Avensis T22 - Алтернатор / Четки?

Аватар
KbH40
Мнения: 30
Регистриран на: 06 Апр 2010 22:59
Местоположение: гр. София, ж.к. Младост-3

Avensis T22 - Алтернатор / Четки?

Мнение от KbH40 » 10 Дек 2010 09:09

Здравейте,

Имам следният проблем смених акумулатора с нов Varta 74Ah, 680A
Но отново като пусна подгревките на предното и задното стъкло, парното да духа на 4 и късите и светлините по таблото почти умират!!!
Като подам газ се оправя като пусна газта пак същата работа... ;(

Въпросът е някой сблъсквал ли се е с подобен проблем?
Това износени четки ли са или нещо алтернатора е бъгав?

Ако някой е ремонтирал досега да каже какви пари е струвало това удоволствие?

Благодаря на всички!

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: Avensis T22 - Алтернатор / Четки?

Мнение от Scott » 10 Дек 2010 10:36

KbH40 написа:... смених акумулатора с нов Varta 74Ah, 680A
Но отново като пусна подгревките на предното и задното стъкло, парното да духа на 4 и късите и светлините по таблото почти умират!!!
Като подам газ се оправя като пусна газта пак същата работа... ;(

Въпросът е някой сблъсквал ли се е с подобен проблем?
Това износени четки ли са или нещо алтернатора е бъгав?
А каква беше причината да смениш акумулатора? И правеше ли ти този проблем със стария?

Новоколец
Мнения: 38
Регистриран на: 20 Авг 2009 15:07
Местоположение: Шумен

Re: Avensis T22 - Алтернатор / Четки?

Мнение от Новоколец » 10 Дек 2010 11:40

KbH40 написа:
Въпросът е някой сблъсквал ли се е с подобен проблем?
Това износени четки ли са или нещо алтернатора е бъгав?

Ако някой е ремонтирал досега да каже какви пари е струвало това удоволствие?

Благодаря на всички!
Колега, на български език думата е динамо. Имах точно същия проблем миналата зима. Сигурно се е наложило да смениш акумулатора заради него. При мене така се получи, но дълго време не забелязвах какво става и прецаках чисто нов Бош, затова ти препоръчвам ремонт преди да си скапал новия акумулатор.

В Тойота - Шумен ми казаха, че изгорял блок в динамото, който регулира подаването на ток при ниски обороти. Динамото било устроено така, че подавало точно толкова ток, колкото е необходимо, в зависимост от моментното натоварване. Предложиха ми ново динамо на доста екзотична цена, но им отказах и те взеха че поправиха моето - не зная точно как, но колата стоя при тях 2 дена и ме обръснаха с 300 лв. Вече почти година работи без проблеми. Може да пробваш при някой доверен майстор, но най-сигурно според мене е в сервиз на Тойота, защото изглежда доста специфично нещо. Може да пробваш 2-ра употреба, но няма гаранция, че няма да се наложи да ремонтираш и него.

Успех!
Toyota Avensis D4D 2001

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4901
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Мнение от slowtraveler » 10 Дек 2010 14:25

Колега, правилната дума си е алтернатор, а динама не съм срещал от доста време, защото са по-скъпи, по-капризни и по-трудни за производство.
Алтернатора е по-прост и здрав като механично устройство, но има и изправителен блок.
Обикновено точно тези електронни блокове (изправител и стабилизатор) създават проблемите.
На твое място бих действал така:
1. Проверка на ремъка - да не би да приплъзва при много ниски обороти (при ниски обороти е необходим по-голям въртящ момент върху ролката за генериране на същата ел-енергия).
2. Проверка на оборотите - да не би да са прекалено ниски и да излизат от експлоатационния диапазон на алтернатора
3. Замерване на напрежението под товар и без товар. Проверка на съединенията (например - клемата на стартера).
4. Преглед на изправителния блок (може и с осцилоскоп) и стабилизатора на напрежение...

Пък ако ти се играе - можеш да видиш четки и т.н.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
diesel_power
Мнения: 469
Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
Местоположение: Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от diesel_power » 11 Дек 2010 00:41

Със сигурност не са четките ,защото щеше да свети лампата.Имал съм случай с изгорял диод ,зареждаше 13,5 V и не светеше лампата,при подаване на газ достигаше 13,8 ,но без нищо включено.Това беше на 1 ЦД мотор ,самоче на по-новия авенсис.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4901
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Мнение от slowtraveler » 11 Дек 2010 09:23

Имал съм проблем с Голф, на който прекъсна колектора (повреда, аналогична на износени четки) - нищо не светеше...
Имайки предвид еднаквата конструкция на алтернаторите-предполагам, че и на авенсиса не светва лампата при износени четки...
Иначе за диоден блок - при мен радиото бе започнало да бръжди в такт с оборотите при изгорял диод biggrin.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 11 Дек 2010 10:13

когато не зарежда алтернатора да светне лампа само на Трабант съм виждал

Аватар
diesel_power
Мнения: 469
Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
Местоположение: Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от diesel_power » 11 Дек 2010 11:21

slowtraveler написа:Имал съм проблем с Голф, на който прекъсна колектора (повреда, аналогична на износени четки) - нищо не светеше...
Имайки предвид еднаквата конструкция на алтернаторите-предполагам, че и на авенсиса не светва лампата при износени четки...
Иначе за диоден блок - при мен радиото бе започнало да бръжди в такт с оборотите при изгорял диод biggrin.gif
При тойотата алтернатора е денсо и там лампата се управлява от реле регулатора ,а не както при голфа с бош от 90-те години.Така че ако са четки със сигурност ще му светне лампата ,защото релето отчита ,че не зарежда.

Аватар
diesel_power
Мнения: 469
Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
Местоположение: Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от diesel_power » 11 Дек 2010 11:42

Динамата денсо страдат ,когато акумулатора е скапан и се разрежда бързо.Тогава на динамото му се натоварват много диодите и направо им се откъсват краката.С падането на температурите тези случаи зачестяват.

Аватар
KbH40
Мнения: 30
Регистриран на: 06 Апр 2010 22:59
Местоположение: гр. София, ж.к. Младост-3

Мнение от KbH40 » 11 Дек 2010 12:42

Смених акумулатора, защото беше 52Аh 480а и мислех, че е слаб за колата и затова прави мизериите...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4901
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Мнение от slowtraveler » 11 Дек 2010 12:55

diesel_power написа:...При тойотата алтернатора е денсо и там лампата се управлява от реле регулатора ,а не както при голфа с бош от 90-те години.Така че ако са четки със сигурност ще му светне лампата ,защото релето отчита ,че не зарежда.
Тъкмо това гледам, че Денсо имат и доста безчеткови алтернатори...
Иначе на голфа и там лампата се управлява от регулатора, но прекъсването на колектор (или свършване на четките) водеше до този ефект- напълно изгасване на лампата (не свети дори и при подаване на контакт)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
KbH40
Мнения: 30
Регистриран на: 06 Апр 2010 22:59
Местоположение: гр. София, ж.к. Младост-3

Мнение от KbH40 » 11 Дек 2010 12:58

След малко ще се обидя сериозно с това нелепо сравнение на авенсис и гоУф wacko.gif
Сега сериозно мисля да отскоча при едни пичове в Младост до Фантастико, които ми ги хвалят с ремонта на алтернатори. Или да отида в "по-лачен" сервиз?

Аватар
stfn
Мнения: 113
Регистриран на: 03 Окт 2009 08:56
Местоположение: София

Мнение от stfn » 11 Дек 2010 13:12

ако искаш професионалист, които само с това се занимава и не пипа нищо друго по колите ми пиши Л.С. да ти дам телефона му ако си в София да дойде и да ти свали алтернатора, оправи и качи после и то с гаранция!
Camry 95 2,2,
Camry 07 2,4,
Camry 12 3.5 - in progress!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4901
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Мнение от slowtraveler » 11 Дек 2010 13:18

KbH40 написа:След малко ще се обидя сериозно с това нелепо сравнение на авенсис и гоУф wacko.gif ...
Споко колега, като разбереш, че имат и подобни бутала/сегменти съвсем ще вземеш да се обидиш laugh.gif
Наистина е добре да отидеш да ти замерят напреженията - така почти всичко ще стане ясно :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
KbH40
Мнения: 30
Регистриран на: 06 Апр 2010 22:59
Местоположение: гр. София, ж.к. Младост-3

Мнение от KbH40 » 11 Дек 2010 13:22

stfn написа:ако искаш професионалист, които само с това се занимава и не пипа нищо друго по колите ми пиши Л.С. да ти дам телефона му ако си в София да дойде и да ти свали алтернатора, оправи и качи после и то с гаранция!
A кожата сваля ли ? хаха
Пиши ми на ЛС номера и да го видя...

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 53 госта