Страница 1 от 1

Въпрос за диференциал,полуоски и спирачки на Mazda MX5

Публикувано на: 28 Дек 2010 02:45
от rudolf
привет колеги, в предвид че садя мост от мх5 на ае-то,се сетих за позакъснялия въпрос:
колко нютона носят сейфти-
дифа на 1.8 с целите полуоски (предполагам 97ма)?
афтармаркет на кааз-примерно??
целите полуоски и шлиците им 27мм и 26 зъба.??
п.с.: кое е най слабото звено и при какви нютони пищи най общо?

п.с.2: славата на задните спирачки от този модел?? лесен упгрейт? изглеждат ми кекави с малко тесна стъпка,а колата ще се позасили върху гуми,,но пък са задни???

тайно се надявам Юли да види въпроса ми happy.gif

Публикувано на: 29 Дек 2010 01:52
от Bass_Man
Не че нещо ама след неделния разговор не ти ли е малко неудобно да искаш рецепти от българи при толкова инфо в нета ? :whistle: Ами ако сега някой ти каже , че става и ти утре си счупиш колата/главата ко ша праим ? biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif

Публикувано на: 29 Дек 2010 03:39
от rudolf
Bass_Man написа:Не че нещо ама след неделния разговор не ти ли е малко неудобно да искаш рецепти от българи при толкова инфо в нета ? :whistle: Ами ако сега някой ти каже , че става и ти утре си счупиш колата/главата ко ша праим ? biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif
далече съм от мисълта че някой трайно пребиваващ в бг ,ще ми даде отговор на въпросите.--незнам тук да има подготвен мх5.

какво да ми каже че става??-аз съм го почнал...

Публикувано на: 29 Дек 2010 10:45
от Bass_Man
Ами извинявай ама ми се стори , че търсиш отговор на готово без да си прочел от източника понеже МХ5 би трябвало да има доста направени някъде там по света . Но също така ми се стори , че в неделя беше твърдо против даването на информация на готово особенно на хора , които не са се допитали до "ентусиастите" там където ги има защото разбрахме , че в БГ ги няма .
Или в неделя си бил превъзбуден и вече си забравил какво си говорил ? tongue.gif
А пък може и аз да съм се объркал и да не съм те разбрал добре .

Re: въпрос за дифф,полуоски и спирачки на мх5.

Публикувано на: 29 Дек 2010 16:46
от MX5
rudolf написа:привет колеги, в предвид че садя мост от мх5 на ае-то,се сетих за позакъснялия въпрос:
колко нютона носят сейфти-
дифа на 1.8 с целите полуоски (предполагам 97ма)?
афтармаркет на кааз-примерно??
целите полуоски и шлиците им 27мм и 26 зъба.??
п.с.: кое е най слабото звено и при какви нютони пищи най общо?

п.с.2: славата на задните спирачки от този модел?? лесен упгрейт? изглеждат ми кекави с малко тесна стъпка,а колата ще се позасили върху гуми,,но пък са задни???

тайно се надявам Юли да види въпроса ми happy.gif
Освен, ако не правиш някой 600+ коня на колелата дзвер на 275 широки гуми, ще си ок. Заводския Torsen LSD държи доста - има сума ти 300-400 whp МX5-ци по пистите, които си го търкалят без грижи. Ако си с отворения - и той върши работа, но по-добре се потърси заводски Torsen на старо (от гледна точка на времената на пистата). Следващата стъпка към сваляне на времената е OS Giken (може и да се настройва с броя на дисковете), но там ще олекнеш с 1 бон и половина:
http://949racing.com/os-giken-limited-slip.aspx

За задните спирачки - напълно ok са си. Стъпката колко е, значение почти няма, щом пропорцията ти с предните е сметната правилно. Ако ги прегрееш, минаваш на по-големи дискове. Най-евтината опция:

http://949racing.com/miata-big-rotor-kit.aspx

и после слагаш 11" дискове за '89-'91 VW Corrado.
Но това само, ако прегряваш задните спирачки, сток дисковете започват да се пукат и т.н.
За да ти работят добре спирачките най-важното е пропорцията на силата на спиране предни/задни в конкретното приложение - това най-лесно се донанаглася с налягането (примерно регулируем пропорционен клапан), диаметрите на буталата на апаратите и т.н.
Към по-големи железа минаваш само, ако прегряваш - иначе просто ще си направиш колата по-бавна.

P.S. между другото с Corrado роторите е доста вероятно да може да си намериш по-леки дискове (с алуминиев център) и тогава резултата ще е по-леки ротори от оригиналните. Слагаш на кантара и мериш кое е по-добре ;)

Публикувано на: 31 Мар 2011 00:03
от rudolf
мерси,,,

не мога да си обясня нещо,,,кат съм на сликове,на суха писта- това не значи ли че задните спирачки ще са ми малко натоварени,,в предвид че колкото е по голямо Г-то при спиране,,толко процента на предния кръг е по голям??