Страница 2 от 6

Нов Yaris XP13 /2012- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Публикувано на: 17 Ное 2016 23:36
от Hursa
Благодаря. Там явно има "следващо" ниво. Тук май навигация и задни лед светлини се предлагат само като допълнително оборудване. А "засичали" ли сте на темпомат на "равно" какъв моментен разход дава при 140 или 150 км/ч. "Брейк" режима (може и да не го пиша правилно - означен е с В) при ауриса се избира със "скоростния лост" smile.gif. В този режим, като пусна педала на "газта" има по-значителен "спирачен" ефект. До колкото знам, в този режим, "работи" не само "големия" ел двигател в генераторен режим, но се върти и ДВГ без да му се подава гориво (а това може да стане само ако работи и втория ел двигател).

Нов Yaris XP13 /2012- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Публикувано на: 18 Ное 2016 12:52
от centil
Моментен разход при 140-150 км/ч не е засичан и не мога да кажа конкретни стойности. А и надали скоро ще пътува с Yaris-a по магистрала, тъй като при покупката се избираше малък автомобил за предвижване по извънградски и градски маршрути, като годишния пробег ще е до 10 000км.

"Брейк" режим е наличен. При него бензиновия двигател се използва като моторна спирачка.

Нов Yaris XP13 /2012- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Публикувано на: 18 Ное 2016 14:38
от Hursa
Благодаря. Ще го разгледам пак яриса. Харесвам по компактните автомобили.
Офтопик
За моторната спирачка, не е така еднозначен отговора, поне според мен, но това е друга тема smile.gif

Нов Yaris XP13 /2012- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Публикувано на: 18 Ное 2016 20:10
от Рошко
centil написа: Нямам никаква представа какво е „Брейк” режим. Моля за уточнение.
Изображение
Позиция B на shifter-a. Това е режим "моторна спирачка" - служи за спускане по наклон, за да не запалиш спирачките.

Нов Yaris XP13 /2012- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Публикувано на: 03 Дек 2016 15:00
от centil
Вчера следобед за пръв път колата стоя повече от 6 часа на открито. За това време температурата на въздуха от няколко градуса над 0°C, падна под 0°C. В резулатат на което, замръзна предното стъкло в областта на огледалото. Точно където са сензорите на Toyota Safety Sense:
Изображение
Докато не се размрази напълно областта пред сензорите не бяха активни Pre-Collision System (PCS), Lane Departure Alert (LDA) и Automatic High Beam (AHB).

Lane Departure Alert (LDA) мен лично ме дразни, защото когато се налага да погледна напред преди да изпреваря камион и левите гуми настъпят/преминат средната маркировка, то системата винаги пищи.

В общи линии Yaris-а си изпълнява задълженията отлично. Двигателя сякаш се поразработи и разхода падна на 4,7, като трябва да се отбележи, че външните температури в периода на засичане бяха отрицателни и бензиновия мотор работеше доста, за да осигури желаната температура в купето. Понеже колата изпълнява напълно заложените очаквания, то въпреки уверенията на дилъра, че не е необходима смяна на маслото след първите няколко хиляди километра, то на около 2 000км ще бъде извършена смяната с 08880-83265 TGMO 0W20 AFE.

Нов Yaris XP13 /2012- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Публикувано на: 03 Дек 2016 16:10
от slowtraveler
centil написа: Докато не се размрази напълно областта пред сензорите не бяха активни
Там би трябвало да е камерата за тези системи (то сензорите са за автоматичните чистачки)...
При мен ми е изписвало понякога 'почисти предното стъкло', но е по-скоро изключение - за толкова години постоянно стоене автомобила навън съм го виждал май само веднъж...
Но и аз нямам Line departure alert де - може затова камерата да не е толкова чувствителна...

Нов Yaris XP13 /2012- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Публикувано на: 20 Дек 2016 15:32
от centil
След изминати 2350км беше сменено маслото. Въпреки че според дилъра това не е нужно, до сега е било извършвано при всички автомобили в семейството.

Размяната на бутоните за включване/изключване на отоплението на седалките и VSC OFF се оказа невъзможно без допълнителни доработки. - http://toyotabg.eu/viewtopic.php?p=314187#p314187
На моя автомобил не беше извършено.

Нов Yaris XP13 /2012- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Публикувано на: 19 Яну 2017 19:21
от speedfox
Смолян - Истанбул - Смолян 5.2 л.100 км. - могистрала 120-140 извънградско по нашия терен 60-90. Кара се веднъж седмично или през седмица. Яриса от подписа. С Авенсиса ми идва по-ефтино и по-бързо.

Нов Yaris XP13 /2012- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Публикувано на: 25 Фев 2017 14:39
от yass
Здравейте,

Сериозно обмислям закупуването на нов Yaris Hybrid, но ме глождят някои мисли. Ясно е, че далаверата е много добра докато го карам в града. Но понеже ще ми е единствена кола, ще ми се налага от време на време да го карам на дълъг път и тук са ми големите опасения. Доколко ще ми е комфортно на един много дълъг път, примерно обикаляйки Европа?

До сега карах един Forester, но вече е много стар и не бих тръгнал на толкова дълъг път с него, а и икономически не ми се връзва да правя такива разходки с него, при положение че имам нова кола. Ще си го карам от време на време (примерно зимата в големите снегове или когато трябва да пренасям нещо по-голямо), но смятам Yaris-а да ми стане основна кола.

Не съм по високите скорости, но на магистралата обикновено карам със 130-140 km/h. С един такъв Yaris дали може да се поддържа такава скорост спокойно, безопасно и комфортно?

Нов Yaris XP13 /2012- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Публикувано на: 25 Фев 2017 16:05
от slowtraveler
E няма пълно щастие... Това не е кола за обиколки на Европа... Не че не можеш да ги направиш обиколките с Яриса, но комфорта съвсем няма да е както с по-голям автомобил...

Нов Yaris XP13 /2012- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Публикувано на: 25 Фев 2017 16:48
от yass
:D
Напълно съм наясно, че комфорта с по-голяма кола ще е много по-голям. От друга страна никога не съм карал чисто нова кола и се надявах това да компенсира в някаква степен удобството от по-голяма (но по-стара). Например, когато почнах да карам Форестера, беше на 10 години и в относително добро техническо състояние. Чувствах се много стабилно на пътя, докато сега е на почти 20 години и състоянието му въобще не е същото. И ако преди се чувствах комфортно със скорост 140-150 km/h, то сега не е същото дори и със 130 km/h.

Навил съм се на масрафа за нова кола (отчаян от нашите "автотърговци" на употребявани автомобили), минах през най-евтините модели, зарибих се по-новите технологии (в частност хибрида) и реших да се напъна за малко по-хубава (макар и от ниския клас) кола и се чудя дали това няма да е фаталната ми грешка.

За това търся мнения от опита на тези, които са минали по този път.

Нов Yaris XP13 /2012- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Публикувано на: 25 Фев 2017 19:11
от nowyaris
Сега колега,да ти кажа всичко е според зависи.... Аз 9 години с нехибриден Ярис европейска Турция,северна Гърция,южна Румъния,западна Сърбия и източна Македония :D :D :D съм ги обикалял и не ми е тежала липсата на конфорт.С "Е" класа по-добре щях да пътувам,но не ми е още по джоба.Карам го трицилиндров до 130 на магистралата-върви си.600-700 километра дневен преход не ми тежат с Яриса.За градски условия обаче си е перфектен.Смятай си плануваните проценти градско/извънградско и си мисли.Ама защо хибрид ???? Там парата отива на Аурис !

Нов Yaris XP13 /2012- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Публикувано на: 25 Фев 2017 19:11
от zi_zi_top
Мисля,че за тези пари може да си купите дизелова Корола, с която пътуването ще бъде много по-комфортно и също така икономично. :thumbsup:

Нов Yaris XP13 /2012- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Публикувано на: 25 Фев 2017 20:24
от iovkito
Хибриден Ярис и обикаляне на Европа , определено несъвместими неща. С дизелите , от друга страна , трябва да се помисли и малко в перспектива. Задължително евро6 , защото в близките няколко години с по-замърсяващите може и да не ни пускат из европейските столици.

Нов Yaris XP13 /2012- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Публикувано на: 26 Фев 2017 20:18
от yass
Всичко започна с това, че докато бях в Германия в големия сняг, някой (имам голямо съмнение, че е някоя снегорина) ми е подбрал колата така, че задния ляв калник беше стигнал до гумата.

Реших, че това е знак, че трябва да си подменя колата. Хванах жената под ръка и с метрото отидохме да погледнем няколко коли, които ми бяха харесали по обявите. Слезнахме на Интер Експо Център и тръгнахме пеша към паркингите на Горубляне. Беше студено, а на половината път до паркингите отляво ми се появи шоурума на Рено/Дачия викам на жена ми "хайде да влезнем" (малко на майтап и за да се стоплим). Влизаме и гледаме нови коли за по 20 и няколко хиляди. Както и да е, не бях мислил въобще за нова кола. Като се постоплих викам на жена ми "хайде да продължаваме". Няма да казвам, как очите и бяха светнали и крещяха "НОВА КОЛА...".

Продължихме надолу и почнахме да гледаме колите, за които бяхме дошли. До сега карах Forester '98-ма автоматик и гледахме само Subaru-та автоматици. Няма да казвам какъв беше културния шок от комуникацията с "търговците" там и какво разочарование за мен беше несъответствието на обявите с реалното състояние на колите.

Прибрахме се с много влошено настроение.

Тогава взех да мисля. Бях си определил бюджет 10 000 лв. за до 10 годишно Subaru (без значение какво). Но ако имаше защо, бях готов да дам малко повече. Имаме малка семейна фирма (регистрирана по ДДС) и ми дойде на акъла, че ако мога да взема кола на името на фирмата, като си приспадна ДДС-то от стойността на колата и последващите разходи (във времето), като взема предвид и намаляването на корпоративния данък, всъщност цената на една нова кола (от ниския клас) няма да е непосилна. Ентусиазиран, предложих на жената да се върнем в шоурума на Дачия/Рено и да поговорим повече с търговците. Отидохме, говорихме каквото говорихме, сядахме в колите, почуквахме от тук от там. И си тръгнахме. Излизаме и гледам срещу мен друг шоурум - Toyota. Аре и там.

Поисках оферта за Yaris и някаква кака ми направи оферта за най-ниския клас обурудване. Ми то цената беше като на Рено Клио и 3-4 хиляди над най-смотаната Дачия. Викам си къде е Рено/Дачия, къде е Toyota. И понеже ми беше много мерак да продължа да си карам автоматик, поисках цена и за автоматик. Е, автоматик Yaris в ниското оборудване няма, та в по високото - бая голяма разлика в цената. Тръгвайки си взех някаква брошура и на хибрида.

Прибирам се и естествено беше да седна и да чета. Влизам в този форум и чета. Малко е объркващ, ама се ориентирах горе-долу. Някои линкове не работеха, та се наложи да се регистрирам. И междувременно си гледам офертите за Yaris-а. Много ме е яд на високата цена за автоматика. Поглеждам и хибридната оферта - ми те колкото автоматика. Взех да чета и за хибридите (що е то и как се управлява). Има интересни теми, за съжаление свързани предимно с Prius, ама схванах, че е все тая. И взех лека-полека да се зарибявам.

Както и да е, естествено трябваше да видя предложенията и на другите производители. Някои бяха филтрирани от жена ми, други от мен. И на следващия ден планирахме обиколка и на другите шоуруми: Пежо, Хюндай, Ситроен (един приятел ми каза да не стъпвам там, че сервизното им обслужване било ужасно та не стигнах до тях), КИА (там за мен беше най-депресиращо - намират се точно до шоурума на Subaru и влизайки в него ми се насълзиха очите : )

Каквото и да гледам - навсякъде предложенията се въртяха около 23-24 хиляди лв. за малка кола и нисък клас оборудване. Е, толкова е и Yaris-а (съвсем малко отгоре). А и на мен и на жена ми най ми хареса той.

Ама пустия автоматик все ми е в главата. Много ме кефи и не ми се иска да минавам на ръчни. И продължих да чета форума (и всичко, което ми попадне за хибрдите). В крайна сметка реших (не окончателно де, още го мисля), че така и така част от парите за новата кола ще са за лизинг и ако се напъна малко ще мога да си позволя хибрида (а той по условие е автоматик, наред с всичките му други предимства). Та на въпроса: "ама защо хибрид?", това ми е отговора - искам автоматик, а с него ще получа и хибрид.

Та с голямо напъване ще дам малко над 30 хиляди за нова кола, автоматик и като бонус - хибрид. Това го пиша относно предложенията за Auris и Corola - ми те по ценова листа тръгват от 38-40 хиляди (за автоматик). Просто не мога да си позволя още нагоре от тези 30 хиляди, които с напън бих дал за Yaris-а.

Относно нуждите ми. Карам максимум 10 000 на година и повечето е градско. В последните години ми се е налагало да ходя един два пъти до Германия по работа. Останалите излизания от града са предимно за някоя почивка с жената (детето е вече в чужбина да учи). Но ми се ще да зачестя тези почивки (нали с нова кола ... : ), като дори ми се ще от време на време и по Европа да се разходим (я до детето да идем, я при балдъзата).

Та това ме провокира да питам, дали е поносимо пътуването с толкова малка кола, пък било то и нова. Колегата nowyaris ми вдъхва малко надежда.

И накрая, сега е момента да ме разубедите за хибрида (или да ме поощрите).

(иии, голям писател излезнах)