Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...

Публикувай отговор
dimpex_01
Мнения: 182
Регистриран на: 30 Дек 2009 20:40
Местоположение: София

Re: Дневни светлини

Мнение от dimpex_01 » 14 Авг 2014 20:08

Здравейте,
Ето схема за монтаж ДРЛ (управление на "-") на YARIS 1 (до 2005).
Необходими материали:
1. модул с управление по минус
2. Реле с два нормално отворени контакта за 10А и намотка на 12V DC
3. Термо шлаух, поялник, опашки,...
Прикачени файлове
yaris w DRL.jpg
yaris w DRL.jpg (203.09 KiB) Преглеждано 4548 пъти
AVENSIS combi, D4D, 2001

Изображение

Аватар
Tas4o
Мнения: 1
Регистриран на: 16 Мар 2009 22:40
Местоположение: Варна/Ямбол
Обратна връзка:

Re: Дневни светлини

Мнение от Tas4o » 20 Авг 2014 16:35

Днес монтирах Дневни светлини на Корола Версо, която е със същата инсталация като Авенсис! Не съм преправял почти нищо по-оригиналната инсталация! Няма монтирани релета във фаровете и така нататък! Модула е CarDrl 4. Тъй като в изключено положение към крушките на дългите няма нито плюс, нито минус, съм използвал реле, което се управлява от модула, което подава минус след превключвателя на дългите, а кабелите за основните светлини са свързани след предпазителите за дългите. Тук идва лекото преправяне: Тъй като плюса на късите и дългите идва от едно и също реле, трябва да се раздели. Използвах изправителни диоди 6А 2бр. за 2та кабела. Кабелите от модула се включват след диодите. Така при светене на дневните светлини няма да светят и късите. При включване на късите всичко си идва по старо му. Този вариант с изправителните диоди съм го правил на 3 автомобила до сега и работи! Останалата част от кабелите на модула се свързват стандартно, мисля, че е ясно как става. Така реализиран монтаж е лесен за изпълнение, отколкото монтиране на релета в коша и един куп допълнителни кабели.
Изображение

Преди известно време монтирах и на два гаранционни Яриса 2012г. Там уловката е, че не трябва да се бара инсталацията. Всичко е монтирано в кутията с релетата и предпазителите на фаровете в моторния отсег. По-принцип монтажа трябва да става в купето, но там кутията е достатъчно влаго и прахо изолирана, затова няма проблеми. Няма срязани кабели от инсталацията.
Изображение
Изображение
Дано съм бил полезен на някой! Поздрави! Станимир Мангъров.

Аватар
diesel_power
Мнения: 469
Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
Местоположение: Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Re: Дневни светлини

Мнение от diesel_power » 20 Авг 2014 23:17

Тези диоди ще греят доста и са на ръба на изгарянето .
Версото става лесно само с едно реле монтирано на едно от свободните места в кутията над радиатора .

boteto
Мнения: 40
Регистриран на: 16 Сеп 2013 20:49
Местоположение: София

Re: Дневни светлини

Мнение от boteto » 25 Авг 2014 09:31

Здравейте,

При Корола E15 може ли да стане с такова реле като при версото ? Ако да, какво е релето и къде точно се монтира ?
2017 Corolla 1ZR-FAE CVT Sol
2021 RAV4 (XA50) M20A-FKS CVT AWD
2011 Verso 1AD-FTV

Аватар
Yuli
Мнения: 193
Регистриран на: 08 Яну 2009 10:51
Местоположение: Sofia
Получена  благодарност: 2 пъти

Re: Дневни светлини

Мнение от Yuli » 26 Авг 2014 08:40

boteto написа:Здравейте,

При Корола E15 може ли да стане с такова реле като при версото ? Ако да, какво е релето и къде точно се монтира ?
Какво реле бе колега... Ако беше прегледал темата, дори само картинките, то това което те интересъва е на страница 19 в темата. no.gif
Изображение
Изображение

geniya
Мнения: 305
Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
Местоположение: Асеновград
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Re: Дневни светлини

Мнение от geniya » 26 Авг 2014 20:59

Мисля си за тези дневни светлини дали на моята Корола версо 2005г. светкавицата минава през реле.Идеята ми е да вържа DRL модула , тъй като съм си направил схема за DRL с PIC процесор, която схема се връзва да управлява дългите през светкавицата, но не трябва да е през реле защото схемата ги светва дългите на 40,50,60% и т.н. процента.На другата ми кола Голф 3 няма никакъв проблем с работата на тази схема.Някой знае ли как са вързани светкавиците?Не съм чел темата назад може и да го има описано.
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/

Аватар
diesel_power
Мнения: 469
Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
Местоположение: Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Re: Дневни светлини

Мнение от diesel_power » 26 Авг 2014 23:14

Реле няма трябва ти да го сложиш.

geniya
Мнения: 305
Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
Местоположение: Асеновград
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Re: Дневни светлини

Мнение от geniya » 27 Авг 2014 07:25

diesel_power написа:Реле няма трябва ти да го сложиш.
Точно това ми трябва да няма реле, защото модула който смятам да вържа както писах по-горе, управлява с импулси дългите светлини.Дано само да не пречи на електрониката в колата това ме притеснява малко.

dsc06743.th.jpg
dsc06743.th.jpg (4.86 KiB) Преглеждано 4347 пъти
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/

Аватар
diesel_power
Мнения: 469
Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
Местоположение: Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Re: Дневни светлини

Мнение от diesel_power » 27 Авг 2014 08:26

Няма да стане така както го мислиш.

geniya
Мнения: 305
Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
Местоположение: Асеновград
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Re: Дневни светлини

Мнение от geniya » 27 Авг 2014 10:54

diesel_power написа:Няма да стане така както го мислиш.
Не че нещо, но кaквa е причинaтa дa не стaне?модулa се връзвa към зaхрaнвaнето, към плюс след подaвaне нa контaкт, плюс след зaпaлвaне нa къси светлини и към светкaвицaтa.при зaпaлвaне изчaквa aлтернaторa дa вдигне 13.2V и подaвa нaпрежение към светкaвиците/дългите/.минусa е нa купето поне кaкто мерих, може дa не стaне aко се упрaвлявa по минус /при японските???/.товa може дa е единственaтa причинa, но зaтовa питaм зaщото не съм нaясно.чaкaм мнение.
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/

philipp
Мнения: 265
Регистриран на: 24 Авг 2014 09:17

Re: Дневни светлини

Мнение от philipp » 27 Авг 2014 15:51

Моля ви бе хора, недейте да правите дългите светлини на дневни. Не сте ли забелязали колко е неприятно (та било то и през деня, било то и намалени на 30%) да погледнете насрещната кола и да й видите лъчите от фаровете й как се "разпръскват" във всички посоки?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4924
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Re: Дневни светлини

Мнение от slowtraveler » 27 Авг 2014 16:06

philipp написа:Моля ви бе хора, недейте да правите дългите светлини на дневни. Не сте ли забелязали колко е неприятно (та било то и през деня, било то и намалени на 30%) да погледнете насрещната кола и да й видите лъчите от фаровете й как се "разпръскват" във всички посоки?
Целта на дневните светлини е точно такава - да бъдат видими през деня с голям сектор на осветяване... Въпроса е да не са на 100%, а някъде около 20%...
Фабричните дневни светлини на Доблото са отделен фар, като форма на дългите (без ограничаване или корекция на светлинния лъч), но с крушка май 10W... T.e. - 18-20% oт мощността на дългите...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
ywy
Мнения: 43
Регистриран на: 17 Окт 2013 22:07
Местоположение: София

Re: Дневни светлини

Мнение от ywy » 27 Авг 2014 17:24

slowtraveler написа:
philipp написа:Моля ви бе хора, недейте да правите дългите светлини на дневни. Не сте ли забелязали колко е неприятно (та било то и през деня, било то и намалени на 30%) да погледнете насрещната кола и да й видите лъчите от фаровете й как се "разпръскват" във всички посоки?
Целта на дневните светлини е точно такава - да бъдат видими през деня с голям сектор на осветяване... Въпроса е да не са на 100%, а някъде около 20%...
Фабричните дневни светлини на Доблото са отделен фар, като форма на дългите (без ограничаване или корекция на светлинния лъч), но с крушка май 10W... T.e. - 18-20% oт мощността на дългите...
МАйсторите ги монтират на дългите защото така им е по лесно. И при мен се опитаха да ме убедят колко хубажо щяло да бъде на дългите. После се мъчиха 1ч на късите и с кореция 40% нещата заспаха и стана много добре. С монтаж на дългите има опасение при пътуване извън БГ да отнесете глоба. (знаете какво пише в правилника никъде не пише дълги )

Аватар
veso_hds
Мнения: 1429
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 23 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Re: Дневни светлини

Мнение от veso_hds » 27 Авг 2014 17:53

philipp написа:Моля ви бе хора, недейте да правите дългите светлини на дневни. Не сте ли забелязали колко е неприятно (та било то и през деня, било то и намалени на 30%) да погледнете насрещната кола и да й видите лъчите от фаровете й как се "разпръскват" във всички посоки?
Колега,изобщо не си прав.Две години карам равката с DRL модул,който намаля дългите на 30%.Лично съм карал с друга кола срещу моята,за да проверя как е.Няма никакво заслепяване,разсейване и т.н.Освен това често карам в "пакет" с приятели и съм ги питал-няма проблем,всичко е о,кей.Можех да сложа модула на късите,но предпочетох на дългите и не съжалявам.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Аватар
ywy
Мнения: 43
Регистриран на: 17 Окт 2013 22:07
Местоположение: София

Re: Дневни светлини

Мнение от ywy » 27 Авг 2014 19:31

veso_hds написа:
philipp написа:Моля ви бе хора, недейте да правите дългите светлини на дневни. Не сте ли забелязали колко е неприятно (та било то и през деня, било то и намалени на 30%) да погледнете насрещната кола и да й видите лъчите от фаровете й как се "разпръскват" във всички посоки?
Колега,изобщо не си прав.Две години карам равката с DRL модул,който намаля дългите на 30%.Лично съм карал с друга кола срещу моята,за да проверя как е.Няма никакво заслепяване,разсейване и т.н.Освен това често карам в "пакет" с приятели и съм ги питал-няма проблем,всичко е о,кей.Можех да сложа модула на късите,но предпочетох на дългите и не съжалявам.
Колеги когато има някакви закони препоръчително е да се спазват:
Чл. 70. (1) При движение през нощта и при намалена видимост моторните превозни средства и трамваите трябва да бъдат с включени къси или дълги светлини, габаритни светлини и светлина за осветяване на задната табела с регистрационния номер.
(2) Използването на дългите светлини е забранено:
1. при разминаване; в този случай превключването от дълги на къси светлини става, когато разстоянието между превозните средства е не по-малко от 150 метра или в момента, в който насрещният водач подаде сигнал чрез превключването на светлините;
2. при движение по осветени участъци от пътя;
3. при движение зад друго моторно превозно средство на разстояние, по-малко от 50 метра.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) През деня моторните превозни средства се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.
Ето и какво пише в закона за Гърция:
Lights:Dipped headlights should be used in poor daytime visibility. The use of full beam headlights in towns is strictly rohibited.
По европа ето изискванията където се прилагат днвени светлини
Compulsory to use daytime running lights or dipped headlights during the day
Естествено всеки сам решава как ще тълкува закона, но като се движа по пътищата колите с редуцирани дълги дразнят и заслепяват.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 120 госта