[Дискусия] Corolla E17 1.6 1ZR-FE 132HP CVT SOL 2016 срещу Avensis T27 1.8 2ZR-FAE 147HP CVT Executive 2016 - сравнение?

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
penywise
Мнения: 114
Регистриран на: 17 Фев 2010 14:44
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

[Дискусия] Corolla E17 1.6 1ZR-FE 132HP CVT SOL 2016 срещу Avensis T27 1.8 2ZR-FAE 147HP CVT Executive 2016 - сравнение?

Мнение от penywise » 03 Май 2016 22:53

Akima написа: Взето ли е решението вече - коя марка и модел избрахте?

Бих пропуснал Рено - в момента уважавам повече Дачия - основно заради ценообразуването.
Дачия си имам :thumbsup: Трябва ми автоматик, по възможност с неоранжеви циферблати като на Дачията и едно Рено 19, дето имах преди 15 години biggrin.gif
Офтопик
(изклчюително съм доволен, съотношението цена-качество е по-скоро "реално" и изключително задоволително. Не искам да обидя никой, но за 990лв взех 7" навигация на цяла Европа + Bluetooth, Handsfree и всичките неща там, докато при Тойота ще е над 2000лв не за същото, а за по-малък дисплей и то на зверски лагваща навигация, чак не се трае. Казвам го от опит, сестрата на жена ми кара Авенсис 2013-та, 1.8 ръчни скорости. Самата тя каза, че навигацяита на Дачията е доста по-добра. При това при Дачията навигацията за тия пари си идва като комплект с touch screen-а и всичко, докато на Тойотата си го има тъч скрийна, той си е там, нищо не се надгражда, просто за 1 GPS приемник/антена и софтуер искат още 2800лв, обещавайки я за около 2000лв след отстъпката))


Имам още един записан час за тест драйв, но по-скоро ще вземем Corolla-та. Най-малкото, защото ще я вземем с точно 2 пъти по-голяма отстъпка от Авенсиса. Ако и двете бяха с еднакви отстъпки, може би Авенсиса щяхме да вземем, но в тази ситуация по-скоро губи по точки.

Avensis Elegance + металик - отстъпката = 51,000лв, евентуално още -1200лв надолу максимум
Corolla Sol + металик + отопление на седалки - отстъпката = 37,040лв

Даже за Executive ще бъде около 46,000лв цената, което пак е прекалено голяма разлика. А, ако "не искаме екстри" (т.е. на практика Avensis Executive CVT няма почти никакви), тогава цената на Corolla Luna CVT без екстрите ще е 32,500лв.

На първия ми тест успях да тествам Avensis Elegance и Auris Sol, защото Corolla-та не беше свободна и налична в този момент. Очаквам да е със същата или подобна возия като на Auris-а, но да е по-просторна (поне от това, което видях от колите в салона).

Впечатленията ми Авенсиса:
- Тествах Lane Departure Alert системата... работи, чудесно, за нашите пътища. Само дето напълно инстинктивно след 5-тото тестване казах "Ок, супер, работи, от къде да я изключа, че ми писна да ми пищи". Просто се усетих, че е просто екстра, дето е яка на хартия и напълно непринудено ми се прииска веднага да я изключа. Оказа се, че даже си има специален бутон на волана за пускане и спиране tongue.gif
- Тествах Road Sign Assist (RSA) - не му обръщам абсолютно никакво внимание. Свикнал съм на 7" навигация на Дачията да ми изписва постоянно какви са ограниченията (предварително са вписани, разбира се) и не им обръщам никакво внимание, защото си карам по знаците и според пътната обстановка. По-скоро ще ми е много трудно да го изкореня този навик blush.gif
- Тествах автоматичните чистачки на Avensis-а, имахме късмет, преваля лек дъжд, даже на максимална чувствителност бяха прекалено "бавни". Жената също отбеляза същото с коментар. Може би е въпрос на свикване. На Шевролета ми имам просто "врътка за чувствителност" на чистачките и мога да я настроя доста по-добре, отколкото в автоматичния режим, който тествах. Предполагам и с Королата ще е така
- Подлакътника ми беше изключително неудобен, даже не мисля, че трябва да се нарича "подлакътник", защото не изпълнява такава функция. Да, има много пространство като се отвори, но е прекалено ниско, за да си облегнеш лакътя на него. Супер изглежда от дизайнерска гледна точка, на практика обаче не е подлакътник а "подкитник" по-скоро angel.gif
- Качеството на материалите в Авенсиса (Executive, т.е. няма кожа и т.н.) ми се видя с малки изключения по-лошо, чисто като усещане от Corolla Sol (има полу-кожен салон, кожен подлакътник, кожена тапицерия на вратите и т.н.), (в която за сега само съм седял в салона) ermm.gif НЕ го казвам, за да се заяждам със собственици на Авенсис или с, когото и да било, просто за тия пари очаквах малко по-добро усещане от Corolla Terra, а то даже ми се видя и по-лошо...
- Колата не беше "тромава", а по-скоро "тежка и лежерна", изключително мазна и приятна за каране, точно, както обичам. Залепнала за пътя, с добра шумоизолация, много приятна за каране, особено в съчетание със CVT-то. Сякаш мястото и е със 120-130км/ч на магистралата. Единственото нещо е... никога не натискайте CVT "до долу", че звука и усещането са "AWWW YOU WANT ME TO GOO NOOWW" :censored: Докато се кара внимателно и плавно е върховна, за набиране и кикдаун (or "whatever") не чак толкова unsure.gif

Мнение за Auris Sol-а по-скоро нямам, защото не ми върши работа. Като си наглася седалката, никой и нищо не може да седне зад мен. Вътре е прекалено тесен, но все пак е малък компактен градски автомобил. За това и не го определям "като минус", той за това така си е направен, така или иначе. Очаквам от Королата да бъде шумоизолирана и с возия като на Аурис, което е доста....acceptable. Най-важното за мен е QDR философията нa Toyota - Quality, Durability, Reliability. Едно е сигурно, Авенсиса е класи над Ауриса като усещане при шофиране и комфорт. Предполагам и пред Королата (ще кажа като тествам), но и цената му е с +50% близо, неоправдано много повече, за единия feeling :)
Офтопик
Мисля, че най-големия шок ще дойде с разхода на гориво. Дачията ми в момента (1.5 dCi 90 коня) изминава около 1000+ километра с един резервоар (50 литра е целия, тотал). Средния и разход е около 4.2/100 до 4.6/100 според условията, Към този момент е около 4.3/100. С Авенсиса, както и от опита ми с на сестрата на жена ми Авенсиса (2013-та) реалния разход е към 9.5/100, т.е. двоен. Не ми е "проблем" разхода, просто го споделям като нещо, което определено ще ми прави впечатление. Свикнал съм като тръгнем за море от София - да идем до морето, да се върнем, да карам 1-2 дни в София и чак тогава да сипя гориво пак. Е, да ,тогава сипвам към 55 литра обикновено, just in case, тя побира до 8+ литра по тръбите над тези 50л, но не съм тествал чак толкова. До 55л си събира без проблем, стига да ги изтърколиш същия ден не мисля, че е проблем. Та, ще е малко "културен шок" да зареждам през има-няма 500км biggrin.gif
P.S. От самото начало трябваше да спомена, че отстъпката и крайната цена на Корола спрямо отстъпката и крайната цена за Авенсис идват с прекалено голям margin. От там ми тръгна и цялата идея в главата за "едното срещу другото". Нямаше как да justify-на 51к срещу 36.7к за практически същите, ако не и по-малко екстри. АКО Авенсиса имаше същата отстъпка и беше с около 9-10к отгоре като цена, заслужава си, според мен. Но за 14,000+ лв разлика не мисля да скачам "на гъзарията" biggrin.gif Като ми се прикара Авенсис, ще взимам този на балдъзата, хаха biggrin.gif

penywise
Мнения: 114
Регистриран на: 17 Фев 2010 14:44
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

[Дискусия] Corolla E17 1.6 1ZR-FE 132HP CVT SOL 2016 срещу Avensis T27 1.8 2ZR-FAE 147HP CVT Executive 2016 - сравнение?

Мнение от penywise » 04 Май 2016 17:14

Днес карах Avensis Elegance 1.8 CVT и Corolla Luna 1.6 CVT. Бях с двама приятели, представител на Тойота (разбира се) и аз. Та, едни прилични четирима тумбаци си бяхме, което беше и супер тест как се усеща и държи колата, когато не си сам.

Авенсиса:
- Тесни седалки, доста трудно да си намеря правилната позиция за голям мъж, приятелите на задния ред казаха, че им е било по-тясно и неудобно в сравнение с Королата. Трябваше ми помощ от публиката в 3-те пъти, в които се опитвах да си наглася облегалката. Просто не реагира, когато натиснеш лоста, трябва на ръка да я преместиш напред или назад sad.gif
- С четирира мъже колата става много тромава, набира доста бавно и се усеща, че го прави със зор. Миналия път като я карах сам (с човека от Тойота) ми се стори доста по- пърагава. На магистралата при поддържане на скорост ще е все тая общо взето, но набирането си беше приключение. Абсолютно съм наясно, че не е кола създадена за динамика и състезания, но дори малък двигател 1.5 до 1.6 дизел с 4 човека е в пъти по-добра опция. За съжаление, вариант дизел с автоматик няма
- По-голям тъч скрийн, доста осезаемо. Но и при двете коли, когато оперираш с климатроника го изкарва на тъч скрийна и ти скрива, каквото искаш да гледаш (примерно Car менюто). Доста лагваща система като цяло, чуди се дали си натиснал нещо или не (и при двете коли)
- Педала на спирачката беше странен, все едно 'хрупти' като се натисне, пристъргва нещо, не е плавен. Педала на газта е доста по-навътре от този на спирачката... доста...
- Понеже беше със Start/Stop бутон и Auto чистачки, когато тръгнах да гася колата на паркинга, чистачките останаха по средата tooth.gif

Королата:
- От теста със сигурност стана ясно, че няма да е Luna, в никакъв случай :) Автоматично отпада и варианта за Avensis Executive
- Скоростния лост стои "почти изправен", което е супер. При Авенсиса седи наклонен под доста странен ъгъл и е сравнително неудобно да се ползва Manual mode-а
- Предвид по-малкото купе и това, че Королата е по-лека от Авенсиса, също така се усеща и като значително по-динамична, дори с 4 човека в нея. Набира с по-малко зор и катери наклон с по-малко зор
- Седалката още с първото сядане (след Авенсиса) ми създаде усещане за "тук е точно моето място". Идеално те обгръща, "по-плоски" са като цяло и поне според мен, субективно мнение, по-удобни, особено за голям мъж. Пътниците на задната седалка казаха, че им е доста по-просторно, но и вози по-твърдо от Авенсиса (напълно очаквано)
- Педалите са като цяло по-меки и добре разположени
- Подлакътника си е абсолютно използваем "като такъв", за ралика от Авенсиса. Но доста хлопа, не му е добра сглобката при Luna, предполагам и при Sol няма да е по-различно. При Авенсиса нищо не хлопа никъде

CVT-то отново много ми хареса и при двете коли! Изобщо не се усеща като безстепенна кутия (карал съм Nissan, а също и Honda Jazz със CVT-та). Много приятно! Освен, ако набираш, разбира се, тогава rubber-band ефекта си го има и се усеща, но пак е по-добре и дава доста по-добра илюзия за класически автоматик.
На дъжда днес между другото доста по-добре ми се сториха автоматичните чистачки на Авенсиса (Королата нямаше). Миналия път явно е бил доста рехав, днес се справиха супер. Фаровете на Auto, дългите на Auto, чистачките на Auto, колата на "D" и си се фокусираш върху пътя, знаците, дете, бебе, жена, квото ти е кеф worthy.gif

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

[Дискусия] Corolla E17 1.6 1ZR-FE 132HP CVT SOL 2016 срещу Avensis T27 1.8 2ZR-FAE 147HP CVT Executive 2016 - сравнение?

Мнение от SFINKS » 11 Май 2016 10:08

penywise написа:
SFINKS написа:Взимаш Рено Талисман , много приятна количка , тази седмица го покарах , много ми хареса .
Гледах го в интерес на истината, доста... странен автомобил е. С този отвесен "таблет" по средата :) Тесен автомобил ми се видя, определено не става за семеен, доста по-малък е от Авенсис. Вози и малко "по-лошо", предполагам е заради джантите де, мисля, че с 18" или 19" беше тестовата кола. Малко ме притеснява и факта, че на френските коли слабото им място е в електрониката, а Талисмана е осново електроника. Масажа на седалката също беше 'странен', все едно те 'бута' отзад в кръста, надува се и спада. Масажоподобна седалка tooth.gif
Талисмана е по - голям от Авензис , и по- комфортен
А и на Тойота двигателите спират на максимална мощност 2,2 Дизел
Рендето има по -мощни двигатели ..
Естествено качеството е доста зад Тойота ..
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Аватар
IvoDobrev
Мнения: 136
Регистриран на: 30 Яну 2010 08:11
Местоположение: Костинброд
Благодарил/а: 1 път

[Дискусия] Corolla E17 1.6 1ZR-FE 132HP CVT SOL 2016 срещу Avensis T27 1.8 2ZR-FAE 147HP CVT Executive 2016 - сравнение?

Мнение от IvoDobrev » 09 Юли 2016 13:22

Лично моя избор би бил Авенсис. Но пък фактите говорят, че колегата има доста право да ги сравнява и да направи избора си предвид и не малката ценова разлика. В общи линии през последната година нещата доста се размиха между двата модела. Корола вече влезе в класа на Авенсис, от своя страна пък при него това трябва да е последния фейслифт - той вече влиза в размера и класа на Кемри. В крайна сметка ако колегата е почувствал Корола, като "по-удобна" то значи това е неговия избор.
П.С: това за наклонения лост в менюъл режим нямам идея защо е притеснително, аз лично винаги за менюъл съм ползвал само перата на волана. То като цяло в режим М не съм карал никога, предвид това, че в D използвайки перата на волана влизаш в временен M режим.
Сега: Toyota C-HR Hybrid 1.8 CVT 2018
Преди:Toyota Avensis 1.8 CVT 2013
Много преди: Toyota Avensis D4D 2.0 2008

penywise
Мнения: 114
Регистриран на: 17 Фев 2010 14:44
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

[Дискусия] Corolla E17 1.6 1ZR-FE 132HP CVT SOL 2016 срещу Avensis T27 1.8 2ZR-FAE 147HP CVT Executive 2016 - сравнение?

Мнение от penywise » 15 Юли 2016 13:57

Пера на волана по мой спомен имаше в доста по-високия ценови клас на Авенсис. Даже, още по-точно, има пера само и единствено в ниво Luxury и то само за 2.0 CVT, 152 коня (60,000лв). При Корола няма опция за пера, дори в най-високото ниво. Е, в Турция има такава опция, в България няма. На по-стария модел може и да има (явно има), но за чисто нова кола няма особен избор. Както и да е, това е вече по-конкретна информация, която ги интересува само хора, които са се насолили към нещо точно определено или имат ясно изисквания. При мен избора си остана Корола.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 65 госта