Корола Е12 - бушон перки

Аватар
kostadinnm
Мнения: 240
Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
Местоположение: София/Петрич

Корола Е12 - бушон перки

Мнение от kostadinnm » 12 Авг 2016 20:56

Здравейте, тойотаджии. Пак опирам до Вас.

Въпросните перки на автомобила от подписа преди време се включваха И на загасен двигател. От около година и повече не го правят, а не е като да не съм я загрявал стабилно колата(без да минава много от средата на индикатора на таблото, разбира се). Доколкото разбрах от нета, първо се проверявал бушона. Ето схемата на фюзелажа от обратната страна на капака:

Изображение

Въпросът е кое бушонче отговаря за перките и случвало ли се е на някой подобна аномалия?
На някои автомобили знам, че не се активират вентилаторите при гасене, но на королката си се включваха, при това и по два-три пъти.

Поздрави,
Костадин
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL

Аватар
nikdel
Мнения: 129
Регистриран на: 11 Юли 2011 20:16
Местоположение: Пловдив

Корола Е12 - бушон перки

Мнение от nikdel » 13 Авг 2016 14:22

Само предполагам - RDI FAN 40A. Радиаторен вентилатор.
Corolla Liftback 2000г. 4Е-FE GAZ

Аватар
kostadinnm
Мнения: 240
Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
Местоположение: София/Петрич

Корола Е12 - бушон перки

Мнение от kostadinnm » 14 Авг 2016 09:46

Да, това трябва да е. По-точното му наименование май е реле. Също, четейки из нета, това, което е CDS FAN би трябвало да отговаря за радиатора за климатика. Но, още не съм го отварял наново капака(нямам готовност за проверка). Иначе, мисля че са две еднакви перки една до друга.

Поздрави,
Костадин
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4900
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Корола Е12 - бушон перки

Мнение от slowtraveler » 14 Авг 2016 10:05

Щом не загрява автомобила какво те притеснява?
Перките се включват само когато има нужда да се охлади радиатора на двигателя или на климатика...
Т.е. сега биха работили ако включиш климатика...
А да работят при изгасен двигател и изключен контакт - не знам... При мен никога не са работили при изключен контакт..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Корола Е12 - бушон перки

Мнение от Scott » 14 Авг 2016 13:22

slowtraveler написа:... При мен никога не са работили при изключен контакт..
Предполагам искаш да кажеш че "никога не си забелязвал да се включват", защото вентилаторите на радиатора на всички съвременни автомобили са така конструирани че да могат да продължат да охлаждат и след изгасяне на двигатела и напускане на автомобила.

Hursa
Мнения: 4918
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Корола Е12 - бушон перки

Мнение от Hursa » 14 Авг 2016 14:35

На всички? Това е недостатък, да работят след изключване на двигателя, поне според мен. Какъв е смисъла, топлоотделяне няма (е не точно, охлажда се метала на двигателя), естествената циркулация на охладителя е много малка по сравнение с принудителната, ако въобще е конструирана системата да я има. Какъв е смисъла? Дори ако има такова принудително охлаждане след като двигателя е изключен, ми се струва нежелателно. Не твърдя, че съм прав, но какъв е смисъла.
(Единствено смисъл виждам да се стимулира естествената циркулация през външния кръг и да се избегне кипене в охлаждащата течност (и локално охлаждане) и евентуално по равномерно охлаждане - може би все пак има смисъл)
Последно промяна от Hursa на 14 Авг 2016 14:47, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
TATI
Мнения: 2747
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти
Обратна връзка:

Корола Е12 - бушон перки

Мнение от TATI » 14 Авг 2016 14:41

Не е на всички, спокойно. Всъщност са малко марките, на които е така, а Тойота не е от тези марки.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4900
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Корола Е12 - бушон перки

Мнение от slowtraveler » 14 Авг 2016 15:51

Scott написа: Предполагам искаш да кажеш че "никога не си забелязвал да се включват", защото вентилаторите на радиатора на всички съвременни автомобили са така конструирани че да могат да продължат да охлаждат и след изгасяне на двигатела и напускане на автомобила.
Не, искам да кажа, че на Авенсиса ми, Маздата, Кашкая, Шкодичката, Джипа, Опела никога не се включват вентилаторите когато автомобила не е на контакт....
Трябва да си много завеян за да не чуеш такъв голям работещ вентилатор... На Рена-та се чува от 50 метра tooth.gif tooth.gif tooth.gif
Просто освен изтощаване на акумулатора, не виждам друг смисъл от въртенето на тези вентилатори - радиатора и така си е с най-ниската температура от целия кръг, и е с повишено топлоотдаване. Затова и без вентилаторите сам ще се продължава да се охлажда конвекционно доста бързо... За разлика от двигателя, който е останал без циркулация на охлаждаща течност в прегретите участъци...
Тъй-като логиката на сработване обикновено рядко се променя при производителите, се надявам колегите да споделят дали са наблюдавали оставане на включен вентилатор след изключване на контакта (би ме учудило ако е се включват и на новите модели)... Като нямам предвид изгасване на двигателя (например от СТАРТ-СТОП системата, при която всичко остава работещо), а изключване от контакт (ключа на ОФФ)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4918
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Корола Е12 - бушон перки

Мнение от Hursa » 14 Авг 2016 17:07

Мисля, че повечето охлаждащи системи са конструирани да се запазва естествена циркулация на топлоносителя в контура – възходящо в двигателя и низходящо в радиатора – и тогава евентуално работещия вентилатор би стимулирал циркулацията поради по интензивното охлаждане в радиатора. Но не виждам особен смисъл да се интензифицира този топлообмен при изгасен двигател. Дори при автомобилите със старт-стоп система – там дори целта е да се запази топъл двигателя при изключване – до колкото знам (но друг е въпроса ако преди да се изключи е „загрял” над определена степен, там „логиката” може да се промени).
На ауриса по някога се включва, но рядко, при стръмно изкачване в планината лятно време с малка скорост, в жегите (вероятно и климатика внася своя дял).
(Два вентилатора са на повечето автомобили – до колкото знам, единия се включва при достигане на определен праг по температура на топлоносителя, втория се включва, ако първия не е "достатъчен" и антифриза стигне „втори праг” по температура – и тогава работят двата.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4900
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Корола Е12 - бушон перки

Мнение от slowtraveler » 14 Авг 2016 17:56

Hursa написа: На ауриса по някога се включва
При изгасен двигател когато си излязъл от автомобила?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4918
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Корола Е12 - бушон перки

Мнение от Hursa » 14 Авг 2016 18:55

Само веднъж ми направи впечатление, двигателя точно бе изгаснал, но дали бях изключил системата не съм сигурен. Бяхме спрели да снимаме и да разкараме кучето, понякога изключвам понякога не (напоследък след случката с акумулатора не изключвам дори, ако се отдалечаваме от колата).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Корола Е12 - бушон перки

Мнение от Scott » 14 Авг 2016 19:54

Включването на вентилатора не е за да охлажда радиатора, а за да компенсира загубата на охлаждащия въздушен поток при спрял автомобил. Това е особено важно при автоматични скоростни кутии и системи с регенерация в катализатора - DPF и подобни

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4900
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Корола Е12 - бушон перки

Мнение от slowtraveler » 14 Авг 2016 20:15

Въпрос на тълкуване... При изключен климатик и студен радиатор колкото и да спираш, няма да включи вентилатора за да ти компенсира загубата на въздушен поток при спрял автомобил tooth.gif
Освен това на някои автомобили вентилаторите са преди радиатора - тогава какво правят - вкарват горещ въздух при двигателя за да компенсират загубата на въздушен поток или ускоряват охлаждането на радиатора? :whistle:
Неслучайно на повечето автомобили датчика за включване на вентилатора е на самия радиатор (да, сега вече почват да се правят на умни с управляеми водни помпи, логика и предвиждане за включване на вентилатори и т.н.)....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4918
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Корола Е12 - бушон перки

Мнение от Hursa » 14 Авг 2016 20:25

Е потока въздух от вентилатора, който отива към скоростната кутия не е голям (има такива с радиатор, но дори те не виждам защо да се охлаждат допълнително когато е неподвижна) , а дпф филтъра едва ли го "усеща".
А и защо и е на неподвижната скоростна кутия да се охлажда когато сме "изключили" двигателя, механизмите и се охлаждат от маслото, а когато е неподвижна и то не "циркулира", (по скоро е желателно да се охлажда бавно)? А дпф филтъра защо да се охлажда тогава? Неговата работна температура е сравнително висока до колкото знам и е желателно да не се охлажда бързо. По добре да изстиват "естествено" бавно, според мен.
Последно промяна от Hursa на 14 Авг 2016 20:39, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4900
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Корола Е12 - бушон перки

Мнение от slowtraveler » 14 Авг 2016 20:32

При мен турбото, EGR и скоростна кутия и масло доколкото знам се охлаждат с охладителната течност...
Т.е. всичко излиза отново към стандартния радиатор..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 47 госта