Решен:Парадокс при запалване-на какво се дължи?

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Решен:Парадокс при запалване-на какво се дължи?

Мнение от jim_beam » 08 Ное 2016 18:57

Привет колеги!

Преди година смених умрелия 100Ah Exide с един 91Ah куча марка,производител е варта.Напоследък като се застуди усещам,че не пали както трябва.Дори като се замисля още от нов доста по-зле се държи от ориг.
Заредих го към 20ч и го сложих отново и пак същата работа.Свещите проверих също-ок са.
Обаче като пробвам след като угасне подгряването да изчакам още 5-10сек си пали идеално,в смисъл както би трябвало да бъде.Това винаги дава резултат,какво може да е обяснението,нещо е дефектирало в подгряващата система какво ли?

пс>сега се сещам,че като че ли още преди 2-3 год. като смених свещите с неоригинални(BERU) се получи тоя ефект,но не съм сигурен.Дали някой не се оплакваше от същия проблем преди време... dry.gif
Последно промяна от jim_beam на 09 Ное 2016 19:50, променено общо 1 път.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Парадокс при запалване-на какво се дължи?

Мнение от mfandakov » 08 Ное 2016 20:25

Лампата за подгрева и самият подгрев не работят в синхрон/в смисъл еднакво време за работа/.Релето за подгрева на свещите и самите свещи функционират доста след това,/ако е много тихо и направите експеримент ,а именно давате контакт изчаквате да загасне лампата на подгрева и ако имате добър слух :D след малко даже можете да чуета кога релето за подгрева изключва/ много често свещите функционират докато мотора влезне стабилен режим на работа.При много коли я има тази ,,аномалия,, която според доста специалисти се дължи на различните свещи и малко от самото реле.Нищо притеснително просто се изчаква още една идея време.
worthy.gif

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Парадокс при запалване-на какво се дължи?

Мнение от iovkito » 08 Ное 2016 21:53

Просто лампите за подгрева не са добре изчислени. Рав4-ката и авенсиса ми стоят навън , напълно студени двигатели . Влизам в авенсиса и лампата ми гасне на първата секунда , влизам в ра4-ката , лампата гасне на 4-тата секунда.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Парадокс при запалване-на какво се дължи?

Мнение от jim_beam » 08 Ное 2016 22:09

не е така колега,това не е обяснението на парадокса!
споменах,че преди години наред с ориг.акумулатор и свещи паленето никога не е било такова.просто си палеше от раз без никакво замисляне.ок след време,като почнаха да горят свещите зимата започна леко колебание,но това беше чак след поне 6-7 год.
по-вероятно е,както казва колегата да се дължи на свещите.то сега какви ли не боклуци се произвеждат,аз мислех беру за реномиран производител,ама...
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Парадокс при запалване-на какво се дължи?

Мнение от slowtraveler » 09 Ное 2016 10:05

Беру ги избягвам за подгревни свещи...
Надявам се си гледал клипчето:
[bbvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=FR8qyQ6bmVc[/bbvideo]
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

Парадокс при запалване-на какво се дължи?

Мнение от stefo91 » 09 Ное 2016 16:25

jim_beam написа: Привет колеги!

Преди година смених умрелия 100Ah Exide с един 91Ah куча марка,производител е варта.Напоследък като се застуди усещам,че не пали както трябва.Дори като се замисля още от нов доста по-зле се държи от ориг.
Заредих го към 20ч и го сложих отново и пак същата работа.Свещите проверих също-ок са.
Обаче като пробвам след като угасне подгряването да изчакам още 5-10сек си пали идеално,в смисъл както би трябвало да бъде.Това винаги дава резултат,какво може да е обяснението,нещо е дефектирало в подгряващата система какво ли?

пс>сега се сещам,че като че ли още преди 2-3 год. като смених свещите с неоригинални(BERU) се получи тоя ефект,но не съм сигурен.Дали някой не се оплакваше от същия проблем преди време... dry.gif


Аз ти препоръчвам Denso - най-добри са и се вграждат като оригинално оборудване в повечето Тойоти, не ти трябва да търсиш други довери се на Denso. Ето оттук можеш да намериш кои са за твоята кола - http://www.denso-am.com/e-catalogue/

Поздрави!
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Парадокс при запалване-на какво се дължи?

Мнение от iovkito » 09 Ное 2016 17:49

jim_beam написа: не е така колега,това не е обяснението на парадокса!
споменах,че преди години наред с ориг.акумулатор и свещи паленето никога не е било такова.просто си палеше от раз без никакво замисляне.ок след време,като почнаха да горят свещите зимата започна леко колебание,но това беше чак след поне 6-7 год.
по-вероятно е,както казва колегата да се дължи на свещите.то сега какви ли не боклуци се произвеждат,аз мислех беру за реномиран производител,ама...
За мен е обяснение. Времето за изгасване на лампата на старите тойоти не е добре изчислено и на новите са оправили проблема. Това съм го забелязал още , когато колата беше нова и никога не съм въртял веднага след изгасване на лампата , защото не пали добре. Аз съм още с оригиналните подгревни свещи и не мога да дам мнение как ще пали с друга марка . Други фактори са стартер , дюзи и т.н. , все неща , които като се комбинират и паленето ти е силно влошено .
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Решен:Парадокс при запалване-на какво се дължи?

Мнение от jim_beam » 09 Ное 2016 19:49

Мерси слоу не го бях гледал,ами потвърждава съмнението ми.
Сега трябва да ги изчакам да изгорят,надали ще е много дълго,вече 3г са вътре,и само оригинални денсо(мерси за линка стефо). :thumbsup:
Дотогава ще изчаквам малко,не е проблем.За малко да направя рекламация на акумулатора. tooth.gif
Благодаря на всички за участието! :thumbsup:
Последно промяна от jim_beam на 09 Ное 2016 20:07, променено общо 1 път.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Решен:Парадокс при запалване-на какво се дължи?

Мнение от slowtraveler » 09 Ное 2016 19:55

На Фиата оригиналните бяха Беру (турско разбира се)... Първата свещ изгоря в края на 3-та година/~80х.км...
Още две изгоряха седмици след това - явно 'програмиран живот' или калпави оригинални свещи :)
Сложих Денсо - засега няма проблем (2г/40х.км)...
Виж разлика в палене не сме усетили - двигателчето засега пали безпроблемно и с изгорели свещи :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Iliyа Damyanov
Мнения: 384
Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
Местоположение: Мюнхен

Решен:Парадокс при запалване-на какво се дължи?

Мнение от Iliyа Damyanov » 09 Ное 2016 23:45

На D-CAT Имах изгоряла свещ но не се чувстваше липсата и (Денсо). В последсвие сложих 4 нови NGK и също нямам проблеми. За сега -4 градуса пали от раз.

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

Решен:Парадокс при запалване-на какво се дължи?

Мнение от stefo91 » 10 Ное 2016 10:37

Iliyа Damyanov написа: На D-CAT Имах изгоряла свещ но не се чувстваше липсата и (Денсо). В последсвие сложих 4 нови NGK и също нямам проблеми. За сега -4 градуса пали от раз.
Денсо са по добри колега, най-малкото защото всички техни искрови свещи са "Made in Japan" поне татива бяха всички, който аз съм купувал. Подгревни свещи на Денсо съм копувал само веднъж и бяха "Made in Italy". За NGK до колкото съм запознат са "Made in Germany", отдавна не съм виждал NGK да са "Made in Japan". Освен това, Denso си е марка която работи с Тойота за оригинално вграждане - а по-хубаво от това няма.

Поздрави!
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Решен:Парадокс при запалване-на какво се дължи?

Мнение от slowtraveler » 10 Ное 2016 10:43

Поправка - сгрешил съм марката... Сега погледнах кутийката на сменените свещи на доблото - не сме взели Денсо, а NGK... Производство Япония...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

Решен:Парадокс при запалване-на какво се дължи?

Мнение от stefo91 » 10 Ное 2016 11:40

slowtraveler написа: Поправка - сгрешил съм марката... Сега погледнах кутийката на сменените свещи на доблото - не сме взели Денсо, а NGK... Производство Япония...
Колега не искам да споря с теб, но тези NGK които си взем няма как да са "Made in Japan" може единствено да пише нещо от рода на NGK Japan, ама това не означава че са произведени там. Единствените свещи, който все още се правят в Япония са Денсо и евентуално NGK - иридиеви (за което не съм сигурен, защото мисля че и те се правят в Германия).
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

mirott
Мнения: 2102
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Решен:Парадокс при запалване-на какво се дължи?

Мнение от mirott » 10 Ное 2016 11:59

Денсо и НГК се произвеждат и в Япония !!!

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

Решен:Парадокс при запалване-на какво се дължи?

Мнение от stefo91 » 10 Ное 2016 12:08

mirott написа: Денсо и НГК се произвеждат и в Япония !!!
Денсо - само запалителните се произвеждат в Япония а NGK от поне 7-8 години не се произвеждат в Япония, поне тези които се внасят за Българския пазар се произвеждат в Германия на 100 %. Даже и на самата свещ да пише Japan, това не означава че са произведени в Япония!
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 36 госта