Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Публикувай отговор
Iliyа Damyanov
Мнения: 384
Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
Местоположение: Мюнхен

Нов собственик на RAV 4 HIBRID

Мнение от Iliyа Damyanov » 04 Окт 2016 00:22

Беше голямо удоволствие да ти прочета поста. Първо защото знаеш какво пишеш и второ явно нямам много големи психични отклонения на тема сигурност.

Поздрави.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Нов собственик на RAV 4 HIBRID

Мнение от slowtraveler » 04 Окт 2016 09:27

Тези юнаци ги следя от много време..
Също така бе ми харесала идеята управлението на реленца по захранването - без КАН без нищо ....
Просто по мрежата пускат цифровия управляващ сигнал, който разрешава превключването на 'щатно' реле - реле, поставено на щатното място и изглеждащо точно като оригиналното... Практически създавайки плаващ дефект, непроследим нито по кабели, нито по нищо.

Обаче друго ми е чудно - щом сте гледали клипчетата, сигурно сте гледали и резултата от неуспешни кражби - в някои случаи колата изглежда доооста зле.....
Та щом е нужна такава сигурност, защо просто не избрахте друг модел автомобил, който според вас не е толкова податлив на кражби? Натискане на ключета в последователност и т.н. - та нали удобството на безключовият достъп е в това, че не трябва въобще да търсиш ключа...
Да, имаше и 'активни' имобилайзери в пълната им комплектация, но факт е, че дори и в руските форуми реват на умряло от допълнително монтирани устройства - кой 'закъсал' в тайгата, кой реве срещу марката, защото изведнъж автомобила почнал да не работи както трябва...
Като добавка - приятел е от повече от месец без автомобил, защото безуспешно се опитаха да му откраднат АУДИ-то... И го мести от сервиз в сервиз с платформа...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Iliyа Damyanov
Мнения: 384
Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
Местоположение: Мюнхен

Нов собственик на RAV 4 HIBRID

Мнение от Iliyа Damyanov » 04 Окт 2016 23:09

По принцип съм съгласен , че след вмешателство и модификации масово след време възникват усложнения от не коректна работа на дадена техника. Не визирам конкретно автомобил. Това явление е благодарение на недостатъчна компетенция и квалификация на персонала. В Италия се занимавах с обслужване и ремонт на газови котли , климатична техника и някои други неща. Виждал съм техници от именити фирми които са си просто технически неграмотни , вероятно ги прекарват през някакъв курс и дотам. Та въпросните решават даден проблем по начин който за момента проблема се прикрива но бавно и сигурно убиват машината или пък ще я вкарат режим на сръх разход или някаква друга глупост с която дори се гордеят.
В нашия случай нещата не са по различни. Да тръгнем от най простото една спойка. Има различни видове припои за различни цели и се спойват при различни градуси. За всеки тип си има и съответните флюсове. Според масата и формата на детайлите се подбират подходящите накрайници. Заради нуждите ми имам цяла серия поялници прецизно термо регулирани с мощност от 500W до 3W за SMD. Техолоия на запояване и опит. До тука да запоим две кабелчета , звучи смешно нали. Една от най-простите и ефективни блокировки показани в клипчетата е с реленце да се кръстоса сигнала на датчик колянов и разпределителен вал. Какво да е релето? С искрогасителна система , със сребърни контакти , Със сребърни контакти покрити с 7 каратово техническо злато....... , дали да е запечатано (влаго,прахо устойчиво) , скорост на сработване на контактните групи (предимства и недостатъци при бързо и бавно сработване), с колко групи да е релето и защо ........ просто не ми се пише повече. За сигнал от датчик на Хол или Тензо датчик при всички случаи ще се подсигуря с две контактни групи най-малкото за да намаля паразитния шум. Всяко изменение по принцип води до някакви странични явления и се прилагат контра мерки.
Моето мнение е , че технологично няма никакви проблеми. Проблеми като скрити бомби има от неподходящи материяли или некачествени такива. Даже от кабел до кабел разликата може да е голяма. Другото е качеството на монтажа. Тия жички трябва да се пипат от хора които имат необходимата компетенция и проблемите ще са изключения. Давам пример пак за най-простия компонент КАБЕЛ. Викат ме за една машина дето се лайнарчи на моменти и всички са дигнали ръце. Проблема се оказа по-дълъг кабел. За да не си играе монтажника да го скъси защото си е играчка за 16 жила го е навил 4 пъти и стегнал с опашки много прилежно. Само дето е пропуснал , че по този начин е направил бобина и създава индуктивност която прави от сигнала компот. А защо е пропуснал? А за другите неща дето са по-сложни от кабел какви ли ще са му пропуските? Иначе фирмата с големи реклами и много клиенти ама като се оплескат викат сополанко като мене. Не че не им пускам фактурка. :D Имам две тарифи. Ако искат да гледат струва х5. Исках да направя център за обучение на младежи с три годишно интензивно обучение но не можах да се преборя за два от лицензите които са необходими. Както и да е всяко зло за добро , може би ще пробвам в България някой ден ако преценя , че ще преборя бюрокрацията и кокупцията защото ми е болно да гледам тия младежи без професия и познания.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Нов собственик на RAV 4 HIBRID

Мнение от slowtraveler » 05 Окт 2016 08:42

Напълно съм съгласен с това Илия....
Точно заради скритите бомби се чудя защо човек се натиска да си вкара таралеж в гащите...
Също сме се занимавали професионално с ремонт на електроника и знаем що е станция за запояване (и с горещ въздух, щото с поялника нищо не става с новите чипове)... tongue.gif
Което не попречи да изгорим една камера за обратно виждане на Опел Зафира, която искахме да монтираме допълнително на свой си автомобил...
Общо взето - ниииищо сложно - връзваш видео входа и пускаш захранване от задната светлина нали?
И ние така направихме.. Но не отразихме факта, че автомобила е съвременен...
След 3-4 дни камерата не работеше добре и накрая изцяло отказа. Китайска - рекохме си - дошло и е времето..
Сменихме я гаранционно. Слагаме новата - отново не работи добре - изчезва сигнала и т.н....
Оказа се, че компа пуска периодично импулси по захранването на лампата за задна скорост (дори когато свети), явно за да я провери дали не е изгоряла...
Да, решихме въпроса с едно допълнително механично реле, което се командва от захранването на лампата за задната скорост, но управлява постоянно захранване от запалката в багажника...
Ако това правеше номер на нещо силово, от рода на АБС, командване на двигател и т.н. - директно бих преустановил експериментите - в края на краищата колата ми трябва да е сигурна, а ВСЯКО вмешателство, независимо колко професионално е то, намалява сигурността..
Просто защото и производителя също вкарва своя дан в батака - от момента, в който съм взел автомобила си от дилъра преди почти три години досега са ми правили поне 8-10 ъпдейта на софтуер, който не е работил коректно и е подавал странни команди към периферията (в момента отново ме викат за ъпдейт за безопасност)...
Та казвате - големи сме специалисти и ще предвидим и грешките на другите... Споделял съм и за проблема/ полудяването на чисто нова Зафира, на която започна да отказва ЕКУ (изцяло губеше комуникация), или генерираше грешки например на дросел и влизаше в авариен режим, изчезваха изцяло индикациите по таблото (скоростомер, оборотомер, лампи), спираше хидравликата на волана, заради малко по-бавно реленце на аларма, прекъсващо горивната помпа...
Да ги остраняваме когато сме набутани в ъгъла - става... Обаче не и да внасяме още ентропия в тази и без това доста оплетена система, каквато е съвременния автомобил :thumbsup: Затова просто избирам автомобил, който остава в максимално щатна комплектация...

П.С по-горе е съвсем лично мнение/решение - ще ми е интересно развитието по темата и избраното решение/реализация на колегата
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Нов собственик на RAV 4 HIBRID

Мнение от Hursa » 05 Окт 2016 11:51

Честито и да разказвате за автомобила.
Интересна е темата за сигурността. На руснаците не може да не им се признае – „разработват” тази тема много маниашки и задълбочено - много е увлекателно и зарибяващо (без специално да се опитват да зарибят) да ги чете човек.
Когато трябваше да си сменя вратата на апартамента се „задълбочих” в тези теми. Вратата ми я направиха по мои „чертежи”, със специални бронирани листи върху бравите, с допълнително укрепване и „брониране” на бронировките на патроните. С усилена каса, усилен монтаж и защитно „обръщане” на касата. Патроните по поръчка ги получих след месец, че нямаха размера, относително скъпи с различни принципи на задействане на кодовите елементи. Двете брави също – работещи на различен принцип. И това при условие, че основно щеше да се разчита на „електрическа” брава монтирана в касата (за която имам дори изработено усилено гнездо за монтаж) или на „електронен” блокиратор на механичните брави. Електронната система или с възможност допълнително кодиране на сигнала преди всяко заключване или на отключваща система „кълвач”, която „изчуква” кода, чрез вибрации сигнала по вратата, а заключването е автоматично без подаване на сигнал – идеята бе електронната система да се ползва само по време на отпуските. В резултат вратата се получи най-скъпото нещо в апартамента – и това без електрониката. И без да „прекалявам” с нещо, поне според съветите от руските сайтове. А вече трета година карам с временно поставените патрони, дори не си направих труда да поставя „скъпите” патрони по поръчка. Интересно от къде е тази страст на руснаците, по въпросите за сигурността. Докато учих там, съвсем не останах с впечатление, че са „параноични”. Половината познати бяха загубили ключовете (включително и аз) и си отключвахме вратите избутвайки езика с опашката на алуминиева лъжичка.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Нов собственик на RAV 4 HIBRID

Мнение от slowtraveler » 05 Окт 2016 12:13

Hursa написа: Докато учих там, съвсем не останах с впечатление, че са „параноични”.
Предполагам причината е облъчването от медиите, и страха да не загубиш малкото спестено....
При последното ми ходене там с джипката първоначалните разговори бяха: аааа, другаде е много опасно, ама при нас - в Мурманск никакъв проблем няма - няма опасност да ви пипнат нищо по колата... Т.е. са облъчени, че навсякъде има проблем, а от друга страна самите виждат, че при тях такъв проблем няма (същият ефект го има и тук - на когото казах, че съм ходил с кола из тези краища, ми казваха, че съм луд)...
В резултат общо взето кола, струваща там 60-70х.Евро си престоя безпроблемно на паркинг няколко дни без никаква застраховка кражба или грабеж...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Iliyа Damyanov
Мнения: 384
Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
Местоположение: Мюнхен

Нов собственик на RAV 4 HIBRID

Мнение от Iliyа Damyanov » 05 Окт 2016 12:43

slowtraveler написа:
Точно заради скритите бомби се чудя защо човек се натиска да си вкара таралеж в гащите...

Аз също предпочитам щатно всичко да е тип-топ и да не се снимавам излишно. За съжаление щатното ниво на сигурност при автомобилите с малки изклчения е колкото двама собственици да не си объркат автомобилите на един и същи паркинг. Нямам обяснение защо производителите не са направили нещо ефективно по въпроса.
Аз имам почти 10 годишен Т25 който няма никакви защити и аларми но в Германия никой не обръща внимание на такива дрънгели. В предвид , че искам да си свъша нещо за месец два в България , трябва ли да се притеснявам като се има в предвид и немската регистрация?

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Нов собственик на RAV 4 HIBRID

Мнение от Hursa » 05 Окт 2016 12:55

Не мисля, че е само заради медиите. Както казахте и в България постоянно слушаме за грабежи. Но кажете ми една "лаборатория" за тестване на взломоустойчивостта на т. н. "блиндирани" врати предлагани у нас. А в Русия и Украйна има много хора, които са превърнали темата за сигурността в хоби. Има и конструкторски бюра разработващи темата. И разказват много увлекателно за това smile.gif
А и съвсем не се работи по темата само в последните години - дават публикации още от царско време.
Та исках да кажа - при тях това е тема с традиции. В царско време, а дори и при соца е имало организирани състезания за отключване на сейфове (интелектуален взлом smile.gif ) и дори силово разбиване, които са проявявали недоглежданията и слабостите при производство на заключващите механизми или целите сейфове.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Нов собственик на RAV 4 HIBRID

Мнение от BOz » 05 Окт 2016 13:24

Гаси и проблема направихте. Оставете човека да си прави по колата каквото иска. Искаше помощ дадохме му. Достатъчно е грамотен, поне от писанията, че да знае какво прави. И винаги ако се съмняваш в нещо, то знаеш какво си направил и може да възстановиш нещата до първоначалното им състояние. Не, че одобрявам такова вманиачаване, защото се страхуваш от нещо. Баси, има си застраховки за тая работа. Предпочитам да дам парите за една врата на колегата в застраховки за 10 години напред на апартамента, вместо да ставам параноик случайно някой да не ме ограби.
Та така.

п.п. Съмнявам се на Опел да прави проверка на крушката по време на работа. То тогава си "върви" проверката постоянно, чрез мониторинг на тока. Проверката се прави на "студена" крушка, когато не е запалена. Подават се управляващи импулси от порядъка на няколко милисекунди, на всеки 5 секунди да кажем, през което време се следи кривата на тока и се решава дали има изгоряла крушка, без да си я запалил.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Нов собственик на RAV 4 HIBRID

Мнение от slowtraveler » 05 Окт 2016 14:05

BOz написа: Съмнявам се на Опел да прави проверка на крушката по време на работа. То тогава си "върви" проверката постоянно, чрез мониторинг на тока.
Не съм се задълбавал в причината и начин на проверка... Факта е, че камерата се смущаваше яко до степен неефективност когато бе захранена през веригата за крушката..... И също така изгоря след седмица работа :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Нов собственик на RAV 4 HIBRID

Мнение от Hursa » 05 Окт 2016 14:40

Въпроса е по скоро принципен. Не е нещо с което могат да възстановят със застраховката. Например аз, нямам у нас нищо ценно, въпреки това ще ми стане гадно, ако връщайки се от отпуск намеря вратата разбита или разбера, че е отваряна дори нищо да не са откраднали. Гадно е със самия факт, че някой лесно се е добрал и газил по нещо „мое” rolleyes.gif . Ще ми се изпари настроението от отпуската. Така, че разбирам колегата. Колата ми е много по-евтина и модела е посредствен. Наближава и времето да я сменям, с каско е, така че ако я откраднат може и услуга да ми направят. Но въпреки това, ако я откраднат например по време на отпуската - ще ми скапят отпуската. smile.gif
А и "техническата" страна е интересна, да затрудниш максимално, да "надхитриш" евентуален спец по кражбите.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
ivied
Мнения: 306
Регистриран на: 08 Юни 2014 14:39
Местоположение: Germany
Автомобил: Yaris Cross
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Нов собственик на RAV 4 HIBRID

Мнение от ivied » 06 Окт 2016 20:08

TOYO 28 написа: В Русия има още куп интересни електронни и механични устройства, за които не сме чували...
Защитата на автомобила в Русия е страхотен бизнес
Внедри го и в БГ, щом имаш нужните контакти и ноу хау, донякъде е сходен или ще разшириш бизнеса с газификацията...
Ако е качествено и изпипано на 100% професионално, клиенти няма да липсват, и аз ще съм един от тях...
+ подкрепа от застрахователите...
По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.

TOYO 28
Мнения: 24
Регистриран на: 02 Окт 2016 07:07
Местоположение: София

Нов собственик на RAV 4 HIBRID

Мнение от TOYO 28 » 06 Окт 2016 22:46

ivied написа:
TOYO 28 написа: В Русия има още куп интересни електронни и механични устройства, за които не сме чували...
Защитата на автомобила в Русия е страхотен бизнес
Внедри го и в БГ, щом имаш нужните контакти и ноу хау, донякъде е сходен или ще разшириш бизнеса с газификацията...
Ако е качествено и изпипано на 100% професионално, клиенти няма да липсват, и аз ще съм един от тях...
+ подкрепа от застрахователите...
Да, това е добра идея, вече имам контакти с руските производители, и на мен ми доставя удоволствие да се занимавам със защита, много е интересно, трябва много да се мисли при всяка една стъпка в проектирането, както и при изпълнението на нещата. :thumbsup:

Между другото, като каза отстъпка при застраховане, в Русия ако имаш качествен противоугонен комплекс, поставен от лицензиран сервиз, застрахователите дават до 70% отстъпка от застраховката по щета кражба, и това също мотивира руснака да си защити колата.


Значи аз съм почти готов с моя проект, за пълна защита на колата по руските стандарти, имам да вържа само още една жичка, която е на много кофти място, и ще падне разглобяване, затова съм отделил цялата си Неделя, с нея ще загася Смарк кей модула за сертификация.

Всъщност проблема е че първо барикадирах Смарт-кей модула , заедно с буксата му и кабелния сноп, обезопасявайки го от подмяна с друг подготвен от крадеца модул, а сега ми трябва да се вържа към един кабел на същия модул, та това ме затруднява в случая.

Но за сега ми беше важно, да имам елементарните защити от бърза кражба, преди да пусна колата в употреба, и буквално стоя една седмица в сервиза за обработка, докато я обезопася.

Допълнително претърпя анти корозионна защита на пода, минах я няколко ръце с BODY, и няколко ръце течен парафин, плюс един немски лак за консервиране на двигатели, виждали сте го по моторите на нов внос употребявани коли от Германия, реших да го пробвам на чисто новия двигател.

Основната ми, идея в защитата на колата, беше да не се губи нищо от чара на безключовия достъп, и когато си около колата той да си действа както е проектиран от Тойота, но при отдалечаване от колата, тя моментално да си блокира и загаси всички важни възли.

Като по този начин, избягвам всички уязвимости на системата, който дори от Тойота си признават, работят по въпроса, и се надяваме в следващите модели да бъде избегната тази уязвимост.

Давам пример, движиш се и спираш за малко, натискаш старт-стоп бутона за да изгасиш системата, отваряш задния багажник да вземеш нещо, или зареждаш на бензиностанцията и си в близост до колата.

В този момент, всеки може да се качи, да натисне бутона за палене и да потегли, защото ключа е в обсега, а имобилайзерите имат време за изчакване след спиране, и чак като мине това време, заблокира отново веригата която прекъсва, така е създаден, идеята е ако запалиш до минута или две, да не го изключваш втори път.

Умния ключ също няма да загаси колата, ако веднъж си я запалил, дори да изчезне връзката с ключа, на таблото ще изпише че няма връзка с ключа, но колата ще си се движи докато не я загасиш, и чак тогава ще откаже да запали, но така реално можеш да прекосиш цяла България без проблем.

Или още по-лесна ситуация, слизаш да затвориш вратата на гаража, а колата е запалена, и някой се мятка и я подкарва, или пък те свалят насилствено от колата докато шофираш и тя е запалена, защото така е най-лесно, и логично всички защити са изключени.

При всяка една от тези ситуации, имобилайзера с метка който съм вградил, ще загаси моментално колата изключвайки няколко вериги, и заблокирайки колата по CAN шина и LIN шина, като първата ще накара самите компютри да престанат да работят софтуерно ( без да записват абсолютно никакви грешки ), а втората по LIN шина ще заблокира Смарт кея, бутона за старт-стоп, и управляващия компютър на двигателя, плюс още няколко вериги за всеки случай, да има.

И това се случва на седмата секунда след като се отдалечиш от колата, само с тази метка която постоянно стои в теб, и в никакъв случай не е закачена към ключа, защото дори да ти откраднат ключа от джоба докато блееш някъде в МОЛ-а например, този ключ няма да им свърши никаква работа.

А връзката между метката и имобилайзера в колата, не подлежи на ретранслация, защото времето за обратна връзка е много кратко, и не е достатъчно да се извърши обмен на сигнала между двата ретранслатора на крадците, освен това се ползва диалогов код, с индивидуален код на зашифровка за всяко отделно устройство, който предава пакети с данни на различни честоти, и трябва да се хване целия пакет, за да се илиминира системата, а това няма как да се случи с познатите до момента сканиращи устройства.

Руснаците които произвеждат метката, дават 200 000 лева наши пари награда, на този който им разбие кода на това устройство.

Абе интересна си е тази материя, признавам си че залудях, ама ще ми мине, надявам се скоро. :thumbsup:

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Нов собственик на RAV 4 HIBRID

Мнение от Scott » 07 Окт 2016 01:22

Колега, карай си колата и не се занимавай с такива параноични проекти. Това си е живо обсебване и болестно състояние ... освен ако не е хитър подход към някакъв сорт бизнес.
П.П. Относно работата на двигателя без Смарт-ключа, не вярвам да е така, както казваш - колата угасва щом изчезне от обхвата на транспондера на ключа.

Аватар
Рошко
Мнения: 918
Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Нов собственик на RAV 4 HIBRID

Мнение от Рошко » 07 Окт 2016 07:01

Scott написа: П.П. Относно работата на двигателя без Смарт-ключа, не вярвам да е така, както казваш - колата угасва щом изчезне от обхвата на транспондера на ключа.
Угасва ама друг път... Почва да дрънка от време на време, че го няма ключа, но не угасва! Оставиш ли я запалена, не гасне докато не я изключиш от Старт/Стоп бутона, дори и да махнеш ключа. Просто след като я угасят веднъж, след това вече няма да могат да я запалят без смарт ключ.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Majestic-12 [Bot] и 30 госта