Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Публикувай отговор
chukich
Мнения: 603
Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
Местоположение: София
Автомобил: Rav4 XA40 / 2l petrol engine
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Мнение от chukich » 07 Фев 2018 12:42

И аз имах опасения относно гаранцията, а застрахователите твърдят, че имат споразомение с Тойота и нямало проблем с гаранцията.
Никой това не ти го дава като официално писмо или през имейл:)
Само от Армеец нищо не искаха да ми слагат. Защо ли ..... ;)
Поради високия брой на кражбите, всички застрахователи вдигнаха застрахателните премии. Може би вече е по-изгодно да си наемеш платена охрана на колата. tooth.gif
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Мнение от slowtraveler » 07 Фев 2018 13:28

Възможно е за по-евтините модели да им разрешават да пипат 'на своя отговорност' без нарушаване на гаранцията :)
А за платена охрана - ами може да излезе по-евтино на годишна база :) Ама имаш и други рискове покрити с каското, а и други допълнителни рискове, породени от платената охрана :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Sartor
Мнения: 3
Регистриран на: 05 Фев 2018 15:50
Местоположение: София

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Мнение от Sartor » 09 Фев 2018 10:09

Всъщност ето актуална информация (понеже не съм фен на "ами какво е искал да каже автора", директно питам отговорните):

1. От Тойота нямаха възражения за гаранцията, въпреки че консултата ми казва "ами този автомобил не се краде толкова" (уточнявам, че не става въпрос за RAV4). Очаквам да се уреди като анекс към договора / приемно-предавателния протокол. Ще пиша допълнително - за сгеа го има в емейл.

2. Тойота нямат възражения за слагане допълнителни аксесоари (включително такива, които се връзват към електронната система на автомобила), стига да няма пробиване (което за мен ако не е направено като хората си е абонамент за ранна ръжда за това и не искам и аз да правя такива процедури). Но тук мисля, че за всеки автомобил / клиент се подхожда индивидулано - до колкото разбрах за всеки казус се допитват до ръководството.

3. Питах други застрахователи (Булстрад) - казаха ми, че за допълнителното защитно устройство (каквото би било GPS или допълнителен имобилазър), по принцип го изисквали задължително за по-високия клас автомобили (RAV4 явно не попадал в тях). Пишело изрично в полицата при кои техни партньор трябвало да се инсталира (едните МАК 06 ООД за София) чрез възлагателно писмо. Не пишело за по-ниския клас, т.е. не сме задължени да си слагаме. Ако си сложим опционално, то е добре да ги уведомим в най-близкия офис.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Мнение от slowtraveler » 09 Фев 2018 10:17

Явно е индивидуално, защото при приятеля пак с Тойота Болканс резултатът бе коренно различен по точките :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
ivied
Мнения: 306
Регистриран на: 08 Юни 2014 14:39
Местоположение: Germany
Автомобил: Yaris Cross
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Мнение от ivied » 18 Фев 2018 23:18

Да спомена в темата на колегата:
Rav 4 hibryd 4WD - 197 к.с.
Гуми:
със зимни Dunlop стигна до 7,35 л. на 100 км
с всесезонните Bridgestone беше - 6,13 л. на 100 км.

икономично каране - 5,61 л. на 100 км.
нормално - 6,09 л. на 100 км.
най-висок среден разход - 7,35 л. на 100 км.

магистрала - 6,20 л. на 100 км.
градско - 6,14 л. на 100 км.
междуградско - 6,74 л. на 100 км

само 1 път с премиум 100 бензин - 6,41 л. на 100 км - 624 км. с 40 л.
последно зареждане - 34,68 л. - 472 км. - 7,35 л. на 100 км.

P.S. AV4-та вдигна разхода зимата, последното ми зареждане, с 3 ма човека и много багаж догоре, ски и т.н. се оказва с най-висок разход - но 7,35л./100 км е максимума досега... зареден в Австрия - 95 там беше 1,17 E
И определено намирам разлика в сравнението бензин в Германия - Австрия, в полза на немския, с австрийския винаги дава по-висок разход, за БГ не знам... и не ми се мисли...
(говоря за Е5, защото има и Е10 - съответно 5-10% био-незнам си кво, Е10-та също дава по-висок разход)
По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Мнение от jim_beam » 19 Фев 2018 10:07

Много нисък разход, браво!
Стремиш ли се да караш икономично?
На магистрала с каква скорост се движиш?
Успя ли да тестваш на лек офроуд, сняг, как се държи 4х4?
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Мнение от slowtraveler » 19 Фев 2018 10:11

В Германия поне нафтата не е Е5, а Е7 :whistle: И в Германия разходът ми бе доста над този в БГ...
А приказките за икономия или преразход на база 'качествата на горивата в БГ' според мен са напълно безпочвени no.gif
Разлика 20% в разхода само заради гумите? - забрави tooth.gif
Според мен споделяш коректни стойности, но правиш неправилни изводи за причините на дадена аномалия :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
ivied
Мнения: 306
Регистриран на: 08 Юни 2014 14:39
Местоположение: Germany
Автомобил: Yaris Cross
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Мнение от ivied » 19 Фев 2018 20:13

slowtraveler написа: В Германия поне нафтата не е Е5, а Е7 :whistle: И в Германия разходът ми бе доста над този в БГ...
А приказките за икономия или преразход на база 'качествата на горивата в БГ' според мен са напълно безпочвени no.gif
Разлика 20% в разхода само заради гумите? - забрави tooth.gif
Според мен споделяш коректни стойности, но правиш неправилни изводи за причините на дадена аномалия :)
С почва или не - не знам. tooth.gif Но ме развесели, както беше казало Айшето, по друг повод: "А дано, ама надали"... е девствена. За хибридите не мога да направя сравнение с БГ, за дизела с предишната ми RAV4-ка - да... И сравнението, никак, ама никак не беше в полза на горивата в БГ... За бензина говорех - Е5 е по-добре от Е10-та, и вероятно си има обяснение... Ама като гледам-чета, какви проблеми си имат колегите, guns.gif да си опазят/подсигурят поносимо колите, тва си е направо бял кахър...
Иначе разлика има в зимните и всесезонните - които, да, са си по-скоро летни... Изводи не съм правил, просто смятах в отделни графи - след 1 ноември, с поставянето на зимните...
jim_beam написа: Много нисък разход, браво!
Стремиш ли се да караш икономично?
На магистрала с каква скорост се движиш?
Успя ли да тестваш на лек офроуд, сняг, как се държи 4х4?
В началото пробвах всякакви варианти и си правех експерименти с педала, режимите и т.н. сега просто карам... На магистрала с RAV-ката съм стигал и 180 есента, повече не може - ограничена е софтуерно. Иначе, когато може - 130-140 км. максимум. Този двигател върви и се представя страхотно според мен.
Градско-междуградско - 50-100, при изпреварване и повече, ама не искам и повече защото "честитките" с глобите могат да са и солени, тук...
С CH-R- чето се движа по рядко, и предимно в женска компания - най-вече пазаруване spell.gif - 130-140 по магистралата максимум засега... Тия дни падна яко сняг и вече я изпробвах и в яко зимни условия - но тя си е само с предно и по-слабо моторче, така че има разлика...
Офф-роуд тука няма, и в Алпите чистят пътя, ама само по шосе - кал не са виждали, няма и как... Иначе затрупана от сняг, коловози и т.н. ама кажи речи нормални зимни условия си е ок - никакви проблеми...
Сравнение с предишни "офф-роудъри" - (за някои по истински, вкл. Ленд Ровър Дискавъри) които съм имал/карал, трудно може да се направи и ще е чисто субективно, но във всички случаи бях и съм приятно изненадан от пътното поведение на h-ибрида. Но само по шосе... MT-гуми, повдигане, лебедки, аспуси над покрива, подсилване на дифовете и окачаването тук не е и необходимо...
По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Мнение от slowtraveler » 19 Фев 2018 23:20

Колега, проблемът е предимно в километрите на колата... Навярно тук километрите на колите са доста над 300х.км, и затова всички го отдават на горивото... А това не е така..
Не знам РАВ4, но с Лексъс РХ ходихме по едни и същи пътища, и хибрида бе тотално разочарование... И двамата - със стандартни зимни гуми (не МТ и т.н., които са зле на сняг)...
Аз също нее съм привърженик на трудния офроуд, а искам с колата да стига по пътя, пък бил той и черен... РХ се справяше, но на границата (т.е. - често се налагаше да го побутваме) по черния път. Докато нормалния автомобил се движеше спокойно...
ТВЪРДО не съм против хибридите.... Напротив - смятам, че следващият ми автомобил ще е хибрид или електрика... Просто споделям наблюдения...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Мнение от jim_beam » 20 Фев 2018 10:15

Мерси за отзивите!
Под лек офроуд имах впредвид не чак трасе за джипове. На снежна покривка на шосе например, изкачвайки някой проход или в пресечена местност. Иначе е ясно, че в рамките на разумното ще се ползва.
Понеже предполагам въвеждаш разхода в spritmonitor-a, ще е интересно да си сложиш линк-бутон в подписа, за да следим как се движиш* като моя отдолу. Ако не ти е проблем де.
Желая ти безаварийна експлоатация с Равката и ще се радвам и за в бъдеще да споделяш отзиви! :thumbsup:
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Мнение от slowtraveler » 20 Фев 2018 13:36

Нашият експеримент с РХ бе по черен, но активно използван път до махала до Елена - все пак хората си живеят там и си ходят до вкъщи по този път... С почистен, но не 'до сухо' сняг... Иначе по почистения асфалт си бе много добре Лексъса :)
Т.е. ако снегът е 10-15см и няма навявания - няма проблем ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Мнение от jim_beam » 21 Фев 2018 07:56

Има ли кал си иска тия гуми, и аз съм пробвал с моя Рав. Но заснежена поляна с голям наклон, ако е студено и твърдо отдолу-няма проблем.
Интересно хибрида как е програмиран, дали имитира блокиран диференциал отзад? В смисъл двата електромотора дали поотделно се задействат или винаги заедно?
Най-вероятно поотделно според нуждата ги активира екюто.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Мнение от slowtraveler » 21 Фев 2018 08:51

Както казах - нямаше никакъв среден или тежък офроуд...Нямаше кал...
Само малко по-дълбок сняг с твърд чакъл отдолу (по пътя понякога си минават и камиони и трактори, без да правят коловози или дупки)... Мисля бях споделял поведението му - върти гуми хаотично, като че ли се старае да се закопае, а не да се откопае... Например пробуксува предна гума, а през това време нямаш никакво усещане, че задните (или дори другата предна гума) помагат... След това се замисля и превърта задна гума без предната да помага.... И така редува хаотично гумите, успешно закопавайки се...
Все едно напълно отворени диференциали и раздатка, ама някой превключва ръчката за предно-задно-двойно когато му хрумне и обикновено - в най-неподходящия момент :)
Дори имах видео от случката, ама навярно отдавна камерата го е затрила...

При някакво по-добро сцепление (например мокро) поведението е много по-добро, и е повече като доста приоритетно предно - пробвал съм го и почва да върти предни гуми с поднасяне на предницата, докато задното ел-двигателче явно му идва слабичко... Кашкая при същите условия е предимно предно, но може и заради по-малката мощност е по-предвидим - поведението му е като предимно предно, но наложи ли се (усети ли превъртане на предницата, а често - и преди да започне превъртане на някое колело) - задницата започва да дърпа поравно с предницата и усещаш, че е пълноправно 4х4..

P.S. Предполагам много клипчета може да намерите, но общо взето:
[bbvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=fhB821pMM-k[/bbvideo]
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Мнение от BOz » 21 Фев 2018 10:25

И преди ти го казах, но пак ще го повторя, че явно си се "извратил" от твоята система на джипа и си представяш вече, че така трябва да се държат всички 4х4. Твърдо убеден съм, че хибридните 4х4 не се държат кой знае колко по-различно от масовите паркетници на пазара.
Ето ти за пример едно обикновено РАВ4, да видим колко толкова "копае" снега в трудна ситуация:
[bbvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=N6GEPIRjaic[/bbvideo]
Лично аз не виждам, че е нещо уникално и 4-те колела едва ли не да са "вързани" едно за друго и да не се окопава така излишно.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Мнение от slowtraveler » 21 Фев 2018 10:51

При тази РАВ-ка мисля можеше да заключиш раздатката и тогава ПОНЕ две колелета ще превъртат...
Не сравнявам с Джипа - там нещата са на съвсем друго ниво - механичните блокажи управлявани от електроника се справят блестящо (е да, предния мост се командва от спирачките - там няма механичен блокаж)...
Обаче Кашкая е с практически същото задвижване както РАВ-ката (не хибрида) - електрически командвана муфа към задния диференциал... И там се справя блестящо (да, има ABLS - Antilock Braking Limited Slip)... Като чрез спирачките имитира самоблокиращи диференциали... Но и без включване на тази система - усещаш как задницата бута активно... Пробвал съм да дърпам по лед автомобил - държи се като чисто 4х4 - върти четирите гуми... Пък си е масов паркетник със система, използвана при почти всички паркетници по наше време (РАВ, КИЯ, Дъстър и т.н.)
Докато при ел-системката оставаш с впечатлението, че само една гума се опитва в даден момент...
[bbvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=6u12k25mar4[/bbvideo]
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 40 госта