Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Re: Тойота и газов инжекцион
нямам кабел да я закача иначе бих извадил информацията която искаш
ps: поръчал съм от бея един елм327 обаче тои ще чете само данните от бензиновия комп уж
ps: поръчал съм от бея един елм327 обаче тои ще чете само данните от бензиновия комп уж
Toyota Corolla E12 2002 1.6 vvti
3ZZ-FE
3ZZ-FE
Re: Тойота и газов инжекцион
Тъй, тъй - време е да се "посрамуваме" (аз).
1. Bass_Man e категорично прав - като по-нискокалорично гориво пропан-бутанът отделя по-малко количество топлина спрямо бензина. Адиабатичните стойности за пикови температури нямали особено значение, а и при "смес" от две различни вещества (примерно както е пропан с бутан) не е винаги ясно какво се случва с тях. С други думи - да не се гледат адиабатичните стойности, а е важна калоричността на горивото. От по-високата калоричност на бензина идва и по-голямата максимална мощност при каране на бензин спрямо каране на газ;
2. Въпреки, че пропан-бутанът отделя по-малко температура при горене, тази температура се отделя за по-кратко време (има по-силен "термичен удар") и това води до по-трудното й разсейване. Причината за това е, че пропан-бутанът влиза в газообразно състояние, докато бензинът е течен и се разпръсква. Колкото и да е добро разпръскването, капчиците на бензина имат значително по-силен "охлаждащ ефект" в цилиндрите (разсейване на топлината), отколкото ако въобще го има при газообразния пропан-бутан. Резултатите са:
а) Двигателят загрява повече когато се кара на пропан-бутан спрямо на бензин;
б) За да може да разсеете температурата по-добре при каране на газ, трябва да сложите по-студени свещи.
Т.е. когато производителите на свещи и други източници пишат, че "LPG produces more heat", не трябва да се превежда като "пропан-бутанът гори с по-висока температура" - не е вярно, а се има предвид друго. Срам не срам, толкоз - това са моите 5c... Може би не е зле темата да се зачисти назад от глупостите (ми), за да не се заблуждават бъдещи потребители на форума.
Несвързан с въпроса бонус съвет: ако палите колата на газ, тя ще достига до работна температура по-бързо, което е добре за двигателя, а освен това ще имате по-нисък разход на гориво, защото за разлика от паленето на бензин - при студен двигател на пропан-бутана не му трябва по-богата смес.
1. Bass_Man e категорично прав - като по-нискокалорично гориво пропан-бутанът отделя по-малко количество топлина спрямо бензина. Адиабатичните стойности за пикови температури нямали особено значение, а и при "смес" от две различни вещества (примерно както е пропан с бутан) не е винаги ясно какво се случва с тях. С други думи - да не се гледат адиабатичните стойности, а е важна калоричността на горивото. От по-високата калоричност на бензина идва и по-голямата максимална мощност при каране на бензин спрямо каране на газ;
2. Въпреки, че пропан-бутанът отделя по-малко температура при горене, тази температура се отделя за по-кратко време (има по-силен "термичен удар") и това води до по-трудното й разсейване. Причината за това е, че пропан-бутанът влиза в газообразно състояние, докато бензинът е течен и се разпръсква. Колкото и да е добро разпръскването, капчиците на бензина имат значително по-силен "охлаждащ ефект" в цилиндрите (разсейване на топлината), отколкото ако въобще го има при газообразния пропан-бутан. Резултатите са:
а) Двигателят загрява повече когато се кара на пропан-бутан спрямо на бензин;
б) За да може да разсеете температурата по-добре при каране на газ, трябва да сложите по-студени свещи.
Т.е. когато производителите на свещи и други източници пишат, че "LPG produces more heat", не трябва да се превежда като "пропан-бутанът гори с по-висока температура" - не е вярно, а се има предвид друго. Срам не срам, толкоз - това са моите 5c... Може би не е зле темата да се зачисти назад от глупостите (ми), за да не се заблуждават бъдещи потребители на форума.
Несвързан с въпроса бонус съвет: ако палите колата на газ, тя ще достига до работна температура по-бързо, което е добре за двигателя, а освен това ще имате по-нисък разход на гориво, защото за разлика от паленето на бензин - при студен двигател на пропан-бутана не му трябва по-богата смес.
Re: Тойота и газов инжекцион
Моите адмирации за това, че си намерил грешката си и се извинявашphilipp написа:Тъй, тъй - време е да се "посрамуваме" (аз).
1. Bass_Man e категорично прав - като по-нискокалорично гориво пропан-бутанът отделя по-малко количество топлина спрямо бензина. Адиабатичните стойности за пикови температури нямали особено значение, а и при "смес" от две различни вещества (примерно както е пропан с бутан) не е винаги ясно какво се случва с тях. С други думи - да не се гледат адиабатичните стойности, а е важна калоричността на горивото. От по-високата калоричност на бензина идва и по-голямата максимална мощност при каране на бензин спрямо каране на газ;
2. Въпреки, че пропан-бутанът отделя по-малко температура при горене, тази температура се отделя за по-кратко време (има по-силен "термичен удар") и това води до по-трудното й разсейване. Причината за това е, че пропан-бутанът влиза в газообразно състояние, докато бензинът е течен и се разпръсква. Колкото и да е добро разпръскването, капчиците на бензина имат значително по-силен "охлаждащ ефект" в цилиндрите (разсейване на топлината), отколкото ако въобще го има при газообразния пропан-бутан. Резултатите са:
а) Двигателят загрява повече когато се кара на пропан-бутан спрямо на бензин;
б) За да може да разсеете температурата по-добре при каране на газ, трябва да сложите по-студени свещи.
Т.е. когато производителите на свещи и други източници пишат, че "LPG produces more heat", не трябва да се превежда като "пропан-бутанът гори с по-висока температура" - не е вярно, а се има предвид друго. Срам не срам, толкоз - това са моите 5c... Може би не е зле темата да се зачисти назад от глупостите (ми), за да не се заблуждават бъдещи потребители на форума.
Несвързан с въпроса бонус съвет: ако палите колата на газ, тя ще достига до работна температура по-бързо, което е добре за двигателя, а освен това ще имате по-нисък разход на гориво, защото за разлика от паленето на бензин - при студен двигател на пропан-бутана не му трябва по-богата смес.
- Bass_Man
- Мнения: 5557
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Re: Тойота и газов инжекцион
Браво Филипе за честността!!!
Сега по въпроса! Абсолютно съм съгласен че газ и газ имат по добро смесообразуване от газ и течност. Но! Практиката показва че това единствено допринася за по-равномерно горене или иначе казано по-права крива на предварението спрямо бензина за LPG и безобразно повече аванс за метана като и там кривата е сравнително права . Сега метана гори най-бавно (реално гори няколко пъти - ново двайсе ) и при него би трябвало да има супер яко употребяване на температурата и газовете да са умрели от студ по тази логика. но индустрията отново твърди други неща. И метана е най-често набедяван за проблеми с клапани и глави! Интерсното обаче е че никой не говори за проблеми с изгорели бутала при газови горива !!! Но разликата в скоростите на горене при LPG и Бензин е толкова малка че може да се кара и без корекция в предварението както правят повечето хора. Така че няма логика да има грандиозна температурна разлика!
Общо взето този бранш е пълен с митове и легенди!
Сега по въпроса! Абсолютно съм съгласен че газ и газ имат по добро смесообразуване от газ и течност. Но! Практиката показва че това единствено допринася за по-равномерно горене или иначе казано по-права крива на предварението спрямо бензина за LPG и безобразно повече аванс за метана като и там кривата е сравнително права . Сега метана гори най-бавно (реално гори няколко пъти - ново двайсе ) и при него би трябвало да има супер яко употребяване на температурата и газовете да са умрели от студ по тази логика. но индустрията отново твърди други неща. И метана е най-често набедяван за проблеми с клапани и глави! Интерсното обаче е че никой не говори за проблеми с изгорели бутала при газови горива !!! Но разликата в скоростите на горене при LPG и Бензин е толкова малка че може да се кара и без корекция в предварението както правят повечето хора. Така че няма логика да има грандиозна температурна разлика!
Общо взето този бранш е пълен с митове и легенди!
Re: Тойота и газов инжекцион
При ладата ми (карбуратор) с предварение направено за каране на пропан-бутан имах проблеми при каране на бензин 95 - много рядко, но все пак се чуваха някакви "почуквания". С бензин 98 с това предварение се караше перфектно. Вярно е, че имаше вариант да се направи някак компромисно и да работи добре и на 95 и на газ (пробвано е - става), но все пак някаква разлика не само теоретично, но и чисто практически (поне при мен) има.
Впрочем никой не е твърдял, че има грандиозна разлика. Говоря, че просто е хубаво да се сложат едно ниво по-студени свещи. Това не пречи да си се кара на бензин съвсем нормално. Не пречи да си работи нормално на газ и с по-топлите свещи. И това съм изпробвал по ладата - каквито и свещи да й сложа, все си върви по един начин.
Впрочем никой не е твърдял, че има грандиозна разлика. Говоря, че просто е хубаво да се сложат едно ниво по-студени свещи. Това не пречи да си се кара на бензин съвсем нормално. Не пречи да си работи нормално на газ и с по-топлите свещи. И това съм изпробвал по ладата - каквито и свещи да й сложа, все си върви по един начин.
- Bass_Man
- Мнения: 5557
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Re: Тойота и газов инжекцион
Ама предварението ти е повече за да ти чука на бензин което отхвърля по-бързото горене!
Ладовия двигател е прекалено непретенциозен и въперки това поради неправилен аванс на брат ми на Ладата на бензин му изгоряха няколко клапана!
Ладовия двигател е прекалено непретенциозен и въперки това поради неправилен аванс на брат ми на Ладата на бензин му изгоряха няколко клапана!
Re: Тойота и газов инжекцион
Пропан-бутанът е с по-високо октаново число и не гори по-бързо от бензина (то октановото число няма пряка връзка с времето за горене - да не влизаме в тази полемика - но все пак има някаква косвена връзка). Това, за което писах по-горе, е липсата на охлаждащ ефект върху цилиндрите при работа на газ - бензинът изгаря по-бързо, но топлината му се разсейва по-равномерно между тактовете.
Ладовият двигател търпи всякакви издевателства. А нивовият ладов - умножено по две
Ладовият двигател търпи всякакви издевателства. А нивовият ладов - умножено по две
- Bass_Man
- Мнения: 5557
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Re: Тойота и газов инжекцион
Това с по-бързото изгаряне но по-бавното разсейване вече губи логика. Сместта е е днакво време в цилиндъра, изгоряла е и се разширява за да свърши работа. Ако е свършила работа ще е студена ако не е ще е топла. На пропана и на метана им трябва повече аванс. Като на пропана повече в никсите и по-малко във високите. При метана чувствително повече на всякъде. При пропана разликата спрямо бензина е малка така че не би трябвало въобще да е нужно нещо да се сменява или да се добавя допълнително охлаждане. При метана ако се направят авансите също не би трябвало да има никакви проблеми. Всичко друго включително и теориите за по-голямо термично натоварване, за по-висока температура в цилиндъра, на изгорелите газове и тн за момента са само митове!
Газов инжекцион
Здравейте колеги , искам да попитам мога ли да сложа обикновена газ на Toyota Paseo 1.5 5e-fe 90hp или трябва да е инжекцион ?
1. Toyota Corolla e90 4A-FE — 1.6 L (1,587 cc) 16-valve DOHC 102 bhp (76 kW)
2. Seat ibiza 1.4 Efi 60hp
3. WV passat B3 1.8 90hp
4. Ford Mondeo 1.8tdi 90hp
5. Toyota Paseo Second generation EL54 1.5 L 5E-FE 90hp
2. Seat ibiza 1.4 Efi 60hp
3. WV passat B3 1.8 90hp
4. Ford Mondeo 1.8tdi 90hp
5. Toyota Paseo Second generation EL54 1.5 L 5E-FE 90hp
Re: Газов инжекцион
Само инжекцион, то разликата не е толкова голяма. Ако искаш да питаш нещо на лични, мога да ти кажа и ориентировъчна цена
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
- Akima
- Мнения: 7100
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 29 пъти
- Получена благодарност: 55 пъти
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: Газов инжекцион
Може спокойно и обикновена да си монтираш. Реално ще има малко спад в динамиката на високи обороти заради скапаните смесители които се предлагат на пазара. Вече има читави бюджетни ГИ-та на доста тънки пари, въпроса е по-скоро да го монтира някой който има желание да свърши работа а не да цуне кинтата и после лек ти път....
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
Re: Газов инжекцион
Тук в горна оряховица има човек който слага , и е доста добър , но не знам с обикновена газ , няма ли да прееба мотора , или да гори много както и вървенето ...PESHO OT MARS написа:Може спокойно и обикновена да си монтираш. Реално ще има малко спад в динамиката на високи обороти заради скапаните смесители които се предлагат на пазара. Вече има читави бюджетни ГИ-та на доста тънки пари, въпроса е по-скоро да го монтира някой който има желание да свърши работа а не да цуне кинтата и после лек ти път....
1. Toyota Corolla e90 4A-FE — 1.6 L (1,587 cc) 16-valve DOHC 102 bhp (76 kW)
2. Seat ibiza 1.4 Efi 60hp
3. WV passat B3 1.8 90hp
4. Ford Mondeo 1.8tdi 90hp
5. Toyota Paseo Second generation EL54 1.5 L 5E-FE 90hp
2. Seat ibiza 1.4 Efi 60hp
3. WV passat B3 1.8 90hp
4. Ford Mondeo 1.8tdi 90hp
5. Toyota Paseo Second generation EL54 1.5 L 5E-FE 90hp
- Bass_Man
- Мнения: 5557
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Toyota Corolla 1.4 на газ или не ?
Здравейте,
искам да ми помогнете относно това дали е редно да сложа газов инжекцион, ще имам ли проблеми с двигателя, дали прословутите клапани искат омасляване да не изгорят?
Колата е Toyota Corolla 1.4 2004 г. хечбек Двигател 4ZZ-S52, колата е Японка.
Сегашния ми разход е 6,3 смесено,но не бръмча много с нея, но скоро ще ми се наложи да минавам по 100 км на ден.Заради това мисля да мина на газ.
До моделаторите нов съм в този форум и нз дали това е правилното място за постване. Благодаря!
MODEDIT Akima
Добре дошъл.
Търсачката работи - мнението ти е преместено в правилната тема.
Прочети правилата и важните теми,за да си наясно къде,какво,как:
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=1&t=28369
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=1&t=28895
Считай се за ориентиран - при следващо нарушение следват санкции.
Успех.
П.С.Само да не се обиждаме на модеРатори - и ние сме потребители като вас.
искам да ми помогнете относно това дали е редно да сложа газов инжекцион, ще имам ли проблеми с двигателя, дали прословутите клапани искат омасляване да не изгорят?
Колата е Toyota Corolla 1.4 2004 г. хечбек Двигател 4ZZ-S52, колата е Японка.
Сегашния ми разход е 6,3 смесено,но не бръмча много с нея, но скоро ще ми се наложи да минавам по 100 км на ден.Заради това мисля да мина на газ.
До моделаторите нов съм в този форум и нз дали това е правилното място за постване. Благодаря!
MODEDIT Akima
Добре дошъл.
Търсачката работи - мнението ти е преместено в правилната тема.
Прочети правилата и важните теми,за да си наясно къде,какво,как:
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=1&t=28369
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=1&t=28895
Считай се за ориентиран - при следващо нарушение следват санкции.
Успех.
П.С.Само да не се обиждаме на модеРатори - и ние сме потребители като вас.
Последно промяна от Akima на 05 Апр 2015 17:02, променено общо 1 път.
Причина: Преместено мнение в правилната тема.
Причина: Преместено мнение в правилната тема.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта