МХ5: ОХЛАЖДАНЕ

jamie: "Абе съвсем сериозно предлагам подфорум "Субару". Така и така Тойота ще ги купи."

BD: "Станаха нещо доста Миати-те напоследък"
Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: МХ5: ОХЛАЖДАНЕ

Мнение от Japanese_fever » 11 Окт 2009 20:43

El Camino написа:9. Лятото макс. 5% антифриз във водата.
V koq voda?!?
Vnimavai da ne si precakash vodnata pompa s tazi voda, za6toto antifriza q smazva. Su6to taka po-gust antifirz ohlajda po-dobre mai, za6toto i to4kata mu na kipene e po-visoka.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

El Camino

Мнение от El Camino » 11 Окт 2009 23:58

Japanese_fever написа:
El Camino написа:
Та съвета ми е - НА НИКОЙ не вярвайте. Един термометър за кола със вътрешна и външна температура, кабела в интейка и око да пипне.
Moje da prozvu4i tupo, no sum si mislq, 4e originalnite trubi (gumeni ili plastmasovi) izolirat vuzduha v intake po-dobre otkolkoto metalnite trubi na aftermarket CAI, SRI i t.n.
Ne znam samo dali ne6to se podobrqva, ako uviesh trubite na intake-a s nqkakvo izolira6to folio.
За това си около 100% прав, за смазването опита е доказал, че не си:).

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 14 Окт 2009 16:26

Japanese_fever написа:
El Camino написа:
Та съвета ми е - НА НИКОЙ не вярвайте. Един термометър за кола със вътрешна и външна температура, кабела в интейка и око да пипне.
Moje da prozvu4i tupo, no sum si mislq, 4e originalnite trubi (gumeni ili plastmasovi) izolirat vuzduha v intake po-dobre otkolkoto metalnite trubi na aftermarket CAI, SRI i t.n.
Ne znam samo dali ne6to se podobrqva, ako uviesh trubite na intake-a s nqkakvo izolira6to folio.
A be japanes, da ne ti se e razvalilo RSG-to? Kvi sa tia smisleni izrechenia ot teb? laugh.gif laugh.gif
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

MX5
Мнения: 2560
Регистриран на: 20 Ное 2008 09:47
Местоположение: Los Angeles

Re: МХ5: ОХЛАЖДАНЕ

Мнение от MX5 » 14 Окт 2009 23:24

Japanese_fever написа:
El Camino написа:9. Лятото макс. 5% антифриз във водата.
V koq voda?!?
Vnimavai da ne si precakash vodnata pompa s tazi voda, za6toto antifriza q smazva. Su6to taka po-gust antifirz ohlajda po-dobre mai, za6toto i to4kata mu na kipene e po-visoka.
Във водата за миене на предното стъкло ... smile.gif

Щом гъстият антифриз охлажда по-добре - сипвай на Civic-a 100% антифриз и не си губи времето да добавяш вода ... smile.gif



MX5
Мнения: 2560
Регистриран на: 20 Ное 2008 09:47
Местоположение: Los Angeles

Re: ...

Мнение от MX5 » 14 Окт 2009 23:31

rudolf написа: оффтопик.аз мисля че е точно обратното,,,,,като крилото на самолет,,,през шибадака-духа ли ти или дърпа?
Шибедаха е съвсем друго. Аз говоря за основата на предното стъкло, точно където свършва капака на коша - там има повишено налягане. Виж някоя снимка от колата във въздушен тунел и ще ти стане ясно.

Защо мислиш на почти всяка кола, вентилацията за купето се отваря точно около основата на предното стъкло и на скорост, с изключен вентилатор, въздуха във вентилацията се движи в посока в купето - точно обратното на когато отвориш шибедаха ...

MX5
Мнения: 2560
Регистриран на: 20 Ное 2008 09:47
Местоположение: Los Angeles

Re: МХ5: ОХЛАЖДАНЕ

Мнение от MX5 » 15 Окт 2009 00:04

El Camino написа:2. Oil cooler
Тя Миатата си има сток един oil cooler (oil/water), но той е средна работа, щото е вързан с антифриза - за да се ползва и за загряване на маслото като е студено. Едно време група N рали колите (323 GTR) са го сменяли пак с по-голям на Мазда, но не знам дали са му слагали отделна водна система.

Az съм сложил съм и втори (oil/air), през термостат, и един Spal вентилатор не него и грижи с маслото нямам. Според мен добър oil cooler си е задължително да се сложи на всяка кола която ще се ръчка - инак температурите на маслото отиват в космоса много бързо.
Ако ще слагаш - да ползваш хубави маркучи (стоманена оплетка или там Ultra Flex 650 na Earl's с кевларена оплетка щото е по-лека) и AN конектори задължително. Разни обикновени маркучи и скоби не слагай, защото става хазартно изпълнение ...

El Camino написа: 5. Капачка за налягането от 1,1bar нагоре
Да си провериш маркучите преди това, че ако има застаряла гума, да не се сцепи след като смениш капачката и вдигнеш налягането. Най-добре ако ще вдигаш налягането, смени маркучите с нови да си сигурен. Виждал съм го да се случва това не на една кола - без значение Миата или не.
El Camino написа:6. Термостат Jackson Racing 71°
Не виждам смисъл от тоя термостат и не знам колко ще е добре да караш двигателя на по-ниска температура от колкото препоръчват.
Когато колата ти прегрява, термостата не играе никаква роля, защото е отворен докрай ...

El Camino написа:7. Радиатор със 55mm например Koyo
Аз съм с това Koyo, но да знаеш, че е голям и тежък. Едно време нямаше много избор. Сега има и по-малки май. Чувам, че доста хора напоследък ползват Mishimoto - по-евтитни са от Koyo и малко по-тънки
El Camino написа:8. Оптимиране на въздухоподаването, квото и да значи това.
Ами запушват се дупките около радиатора за да не го заобикаля въздуха - така всичкият въздух, който влиза в устата минава през радиатора. Има огромен ефект като караш на писта или ръчкаш някъде другаде с висока скорост.
За автокрос обаче, пускай и вентилаторите
El Camino написа:9. Лятото макс. 5% антифриз във водата.
Аз слагам на моите коли към 10% пролетта/лятото и минавам на 50/50 като почнат да падат под нулата температурите.
El Camino написа:10. Повдигане на капака на двигателя или рязане или т.н.
Повдигане на капака не. Рязане отгоре и т.н. става, но трябва после да се занимаваш с бояджии и т.н.



MX5
Мнения: 2560
Регистриран на: 20 Ное 2008 09:47
Местоположение: Los Angeles

Мнение от MX5 » 16 Окт 2009 07:08

Това май е най-добрият радиатор за МХ5:

http://www.saferacer.com/springfield-dy ... ductid=540



Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: ...

Мнение от rudolf » 16 Окт 2009 10:56

MX5 написа:
rudolf написа: оффтопик.аз мисля че е точно обратното,,,,,като крилото на самолет,,,през шибадака-духа ли ти или дърпа?
Шибедаха е съвсем друго. Аз говоря за основата на предното стъкло, точно където свършва капака на коша - там има повишено налягане. Виж някоя снимка от колата във въздушен тунел и ще ти стане ясно.

Защо мислиш на почти всяка кола, вентилацията за купето се отваря точно около основата на предното стъкло и на скорост, с изключен вентилатор, въздуха във вентилацията се движи в посока в купето - точно обратното на когато отвориш шибедаха ...
... ссс това за парното-ного сериозно ме замисли happy.gif...начи нинам,,,объркаха ми се понятията,,,

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: ...

Мнение от Japanese_fever » 16 Окт 2009 19:52

rudolf написа:
MX5 написа:
rudolf написа: оффтопик.аз мисля че е точно обратното,,,,,като крилото на самолет,,,през шибадака-духа ли ти или дърпа?
Шибедаха е съвсем друго. Аз говоря за основата на предното стъкло, точно където свършва капака на коша - там има повишено налягане. Виж някоя снимка от колата във въздушен тунел и ще ти стане ясно.

Защо мислиш на почти всяка кола, вентилацията за купето се отваря точно около основата на предното стъкло и на скорост, с изключен вентилатор, въздуха във вентилацията се движи в посока в купето - точно обратното на когато отвориш шибедаха ...
... ссс това за парното-ного сериозно ме замисли happy.gif...начи нинам,,,объркаха ми се понятията,,,
I na men mi se oburkaha ponqtiqta, bez da se buzikam.

Ta iskam MX5 samo da uto4ni ne6to!

POvisheno e nalqganeto v osnovata na preniq kapak, ama pod kapa ili nad kapaka???

I drugo.
Nqkoi koli smuchat vuzdush za parnoto otgore, kudeto sa 4ista4kite, a drugi ot dvigatelnoto pod kapaka.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

El Camino

Re: ...

Мнение от El Camino » 16 Окт 2009 20:02

Japanese_fever написа: Nqkoi koli smuchat vuzdush za parnoto otgore, kudeto sa 4ista4kite, a drugi ot dvigatelnoto pod kapaka.
Джап, коя кола смуче от двигателното laugh.gif. Масло, прах, огън ...

Иначе повишено налягане има зад firewallа и под капака. Там дето се крият чистачките.

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: ...

Мнение от Japanese_fever » 16 Окт 2009 21:30

Mersi, az ve4e si go obqsnih.
Da, logi4no e da e taka.

Ti probi li farewall-a da si rugnesh konusniq filter tam ili ne si o6te? biggrin.gif
I vuob6te kupi li si aftermarket intake?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

El Camino

Re: ...

Мнение от El Camino » 16 Окт 2009 23:12

Japanese_fever написа:Mersi, az ve4e si go obqsnih.
Da, logi4no e da e taka.

Ti probi li farewall-a da si rugnesh konusniq filter tam ili ne si o6te? biggrin.gif
I vuob6te kupi li si aftermarket intake?
Az ti kazah che 1 mesec karah s termometyr. Naprawi i ti taka i shte widish na kolko wyprosi shte si otgoworish sam:).

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Re: ...

Мнение от Bass_Man » 17 Окт 2009 01:38

rudolf написа:
... ссс това за парното-ного сериозно ме замисли happy.gif...начи нинам,,,объркаха ми се понятията,,,
Ами забележи каде се намират крилата на самолета спрямо тялото му и какво има зад тях .

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: ...

Мнение от rudolf » 17 Окт 2009 10:55

Bass_Man написа:
rudolf написа:
... ссс това за парното-ного сериозно ме замисли happy.gif...начи нинам,,,объркаха ми се понятията,,,
Ами забележи каде се намират крилата на самолета спрямо тялото му и какво има зад тях .
по скоро се опитвам да развъждавам върху профила му,,,и ч коя част се пада края на капака.
този мод го видях от хасселгреен инженеринг ае86
http://www.youtube.com/watch?v=z09AdRmc7MI

има ли възможност този мод да зависи от ъглите на движение-капак и предно стъкло???
възможно ли е в цялата сметка да участва и надналягане което влиза през предната решетка??

MX5
Мнения: 2560
Регистриран на: 20 Ное 2008 09:47
Местоположение: Los Angeles

Re: ...

Мнение от MX5 » 17 Окт 2009 12:29

rudolf написа:по скоро се опитвам да развъждавам върху профила му,,,и ч коя част се пада края на капака.
този мод го видях от хасселгреен инженеринг ае86
http://www.youtube.com/watch?v=z09AdRmc7MI

има ли възможност този мод да зависи от ъглите на движение-капак и предно стъкло???
възможно ли е в цялата сметка да участва и надналягане което влиза през предната решетка??
Ами направил го е така точно да вкарва въздух под капака (това му е целта, а не да изкарва навън) за на двигателя духовите инструменти дето ги е отворил там да го питаш защо ... то е ясно защо де ... за гъзария
Инак да изкарва топлия въздух от радиатора отпред си има правилната дупка :)

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта