Нова придобивка за мен и KANU

jamie: "Абе съвсем сериозно предлагам подфорум "Субару". Така и така Тойота ще ги купи."

BD: "Станаха нещо доста Миати-те напоследък"
Публикувай отговор
agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 07 Яну 2007 17:42

ми на мен нашите турбо карачи все ми разправят, че турбо се карало със заварен за ламарината педал на газта - даваш до дупка. но това, което аз съм гледал и знам е, че турбо се кара като атмосферка - т.е. в завоя си балансираш с газта както е редно - но това е възможно само с хубави валове, иначе има твърде голям лаг. а нашите карачи бичат надув и не мислят за валове, затова иматъ проблем с подаването на газта
status: за БАН

b_d

Мнение от b_d » 07 Яну 2007 18:00

Какво наричаш "валове"?
Според мен част от разсъжденията ти не са съвсем правилни.

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 07 Яну 2007 18:06

ми по-агресивни валове, с по-голям ъгъл на отваряне на клапаните. разсъжденията ми са вследствие на това как съм гледал да се правят турбо коли за каране - всички наблягат на big cams, а не на big boost
status: за БАН

b_d

Мнение от b_d » 07 Яну 2007 20:15

Какво става с една атмосферка като се сложат агресивни валове?
- измества се въртящия момент нагоре в оборотите => губи се яко мощност на ниските и се печели на високи;

Какво става с турбо кола като се сложат агресивни валове?
- същото, но много по-ярко изразено.

Защо?
- поради ниската степен на сгъстяване комбинирано с липса на бууст и агресивни ниските обороти изчезват тотално, за сметка на това колата прави як пик на високите. Като резултат става много по-лагава (а и пикова) и неконтролируема.

Ако искаш мога да ти намеря дино графики на подобни мотори (а съм сигурен, че и сам можеш да намериш), за да се убедиш, че предположението ти е доста погрешно.

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 07 Яну 2007 20:56

ама аз не говоря за много агресивни валове с голям лифт wacko.gif такива се слагат на атмосферни коли, които могат да дънят големи обороти. не става дума за 10к оборота, а за валове, при които гърбиците са по-меки, но с по-голям ъгъл на отворени клапани и не чак такава агресивност към лифта на клапаните. това първо позволява по-плавно тръгване на турбината - все пак изгорената смес развърта турбото. после на по-високи обороти има добро пълнене на горивните камери защото обикновените валове твърде малко време държат клапана отворен и само с голям буст може да се вкара достатъчно въздух. намери сетъп на турбо кола, добре подготвена за каране или дрифт и ще се убедиш - такива криви съм гледал много и затова го казвам. най-лошо е когато максималния ти въртящ момент е близо до развъртането на турбото и оборотите още не са достатъчно високи, а най-добре - когато двигателя вече е развил обороти. с подходящ сетъп - турбина, валове, инжектори - може да се постигне сравнително равен въртящ момент в работния диапазон от обороти. на кой му дреме, че на 3000 оборота колата няма въртящ момент, важно е между 4000 и 7000 той да е сравнително постоянен. а и с по-малък буст може да се работи с по-висока степен на сгъстяване!

ако може някой да намери сетъп на добре подготвен турбо автомобил за каране - да видим какви са валовете, но 100% съм сигурен, че са с по-голям ъгъл на отворени клапани, по-малък буст на турбото, по-висока степен на сгъстяване - кола за каране много рядко се прави с буст над 1.5 - как тогава ще извади същата мощност като и на 2 бара? ми само с валове и подходяща турбина, то друг начин няма да напълниш цилиндрите с гориво. турбото си е турбо, но двигателят трябва да има и добра атмосферна част, защото въздушният поток не зависи само от буста, а и от пътищата, по които минава, и времето, през което клапаните са отворени(всмукателни или изпускателни). най-лесния начин е с подмяна само на изпускателната част, но най-добре става когато има сетъп и за всмукателната
status: за БАН

b_d

Мнение от b_d » 07 Яну 2007 21:07

Добре де - според теб какви валове са подходящи за турбо кола като градуси, че така са много общи приказките?

-230
-250
-280
-300
-315

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 07 Яну 2007 21:18

така с прости числа нищо не става - много зависи и от останалите компоненти

ето ти пример за работа с валове по турбодвигатели и атмосферни, принципът на ъпгрейда е аналогичен, работи се по атмосферната част от двигателя, има няколко сетъпа - софт или по-агресивни
http://www.pdm-racing.com/products/cam_corner.html
status: за БАН

b_d

Мнение от b_d » 07 Яну 2007 21:22

Ако на тоя сайт се доверяваш - недей!
Половина цифрички са тотално грешни :thumbsup:

П.С. Караш АЕ86 - поне за нея като пишат е редно да видиш грешките tongue.gif

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 07 Яну 2007 21:29

ми ти си все недоволен tongue.gif

ето още един линк, в който пише нещо изключително важно, убягващо на много турбоманияци:
A big mistake of turbo owners is to crank the boost up as high as they can thinking they are going faster, but in reality, chances are that they are just killing the efficiency of the turbo and most gains are lost. If you want to run higher boost levels and back pressure is a problem, cam timing can be altered to give respectable power increases for much cheaper than a new turbocharger. Before you go increasing boost and changing cams, remember that the oxygen content into the engine will increase power, not boost pressure. A good flowing head with a good intercooler can make a lot of power without high boost. You may not need more boost to get the power you want.
фатката е не с какво налягане, а как вкарваш въздух в цилиндрите! демек с хубави валове турбината се използва по-ефективно и без вдигане на буста се постига резултат, с разликата, че лагът и пиковия момент не са вече такъв бич божи за турбоманияците
http://www.turbochargedpower.com/Camshafts.htm
status: за БАН

b_d

Мнение от b_d » 07 Яну 2007 21:43

Явно говорим на различни езици :) за това ще разясня какво имам предвид.
Аз наричам агресивни валове 280-300+ градусови такива.
Умерени - 230-260
Останалите не ги броя особено.

Повечето турбо коли идват от завода с около 200-210 - очевидно е, че има нужда от смяна, но не с агресивен, а с умерен вал.

Ако искаш сега и ти кажи какво наричаш агресивен вал и да си изясним дали говорим на един език, че много общи приказки станаха :thumbsup:

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 07 Яну 2007 22:02

bad_dog написа: Повечето турбо коли идват от завода с около 200-210 - очевидно е, че има нужда от смяна, но не с агресивен, а с умерен вал.
мъ да де! точно за това говорим. аз казвам по-агресивни, а не агресивни smile.gif няма шанс да сложиш много агресивни валове на турбо щото ще стане голяма тапа. но ако вместо да дигаш буста до небесата в опити да напълниш цилиндъра си смениш валовете с малко по-агресивни - става по-добро пълене и без вдигане на буста, пипаш само атмосферната част. и няма да има нечовешки лаг, добре направена такава кола ще може да се кара също като атмосферна, с балансиране на газта, а не да я заваряваш и да чакаш да дойде буста. но в БГ турбо се прави само за драг и затова хич не им пука, че въртящият им момент е стръмен като еверест, и като се опитат да го сложат на пътя - много лагаво било. казват ми че турбо се карало само с педал до дупка - и точно това е тъпото, дори някои БГ състезатели го казват, ама като ги поразпиташ малко се оказва, че нямат представа нито от турбо, нито от каране на турбо - карат си на недозавиване, заваряват спирачката, после заваряват и газта - по завоите са като баби и като дойде Басо ги минава като спрели smile.gif за да е бърза една турбо кола на писта, надувът трябва да е по-софт за да може да се работи ефективно с газта. а наште тунери свързват добре направената кола само с турбонадув и не им пука как се пълнят цилиндрите
status: за БАН

Аватар
KORD
Мнения: 472
Регистриран на: 14 Авг 2005 06:39

Мнение от KORD » 10 Яну 2007 17:33

Abe ne e to4no taka boosta ti idva kam 3k rpms ne e nujno da q parjish tolkova pak az karam turbo kola ve4e 3ta godina i ne bih q smenil za atmosverka . Pak za rally si ima antilag sistema , Pak do sega nesam vidql profesionalna kola za rally bez turbo dry.gif . Turbo dvigatela ti spestqva baq kologram4eta . Sega kato zeh STI-a i e s 2.5l turbo da ti kaja darpa si i bez turboto ... makar 4e powerbanda mu e po kas ot na golfa . Pak i bez turbo nezmam kak dvigatel she iskara tolkova torque cool.gif
Изображение
"Money Money Money Money jivota e pari Money Money Money Money i gotini jeni " Kondio 1998 :)

Аватар
K-A-N-U
Мнения: 1232
Регистриран на: 12 Авг 2005 01:17
Местоположение: Wheeling, IL

Мнение от K-A-N-U » 04 Ное 2009 08:09

Neka da sabudia malko taia tema. Ima dosta makar i ne 4ak tolkova zna4itelni promeni po kolata, ta re6ih ako slu4aino na niakoi vse o6te mu e interesno kakvo stava s neia 6te se opitam da dam malko updates :)

Kolata be6e malko ranena i ima6e nujda ot novi farove, nova bronia i kalnik. Mislia 4e na snimkite ot tazgodi6notot Ice Rally-X si li4e6e. Razrovih se iz mestnia craigslist.org i uspiah da si nameria zavodski farove vyv perfectno(kato novi) sastoianie + zavodskite golemi halogeni. Edinia halogen e s puknato staklo no 6te svar6i rabota 6te mu sloja edno folio da ne se razpadne stakloto i tolkova 6te mu e. Sled tova namerih bronia ot edin pi4 v sasednia shtat(Wisconsin) ta hodihme do Milwaukee da ia vzemem s Milena i s na Lorddigital djipa. Sled izvestna doza opavane i izpraviane s edin metalen kol uspiahme sas Stoian4o da dokarame kalnika do niakakva priemliva forma, 6te triabva nov no 4akam da izpadne ne6to na dobra cena 4e v dilara mi iskat $200+

Sled edin auto-x i edin track day se okaza 4e ventilacionnata sistema na fuel cell-a izhvarlia adski mnogo benzin pri rezki zavoi i razlivam benzin po traseto v ogromni koli4estva. Ne raboti klapana na otdu6nika. Namerih kompania koiato se zanimava samo i edinstveno s konteineri i konsumativi za systezatelni rezervoari: "Fuel Safe" Pora4ah si ne edin ami dva klapana tongue.gif edin v rezervoara i edin na kraia na ventilacionnia marku4. Doidoha te no se okaza 4e sam pora4al gre6nia razmer. Izpratih im gi obratno i vseki moment 4akam da doidat pak no v pravilnia razmer da se nadiavame.

Zahvanah se i s oka4vaneto 4e polojenieto tam e pla4evno. Smiatam da karam kolata na zimni i Ice Rally-X ta iskah da nameria izpolzvano oka4vane ot normalen WRX ili STI i da se opitam da rebuildna moia DMS 50mm Rally syspension. Biah skoro v LA na po4ivka i tam se zapoznah s dvama bratia, Ivo i Petar. Imat serviz tam i sa golemi maniaci na koli, osven tova sa mnogo svesni i priatni hora. Za tiah moga da vi razkazvam ciala ve4er zatova 6te go ostavia za drug pat, no Renner Motorsport biaha taka liubezni da mi predostaviat izpolzvam suspension ot 2004 STI na okolo 50k mili, otkazaha da mi vzemat pari za nego. Izkliu4itelno sam im zadaljen za jesta! Ta skoro sled kato si doidoh svalih DMS-a i slojih STI-kovoto oka4vane. Eto i malko sanimkov material na sastoianieto v koeto sa:

Zadni:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Predni

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Sega sam v proces na komunikacia s DMS North America da vidia dali mogat da se rebuildvat ili 6te triabva da si kopuvam novi.

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 05 Ное 2009 06:24

ba si maikata i rujdata!!! wacko.gif
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

MX5
Мнения: 2560
Регистриран на: 20 Ное 2008 09:47
Местоположение: Los Angeles

Мнение от MX5 » 05 Ное 2009 06:51

Малиии, това не знам дали е спасяемо ohmy.gif
Що така са ръждясали - нали не е ежедневка колата уж? В гаража като стои не е пръскаш ли окачването с разни пръскалки против ръжда?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта