Актуално: катализатор на дизел

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
longoza
Мнения: 57
Регистриран на: 03 Юни 2016 09:40
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти

Актуално: катализатор на дизел

Мнение от longoza » 11 Фев 2017 12:21

Здравейте колеги. Покрай шумотевицата последната седмица, че ще спират дизеларките без катализатор в София да споделим малко инфо. Не ми е ясно как кола регистрирана преди половин година в КАТ и минала редовен технически преглед за един ден става незаконна по думите на любимата ни кметица.Моята е Corolla 1,4 D4D 2007 г. Мисля,че двигатела покрива Euro4. Ако евентуално трябва да се слага катализатор имате ли представа като цени и въобще възможно ли е?

Аватар
spiridoncho
Мнения: 335
Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
Местоположение: София

Актуално: катализатор на дизел

Мнение от spiridoncho » 11 Фев 2017 13:01

Някак не ми харесва как така генерално решиха спирането на дизелови автомобили без катализатор, за намаляване на запрашаването wacko.gif. Ако го направят, то трябва да задължат всики джамбази да продават технически изправни МПС-та, защото моя дизел го купих със свален такъв, и заварени ауспуси от началото до края :tfrag: . Струваше ми 300лв да ми направят ауспусите съставни, и да ми монтират резонаторно гърне на мястото на тръбата, монтирана след премахване на катализатора. Та не знам с тези търгаши как ще се справят. А е редно да се помисли за това, преди да налагаш санкции на народа.
Специално за твоята кола да ти кажа честно, не мисля че е минала съвсем редовен технически преглед в КАТ. Като минавам на преглед Пежака, ми го гледат доста обстойно в пункта за ГТП и ми мерят газовете. Веднъж са ме връщали да си загрея двигателя, защото не ми излизаха показателите. Прясно регистрираната Тойота в КАТ даже не я уважиха отзад т.е. нищо не са и мерили, а пък да не говорим да я огледат така както се прави на ГТП. За сметка на това така ми надупчиха ламарината на багажника за монтаж на номера, че позеленях. А на тъпите ушеви даже нита не им стига до ламарината. Ама нали трябва да се прецакат "новите" коли на хората от злоба, некадърност и невежество.
Королката ти би трябвало да има катализатор (ако не е махнат), и ако работи все още, не би трябвало да имаш проблеми. Иначе втините катализатори, и незнайно до колко ефикасни са около 400-500лв.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4885
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 146 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Актуално: катализатор на дизел

Мнение от slowtraveler » 11 Фев 2017 14:59

Така както го разбрах (а и е по-логично) - ще спират от движение автомобилите с демонтирани катализатори - т.е. тези, на които им е променена конструкцията - т.е. автомобилите не си отговарят на заводските параметрите...
Това могат да го направят съвсем легално, и трябва да го правят, както и за допълнително монтирани ксенони и т.н. (ама не го правят)...
Относно задължението на джамбазина - проблема не е на държавата, а лично твой... Когато си се почувствал измамен (продал ти е автомобил, който не отговаря на документите) - ами съди джамбазина...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

longoza
Мнения: 57
Регистриран на: 03 Юни 2016 09:40
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти

Актуално: катализатор на дизел

Мнение от longoza » 11 Фев 2017 15:07

Като сложим и проблема с наркоманчетата, които крадат катализатори за да ги продават на вторични. Ама там държавата е "безсилна".

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4885
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 146 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Актуално: катализатор на дизел

Мнение от slowtraveler » 11 Фев 2017 15:41

Да, там нещата са в ръцете на държавата, ама няма желание да реши проблема чрез ефективен контрол на пунктовете...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
spiridoncho
Мнения: 335
Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
Местоположение: София

Актуално: катализатор на дизел

Мнение от spiridoncho » 11 Фев 2017 19:01

Реално ще спират всички без катализатор, без значение дали е имал въобще или е нямал. Нали знаеш, че не си много прав като казваш да се разправям с джамбазина. Почти няма човек спечелил там, защото няма законоустановени норми. Познавам един двама сезирали КЗП и водили дела, че и даже успели да си върнат "лошите покупки", но никой не им е възстановил загубите.
Редно е щом се вкарват норми за потребителите то трябва да важат и за вносителите. Обикновенно разбираш доста късно, че нямаш катализатор. Не всеки може да си позволи нова кола, която си казва и налягането в гумите през диагностичната букса. Аз разбрах, че нямам катализатор 1 месец след покупката на колата. Бях в Германия, и като се върнах колата ме чакаше пред блока. Тогава като я вдигнаха в сервиза видях какво е положението. Баща ми отдавна е подминал 60 и освен, че него не го бърка колата има ли катализатор, дажен е е забелязал, че липсва. Та 50% от хората са като него. И мислиш ли, че ще спечеля какъвто и да е иск срещу джамбазина, след като официално няма вкарани законови мерки. Това е малко да гониш вятъра. А какво ще кажеш за изтърбушеният катализатор. Ще разбереш, че го няма обаче на следващото ГТП евентуално. Дори да те върнат от КАТ затова, че нямаш катализатор джамбазина няма да те обещети с никакви пропуснати ползи. Най-много да ти върне парите. А ти ще си се набил със диагностика в сервиз и рапатрак поне в 2 посоки. А и много хора имат само книжка и не разбират въобще от автомобили. Има и много подробности които не споменавам, но щом ще се налагат такива драконовски мерки трябва да има контрол още при източника, а не на изхода. Аз катализатор за 500лв ще си сложа, а мога и колата да продам. Но не мисля, че тия евтините катализатори да свършат работа. Катализатора на Селиката ми до колкото знам е 3000 лв. По спомен от премеждия на познат, катализаторите на тая кола дето ги продават в диапазона 500-900лв почти не вършат работа т.е. все едно си си сложил рестриктивно резонаторно гърне. И сега ми кажи колко хора ще дадат 3к за ефективен катализатор? Аз ще дам щото мога и не искам да си сменям колата. Но има хора които нямат.
Та просто много неща нито на държавата, нито на общините им отърват. Казваш да съдя джамбазина. Ми да взема да съдя общината що не мие улицата и е прашно. Дали ще спечеля? Същата е работата и с делата срещу джамбазите. Изобщо нещата не са толкова елементарни колкото изглеждат. Не става просто с правилото "Гони си правата" защото нямаме такива. А това е само в България.
Последно промяна от spiridoncho на 12 Фев 2017 11:31, променено общо 1 път.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

Iliyа Damyanov
Мнения: 384
Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
Местоположение: Мюнхен

Актуално: катализатор на дизел

Мнение от Iliyа Damyanov » 11 Фев 2017 19:38

Чета , чета и се чудя кой кого ще съди? Тия УНИКАЛНИ коли дето си ги купуваме да не би да ги купуваме с пистолет на главата. Отделно като се замисля за какви неща се правят приемо-предавателни протокили а при покупка на автомобил куваме и каквото излезе защото не разбираме...... не разбираме ама там дето ни дават гаранция е скъпо и те са лешояди и няма да купуваме от тях.

Ако темата се развие като техническа... тоест да се дават решения и предложения как да се заместят катализаторите ОК. Ако ли не я преместете в говорилнята.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4885
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 146 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Актуално: катализатор на дизел

Мнение от slowtraveler » 12 Фев 2017 00:15

Темата е преместена....
Относно ефективността на евтините катализатори - предполагам колегите в бранша могат да споделят (за съжаление ЧичоДидо премина на семейния/социалния фронт и рядко влиза във форума), но предполагам, че няма съществени разлики в ефективността...
Доколкото съм чел споделено от колеги - дори и без катализатор са минавали съвсем нормално ТО - т.е. техниката не е отчитала проблем....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

e 10
Мнения: 675
Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
Местоположение: Ловеч
Получена  благодарност: 3 пъти

Актуално: катализатор на дизел

Мнение от e 10 » 12 Фев 2017 09:26

На дизелов Форд на 8 000 км му свалих катализатора, изтърбушиха керамиката и отново го завариха и монтираха. Когато отидох на преглед и му сложиха сондата в ауспуха, компютърът даже не можа да отчете стойности, та се наложи механикът да духа дим от цигарата си, за да покаже някакви параметри w00t.gif . Мисля, че ако един двигател е в отлично здраве, дори и дизелов, едва ли се явява проблем на екологията :whistle: . Нормативните актове, както и прецизността на техниката от разказания случай не ги коментирам!
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш sad.gif )

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4885
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 146 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Актуално: катализатор на дизел

Мнение от slowtraveler » 12 Фев 2017 09:36

e 10 написа: Мисля, че ако един двигател е в отлично здраве, дори и дизелов, едва ли се явява проблем на екологията
Според мен няма начин да няма разлика в екологията, и проблемът е в измервателната техника или начина на ползването и (или нормативните документи - да се измерва параметър, който не е толкова критичен, но пък се измерва лесно с по-евтина техника)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4282
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 101 пъти

Актуално: катализатор на дизел

Мнение от BOz » 12 Фев 2017 10:27

Проблемът не е в техниката и измерването, или пък от изправността на двигателя.
Реално при дизелите не се измерва въглеродния окис при прегледите, а се мери димност. Съответно няма как при дизела да се хване махнат катализатор.
Както и няма как да не хванеш махнат катализатор на бензинов автомобил, защото въглеродния окис се покачва 10-на пъти без катализатор. И ако от пункта си гледат работата, то няма как бензинова кола да мине преглед с махнат катализатор.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта