Corolla E12 1.4 VVTi 4ZZ-FE - при първи студен старт загасва - РЕШЕН - четки на стартера

Аватар
Akima
Мнения: 7128
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 63 пъти

Re: Corolla E12 1.4 VVTi 4ZZ-FE - при първи студен старт заг

Мнение от Akima » 10 Сеп 2015 22:53

Akima написа:Проблемът е решен./засега/
Мнителното копеле* в мен надделя - ето го "резултатът" от следобедните ми занимания с истинския виновник:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Изводите си ги правете сами.

П.С.Награда за познал участник - wscientist - една виртуална бира - :cheers: .

*В интернет имаше виц за "еб@си" мнителното копеле"... tongue.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4918
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 151 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Re: Corolla E12 1.4 VVTi 4ZZ-FE - при първи студен старт заг

Мнение от slowtraveler » 11 Сеп 2015 08:02

На снимките не се вижда много добре - четките ли са заминали?
Ако четките са били заминали, защо гасне цялото табло?
Иначе 'чаткане', отказ да върти, или просто тишина когато се опитваш да въртиш си е нормално явление при свършили четки...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
wscientist
Мнения: 104
Регистриран на: 25 Мар 2013 11:35
Местоположение: София

Re: Corolla E12 1.4 VVTi 4ZZ-FE - при първи студен старт заг

Мнение от wscientist » 11 Сеп 2015 08:21

Благодаря за бирата! biggrin.gif
Надявам се си почистил колектора и по-точно между пластинките? Доста гняс се е натрупала.
Относно гасненето на таблото... не искам да гадая, а и не познавам ел. схемата на колата. Предполагам, че се получава висок пад на напрежението, ако стартерът не се развърти и затова се получава така. Все пак роторът е изграден от намотки и ако четките останат върху една или няколко за дълго време, те се превръщат в голям консуматор.
Това е на прима виста по спомен от лекциите за ел. машини и апарати.
Toyota Yaris 1.33 VVT-i, 99hp, 6-степенна, ръчна, 09.2011.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4918
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 151 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Re: Corolla E12 1.4 VVTi 4ZZ-FE - при първи студен старт заг

Мнение от slowtraveler » 11 Сеп 2015 08:30

wscientist написа:...
Относно гасненето на таблото... не искам да гадая, а и не познавам ел. схемата на колата. Предполагам, че се получава висок пад на напрежението, ако стартерът не се развърти и затова се получава така....
Да де, ама когато четките дават контакт стартера ще се завърти. А ако не дават контакт, все едно няма товар и няма да гаснат лампите... Затова ме учуди ефекта...
Или пък ефекта е смесен - износен стартер, а сега при демонтаж/монтаж щеш не щеш ще развиваш и почистваш и затягаш силовите кабели...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Akima
Мнения: 7128
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 63 пъти

Re: Corolla E12 1.4 VVTi 4ZZ-FE - при първи студен старт заг

Мнение от Akima » 11 Сеп 2015 19:44

И мен ме учуди - станало е от леко крива ламела според мен.

Ето снимки от ремонта днес:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Като го събрах - пак прещракваше.
Не исках да сменям и колектора просто и го шкурих внимателно на ръка - иди търси стругар в петък след обед във Варна. :whistle:
Та за 30-40 старта си направиха легло - все пак преди да го монтираме го захранихме директно с 12V,за да се разработи.

Цена на четки с държач - ~30 лева.
Цена на втулка - 1-2 лева.
Общо - 50 лева/с напитките/. wink.gif

Петък = Ден на майстора. :cheers:

Благодаря отново на всички,които се включиха. :thumbsup:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
The.Engineer
Мнения: 30
Регистриран на: 23 Дек 2014 20:09
Местоположение: София

Re: Corolla E12 1.4 VVTi 4ZZ-FE - при първи студен старт заг

Мнение от The.Engineer » 29 Дек 2015 00:29

То се вижда от снимките, че едната ламела не контактува с четките. Вижда се, че няма следи от четките по въпросната ламела.
Това е напълно достатъчно за да не се създаде нужния магнитен поток във възбудителната намотка на стартера. В котвената намотка обаче протича ток и стартера заработва на късо, от там и таблото гасне защото пада напрежението.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 30 госта