
При всички случаи - слизането надолу винаги ми е било по-терсене от качването...

Навярно трябва при малко по-удобен терен да се експериментира с режимите. Например дали е добре да бъде заключена раздатката в такива условия, или е по-добре да е леко отключена - може това заедно с навярно заключения заден диф да е било една от спънките/пречките в управляемостта...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
didak
Мнения: 1215
Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
Местоположение: Варна

Re: Използване на автомобилите извън асфалта

Мнение от didak » 13 Авг 2014 08:09

Е, този терен си е много удобен - умерен наклон в две посоки, дерето е достатъчно малко, че да не те събори странично, и в крайна сметка, ако закъсаш, печелиш "кайсиева" докато изсъхне biggrin.gif ..., така че винаги си добре дошъл за ракиароуд :thumbsup:
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009

philipp
Мнения: 265
Регистриран на: 24 Авг 2014 09:17

Re: Използване на автомобилите извън асфалта

Мнение от philipp » 25 Авг 2014 00:30

Много са малко джиповете, които от заводско изпълнение да стават за извън пътя. По-старите Тойота Ланд Крузер (кукурузер) и Митсубиши Пажеро (пак по-старите), както и някои американски возила - стават. Г-класата е великолепен автомобил, но има един тежък недостатък - с твърда рама е и (освен ако не се кефите да включвате и изключвате блокажи) не е подходяща за планински терени, каквито имаме в изобилие в България. Руските УАЗ-ове също стават, но те не са автомобил, а средство за изтезание на собственици.

Не съм изчел темата, но видях първото мнение. Не е прав колегата. Там, където голфовете закъсват и буксуват като бесни, аз с Лада Нива си правя кръгчета и се кефя. Е примерно такива локви се взимат на скорост за норматив и дори не се замислям като минавам през тях:

Изображение

Изображение

Изображение

По-плитки рекички също не са никакъв зор:

Изображение

Eто такива пътчета също се взимат що-годе без усилие, но естествено значително по-бавничко:

Изображение

Ето и една зимна, която ми попадна на първо четене - подобен сняг не е никакъв проблем, докато за лек автомобил определено си е неприятно - вериги, копаеш с престилката на колата (и я чупиш) и т.н.:

Изображение

Аз лично лека кола не бих вкарал в горните условия, освен ако не съм принуден от обстоятелствата. С Нива не се замислям - даже ми е кеф да криввам от пътя нарочно, за да мина през някоя гняс. А Ладата НЕ Е сериозен високопроходим автомобил! Славата му се дължи повече на безрасъдността и смелостта на собствениците му (нали е евтино - не им пука), а не чак толкова на характеристики. И просвета му е малък, и двигателя му е слаб, и е самоносеща конструкция (няма рама), и е с кекава ходова част...

Проходимостта на един автомобил зависи от следното:

1. Гуми (най-вече) - големина и грайфер;
2. Висок просвет;
3. Здраво окачване - за да може да сложите гуми с по-агресивен грайфер, иначе просто трошите колата;
4. Смел и можещ шофьор, на който не му пука за естетичното състояние на автомобила си. Ако не искате колата ви да е надрана от клони, ако искате излишните пластмасови декорации да си останат по нея, ако искате да не си ремонтирате колата след всяка по-тежка разходка, тогава не ходите в гората...

My 5c :)

П.П. Никакви "тракшън контроли", "асистенти за спускане по...", "ABS" и подобни простотии не са нужни за оффроуда. Единственото, с което помагат е да осветяват купето - като им светнат лампите, че са спрели да работят, защото датчиците им са потънали в кал.

Аватар
iovkito
Мнения: 2835
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

Re: Използване на автомобилите извън асфалта

Мнение от iovkito » 25 Авг 2014 10:44

Все съм се чудил как човек може да си купи лада нива. Аз поне го определям като хвърляне на пари на вятъра. Имаше тема в offroad форума , лада нива на 20-30 000 км , беше и текнал задният диф , цялата беше загнила и всичките и тампони бяха за кофата. Това цялото удоволствие струва 20 000 лв и пак сме в масла и мръсотия , не мерси.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4896
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 149 пъти
Получена  благодарност: 138 пъти

Re: Използване на автомобилите извън асфалта

Мнение от slowtraveler » 25 Авг 2014 13:03

philipp написа:....
Като цяло - на същото мнение съм... С малки изключения...
Например за помощните средства - АБС, ТС, Downhill assist и т.н....
Съвсем не са толкова кекави колкото ги описваш - не спират на първата кал... В повечето случаи е важно да не се скъса някой кабел, а проблемите не са в датчиците (доста от тях са капсуловани)...
А помощта им е осезателна (ако са настроени за дадените условия - неслучайно Lенд ровъра, Джипа а и някои други производители променят настройките на тези системи в зависимост от това по какво газиш)......

За Нивата и проходимостта - абсолютно съм съгласен (дори някъде горе май бях писал за взаимосвързаността между проходимостта и непукизма на шофьроа tooth.gif )

А относно 'извън пътя' - за конкретните снимки не виждам някакъв сериозен проблем за преминаване с неподготвен стоков джип (че и с обикновен лек автомобил). С тази разлика, че комфорта вътре ще е по-добър отколкото при руските дзверове... Първия ми досег с Уазка бе лееееко притеснителен - помислих, че няма спирачки, пък тя така си спирала tooth.gif :help:
(разбира се по снимки трудно се вижда товароносимостта на грунта - може и да се лъжа)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

philipp
Мнения: 265
Регистриран на: 24 Авг 2014 09:17

Re: Използване на автомобилите извън асфалта

Мнение от philipp » 25 Авг 2014 17:00

iovkito написа:Това цялото удоволствие струва 20 000 лв и пак сме в масла и мръсотия , не мерси.
Само луд човек ще си купи нова (по 15 000 са), за да я кара оффроуд. За такова удоволствие се взимат 5 до 10 годишни втора употреба. Много институции и фирми си ги взимат нови служебни и от там има голям пазар. А маслата и мърсотията са част от удоволствието на оффроуда. Който иска да е чистичък и спретнат - с бегачката пред дискотеката моля.

Комфорта на автомобила естествено е 0, но и той няма нужда от такъв. Поддръжката му в по-голямата си част също е 0, но по друга скала - лева и ако не смятаме консумативите. Течовете на масло се получават при сипване на хубаво масло. Който е направил грешката да не сипе руско или друго нискокачествено, прави множество опити да "отстрани проблема" и накрая се отказва. За ръждите - много ръждясват. А относно чуденката "КОЙ щу купи Лада Нива" - хора като мен. Няма по-евтин автомобил, който да става за лек и среднотежък оффроуд. Особено карбураторните модели се ремонтират на 99% на двора пред блока. Единственото електронно нещо в колата ми беше алармата - и нея я отстраних по грубия начин.
slowtraveler написа:А относно 'извън пътя' - за конкретните снимки не виждам някакъв сериозен проблем за преминаване с неподготвен стоков джип (че и с обикновен лек автомобил).
За лек автомобил бих спорил. Всеки стоков джип ще мине през такива терени. Не съм показал тежък оффроуд, а показах тривиални ситуации, през които може се минава без натискане на спирачка. И го написах във връзка с първото мнение по темата (че колата ще стигне 2 метра, а джипа 5 и пак ще закъса). Не навсякъде е така.
slowtraveler написа:Първия ми досег с Уазка бе лееееко притеснителен - помислих, че няма спирачки, пък тя така си спирала tooth.gif :help:
От УАЗ до УАЗ има разлика от земята до небето. Има такива, които ги продават по 1500 лева, има и такива, които ги продават по 12 000 лева (все втора употреба). Пробвал си такъв без серво - то наистина няма спирачки чудото. А пък има УАЗ-ове с "хидравлика" - при тях дори волана се върти с едно пръстче.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4896
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 149 пъти
Получена  благодарност: 138 пъти

Re: Използване на автомобилите извън асфалта

Мнение от slowtraveler » 25 Авг 2014 18:12

Уазика бе без серво, но в идеално техническо състояние... След първоначалния кеф престоява вече 4-5 години под навеса на колега - вече му се поразтекоха уплътнения и т.н....
А бе излъскан като за пред дискотека (бе му правен капитален ремонт)... Волана му бе лекичък, ама се въртеше доста оборота (то и луфта му бе доста големичък по съвременните мерки) :whistle:
За Нивата си имам лично собствено мнение - НИКОГА ВЕЧЕ....
Да, 'електрониката' му бе нулева (имаше някакво пискало на 120км/ч tooth.gif )... Обаче за около общо 6 месеца експлоатация на НИВА втора ръка на около 70х.км. натрупахме толкова негативи, че с радост я продадохме на безценица - живота ни е по-мил ...
Общо взето експлоатация премина по следния начин: дистрибутор (чукче-наковалня) -> бобина -> кондензатор (последния - сменен няколко пъти)....
Отново дистрибутор (пукната капачка), изгасване при първата по-голяма локва (мааалко по-плитка от рекичката на снимката, но по-дълга и неуспешен опит за преминаване с подобна на твоята скорост)...
И финала - след като съм я юркал с 90-100км/ч я предавам на колегата, и на първия лекичък завой с около 20км/ч му се къса главината (колелото остава лееко закрепено заради диска на спирачката и затова не отлита нанякъде).... Какво би станало ако се бе скъсало 2-3 километра преди това - не ми се мисли...
Както се казва - с 'нивите' бях дотук... Колега си взе нова, и след като престоя 4 месеца в сервиз (от първите 6 месеца), я продаде на около 5х.км/6 месеца tooth.gif guns.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 40 госта