Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13080
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 382
Местоположение: Варна

Нов собственик на RAV 4 HIBRID

Мнениеот slowtraveler » 07 окт 2016 08:06

TOYO 28 написа:Източник В този момент, всеки може да се качи, да натисне бутона за палене и да потегли, защото ключа е в обсега,

Сигурен ли си в това - при моите автомобили този номер твърдо не минава... Дори с ръка да изкараш ключа извън шофьорското стъкло, и веднага пищи, че ключа не е в обхват...
Също както не минава номера със забравен втори ключ в автомобила - този ключ става неизползваем докато не отключиш и стартираш автомобила с втория ключ (внимавай за тази защита, защото има 'изгорял' народ на път :) )...
За тръгването на стартиран вече автомобил без ключ -да - ще реве, че ключа го няма в обсег, но ще си тръгне без проблеми...
Горното - за 'стандартна' защита на автомобила...
Относно изгасването на автомобила при изчезване на метката - руснаците знаеш са го направили доста по-хитро - оставя ти минута-две за да се отдалечи например крадеца или грабителя, и след това внезапно блокира автомобила в момента в който спре... Идеята е първо дори да ти направи номер метката (по памет батерията им свършва доста бързо - под 6 месеца), да не изгасне автомобила в опасна ситуация... И второ - ако вследствие на грабеж ти отнемат автомобила и той веднага угасне докато ти си все още в района, навярно първата работа е да те претърсят за метка и да те пребият допълнително bash.gif

И да - признавам на руснаците идеята да работят заедно със застрахователите, смъквайки сериозно застрахователната премия при монтирана подобна система...
Но има и нещо друго, което подтиква хората там да се борят сами с проблема - при руснаците застрахователите все още не работят добре... И пълно автокаско е все още недобре работеща система...
Неслучайно и нашите застраховки не важат за Русия и Беларус...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1801
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 220
Местоположение: София

Нов собственик на RAV 4 HIBRID

Мнениеот BOz » 07 окт 2016 09:33

И при Тойота ако ключа е извън колата, то не може да запалиш нищо, че е в обсега. За това колата има и вътрешни сензори, за да се "разпознае" къде точно стои ключа в/около автомобила. Колегата явно е влязъл в много голям филм.
Между другото и аз точно това си представих - как тръгват крадците, изкарали те на сила от колата и след 100 метра угасва колата. Ти тръгваш след тях, след това се "разминаваш" само с няколко избити зъба, счупени крака и отново си без кола накрая. tooth.gif

п.п. Никога не бих сложил система в колата, която може да ми я изгаси по време на движение. Живота ми е много по-важен от една купчина ламарина, а моята професия ме е научила на това, че нещо ако може да се случи, което е много малко вероятно, то почти сигурно ще се случи. Да кажем детето ти да набие някакъв станиол от шоколада в джоба ти докато караш, сигнала по някакви неведоми пътища не може да бъде приет от системата, ти се напъваш да изпреварваш в малко по-опасна ситуация и по средата на това цялото нещо колата ти изгасва. Да, малко фантасмагория, но както казах, ако има неща, които могат да се насложат едно върху друго, без да се предвидят предварително при планирането, колкото и добро да е то, то вероятността да се появят въобще не е малка. :thumbsup:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13080
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 382
Местоположение: Варна

Нов собственик на RAV 4 HIBRID

Мнениеот slowtraveler » 07 окт 2016 09:42

BOz, руснаците 'в пълния им блясък' на системата са мислили за повечето неща, които споменаваш...
Основните неща, които им харесват в техните решения са:
1. ГОЛЯМА отстъпка от застраховката
2. Възможност за дистанционен мониторинг. Включително няколко умни решения от рода:
а) абонамент към охранителна фирма, която онлайн/винаги следи автомобила ти и извършва издирване и задържане на крадците до пристигане на полицията.
б) възможност за лично информиране за статуса на автомобила отново през сървър, като те уведомява на телефона/СМС и при загуба на сигнал от автомобила (например заглушаване)..
в) тракинг
3. Умни решения за изгасване на автомобила... Допълнителната 'метка' е активна, но отделна от ключа. Логиката за изгасване на автомобила при качествен монтаж също е помислена. По памет - след минута - две липса на сигнал от метката те предупреждава звуково. След няколко минути липса на реакция от твоя страна системата става изключително настоятелна, като изключва двигателя в момента, в който спреш (не изключва ако автомобила се движи)...

Което не пречи да смятам, че е добре да се търси някакъв умерен баланс между защита и удобство... Не смятам за разумно автомобила да ти става основна цел за защита - в края на краищата той си е обикновена вещ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1801
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 220
Местоположение: София

Нов собственик на RAV 4 HIBRID

Мнениеот BOz » 07 окт 2016 10:07

Аз не говоря конкретно за това нещо "метка". Дори не знам какво е, а и честно казано не ме интересува. Просто разсъждавам на глас върху димите на колегата, че ще направи нещо да му гаси колата по време на движение.
Както казах мисленето е голямо. И ние мислим и предлагам решения на клиентите ни, като искаме да правим нещо. Разиграваш стотици ситуации, защитаваш също толкова тези, ама не пречи накрая да кажем да спрат продажбата на билети за влаковете в цяла Германия за 3 часа. Или да затвориш бизнеса на една централна банка за почти цял ден.
Друг пример е как "убихме" една машина в Чили в една от най-големите мини там, въпреки, че предприехме доста мерки за подсигуряване на връзки, захранвания и т.н., ама кой да знае, че по време на ъпгрейда ѝ ще стане земетресение? И после как се "изправя" на крака при всичкия този хаос който настава, а и не е включено в рол-бек или в дизастър рикавъри плановете предварително при пълната ѝ загуба, при такова събитие в конкретния случай. (извинявам се за чуждиците)
Както казах - ако има неща, които могат да се насложат едно върху друго, които няма как да си ги представиш предварително дори , то шанса да стане точно това въобще не е малък. :thumbsup:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13080
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 382
Местоположение: Варна

Нов собственик на RAV 4 HIBRID

Мнениеот slowtraveler » 07 окт 2016 15:49

"Метката' е допълнително 'дистанционно за аларма' (което не е щатно за автомобила, и често няма никакви бутони по него), което можеш да си го държиш в джоба..
Тя си говори с приемо-предавател в автомобила за да се разберат дали едното е близо до другото...
Същото като стандартния безжичен достъп е, но го наличието му е неизвестно на крадците, а и комуникира на неизвестна за крадците честота и протокол...

А за другото (възможността за гаф) си е така - всеки, който е програмирал знае, че трябва да опише и предвиди ВСИЧКИ възможни варианти, дори някои от тях да ти се струват невъзможни и нелогични...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

TOYO 28
Мнения: 24
Регистриран: 02 окт 2016 07:07
Репутация: 9
Местоположение: София

Нов собственик на RAV 4 HIBRID

Мнениеот TOYO 28 » 07 окт 2016 21:40

Грешката е моя, не обясних достатъчно добре възможностите на въпросното устройство.

Ще обясня подробно, става дума за ето това нещо, Метка

Поръчах го, и вече съм го инсталирал в колата, работи по следния начин, като потребител имаш избор между два режима, които се превключват от бутон на дистанционното, в първия режим който е сигнализиран със зелена светлина, защитава автомобила при отдалечаване, а когато си в обхвата на колата може да запалиш, но след запалването НЕ гаси мотора ако метката излезе от обхват.

Втория режим, е сигнализиран с червена светлина, и при след запалване колата ще бъде загасена, ако метката излезе от обхват, режима се проверява с едно натискане на бутона, и получаваш отговор с примигване в съответния цвят, а ако задържиш бутона, режима се сменя, като това може да се случи по всяко време, ако метката ти е на врата като медалион например.

Самото гасене на мотора може да бъде реализирано по няколко начина, устройството има няколко управляващи канала ( кабела ), два от тях си спират сигнала на седмата секунда след изчезването на метката, има и комплект кабели за управление на централно заключване, руснаците ги използват за автономни блокиратори на вратите, които се поставят допълнително, и на тази седма секунда вратите се заключват и няма излизане от колата.

Ето така изглеждат тези блокиратори, не съм ги поръчал, но се замислям, причината е че единствено японските коли дори в по-високите класове, позволяват при заключени врати, да се отваря ключалката с ръчката отвътре, което спомага за лесно проникване в колата след счупване на прозорец, или чрез шиш който се вкарва през рамката на вратата, след като бъде огъната самата рамка навън, с помощта на надуваема възглавница например, и с него се задвижва въпросната ръчка. . Блокиратори за врати

Представете си колко ще е неудобно на крадеца, ако след счупване на прозореца, или след разбиване на ключалката с меча лапа, вратите останат заключени и не помръдват, дори и да влезе вътре през прозореца например, ще бъде много трудно и бавно да свали жабката при заключени врати, и да демонтира компютъра за оторизация, за да го подмени с друг, или пък да търси защо колата не пали, още повече ако и предния капак е блокиран от подобна машинка.

От един месец комуникирам със собственика на тази руска лаборатория срещу кражби Андрей Кондрашов, а това е сервиза на Андрей Сервиза на Андрей Кондрашов , изключителен експерт, много неща научих от него, включително и как точно гасят радио канала на Тойотите, той ми препоръча да закупя и този модел метка, с която той работи в неговия сервиз, и е доволен от възможностите и качеството на устройството.

Тези хора са истински професионалисти, и са много напред в нещата, анализират всеки неуспешен опит за кражба, и по този начин се учат от крадците как да защитават всеки един модел, дори разработват свои качествени устройства за защита, в сравнение ще кажа че в най-добрите сервизи у нас, не могат да направят нищо от нещата които исках, дори нямаха идея какво им говоря, помислиха ме за изперкал, затова ми се наложи да правя всичко сам.

Много ми се искаше да платя на някой добър сервиз в България, и те да свършат всичко по защитата в руския вариант, но най-близкия такъв сервиз се намира в Москва, а до там не ми се пътува, за моя радост обаче открих че Руските пощи са много добри, пратките от Русия ми идват между 4 и 7 дни, получавам ги в къщи, не се налага да ходя до митницата ако се декларира стойност под 50 евро, и така всичко става изумително лесно, на сайта на руските пощи дори можеш да следиш къде ти се намира пратката през целия път.

За гасене на колата е предвиден отделен канал, той се активира 40 секунди след изчезване на сигнала от метката, като започва да пищи както каза колегата, след това чака сигнал от машинката на спирачния педал, за да загаси колата в момент на спиране, гасенето е замислено като имитация на повреда, и след определено време връзката се възстановява за кратко, и след 10 секунди пак я гаси, и така няколко пъти, докато скъса нервите на крадците, с цел те да се откажат.

Батериите на дистанционното издържат една година, при спадане на волтажа дистанционното започва да сигнализира с червена светлина, много преди да умре.

Системата има четири цифрен индивидуален код за разблокиране, който може да бъде набран с бутон от пулта за управление в купето, и става съвсем лесно.

Пулта който се монтира в купето, комуникира с главния модул с радио вълни, и нямат директна кабелна връзка, на този пулт има мини USB букса, за връзка с лаптоп, и се сваля едно приложение от сайта на производителя, с което се работи много лесно, и с него може да се програмират всички функции на системата, същите могат да бъдат програмирани и с бутона на пулта, натискайки го в определен алгоритъм.

Та всичко е измислено, въпроса е аз какво ще избера, защото мога да реализирам гасенето по два начина, а може и изобщо да не го реализирам, все още мисля по въпроса.

Не съм съгласен, че ако изключа бензиновата помпа например, или пък резна масите на бобините в един определен момент, ще създам някаква реална опасност на пътя, аз като шофьор с 28 годишен стаж, съм имал много такива загасвания на пътя, и няма нищо драматично в това, просто в един момент колата започва да се движи по инерция, докато спре, това е.

Ако някой иска да се запознае по подробно, това е линк към инструкцията за ползване, малко е сложничко признавам, но след няколко прочитания се справих от втория път, и то благодарение на мобилното приложение и връзката с лаптопа, с бутона щях да се мъча още един ден. Инструкция за ползване

А това е монтажната инструкция Монтажна инструкция :thumbsup:
Последна промяна от TOYO 28 на 08 окт 2016 10:21, променено общо 5 пъти.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13080
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 382
Местоположение: Варна

Нов собственик на RAV 4 HIBRID

Мнениеот slowtraveler » 07 окт 2016 21:48

TOYO 28 написа:Източник Не съм съгласен, че ако изключа бензиновата помпа например, или пък резна масите на бобините в един определен момент, ще създам някаква реална опасност на пътя, аз като шофьор с 28 годишен стаж, съм имал много такива загасвания на пътя, и няма нищо драматично в това, просто в един момент колата започва да се движи по инерция, докато спре, това е.

Като гледам, моя стаж е мааалко по-голям, и въпреки това не смятам, че нещата са толкова безпроблемни и недраматични....
Как би се почувствал, ако в момент на изпреварване на кофти място изведнъж загубиш мощност или ти изгасне автоможибила? И то към края на изпреварването....
Каква биха ти били безопасните действия... Добави към факторите и колата, която е видяла темпото ти на изпреварване в началото и е решила също да изпревари след теб...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

TOYO 28
Мнения: 24
Регистриран: 02 окт 2016 07:07
Репутация: 9
Местоположение: София

Нов собственик на RAV 4 HIBRID

Мнениеот TOYO 28 » 07 окт 2016 22:10

При изпреварване в баир, ми се е случвало Лада-та рязко да загуби мощност, поради наличието на вода, в току що зареден бензин от Петрол (тогава нямаше други).

Отсреща идваше ТИР който спускаше наклон, аз бях на 22 години, и започнах смело да изпреварвам цяла колона с пъплещи коли, и изведнъж карбуратора нагълта вода и започна да сеца напред-назад.

Виждайки как бронята на ТИЯ-а приближава, много бързо се озовах на банкета, добре че и ТИР-а не тръгна да бяга към банкета, беше весела случка, и стана за секунди.

Та затова още мисля, как да постъпя с това гасене в движение, и все още не съм свързал нищо. :thumbsup:

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13080
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 382
Местоположение: Варна

Нов собственик на RAV 4 HIBRID

Мнениеот slowtraveler » 08 окт 2016 00:26

Добре, че си имал късмет да има банкет.... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1801
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 220
Местоположение: София

Нов собственик на RAV 4 HIBRID

Мнениеот BOz » 08 окт 2016 00:37

Офтопик
► Виж съдържание
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

TOYO 28
Мнения: 24
Регистриран: 02 окт 2016 07:07
Репутация: 9
Местоположение: София

Нов собственик на RAV 4 HIBRID

Мнениеот TOYO 28 » 08 окт 2016 20:54

Днес автомобила ми стана още по-умен, успях да намеря мистериозния кабел за LIN комуникация, между модула за оторизация, бутона старт-стоп. и заключващото устройство на волана, оказа се относително лесна задача, особено след като имам всички ел. схеми на колата.

Резултата е точно както го описва руснака, като подам маса на LIN шината, всякаква комуникация в Smart Key-а приключва, блокира се радио канала и антените не излъчват нищо, блокира се устройството за заключване на волана, не работи и бутона за старт-стоп, не може да бъде проведена ретранслация, и бърза десет секундна кражба, красота !

Цирка се командва от Star line i 95 lux, когато метката е в близост до колата всичко си работи, безключовия достъп с всички функции е наличен, отдалеча ли се от колата всичко загасва, и се задейства блокировка по CAN шина, която софтуерно не позволява на модулите да запалят колата, както и да бъде обучен нов ключ от крадците.

Устройството има настройка за разстояние при което се задейства, ще тествам разстоянието на отключване, и тогава ще избера коя настройка да избера.


Оперирах и жилото на предния капак, вече само аз ще мога да го отварям, от скрито място, според руснаците това е много важна стъпка, която при тях е задължителна.

Проведох експеримент, при който се оказа че колата наистина не може да се подкара, ако ключа е извън купето, с единствено изключение когато ключа е близо до шофьорската врата, тогава се запалва, няма логика но е факт :thumbsup:

Потребителски аватар
ivied
Мнения: 95
Регистриран: 08 юни 2014 14:39
Репутация: 8
Местоположение: Zug, S

Нов собственик на RAV 4 HIBRID

Мнениеот ivied » 09 окт 2016 19:33

BOz написа:Източник ...ме е научила на това, че нещо ако може да се случи, което е много малко вероятно, то почти сигурно ще се случи. Да кажем детето ти да набие някакъв станиол от шоколада в джоба ти докато караш, сигнала по някакви неведоми пътища не може да бъде приет от системата, ти се напъваш да изпреварваш в малко по-опасна ситуация и по средата на това цялото нещо колата ти изгасва. Да, малко фантасмагория, но както казах, ако има неща, които могат да се насложат едно върху друго, без да се предвидят предварително при планирането, колкото и добро да е то, то вероятността да се появят въобще не е малка. :thumbsup:

...или иначе казано, като при: "Инцидент - не бива да се опитваш да предизвикаш инцидента, който искаш да се случи, защото той няма да се случи.
Опитай се да предизвикаш инцидента, който не искаш да се случи и той ще се случи."
По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13080
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 382
Местоположение: Варна

Нов собственик на RAV 4 HIBRID

Мнениеот slowtraveler » 09 окт 2016 21:49

TOYO 28 написа:Източник Устройството има настройка за разстояние при което се задейства,

Как е реализирана защитата? По време или по сила на сигнала?
Между другото точно заради Старлайн (само че май бе МОТО V5) колата ми ходи два пъти в сервиза tooth.gif ppp.gif Дори и не бе включена към автомобила blush.gif
Дано са пооправили нещата...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

TOYO 28
Мнения: 24
Регистриран: 02 окт 2016 07:07
Репутация: 9
Местоположение: София

Нов собственик на RAV 4 HIBRID

Мнениеот TOYO 28 » 10 окт 2016 07:49

Старлайн в момента е водеща компания за производство на подобни системи в Русия, а това устройство за достъп е една от най-новите им разработки, ползваща диалогов код, там имат много висока репутация, и се ползват масово.

Аз не се притеснявам от проблем, защото съм инсталирал всичко съвсем сам, и мога бързо се справя, няма да ми трябва никаква помощ.

Обхвата на майката има три възможности за настройка, като се настройва силата на предавателя, защото според това къде е монтирана майката в колата, сигнала е различен, ако е скрита под предния капак например, както обичат да монтират руснаците, като добавят и двойно заключване на капака.

Той се явява екран за сигнала, и ще окаже влияние върху обхвата, затова след монтаж се изпробва на какво разстояние дистанционното задейства майката, и се избира подходящата настройка, впредвид натоварения радио ефир в града, съм оставил малко повече сигнал, за всеки случай.

Интересно е че блокировката на радио канала, не пречи на фабричното дистанционно да отключва и заключва вратите, и тази функция си действа, единствено безключовия достъп го няма, и бутона за палене не реагира. :thumbsup:

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13080
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 382
Местоположение: Варна

Нов собственик на RAV 4 HIBRID

Мнениеот slowtraveler » 10 окт 2016 08:43

Тя и тогава бе водеща в Русия (и ми я бяха докарали от Русия) :whistle:
Мисля съм разказвал случката тук (която отново потвърждава недоверието ми към допълнително използваните устройства)...
Та Старлайна, който бях взел, бе с двупосочно 'говорещи' си метки с обявена дистанция дистанционно->МПС = 600м (до такава дистанция хваща командите към алармата) и МПС->дистанционно=1200м (до такава дистанция те уведомява алармата чрез дистанционното).
Като на дистанционното имаше и дисплей, на който се изобразяваха събитията и т.н...
В един момент реших, че не ми е нужна алармата (абе жената постави ребром въпроса - ако си взема мАтор, тя си заминава :) )..
Та реших чисто новия комплект, както си е в кутията да го подаря на приятел, който току що си бе взел мотоциклет.
Комплекта аларма с кутията го сложих в жабката. Батериите си стояха в упаковките (не бяха монтирани по дистанционни и т.н.)...
И Маздата спря да отключва и заключва вратите от дистанционното...
Сервизи, анализи, мисъл за поръчка на нов приемо-предавателен блок....
И в момента в който излизам от сервиза, приемчика ми обяснява какво са установили - че дистанционното работи само когато е зад жабката...
Прищрака ми, че може да е нещо, което е в жабката , а там бе само алармата...
Разкарах алармата от колата и всичко се оправи......
При експеримента се оказа, че дори да си на 10м от автомобила, при условие, че алармата я държиш на по-малка дистанция от дистанционното на автомобила (дори и с 1м) колата вече не се разбираше с дистанционното...

А те питах за начина за определяне на обхвата, защото това, което ми обясняваш също би се ретранслирало лесно...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008


Върни се в “Електрическа система, навигация, музика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта