Колега philipp, много добре разсъждаваш, но с много думи. Мисля, че няма яоек тук, на койтода не му е ясно за какво става въпрос. Колегата Kiki по-горе ко е казал най-точно и с най-малко думи:
Филип, добри расъждения!
Сигурен съм, че всеки трезво мислещ си задава същите въпроси и расъждава така.
Всичко се свежда до възпитание, култура и съзнание. Последното е функция на първите две.
Да не забравяме и за дисциплината.
Не на последно място е и контрола и яките глоби.
Не знам дали си ходил в Гърция, но там всички тези наши бабаити карат съвсем смирено.
Защо примерно в Германия двежението по пътищата и улиците се различава коренно?
Аз писах в една тема, че образованието на младежите трябва да започва много преди да се запишат за шофьорския курс, а именно БГ организации като СБА да поеме нещата в ръцете си, а защо не и частни организации създадени точно с тази цел - да провеждат кампании в училищата и дори в детските градини! Да провеждат радио и ТВ кампании, с облекчени цени (това е държавна политика и няма да стане, защото в момента обслужваме чужди интереси). В това се състои демокрацията всеки да си изгражда каквито реши клубове, съюзи без те да са нелегални и преследвани от закона. Ето ние си направихме сайт, вече имаме и клуб доколкото знам, а и годишни събори. Колко призива по радиото и ТВ-то сте видяли от рода на: "Не карай пил!", "Уважавай колегите на пътя!", "Давам предимство!" и подони. Малко комунистически звучи, а, но няма нищо общо с партии и политически системи, въпреки че реално движението по пътищата е пряко свързано с политиеската организация на една държава, тъй като полицията е държавна агенция и подразделение не МВР.
Какво преди на годишния събор на Клуб Тойота България да излезе един човек и да каже какво нашия клуб изповядва като философия относно правилата за движение - които трябва да се спазват. Може да си направим и агтационни материали да се принтират - стикети, плакати. Това всичко действа намалдите, защото те малко или много ще се замислят. Какво ще стане, ако всеки клуб авто в България (Тойота, Хонда, БМВ, Фолкосваген) призовава на своя годишен събор, а и като цяло за една ТОЛЕРАНТНОСТ на пътя, УВАЖЕНИЕ към колегите на пътя и ОТГОВОРНОСТ към всеки човек независимо водач или пешеходец. Какво, ако направим НИЕ, съвместна кампания с друг клуб (който се съгласи и откликне пръв - Хонда, БМВ, , Субару, VW и т.н.) да си направим няколко уеб банера, а също и да си принтираме стикери и плакати за събора?! Може да сложим още утре на банера отгоре - Клуб Тойота - "Ние спазваме правилата на пътя и уважаме нашите колеги!" Могат да се измислят безброй апели и призиви за безопастното шофиране, повечето сме ги наследили от комунизма - може д се вземат направо от там. Преди имаше кампании за безопастно движение, днес не нам колко има.
Клубове/съюзи като СБА, Орбита и други пост-кумонистически организации още си работят по старо му. САмо като им видиш уеб сайта и ти става ясно колко пари имат и какво правят за младежта - общп взето нищо. Ни иначе тук колеги ми обясняват как е безценно да имаш безплатна (ако е безплатна въобще) пътна помощ от СБА и как организирали някакви си регионални събития като Ретор Рали Варна и т.н. Истината е, че тази организация е адски нецентрализирана и нейноте регионални подразделения са от кол и въже и не могат адекватно да предоставят информацията, за която са били създадени преди 30-40 години още по комунистическо.
Колега Оги, това много ми хареса:
Че носят рискове и неприятни чувства на "прецаканите" не им зачитат правата- за това едва ли на някой му е на ума.
Чувството, че си прецакан и трябва да пускаш гювеч на някого, който въобще не познаваш е много силно и неприятно чувство. Чувството, че жена ти не ти е пуснала предната нощ или шефа ти е стъжнил деня са фактори, които лесно избиват на платното за движение. Човекът е подвластен на чувствата си, а те играят голяма роля при шофирането. Така един скандал вкъщи или на работното място може да прерастне в нещо много голямо на пътя. Разбира се, както спомена ти - има хора със силни и слаби нерви, които трудно контролират своите емоции.
Колегата philip, ако може да не си противоречи:
И като лежи ефективно, а на куките са им високи заплатите... печелим какво? По-високи данъци, за да отглеждаме лежащи в затвора и да плащаме повече на хора, които ще ни дебнат как да ни глобят, за да изкарат норматива?
Всеки нормален човек има страх от затвора. Ти ако нямаш влез за 6 мес. да видиш колко добре е. В този ред на мисли, не мисля, че някой нормален човек ще си рискува свободата за някакви си 20-30 лева подкуп. Това при положение, че се прилагат законите, но тъй като те не се прилагат никой няма страх от никого. Дори и от смъртта... Някои хора, както казах в предното ми мение това статукво ги устройва, както теб например - "Ако може всички да са дисциплинирани, но иначе куките да не дебнат и да не им се повишават заплатите." Ами нали, за по-качествена работа и повече отговорности трябва да им се дават повече пари. Въпреки че олицаите по цял свят не изкарват големи пари - те имат облаги като безплатно здравно осигуряване, безплатен зъболекар и големи платени отпуски, но реално заплатите им не са големи.
Исказах се и аз с много думи, но все пак отговарям на 2 твои мнения и на Оги също така.