Sti N12+ ??? ??? ???

jamie: "Абе съвсем сериозно предлагам подфорум "Субару". Така и така Тойота ще ги купи."

BD: "Станаха нещо доста Миати-те напоследък"
cj
Мнения: 485
Регистриран на: 17 Сеп 2004 11:23
Местоположение: Варна, България
Обратна връзка:

Sti N12+ ??? ??? ???

Мнение от cj » 17 Май 2007 12:42

Някой чувал ли е за N12+ версия на 2006/2007 Импреза Sti?
Според слуховете N12+ била с торсен диф и ковани бутала. Конкретно колата, която се коментираше е US-spec, последния фейслифт, но модел 2006 по рама.

Според това, което съм чел из нета, едно от нещата по които 2007 се различава от 2006 е именно торсен дифа, но за N12+ абсолютно нищо не намерих.

Ако някой има мнение по въпроса, моля да го сподели :)
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi
Изображение

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 17 Май 2007 20:19

e te takova jivotno nema ohmy.gif


vsashnost ne savsem! az za prav pat chuvam za STi N12, ta se porazrovih. ne mislia che ima takava kola koiato da e izlezla ot zavoda i da se prodava po dealer-ite. obache N12 iavno e niakav model koito se podgotvia ot tuning kompanii(a moje i da e ot samia Subaru, ne sam mnogo siguren) za rally. ne moga da nameria osobeno mnogo info iz neta, no iavno e model za niakvo rally grupa N
Vermont SportsCar has prepared and run Group N Subaru rally cars for the last six years and currently offer to customers the newest 2006 Subaru Impreza WRX STI Spec C (N12).
v obshti linii taka kakto go razbiram e che Subaru praviat vaprosnia N12 model, no go prodavat samo za rally-djii, a ne za street use, no moje i da barkam. ne e losho da pishesh edin e-mail na tez:
http://www.vtcar.com/carprep.htm
e-mail-a im e nai otdolu, predpolagam shte mogat da ti obiasniat za kakvo stava vapros.

i poneje spomenavat STi Spec C, tova do kolkoto znam e nai dobrata versia na STi za Japan i varhu nego izgrajdat rally kolite za group N
The WRX STI Spec C was used for Group N homologation.
kolkoto do Torsen-a, az do kolkoto znam se poiaviava na 2007 modelite, obache landikar me obejdava che ima i na negovata Torsen(2006 model), toi tova go sadi po povedenieto na kolata mu. ta znam li, moje pak da sa pochnali da gi slagat po niakoe vreme na 2006 modelite, no tova ne moga da go podtvarda, na vsiakade pishe che se poiaviava za parvi pat na 2007 model.
vaprosnia N12 e drug sluchai obache, tam moje da sa slojili kakvo li ne. btw, ako e izgradena na bazata na Spec C(koeto e Japan model), te idvat s 2.0L a ne s 2.5L(kakto v USA), 2.0L e s kovani butala do kolkoto znam.

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 17 Май 2007 21:20

Group N
In relation to motorsport governed by the FIA, Group N refers to a set of regulations providing 'standard' production vehicles for competition, often referred to as the "Showroom Class".

This contrasts with the Group A all-out competition production-derived vehicles. Group N cars are limited in terms of modifications made from standard specification. Group N was introduced by the FIA in 1982 to replace the outgoing Group 1 as "standard touring cars".

To qualify for homologation, a minimum of 2500 cars of the competing model have to be built in one year, out of 25,000 for the entire range of the model (eg: 2500 Subaru Impreza WRX, out of 25,000 Subaru Impreza).



In Rallying, the Production World Rally Championship is run under Group N rules. The cars used were modified road cars, often based on turbocharged, four wheel drive versions of standard small cars such as the Subaru Impreza WRX and the Mitsubishi Lancer Evolution, although a wide range of vehicles is homologated by the FIA for use in Group N.

The range of modifications allowed is quite narrow - few mechanical engine modifications are allowed (save for lightening within set limits and baffled sumps) although the choice of ECU is free, and this can liberate some extra power itself, and most of the modifications allowed are to promote longevity rather than increased performance, although the boundaries of these two areas are blurring.

Originally, Group N meant that all the interior trim had to be present (including the rear seat), whereas this has now changed to allow removal of the trim aside from the dashboard and replacement of the door trim. The springs and dampers are free, as are the internals of the gearbox, providing that the homologated gear ratios and gearchange pattern are respected. This allows the use of 'dog' engagement gearboxes, providing quicker gearchanges and longer gearbox life. There is provision for strengthening of the suspension components and bodyshell, providing this doesn't alter the operating principle.

The FIA and many national motorsport associations are moving towards making rallying championships based in Group N, in an attempt to reduce costs, reinforce the link between motorsport and the car that the member of the public drives, and to reduce the environmental impact of motorsport.

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 17 Май 2007 21:21

moje bi e model na ProDrive (tia det praviat kolite za ralitata)

mdam kakto si i misleh:

http://www.flatovercrest.com/archives/2 ... ive_g.html
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Аватар
poli
Мнения: 846
Регистриран на: 02 Май 2006 16:21
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от poli » 17 Май 2007 21:32

В Япония на всички Subaru Impreza STI 2000cc 2005- им викат STI N+
Прикачени файлове
90600705022505338070500.jpg
90600705022505338070500.jpg (20.85 KiB) Преглеждано 2665 пъти
КЕФ ЦЕНА НЯМА

1.Тoyota Glanza V Turbo-290ps-RHD
2.Toyota Previa-156ps-LHD
3.Toyota Corolla AE86-165ps-LHD
4.Mazda RX7 FD-500ps-RHD
5.Subaru Justy 68ps-LHD

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 17 Май 2007 21:43

The new car is code named N12
Prodrive has launched its new Subaru Impreza Group N for 2006, the N12. The car features many performance enhancements over the current 2005 model, the N11. Engine power and torque output are up, thanks to an increase in turbo boost, while the car has aerodynamic improvements as a result of the base car's face lift and changes to the rear spoiler and air diffuser.
In the last three years, the Subaru Impreza has become
the most competitive car in the Group N class. The Impreza won the Production World Rally Championship in 2003 and 2004 and currently Subaru Imprezas lie first and second in the 2005 PWRC, as well as occupying seven of the top ten positions. Last year, Prodrive Group N customers won national Group N championships across the world in Russia, Italy, Turkey, Ireland, Poland, Slovenia, Estonia and South Africa. This year they have already secured the Middle East and Slovenian Rally Championships for the second seasons in succession.
Just four years ago, Prodrive was manufacturing less than ten Group N cars a year, in 2005 the company has made more than 40 international specification N11s and sold a further 20 base cars for conversion. Prodrive's target is to produce a similar number of N12s for 2006, which will bring the total to more than 200 that it has sold.
Following development work on the first prototype N12, the first customer cars should be delivered in December 2005, with Prodrive and Subaru working towards an homologation date of January 2006. Left hand drive conversion kits will once again be available.
To support the increasing number of Group N customers, which now stands at more than 120 cars, Prodrive has increased its event engineering support team to 12. By the end of 2005, Prodrive sales engineers will have attended more than 220 events across the world.
Press release Subaru

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 17 Май 2007 21:53

http://www.prodrive.com/up/N12b%20brochure.pdf

na 3-ta stranica sa specifikaciite na kolata

Аватар
racing_fan
Мнения: 182
Регистриран на: 04 Мар 2006 10:45
Местоположение: София

Мнение от racing_fan » 18 Май 2007 01:32

Ааа хора, бая ме развеселихте, без да се обиждате. Subaru Impreza N12 е рали автомобил подготвен от Prodrive, на базата на модела от 2006 г., от група N. Тази година, понеже няма нов модел, има ъпгрейд на N12 -> N12b. Автомобилът е с:

* Двигател: тип боксер, 2000 см3, 273 к.с. и 540 нм въртящ момент.
* Трансмисия: 4 задвижващи колела, 5-степенна скоростна кутия Hewland dogbox, активен междинен диференциал, заден диференциал - механичен.
* Окачване: тип "McPherson", пружини и амортисьори "Ohlins", унибали "STI".
* Спирачки: "AP" 355 мм, 4-бутални
* Джанти и гуми: "OZ Racing" 7x18" / "Michelin"
* Хидравлична ръчна спирачка
* Ролкейдж - "Продрайв"
* Резервоар 90 л. - гумен мех, облечен с кевлар

и на външен вид е същия като N12, има по-големи джанти само. Естествено, напълно различен е от обикновения автомобил, все пак е бегачка.

N11 е на база модела от 2005, N10, N9 и тн. Догодина сигурно ще има N13.
Прикачени файлове
img00006.jpg
img00006.jpg (157.57 KiB) Преглеждано 2633 пъти
03IMG_9277.jpg
03IMG_9277.jpg (197.86 KiB) Преглеждано 2633 пъти

Аватар
KORD
Мнения: 472
Регистриран на: 14 Авг 2005 06:39

Мнение от KORD » 18 Май 2007 04:23

Misla 4e kolite na pastrana i na glok tuka sa N shoto na mexico go beha turili u grupa N
Изображение
"Money Money Money Money jivota e pari Money Money Money Money i gotini jeni " Kondio 1998 :)

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 18 Май 2007 05:56

KORD написа:Misla 4e kolite na pastrana i na glok tuka sa N shoto na mexico go beha turili u grupa N
Az pa mislq che na Pastrana taka kakto kara tuka ,izobsto nema nisto obsto sys FIA homogenizaciite. Tukasnata si e nekakva stranna - sa kato odi po Mexico i drugi dyrzavi deto imat EU vliqnie ,moze da go vkarvat vyv homogenizaciq ili pak specialno Pastrana znam che moze da si pozvoli 3-ta kola dkoqto da si e grupa N.
Изображение

cj
Мнения: 485
Регистриран на: 17 Сеп 2004 11:23
Местоположение: Варна, България
Обратна връзка:

Мнение от cj » 18 Май 2007 14:47

racing_fan написа:Ааа хора, бая ме развеселихте, без да се обиждате. Subaru Impreza N12 е рали автомобил подготвен от Prodrive, на базата на модела от 2006 г., от група N. Тази година, понеже няма нов модел, има ъпгрейд на N12 -> N12b. Автомобилът е с:

* Двигател: тип боксер, 2000 см3, 273 к.с. и 540 нм въртящ момент.
* Трансмисия: 4 задвижващи колела, 5-степенна скоростна кутия Hewland dogbox, активен междинен диференциал, заден диференциал - механичен.
* Окачване: тип "McPherson", пружини и амортисьори "Ohlins", унибали "STI".
* Спирачки: "AP" 355 мм, 4-бутални
* Джанти и гуми: "OZ Racing" 7x18" / "Michelin"
* Хидравлична ръчна спирачка
* Ролкейдж - "Продрайв"
* Резервоар 90 л. - гумен мех, облечен с кевлар

и на външен вид е същия като N12, има по-големи джанти само. Естествено, напълно различен е от обикновения автомобил, все пак е бегачка.

N11 е на база модела от 2005, N10, N9 и тн. Догодина сигурно ще има N13.

Първото ми предположение беше, че са именно автомобили с цел хомологация за рали шампионата. В такива случаи, обаче, обкновено се стъпва на основа "Sti Spec C", която е с 2000сс и е с десен волан. "N12+" Колите, които видях, са 2.5 и са с лява дирекция.
ugabuga написа:moje bi e model na ProDrive (tia det praviat kolite za ralitata)
Може и да има нещо вярно, тъй като ми казаха, че въпросните N12+ могат да се поръчат с допълнителни "Prodrive" екстри като турбо таймер, буст метер, аспухна система без да пада гаранцията на колата.
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi
Изображение

Аватар
KORD
Мнения: 472
Регистриран на: 14 Авг 2005 06:39

Мнение от KORD » 24 Май 2007 05:24

Tuka ne karat WRC koli samo vav WRC sa razresheni ... do kolkoto znam a pak ..... mislq 4e sa grupa n po fia ama nesam sigoren edin pi4 mi razduvashe tiq raboti


A pak cj do sega nesa, vidql rally kola sas desen volan ( sogoren sam 4e ima ) smisal 4e nesa rasprostraneni
Изображение
"Money Money Money Money jivota e pari Money Money Money Money i gotini jeni " Kondio 1998 :)

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 24 Май 2007 07:30

KORD написа:Tuka ne karat WRC koli samo vav WRC sa razresheni ... do kolkoto znam a pak ..... mislq 4e sa grupa n po fia ama nesam sigoren edin pi4 mi razduvashe tiq raboti


A pak cj do sega nesa, vidql rally kola sas desen volan ( sogoren sam 4e ima ) smisal 4e nesa rasprostraneni
Ami principno vuv WRC nai-silnata grupa e "A". Tam karat nai-golemite Panizzi, Saitz(dokato be6e tam), C. McRae, F. Liob i t.n.

V grupa "N" karat nqkoi BG piloti kato Krum(zabravih mu familiqta), Dimitur(Mitko) Iliev, Tihomir Zlatkov i moje bi o6te nqkoi. Group "N" sa po-blizki do stock kolite i sa po-slabi4ki ot grupa "A".
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 40 госта