Corolla E11 1.3 4E-FE 86HP LUNA 04/1998 - не пали - стартер - РЕШЕН - четки

iwan33
Мнения: 113
Регистриран на: 26 Дек 2011 22:39
Местоположение: Пловдив

Corolla E11 1.3 4E-FE 86HP LUNA 04/1998 - не пали - стартер - РЕШЕН - четки

Мнение от iwan33 » 17 Юли 2016 17:40

Здравейте!
Появи ми се проблем с колата, стартера не иска да завърти.
Акумулаторът е идеален, всички бушони и релета са здрави.
Когато завъртя ключа на стартер се чува, че релето му щраква, бензиновата помпа започва да работи, но самия стартер въобще не реагира, т.е. дори бендикса не се опитва да изхвърли. Можете ли да ме насочите как да проверя веригите след релето на стартера, кой цвят кабел да търся, от къде минава снопа?
Други идеи също биха ми били от полза.Предварително благодаря!
Последно промяна от Akima на 26 Юли 2016 16:55, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.Моля прочетете правилата и важните теми.
Toyota Corolla

Аватар
Рошко
Мнения: 918
Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Corolla E11, 4E-FE не пали.

Мнение от Рошко » 17 Юли 2016 19:33

Четките са заминали. Удари стартера с дървена дръжка на чук или нещо подобно. Ако завърти, сменяй четки.

iwan33
Мнения: 113
Регистриран на: 26 Дек 2011 22:39
Местоположение: Пловдив

Corolla E11, 4E-FE не пали.

Мнение от iwan33 » 17 Юли 2016 22:55

Утре ще опитам. А ако са заминали четките, както казваш, не трябва ли поне бендикса да изхвърли и да се чуе все пак някакъв звук от тоя електромотор?
Edit. Странно, колата взе да пали. Десетина пъти я завъртях, никакъв проблем. Да ме насочите към добър автоелектротехник в Пловдив? Защото ме притеснява, че пак ще се случи, но на по-неподходящо място...
Toyota Corolla

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Corolla E11, 4E-FE не пали.

Мнение от ufer » 18 Юли 2016 09:51

Провери първо нещо по-елементарно: да няма някоя хлабава клема или връзка към стартера, както и клемите на акумулатора и масата по места! Хипотетично може да има износване и на клемореда. Между другото има и друг кабел, който не е за подценяване. Това е плюсовият от акумулатора до стартера. Когато кербовката остарее, това също влияе на доброто въртене на стартера. Помага най-добре нов кабел, стар употребяван няма гаранция, че ще е наред. Имал съм такъв проблем - купих си нов кабел, нови клеми и ново кербоване при специалист с добри кербовъчни клещи. Стартерът стана оса...

Аватар
nikdel
Мнения: 129
Регистриран на: 11 Юли 2011 20:16
Местоположение: Пловдив

Corolla E11 1.3 4E-FE 86HP LUNA 04/1998 - не пали - стартер - РЕШЕН - четки

Мнение от nikdel » 20 Юли 2016 20:11

Миналото лято и аз имах подобен проблем.
При дълго стоене на слънце, не завърташе стартера или ставаше, но с разклащане на ключа.
Проблемът беше в механичната връзката между ключалката и клемореда.
След сваляне на патрона, увеличих размера на щифта(с термосвиваем шлаух), който върти клемореда, така че връзката да е по-плътна и стабилна. От тогава проблеми нямам.
Corolla Liftback 2000г. 4Е-FE GAZ

iwan33
Мнения: 113
Регистриран на: 26 Дек 2011 22:39
Местоположение: Пловдив

Corolla E11 1.3 4E-FE 86HP LUNA 04/1998 - не пали - стартер - РЕШЕН - четки

Мнение от iwan33 » 29 Юли 2016 17:20

Проблемът действително се оказа в четките, майстора ме посъветва да сменя и бендикса.
Всичко друго по стартера е наред, вече работи идеално.
Благодаря на колегите, които взеха отношение!
Toyota Corolla

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта