Тойота за семейна кола

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
chukich
Мнения: 603
Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
Местоположение: София
Автомобил: Rav4 XA40 / 2l petrol engine
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Тойота за семейна кола

Мнение от chukich » 29 Мар 2017 22:01

Нивата на оборудване са различни в различните държави. В Германия едно, в Испния другп, при нас трето. От това не се определя колко е премиум един автомобил. Rav4 2016 първо се продаваше с едни нива на оборудване, после добавиха по 2-3 неща и вдигнаха цените с по 5000 .ако Базовата равка беше 55к стана 60к, еexecutive от 60 на 65к и така нататък. Според мен официлните вносители на Тойота за България решават какви пакети да предлагат и поръчват от Тойота.
За мен лично колко е премиум един модел автомобил се определя от премиум материалите, най-вече в интериора, които се използват за направата му. В този ред на мисли Аурис и Корола са на едно ниво.
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD

Аватар
Рошко
Мнения: 918
Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Тойота за семейна кола

Мнение от Рошко » 29 Мар 2017 22:23

peterhr написа: Примерно:
- лупи на фаровете
- точно паркинг асистента. То на Королата вече има фейслифт, така че остава във следващата версия да го има.
- също панорамен люк или стъклен покрив. При седаните обикновенно има люк, тук не се предлага.
- Тойота Сейфти Сенс или както се казваше опцията с камерите и лазерите да предупреждава. При Аурис е включено дори и в най-ниското ниво.
- кий лес го, в Аурис го имаше в по-ниско ниво на оборудване.
- круиз контрола също е едно ниво по-рано.
Сигурно има и много други неща. Все са дребни, като цяло такова впечатление ми направи.
Сега прегледах сайта на Тойота Болканс и ми "просветна" откъде идва заблудата ти, че Auris е по-луксозен и че в по-ниско ниво от Королата идват някои благини... Чисто и просто, милите родни дилъри са създали тотална каша с нивата на оборудване...

Когато аз купувах моя Auris съществуваха само 3 нива на оборудване, както и при Корола - при нехибридната версия се водеха Terra, Luna и Sol, а при хибридните не помня как се водеха първите две нива, а последното, което взех аз, се казваше Chic. Тогава измислиха и въведоха и новото ниво Chic Plus, което добавяше към Chic единствено LED фаровете, Toyota Safety Sense и панорамния покрив... Даже го имаше само на книга това ниво на оборудване, защото през юли 2015, когато купих моята, все още нямаше произведени бройки с ниво Chic Plus - очакваха ги през октомври. Та тогава и раздуха изкуствено до 4 нива. Сега гледам, че вече кашата е тотална, махнали са наименованието Chic, както и предходните нива на хибридннте версии и са ги уеднаквили с останалата част от гамата - Terra, Luna и Sol, като за да е още "по-сладко", са разводнили нивата, създвайки и Luna Plus. Това, което сега предлагат в Luna Plus, беше част от ниво Chic (Sol), т.е. топ оборудването без допълнително измислените екстри, добавени в Chic Plus.

Явно идеята за "разводняването" е да могат да "надуят" цените на по-високите нива на оборудване, тъй като сега SOL (т.е. моето оборудване) струва 45990 след 2500 лв хибридна преференция. Когато аз я купувах, струваше 43 000 лв ;) Та разлика в нивата на оборудване няма, има разводняване от алчност. Явно Аурисите се продават повече и затова са направили врътките, та да могат да извият ръцете на хората, които искат всички глезотии.


Аааа... И за Safety Sense-a изобщо пък не си прав, че го има и при най-ниското ниво на Аурис. Напротив - има го само в най- най- високото (даже и при мен го няма, но не ми и липсва wink.gif )

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Тойота за семейна кола

Мнение от slowtraveler » 29 Мар 2017 22:31

В случая съм съгласен с Рошко... Нашата Корола хечбек след няколко години започнаха да я продават като Аурис.. Същата...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Рошко
Мнения: 918
Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Тойота за семейна кола

Мнение от Рошко » 29 Мар 2017 22:40

А ето, че изрових и оригиналните нива на оборудване от времето, когато я купувах. Файлът е от времето, когато я капарирах и не беше излязъл новоизлюпеният Chic Plus, затова и за него пише "повече информация през месец юни". Всичко, което това ниво добави, както вече писах, бяха лед фарове, сейфти сенс и панорамен покрив, срещу 3000 лв горница.

Изображение

IliyanNikov
Мнения: 30
Регистриран на: 27 Яну 2017 11:08
Местоположение: Varna

Тойота за семейна кола

Мнение от IliyanNikov » 30 Мар 2017 00:31

Рошко написа:
IliyanNikov написа: Единствено се дразня когато дойде време за изкачване, тогава въртящият момент на Хибридния модел не ми е достатъчен
Следващия път при изкачване превключи на Power mode, не на Eco... да видиш как набръчква асфалта tooth.gif
Никога не използвам ЕКО. Винаги при изпреварвания и планински пътища използвам Power mode, но въпреки това ми липсва турбината, с която съм свикнал :)
Рошко написа: 2 компании.
Би ли споделил кои са те?
Когато сключвах договора за лизинг от Тойота ми казаха че Булстрат и ДЗИ имат преференции за хибридни автомобили. Каското, което заплатих беше под 1500лв, но колко точно ще мога да проверя чак след седмица.
2017 Toyota Auris TS HSD

Аватар
yass
Мнения: 31
Регистриран на: 18 Фев 2017 03:39
Местоположение: София

Тойота за семейна кола

Мнение от yass » 30 Мар 2017 02:21

Рошко написа:
peterhr написа: Примерно:
....
Явно идеята за "разводняването" е да могат да "надуят" цените на по-високите нива на оборудване, тъй като сега SOL (т.е. моето оборудване) струва 45990 след 2500 лв хибридна преференция. Когато аз я купувах, струваше 43 000 лв ;) Та разлика в нивата на оборудване няма, има разводняване от алчност. Явно Аурисите се продават повече и затова са направили врътките, та да могат да извият ръцете на хората, които искат всички глезотии.


Аааа... И за Safety Sense-a изобщо пък не си прав, че го има и при най-ниското ниво на Аурис. Напротив - има го само в най- най- високото (даже и при мен го няма, но не ми и липсва wink.gif )
45 990 лв. е цената на комбито. На обикновения Auris SOL е 43 990 лв.

И не си прав за Safety Sense - включено е във всичките нива на оборудване (това е отскоро, но е факт). Даже в следващата доставка и за Yaris-а вече ще е стандартно оборудване (като вдигат цената с 1000-1100 лв.).
А за хибрида, също са включили и безконтактното влизане/палене като стандартно оборудване (което си е готина екстра, която за нехибридния Auris е включено чак в SOL)

Toyota Auris.JPG
Toyota Auris.JPG (269.36 KiB) Преглеждано 2621 пъти
[/url]

ПС: Всъщност цената от предишната оферта е точно с 1040 лв. по висока за всички нива, което е заради Safety Sense. Точно с толкова ще вдигат цените и на Yaris-а за следващите доставки, когато го включат и там като стандартно оборудване. Явно са решили да го слагат навсякъде, което пък мен много ме кефи. Само дето не съм го пробвал за да видя как работи, но колега (който го има) сподели, че върши работа.

ПС2: Я да питам, каква е тая лумбална опора и върши ли някаква работа?
Auris Hybrid (2017)

Аватар
peterhr
Мнения: 581
Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Тойота за семейна кола

Мнение от peterhr » 30 Мар 2017 12:08

Лумбална опора е регулиране на облегалката на седалката, обикновенно подпира гърба около бъбреците. За мен лично няма ефект и не съм постигал някакъв по-голям комфорт като регулирам. Чувал съм хора с болки в кръста да казват, че има ефект и са доволни.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Тойота за семейна кола

Мнение от slowtraveler » 30 Мар 2017 12:21

Променял съм на няколко пъти настройката и докато си намеря удобното положение... Практически 'оправя' стойката на гръбначния стълб по време на пътуване, намалявайки натоварването...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Тойота за семейна кола

Мнение от BOz » 30 Мар 2017 14:25

Това е много индивидуално.
Примерно при мен не мога да понасям нещо да ме подпира в кръста. И винаги е на максимално отдалечен от мен режим. Ако усетя онова нещо да ме ръга в кръста, което реално прави облегалката по-твърда, след 20 минути започва да ми гори и едвам седя.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Тойота за семейна кола

Мнение от slowtraveler » 30 Мар 2017 16:45

При мен има положение при което седалката ми е много удобна, но там зависи и от вертикалната регулировка на 'издутината', а не само колко е изпъкнала...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
yass
Мнения: 31
Регистриран на: 18 Фев 2017 03:39
Местоположение: София

Тойота за семейна кола

Мнение от yass » 02 Апр 2017 05:15

Ясно, тая лумбална опора е нещо дет' не е кой знае к'во. Благодаря за разясненията де. Нещо такова си помислих и аз, че е. Ама викам, щом го описват толкова може да е нещо по-специално.

Междувременно, докато се чудя каква кола да купя, установих, че с тия тест драйфове (ама как звучи само : ) нищо не може да се разбере.
Та се наложи да взимам под наем, та да покарам и да видя за какво става въпрос. Първо взех един Yaris Hybrid за един уикенд. След това взех един бензинов автоматик и го карах цяла седмица с пътуване до Бургас.

Междувременно установих, че много искам тоя Safety Sense и офертата ми за Yaris-а се покачи с 1100 лв нагоре, а пък получих доста добро предложение за Auris. Макар да ми излиза доста от бюджета, реших да покарам малко и Auris.

ГОЛЯМА ГРЕШКА! Ако не ви достигат средства не го правете!
Та взех един Auris Hybrid и установих, че в Yaris-а всичко е ... детската версия.

Горещо препоръчвам на колежката започнала темата, да постъпят по този начин. Вземете за по няколко дни двата модела и ги покарайте. Идете до морето (или там където си ходите) и ще намерите отговора на чуденката си. Само не взимайте и някой RAV4 или CH-R, че ще стане по кофти :).

А сега имам нов въпрос към вас, колеги. И трите коли, които карах имаха 7 инчовия телевизор. Обаче и на трите като цъкнех на копчето с навигацията ми излизаше съобщение, че не е авейлъбъл. Да разбирам ли, че TOYOTA продава тая екстра отделно и може да се инсталира допълнително? И ако е така, колко струва (че не мога да намеря цена на сайта им). И последно, втори начин има ли за инсталиране на тази навигация?

Ползвах търсачката и си намерих достатъчно за четене по темата :).
Auris Hybrid (2017)

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 77 госта