Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Hursa
Мнения: 854
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 17
Местоположение: Козлодуй

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Мнениеот Hursa » 10 окт 2016 22:44

Какви дреболийки се правят на новия автомобил? rolleyes.gif А аз дори габарит не съм сменял.
За инжекциона на хибрид е интересна темата. Но си "мечтая" за хибрид с "газов" двигател.
Auris Е15 Hybrid

TOYO 28
Мнения: 24
Регистриран: 02 окт 2016 07:07
Репутация: 9
Местоположение: София

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Мнениеот TOYO 28 » 11 окт 2016 13:13

Имам добри позиции в Тойота, и няма начин да се стигне до отпадане на гаранцията, но дори и да се случи отпадне, не бих се натъжил, по много причини, напротив ще почерпя.

А защо предложиха да я снимат нямам идея, предполагам че имат запитвания за газифициране, и искат да предлагат такава опция.

За изцяло газов хибрид не съм мислил, принципно може да бъде направен, мотора който е монтиран на моята е много подходящ за газ, с някой леки доработки може да се получи, въпреки че двугоривната система която съм направил в момента, ползва много малко бензин.

В същото време двугоривната система, има предимството че ако нямам къде да заредя газ, ще се движа на бензин, което при чисто газовия двигател няма как да се случи, и ще съм много зависим от газ колонките. в редки моменти това може да се окаже голям проблем.

Под допълнителни имам в предвид добавянето на анти радар, хубав видео регистратор, GPS тракер, с който да следя в реално време къде се намира колата, някакво PVC покритие в задния багажник, гумени легени за зимния сезон, което е сериозен проблем, защото отзад пода е равен, а такива легенчета няма, та ще трябва да измисля нещо, и други такива неща които ми липсват. :thumbsup:

Hursa
Мнения: 854
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 17
Местоположение: Козлодуй

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Мнениеот Hursa » 11 окт 2016 20:21

Това за газовите двигатели ми е любопитна тема.
TOYO 28 написа:Източник В същото време двугоривната система, има предимството че ако нямам къде да заредя газ, ще се движа на бензин, което при чисто газовия двигател няма как да се случи, и ще съм много зависим от газ колонките. в редки моменти това може да се окаже голям проблем.

Не знам защо този аргумент се изтъква срещу газовите двигатели, имам предвид не само във форуми smile.gif . В момента в България газ (пропан-бутан) се предлага на „повече места” отколкото се предлага бензин. Ако авто производителите започнат масово да предлагат газови двигатели инфраструктурата ще се развие още повече. Мисля и че в Европа тази инфраструктура е доста развита. Но моделите с газови двигатели са единици. Опел предлагат модел изцяло на метан, за други не съм срещал от Европейските модели (имал и малък резервоар за бензин, но двигателя е изцяло оптимизиран за работа на метан, на бензин работел с понижена мощност и завишен разход, до колкото разбрах – подава искрата значително по-късно при работа на бензин ). Хонда са предлагали модел изцяло на метан, но само за пазара в щатите. Корейските марки предлагали модели на пропан-бутан, само за вътрешния си пазар. А тойота разработвала концепт на хибридно такси на пропан-бутан, но пак само за вътрешния си пазар - http://www.ams.bg/content/kompaniyata-t ... ksi-018355.
(Всичко това съм го писал, повтарям се smile.gif, сорри)
Auris Е15 Hybrid

TOYO 28
Мнения: 24
Регистриран: 02 окт 2016 07:07
Репутация: 9
Местоположение: София

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Мнениеот TOYO 28 » 11 окт 2016 22:09

Преди няколко години се бях забил в североизточната част на България, Добрич и селата около него, навигацията ме зачука по най-прекия път, където няма жива душа, свърши ми газта, и добре че имах повечко бензин, нямаш идея колко километра изминах без да срещна газова колонка, имаше само бензин и дизел.

Та не си мисли че по цяла България има жълти павета, аз не желая да имам чисто газова кола, в никакъв случай, и никой не може да ме убеди че това е правилно решение, още ги помня бакшишите едно време, като им бяха докарали едни чисто газови Сонати от Южна Корея, как се дърпаха един друг с въже като свършат газта, и как ми ги караха с въже пред сервиза, да ги спасявам като им се повреди изпарителя. :thumbsup:

Hursa
Мнения: 854
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 17
Местоположение: Козлодуй

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Мнениеот Hursa » 11 окт 2016 22:27

Все пак, не мисля, че това е солиден аргумент срещу газовите двигатели smile.gif. От както съм шофьор само веднъж съм оставал без гориво и то на паркинга на работа, от глупост. Ако бях с газов автомобил, щях да съм по внимателен. До колкото съм запознат, много рядко някой остава без гориво, особено ако внимава. А и решения винаги се намират - както са решили проблема опел, например - но там става въпрос за "метанов" автомобил, като цяло - метанстанциите са по-малко разпространени, а и да се осигури пробег от 500-600 км на метан бутилките са си обемни. За пропан-бутан решението може да е по-просто.
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13067
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 381
Местоположение: Варна

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Мнениеот slowtraveler » 11 окт 2016 22:38

Малко изместваме темата, но изключително много ме кефи автономността на сегашния ми автомобил... Градско 700-900 и извънградско 1200-1400км си е много удобна екстра...
Която доказа удобството си при пътувания извън страната....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

TOYO 28
Мнения: 24
Регистриран: 02 окт 2016 07:07
Репутация: 9
Местоположение: София

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Мнениеот TOYO 28 » 11 окт 2016 23:53

Да, и аз се кефя на автономността, бензин пълня почти 50 литра, и газ имам към 55 литра, с които очаквам да измина общо към 1200 километра, без значение дали са градски или извънградски, защото разхода е еднакъв, поради това че в града регенерирам повече енергия от чести спирания, и пестя повече спрямо извън града, където спиранията са рядкост, и бензиновия мотор почти не се гаси.

Скоро ще имам точните числа за разхода, кофти е само че жената ще е зад волана, което ще завиши чувствително стойностите, много е импулсивна милата, при всяко потегляне рязко рита газта, хибрида потегля на ток, и след секунда пали бензиновия мотор за да отскочи рязко напред, както е пожелала шофьорката му, и след три метра спираме, мотора се гаси, и чакаме в задръстването, ужасен стил, натъжавам се.

Колкото и да обяснявам че идеята на тази кола е да се потегля нежно, елегантно, екологично, практично, за да се движиш предимно на ток из града, милото си е свикнало с Гранд Чероки 4.7 V8, и иска да отскача от място като драг рейсинг атомобил, за да стресне всички водачи около себе си, пък и като не чува рева на осмака, от което натиска още повече педала, абе жени, какво да ги правиш.

Нямам търпение да направя една обиколка из България с РАВката, има толкова красиви места които още не съм виждал, от работа все не остава време, направо ме е срам че съм българин. :thumbsup:

toytofn
Мнения: 3
Регистриран: 30 сеп 2016 09:46
Репутация: 0
Местоположение: Plovdiv

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Мнениеот toytofn » 12 окт 2016 05:09

TOYO 28, мен със сигурност не ме отегчаваш.Тъкмо се зачетох в коментара ти ама ше продължа утре че трябва да се спи.Мерси още веднъж.

Потребителски аватар
Dalt
Мнения: 26
Регистриран: 19 окт 2016 08:38
Репутация: 9
Местоположение: София
Контакти:

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Мнениеот Dalt » 19 окт 2016 08:45

nowyaris написа:Сега,Колега,да не те тревожа,ама ако река да ти крадна РАВката,ще я крадна барабар с тебе,ще те разхождам 12 часа в багажника и за тези 12 часа ще ми обясниш всичко за алармите , метките , и за майчиното си мляко даже ще ми обясниш.Така че всичко което пишеш е тотално безмислено.За твое успокоение мога твърдо да заява че твоя модел кола не се ползва с особенна популярност на "вторичния" пазар .Хората търсят ХиксШестици,КюСедмици и ЖееЛКаОсмици.След реализацията на твоята на групата няма да и остане и за едно нормално напиване.Така че карай си най-спокойно новата РАВка и се радвай на живота днес.Щото утре Той може и да не е така радостен.Сърдечно ти желая щастие с новата придобивка :thumbsup:


Имам нов Рав 4 от април тази година. Бензин, ниво на оборудване като хибрид (с безключов достъп).

До тук го разбиха веднъж (колкото да си докажат, че могат да го откраднат) и го крадоха веднъж. Факт е, че застрахователя го намери още същия ден, но разкарването отиде над месец - писане на фермани, разправии с абсолютно некомпетентни ченгета (с едно-две изключения), разправии със застраховател, освобождаване от РПУ, сервизи и прочие.

Всички: полицаи, застрахователи и Тойота потвърдиха, че тази година има бум в кражбите на Рав 4. Нямам идея що ги крадат (откуп или поръчка), но е факт че разправията е голяма.

И аз се замислих за допълнителни защити. За сега само мисля, щото не съм сигурен до колко ще помогнат, ако някой реши да я краде пак...

Потребителски аватар
iovkito
Мнения: 1893
Регистриран: 24 авг 2008 22:05
Репутация: 76
Местоположение: Добрич

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Мнениеот iovkito » 19 окт 2016 12:24

Дали тези , които са с нормален ключ , се крадат по-трудно ? Аз няма да съжалявам много , ако ми откраднат моята. Харесал съм си вече друга. :)
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

TOYO 28
Мнения: 24
Регистриран: 02 окт 2016 07:07
Репутация: 9
Местоположение: София

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Мнениеот TOYO 28 » 05 ное 2016 07:50

Колега Dalt, моля те сподели как точно е разбита твоята кола, и как точно е открадната, ако може двата инцидента стъпка по стъпка, как са влезли в колата, какво е счупено, разбита ли е ключалката на вратата, счупили ли са прозорец, зад жабката ровено ли е, успели ли са да запалят колата, или е теглена на въже ?

Имаше ли колата ти онзи имобилайзер с черно дистанционно, който дават на всички при покупка от ТМ Ауто, и се натиска бутона заедно с педала на спирачката при палене, дай ни малко повече информация, повярвай ми такава информация е безценна, за да знаем как да се защитим от подобно нападение, руснаците правят пълна експертиза след подобен инцидент, и така научават как да си защитават колите !

Аз съм на ясно как се краде РАВ-ка от клиповете в You Tube, там руснаците показват как действат техните крадци, като показват как са се опитали да откраднат даден автомобил, но за нашите крадци нямам информация по кой способ действат, засега съществуват поне пет начина за кражба на новия РАВ 4, важно е да знаем с какво са оборудвани разполагат нашите крадци при тези кражби, защото това е много важно при изграждането на защитата ?

Иначе ако решиш да си защитиш РАВ-ката, мога да ти бъда полезен с информация как да го направиш, и откъде да си закупиш нужните непробиваеми устройства, самия монтаж може да направиш сам, или да ползваш услугите на алармаджия, всичко по защитата е елементарно, и средно интелигентен човек може да си я направи съвсем сам, аз съм доказателство че не е нужен опит, а само желание.

Вчера ходих до Тойота да си поръчам калобрани, и дилърката която ми продаде моята Рав-ка, ми се оплака че голяма част от клиентите им с нови Рав 4-ки вече са се разделили с тях, дори и на Тойота са им откраднали тестови коли, жената беше много уплашена, каза че вече се страхува от кражба, дори когато ползва тестова кола из града, и се наложи да я паркира някъде.

Това показва че крадците имат пазар за Рав-ките, и че са се оборудвали с всичко необходимо за кражбата на този конкретен модел, тоест предварително подготвено устройство за записване на нов ключ, или предварително обработен блок за сертификация, който не търси връзка с ключ, а пали веднага, и след подмяна на оригиналния с този блок, колата се подкарва,

Аз и обясних какво съм направил на моята кола, и че на всяка Тойота може да се направи абсолютно надеждна защита, която да гарантира на 100 % че колата няма да бъде открадната, и че това колкото и да звучи невероятно е доказан факт в Русия, където крадците са много по подготвени от нашите, защото там всяка кола има някаква защита, а у нас автомобилите масово нямат никаква допълнителна защита от кражба, и всички разчитаме единствено на каско-то.

Руснаците са доказали, че при правилно изграден защитен комплекс, Тойота-та не може да бъде открадната, а те имат огромен опит с тази марка, въпроса е че правилно изградената защита включва доста неща, и у нас няма кой да ти ги направи, нито пък имаш от къде да купиш нужните устройства, с две думи сме страшни смотаняци, и ще ни крадат колите все повече.

Разглеждайки подробно моята Рав-ка, заключавам че производителя Тойота е престъпно небрежен по отношение на сигурността, автомобила е много лесен за кражба, страшно недомислен в тази посока, прилича на детска играчка спрямо други марки, удивлявам се как е възможно при толкова висока покупна цена, да не вложат малко повече старание, и да изработят по-масивно поне защитните компоненти.

Защитния модул за сертификация, стои в пластмасова куруба, а достъпа до него е възможно най-елементарен през жабката, дори и при Ленд Крузрера е същата история, ретранслацията на сигнала от дистанционното също можеха да го избегнат ако бяха намалили времето за ответен отговор между смарт кей модула и дистанционното, и още куп уязвимости които с лекота са можели да избегнат, и не е било въпрос на повече вложени пари, а само на идеята, че някой някога все пак ще се опита да я краде тази кола.

Напоследък много мои приятели с Тойота и Лексус, ме напъват да им защитавам колите, истината е че вече знам как става това в най-дребни детайли, и темата ми е много интересна, от гледна точка на построяване на комплекс от правилни мерки, и самия алгоритъм на противодействие на една кражба, но нямам никакво време да се занимавам, моя бизнес ми ангажира всичкото време, освен това абсолютно цялото оборудване трябва да се поръчва от Русия, което също е тегаво като задача.

В момента обмислям дали имам сили да се занимавам с такава дейност, дали мога да намеря подходящи хора с нужната висока квалификация, защото съм перфекционист, и в моя сервиз не понасям мърлявщини по отношение на работата, надявам се скоро да имам отговор на въпросите, и тогава ще реша дали да започна подобна дейност.

Ако попадна най-вече на кадърни момчета с желание за работа, бих се захванал да предлагам в моя сервиз пълна защита от кражба по руски стандарт, а той е най-високия в света, никой не предлага такова ниво на изпълнение, когато се запознах в детайли какво правят братушките, бях изумен, те са царе в този занаят, превръщат колата в крепост.

По въпроса дали кейлес-а или ключа за запалване е по-сигурен, според мен безключовия достъп позволи възможно най-бързите кражби в историята на автомобилите, при подходящо оборудване за конкретния автомобил, колата се краде в рамките на 10 секунди, ако колата има ключ все пак ще са им нужни няколко минути, разбира се и в двата случая става дума за коли без никаква допълнителна защита срещу кражба.

В крайна сметка се оказва че единствено собственика е длъжен да помисли за защита на автомобила си, никой друг не се грижи за това, нито производителя, нито застрахователя, нито алармаджиите, нито полицията, никой, всичко което получаваш като оборудване с новия си автомобил, не върши никаква работа, защото е поставено поточно, тоест на всички коли са монтирани еднакви устройства, имобилайзери и сателитно наблюдение поставени на едни и същи места, няма никаква изненада за крадеца, и след кражбата на първата, останалите се крадат по същия начин.

Алармаджиите не мислят как да запазят колата от кражба, на тях им е платено да монтират аларма, и го правят възможно най-бързо, без да скрият устройството, всички аларми са на видни места, сирените също, всичко се изпълнява набързо, без да се мисли, донякъде и ние сме си виновни, защото не искаме защита от кражба, а евтина аларма за пред застрахователя, и точно това и получаваме.

С времето тези хора са свикнали така да претупват работата си, че днес всички коли са лесна плячка за крадците, стигнали сме до там, че на пазара дори не се предлага никакво сериозно оборудване срещу кражба, просто защото няма търсене, а пък и никой не е готов да отдели малко повече пари за сериозна защита, всеки търси евтиното.

За да е успешна една защита трябва да има изненади, много изненади, нестандартни решения, както електронни, така и чисто механични, темата е необятна, и не искам да ви утегчавам, който се интересува, го чака цяло море от информация в нета. :thumbsup:
Последна промяна от TOYO 28 на 06 ное 2016 05:19, променено общо 6 пъти.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13067
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 381
Местоположение: Варна

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Мнениеот slowtraveler » 05 ное 2016 17:33

TOYO 28 написа:Източник на всяка Тойота може да се направи абсолютно надеждна защита, която да гарантира на 100 % че колата няма да бъде открадната, и че това колкото и да звучи невероятно е доказан факт

Продължаваш да използваш 'търговски' изрази :)
Сам знаеш, че НЯМА защита, която да е 100% сигурна...
А за ключа и безключовият достъп - въпроса е доста спорен...
Например за мен не е ясно кое е по-вероятно - всеки втори хлапак, който е дал 15лв за меча лапа да се пробва да разбие ключалката на вратата и волана, или доста по-малко хора да вложатняколко стотици или хиляди евро за ретранслатор...
Относно борбата с кражбите - въпроса наистина може да бъде решен на що годе добро ниво от производителите, обаче в ущърб на потребителите..
Мисля бях споделял как стои при джип например за подмяна на модул.. Купуваш модула САМО от оторизиран доставчик. Който във фактурата ти дава и ПИН код...
Връзваш колата към сървъра на производителя (пак само с оторизиран хардуер и софтуер, струващи бая пари), и се качва фирмуера в сървъра на производителя.
Изпраща се ПИН кода от покупката. Сървъра на производителя проверява данните, и подготвя нов фирмуер, който се връща обратно в автомобила...
И чак тогава автомобила може да работи пак... Иначе - греда.. Или пали, но не включва скорости, или пък не работят 'сменените' компютри и т.н...

Т.е. - звучи доста сигурно, ама я пробвай да си купиш резервна част от разглобен автомобил...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

TOYO 28
Мнения: 24
Регистриран: 02 окт 2016 07:07
Репутация: 9
Местоположение: София

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Мнениеот TOYO 28 » 05 ное 2016 18:20

В най-добрите сервизи в Русия, които правят професионална защита, която струва и доста пари, твърдят че имат 100% успеваемост, и нямат откраднат автомобил, на който са монтирали техен комплекс от защитно оборудване, дават доживотна гаранция на монтираното оборудване, плюс неустойка от 5000 лева наши пари, ако колата бъде открадната.

Веднага ще попиташ как се спасяват от паяка, ами има си начин и за това, монтират т.н. маяк, дори им слагат по два броя, за всеки случай, а вече имат такива устройства с по две СИМ карти в тях, на различни оператори, за да се гарантира добър обхват.

Как действа това устройство, маяка е GPS устройство в много малка водоустойчива кутийка, има собствена батерия която му стига за две години, ако заряда намалее, изпраща SMS за предупреждение, електрически не е свързан никъде към колата, задачата му е се вози, и да си трае, не излъчва никакъв сигнал, и не може да бъде открит със сканиращи устройства.

След кражба с паяк например, собственика изпраща SMS до маяка, и той му връща SMS с точните координати на местоположението си, след което пак заспива, за да не се издава, простичко е, и според руснаците доказано върши работа, така си връщат откраднатите коли, на собственици, които не са платили достатъчно пари за качествено оборудване.

За марката JEEP съм на ясно, имах 4 години Гранд чероки 4.7 V8, и наистина ECU-то е защитено точно така, но и там има страшни тъпотии, например бензиновия компютър управлява зарядните напрежения на генератора, и при мен започна да спада зарядното напрежение, добре че беше лоша връзка в пиновете на компютъра, че иначе трябваше да сменям целия комп, по трудния и скъп начин.

Затова ми прави впечатление, че компютрите втора употреба се продават масово заедно с ключа с чипа в него, заедно с ключалката, за да се подмени всичко заедно, и да не се прекодира, така се спестяват доста пари, разбира се това не важи за JEEP.

Иначе е факт, че производителите имат начини да защитят колите, но не желаят, в момента единствено Волво и Мерцедес имат сериозна защита, всички други марки продават коли, без да се притесняват че са лесни за кражба, някак това не ги вълнува, това е проблем на собственика, и на застрахователя, те да му мислят как ще се спасяват.

Аз например никога нямаше да си помисля да купя тази кола, ако съм знаел че се крадат толкова много, винаги съм се подигравал на всичките си приятели с BMW X5 и X6, че са станали пазачи на колите си, и господ ми го върна, сега аз станах пазач, хахаха.

Но истината е че дилърката на Тойота ме подведе много грозно, като ходих за тест драйв, и при поръчката на новата кола я питах специално дали се крадат РАВ-ките, и отговора беше че само Крузърите са застрашени, РАВ-а не представлява интерес за крадците.

А при издаването на колата ми загатна, че имали няколко откраднати хибрида....., и вчера си призна истината, че всъщност положението е извън контрол, повечето РАВ-ки от новия фейслифт които са продали вече са откраднати, и клиентите им не биха си купили повече кола с марката Тойота, за което тя е силно притеснена, защото няма къде да ги изпрати, за качествена защита от кражба. :thumbsup:

Iliyа Damyanov
Мнения: 332
Регистриран: 05 апр 2016 15:10
Репутация: 89
Местоположение: Мюнхен

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Мнениеот Iliyа Damyanov » 05 ное 2016 22:04

Качествена защита от кражба има. Проблемите са административни. Крадоха ми неуспешно едно возило и послеле три години дела защо китката на крадеца е под колата. Нещата не са по различни ако гръмнеш крадец в имота си. Докато законово кантара на Темида е на страната на крадците кражбите ще са актуални.
Дори и при застраховките е мазало. Крадат ти автомобила и не им плащаш какбото искат защото имаш каско. Ами апашите ти точат маслото и ти грипират мотора. Полицията ти открива колата ама каското нищо не покрива.

Потребителски аватар
jim_beam
Мнения: 2276
Регистриран: 25 юли 2007 23:01
Репутация: 19
Местоположение: Австрия
Контакти:

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Мнениеот jim_beam » 06 ное 2016 03:26

Много интересна тема,честито за колата колега!
:thumbsup:
Иначе в ЮАР имало интересни решения като електрошок на вратите,вижда ми се добра изненада.
А генерално май само някои арабски страни са решили проблема с кражбите и др. отклонения.
За руснаците само като изгледа човек няколко клипа с катастрофи по техните пътища,може да ги определи като една деградирала нация от алкохолици,блядове и дураци.
Но за щастие има и изключения.
RAV4 D4D 2007 с кожен салон, фронт гард, ролбари, Вебасто, парктроник, CC, Alpine, 17''...

Изображение


Върни се в “Електрическа система, навигация, музика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта