Интересни технически решения

За хората дет искат да си чешат пръстите на каквато и да е тема

Модератори: zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 579
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 49
Местоположение: Стара Загора

Интересни технически решения

Мнениеот WoLF » 16 авг 2016 09:46

Решението е старо, но другите производители се отказаха един по един, включително държавно финансирани проекти... Въпроса е защо Нисан са решили, че ще има излезе сметката ;)
Изображение
Изображение

ufer
Мнения: 223
Регистриран: 12 ное 2010 10:35
Репутация: 12
Местоположение: Бургас

Интересни технически решения

Мнениеот ufer » 17 авг 2016 08:58

Наистина е много старо. Подобни решения има още от преди 50-60 години при корабните двигатели. Доколкото си спомням при тази конструкция се акцентираше в голяма степен на кинетичната енергия при подобни механизми. Нищо не пречи на конструкторите да експериментират, понякога и най-малко логичното може да се окаже печелившо... :D

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12538
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

Интересни технически решения

Мнениеот slowtraveler » 17 авг 2016 09:19

При корабите не знам да е имало такова решение... Променливо газоразпределение, 'обръщане' посоката на въртене (например с 'превключване' на разпределителен вал) и т.н. - да, но променлива компресия - не съм виждал... Но може и да е имало нещо подобно де...
Въпреки, че при корабите всичко е изчислено за точни обороти и натоварване - влизаш в режим и след това седмица/месец не променяш режима tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 579
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 49
Местоположение: Стара Загора

Интересни технически решения

Мнениеот WoLF » 17 авг 2016 09:34

Според мен това е последен опит за печалба преди да забранят превозните средства с гориво на петролна основа... Крайно време е всички тези пари да се влагат в проекти за ново поколение инфраструктура и задвижване :thumbsup:
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12538
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

Интересни технически решения

Мнениеот slowtraveler » 17 авг 2016 10:37

WoLF написа:Източник превозните средства с гориво на петролна основа

Според мен доста от промишлените превозни средства ще си останат на петролна основа още доста десетилетия...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 579
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 49
Местоположение: Стара Загора

Интересни технически решения

Мнениеот WoLF » 17 авг 2016 11:06

Така е, и си знаех, че точно ти ще се хванеш за общото ми изразяване(в положителен смисъл)... Там КПД-то е по-голямо, поради големият обем свършена работа за литър, но тези екскурзии с празни лични автомобили трябва да се елиминират от уравнението ми е мисълта no.gif
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12538
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

Интересни технически решения

Мнениеот slowtraveler » 17 авг 2016 12:02

Офтопик
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
skydiver
Мнения: 280
Регистриран: 05 май 2015 23:55
Репутация: 28
Местоположение: София

Интересни технически решения

Мнениеот skydiver » 17 авг 2016 13:12

https://www.youtube.com/watch?v=DdM2VbbdtB4
Това, което са направили от Ниссан, ми се струва една идея по-надеждно.
Toyota RAV4.2 1AZ-FE SOL edition
Nissan Primera GT х3

ufer
Мнения: 223
Регистриран: 12 ное 2010 10:35
Репутация: 12
Местоположение: Бургас

Интересни технически решения

Мнениеот ufer » 18 авг 2016 09:56

Почти съм сигурен, че го имаше... променливото положение на кол. вал с всички положителни и отрицателни въздействия. Дори смътно си спомням, че май Зулцер бяха правили нещо подобно. Но трябва да си върна спомените около 40 год. назад, а това е трудно! unsure.gif Във всеки случай периода за подмяна на технологиите е нормално да бъде по-дълъг, най-вече от икономическа гледна точка (а може би и политическа), и да покараме още няколко десетилетия ДВГ. Но пък и всички усещаме и дори виждаме, че се подготвя нов технологичен скок почти във всички направления. Май едрият капитал се разбърза да ни заселва на Марс... :)

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12538
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

Интересни технически решения

Мнениеот slowtraveler » 18 авг 2016 11:04

Причината да се съмнявам в такова корабно решение е, че проблема с коляновите валове при корабите е много по-сериозен - коляновия вал и самия двигател се приемат за пластично изделие... Там двигателя се центрова така, че усилията по дългия колянов вал да се намалят. А огъването на коляновия вал се променя при всяко натоварване или разтоварване на кораба (огъва се корпуса и от там - фундамента)... Измерва се натоварването на всеки лагер на коляновия вал и се променя настройката например с подлагане/преместване на клинове под корпуса на двигателя в даденото място... Да се премести динамично самия колянов вал е изключено - центровката на коляновия вал към вала на винта също е голяма философия, и там са недопустими каквито и да са премествания, а това са валове с дължина над 10 метра...
Т.е. коляновия вал е добре фиксиран... Остава да се премества блока... Обаче сам разбираш, че преместване на няколкоетажен блок само за оправяне на компресията и то без да промениш натоварването на фундамента (за да не се промени центровката на коляновия вал) е нещо неизпълнимо....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

ufer
Мнения: 223
Регистриран: 12 ное 2010 10:35
Репутация: 12
Местоположение: Бургас

Интересни технически решения

Мнениеот ufer » 19 авг 2016 10:37

Трудно ми е да продължа дискусията. Вече съм забравил доста неща. Пък на големите валове съответстват и големи цилиндри, бутала (Ф1 м) и т.н. Просто бях чел нещо някъде, пък има и малки корабни двигатели. Но не мога да докажа това твърдение. Естествено, при много големи маси подобни експерименти изглеждат нелогични, но техниката понякога търпи интересни решения. Може някой друг да знае нещо повече по въпроса...

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12538
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

Интересни технически решения

Мнениеот slowtraveler » 19 авг 2016 11:08

О - да ... Неслучайно стартирах тази тема - има наистина уникални технически решения...
Но за корабите нещата са малко по-стандартни... И при тях имаше опозитни дизели (Доксфорд), но вече нещата са тръгнали по друга посока....
Режимите са много по-предсказуеми.... Например знаеш, че даден двигател ще работи 90-95% от времето си на 112об/мин...
С цел икономия слагаш валогенератор - т.е. когато двигателя влезе в работния си режим от 112об/мин ще генерираш 50Hz/3х380V няколко мегавата, и ще можеш да си захранваш кораба през тези 90% от времето, когато корабът е на ход... И знаеш, че двигателя няма да мръдне от тези обороти в близките дни...
Това се отчита още на чертожната дъска, и съответно всички изчисления на двигателя се правят така, че двигателя да е най-мощен и икономичен точно при тези обороти...
Промениш ли оборотите при маневра - цялата тази енергетична установка отпада, и палиш временно дизел-генераторите за да си осигуриш тока...
Но това са преходни режими и при тях са приемливи компромиси... Дори някои обороти са забранени - в инструкциите си пише - преминаваш през тях максимално бързо (е да, при корабните двигатели, 'максимално бързо' е относително понятие tooth.gif - борихме се преди няколко години с един такъв двигател, който реагираше 90 секунди след сигнала за промяна на режима)...
За икономия наблягат с допълнителното оборудване...
Например утилизационни котли (т.е. нещо подобно на КЕРС при Ф1 :) ), валогенератори и т.н...
Та затова и не виждам смисъл въобще да се прави такова усложнение с променлива компресия....
Да не би да бъркаш с декомпресорите? Например преди палене на времето се отваряха крановете на главата на цилиндрите първо за да се направи валоповоротката - развъртането на коляновия вал за да издуха ако има навлязла вода в цилиндрите, а след това - за да може сгъстения стартов въздух по-лесно да развърти коляновия вал при самото палене... След което се затваряха крановете, за да не бяга компресията :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
didak
Мнения: 1211
Регистриран: 04 юни 2007 09:49
Репутация: 3
Местоположение: Варна

Интересни технически решения

Мнениеот didak » 23 авг 2016 11:01

http://www.capital.bg/biznes/tehnologii_i_nauka/2016/08/21/2814719_pochti_perpetuum_mobile/
ей това ако стане реално, просто ще заживеем в друг свят, това би било революция несравнима с нищо случвало се досега
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12538
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

Интересни технически решения

Мнениеот slowtraveler » 23 авг 2016 11:12

Така си е... Обаче от няколко години спрягат графена, а до момента резултатите не са толкова явни...
Дано успеят...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 579
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 49
Местоположение: Стара Загора

Интересни технически решения

Мнениеот WoLF » 23 авг 2016 14:21

През 2013 казаха, че са на стъпка от кондензатори, използващи графен за многократно увеличаване на слоевете, който до година две ще е на пазара. Още го чакаме ;)
Изображение
Изображение


Върни се в “Off Topic”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта