Страница 12 от 12

Интересни технически решения

Публикувано: 27 дек 2016 18:14
от WoLF
Харесвам американските еднократни продукти с проста конструкция и "скромна" цена...

Интересни технически решения

Публикувано: 11 мар 2017 13:06
от Akima

Интересни технически решения

Публикувано: 18 окт 2017 18:12
от BOz
Не съм сигурен дали въпросът ми е свързан с тази тема, ама някой може ли да каже автомобил, на който паметта на седалките е вързана и към средното огледало за обратно виждане?
Това го видях в автомобил, който въобще не е от висок (премиум) клас и много ме впечатли. tooth.gif

Интересни технически решения

Публикувано: 18 окт 2017 18:15
от slowtraveler
Не съм виждал моторизирано средно огледало...
При мен помни само волан, странични огледала и седалка... (вързани към конкретния ключ)...
Май помнеше и радиото...

Интересни технически решения

Публикувано: 10 ное 2017 17:00
от BOz
И още едно "гениално" решение на тъй просто нещо. Задната чистачка на един Рейндж Ровър се движи само по веднъж. Демек минава, изчиства и остава в другото крайно положение на 180 градуса. След това пак така. А не прави излишна работа да изчисти стъклото и да се върне в "първоначална" позиция. Прости и едновременно логично-гениални неща, които ми харесват. tooth.gif

Интересни технически решения

Публикувано: 10 ное 2017 17:49
от slowtraveler
Е то по принцип задната чистачка май не успява да изчисти от веднъж :) Поне при мен са нужни поне 5-6 маха за да изчисти добре задното стъкло...
Но би имало полза от такова действие ако я държиш на 'пауза' - тогава да - двата маха като че ли са излишни...

Интересни технически решения

Публикувано: 10 ное 2017 17:54
от BOz
Е, да. Не говорим да си се овъргалял до ушите в кал и да ти трябва да "търкаш" джама. А просто интервал, който периодично ти го почиства, при дъжд да речем.
Просто ми хареса идеята, която си е доста логична.

Интересни технически решения

Публикувано: 10 ное 2017 18:24
от slowtraveler
Имах предвид, че този тип автомобили много хвърлят на задния си джам, и винаги са 'овъргаляни до ушите в кал' задните стъкла :)
Но това решение има и едно друго предимство - навярно задната чистачка не се уморява чак толкова когато поляга на едната и след това - на другата страна

Интересни технически решения

Публикувано: 10 ное 2017 18:49
от WoLF
Коли с "изрязана" задна част завихрят въздушния поток зад тях и вдигат от пътя всичко леко - от пръски до прах...
От една страна е интересно да минава веднъж, но цикъла напред-назад не е случаен и е по-ефективен от еднократно минаване. Логика в случая има ако това е само първа степен и е само за по-горе споменатите дреболии и лек дъжд cool.gif

Интересни технически решения

Публикувано: 10 ное 2017 20:17
от slowtraveler
Да, завихрянето след Джипа е огромно... В дъжд не ми се мисли за тези зад мен по магистралата - вижда се само воден прах все едно е минала F1 :)
Все пак всичко е въпрос на аеродинамика... От автомобилите със скосена задница единствено Опел Астра G не ми е цапал задното стъкло - имаше малко заоблено ръбче точно под стъклото и то направо отрязваше мръсотията... Виждаше се явно при мръсно време. Явно там завихряше потока и променяше посоката му... Значи е въпрос на аеродинамично решение... Виждал съм допълнителни малки ъглови спойлерчета горе при пантите на такива автомобили - също 'издухваше' мръсотията...
Но при мен имам една пластмасова дъска за гладене горе, която пази от дъжд докато колата е спряла, но тя така променя аеродинамиката, че събира цялата мръсотия под нея си :)

Интересни технически решения

Публикувано: 11 ное 2017 23:38
от slowtraveler
Малко встрани от автомобилите, обаче днес се борих със стария ми UPS Mustek Powermust 1000 Online...
Доста време стоя в килера, щото вентилатора му върти на доста сериозни обороти, което ме дразнеше... И съответно акумулаторите му бяха умрели от стоене...
Сложих му нови акумулатори и се зачудих как да разкарам вентилатора... Първата алтернатива бе да му сложа голям нискооборотен, обаче вътре няма място, а отвън не ми се слагаше...
Втората мисъл бе да откача вентилатора - така и така UPS ще се товари от едно сървърче, дето консумацията му сигурно е под 100W... А в последствие да му направя контролер, който да го управлява с ШИМ според температурата вътре... Като освен това видях, че на радиатора има и термодатчик...
Речено - сторено... Откачих вентилатора, ама UPS пищи на умряло, че вентилатора не работи bash.gif
Вентилаторът е захранен с две кабелчета и си е обикновен компютърен 8см/12V вентилатор bash.gif
Ха познайте как разбира за проблема с вентилатора :whistle:

Интересни технически решения

Публикувано: 12 ное 2017 15:26
от Akima
Ако е 4-пинов - PWM.
Ако е 3-пинов - tachometer.
Ако е 2-пинов - сигнал/пулс.

Интересни технически решения

Публикувано: 12 ное 2017 16:47
от slowtraveler
Нъцки... Двупинов... И при изключен вентилатор пак можеш да го излъжеш, че вентилатора работи, ама много трудно и непрактично :) И пак ще си му уйдисал на акъла да се охлажда принудително :)