Страница 1 от 3

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Публикувано на: 11 Яну 2017 17:47
от stoyankirov
Здравейте колеги. Вероятно сега е сезона на "умиращите" акумулаторни батерий, но искам да споделя следната ситуация.
Малко преди Коледа оставих моя Приус 3 - 2009 година да престои около 7-8 часа навън на -5 градуса по Целзий. Автомобила беше заключен и следователно никакви системи в него не работеха. След като стартирах автомобила посредством натискане на Старт-Стоп бутона, автомобила си стартира както обикновено. Без никакви проблеми. На дисплея ми изписа READY и така. Тръгнах като си пуснах радиото, но след около 300 метра ми се наложи да спра до един магазин. Изчаках в колата без да слизам, но изключих системата от Старт-Стоп бутона и след това отново го натиснах, но без да натискам спирачка като по този начин стартирах само парно и радио. След около три-четири минути реших да тръгна като тогава се случи и изненадата. Натиснах спирачката като бутона светна в зелено и след като го натиснах вместо да светне целия дисплей, видях че светлината започна много бавно да се вижда. Абе, както лампи с потенциометър. Дисплея светна но не така като друг път а много по-слабо. Опитах се да мина в режим D, и да тръгна но не успях. Автомобила си остана в положение Р. Изгасих и отново се опитах да стартирам по традиционния начин. Резултата беше същия, като дори лампите започнаха леко да премигват. Изключих бързо отново. Обадих се на служител от сервиз Тойота, който ми обясни, че вероятната причина е слаб ток на малкия акумулатор. Каза ми че близо до бушоните имало плюсова клема за вземане на ток от друг автомобил, но така и не я намерих. Свалих малкия акумулатор и го заредих на "професионално" зарядно за два часа. След като го върнах обратно в колата и го закачих всичко си светна като преди. На дисплея на навигационната системата се появи текст че системата зарежда и след около минута-две всичко беше ОК. Прибрах се и на другия ден отидох при техник, който след като замери тока който отива към акумулатора ми каза че е супер в норма някъде към 14,2 или 14,6 /не помня точно/. До днес няколко пъти съм оставял колата на много студено но всичко е наред. Така и не разбрах какво се случи тогава, но си беше истинско изпитание, тъй-като бях чел че в такава ситуация след като се свали акумулатора, автомобила може да се стартира отново само в сервиз на Тойота. Нека успокоя колегите че това не е така и да не се притесняват в такава ситуация защото в първия момент си е за притеснение-нищо по автомобила не работи, дори не може да се отвори и багажника. :D :D :D Ако някой може да добави нещо по темата - Благодаря. Пропуснах да отбележа че автомобила карам само в града, с пуснати винаги LED-матрични светлини и на разстояние от около 5-10 км.
Весела и щастлива 2017 година на всички.
Искам да изкажа благодарности на Akima за проявеното разбиране и отзивчивост.

Акумулаторна батерия PRIUS 3

Публикувано на: 11 Яну 2017 18:27
от WoLF
Овен да покажа как се дава ток, друго няма какво да се добави към случая...
[bbvideo=560,315]https://youtu.be/nxXL_g4ONrU[/bbvideo]

Акумулаторна батерия PRIUS 3

Публикувано на: 11 Яну 2017 23:28
от Akima
Моля.
Само темата да беше в правилния раздел за ел.система.

Акумулаторна батерия PRIUS 3

Публикувано на: 12 Яну 2017 15:21
от stoyankirov
WoLF написа: Овен да покажа как се дава ток, друго няма какво да се добави към случая...
Много благодаря.
Ето тази клема не открих в полеви условия. Вече се чувствам подготвен. :D

Акумулаторна батерия PRIUS 3

Публикувано на: 12 Яну 2017 19:37
от Hursa
И на ауриса е на същото място клемата. Но падането на акумулатора се оказа, че може да е причина за поява на грешка "неустановено положение на блокиращото устройство на трансмисията" и тогава подаването на ток ползвайки тази клема не помага, "грешката не позволява стартиране" - мисля. Възможно е да се появява и друга "непреудолима" грешка. Тогава, ако ситуацията го налага, може да се изключи акумулатора - грешките се зачистват и тогава вече може да се стартира - така, че носете си ключе 10 smile.gif .
(може би трябва да се обединят темите, хибридните ауриси, особено по новите са повече smile.gif )

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Публикувано на: 17 Яну 2017 02:32
от Akima
stoyankirov написа: Искам да изкажа благодарности на Akima за проявеното разбиране и отзивчивост.
Публикувам и тук варианта, който ви споделих на ЛС, за да е информативна темата:
Screenshot_20161218-180452.png
Screenshot_20161218-180452.png (291.75 KiB) Преглеждано 6623 пъти

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Публикувано на: 17 Яну 2017 09:26
от WoLF
Само снимката нещо са я объркали, но идеята се разбра...

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Публикувано на: 17 Яну 2017 09:29
от BOz
Този акумулатор, който си дал, НЕ става за Приус!

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Публикувано на: 17 Яну 2017 10:26
от Akima
Снимката е илюстративна - мисля, че имате достатъчно опит и съзнание да го разберете, гледайки параметрите. :whistle:

Специално за възмутените от картинката колеги:
28800 BATTERY
28800-21170 S46B24R 1 € 275.95
Изображение
Изображение

Хайде сега сам да си коригирате поста, защото след някой друг месец пак ще има въпроси от "лауреати", защото се всява съмнение и паника. bash.gif

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Публикувано на: 17 Яну 2017 10:28
от BOz
Akima написа: Снимката е илюстративна - мисля, че имате достатъчно опит и съзнание да го разберете, гледайки параметрите.
Именно. Имам достатъчно опит, за да ти кажа, че си дал конкретен акумулатор на Bosch s4 с номер 0092s40300 (030), който е с десен плюс и който НЕ става за Приус.
Мисля, че и ти може да ми коригираш моя пост, а може и твоя, по твое усмотрение. :thumbsup:

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Публикувано на: 17 Яну 2017 10:43
от Akima
Нищо няма да коригирам за момента - възниква казус.
  • Аз твърдя, че съм виждал такава батерия в XW30 и в Lexus CT200h - но нямам колата пред мен, за да снимам.
  • Вие твърдите, че тази батерия не става за модела XW30, но не посочвата коя става - каква ползвате вие при ограничения избор на нашия пазар.
Засега справочната информация е в полза на 0092S40300.

Нека да изясним конкретно и с факти - ако съм сбъркал/което противно на представите на повечето колеги се случва/ ще призная веднага и ще коригираме необходимия брой постове.
Важното е да не подведем някой колега! :thumbsup:

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Публикувано на: 17 Яну 2017 10:53
от BOz
Аз пък все пак бих заложил на левия плюс - 0092S40190 (щом държиш да е Бош), какъвто е и оригинала. :)
На нашия пазар има много голям избор реално. Просто се съобразяваш с изискването за JIS терминали, ляв плюс и капацитет до 45Ач. Почти всички акумулатори с тези характеристики имат и размерите, които стават.

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Публикувано на: 17 Яну 2017 10:59
от mirott
Много сложен тоя автомобил. Ползвам същите акумулатори на други автомобили и няма значение дали е ляв или десен плюс.
В края на краищата стана ясно какъв тип акумулатор ползва въпросния модел Приус.

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Публикувано на: 17 Яну 2017 11:18
от Akima
BOz написа: 0092S40190 (щом държиш да е Бош)
Става интересно:
Номенклатурен номер Бош: 0 092 S40 190

Според горните данни:
Име на марката Номер на артикул
DAEWOO ZX01021
MAZDA 3922-18-520
MAZDA 0605-18-520A
MAZDA 3922-18-520A
MAZDA 6051 85 20
SUZUKI 33610-73010
SUZUKI 33610-79220
TOYOTA 28800 24030
При търсене в кои автомобили се вгражда 28800-24030:
► Виж съдържание
Къде е грешката и има ли такава... :whistle:

П.С.Не държа да е Bosch - просто работя с тях - да кажем фамилна обремененост. cool.gif

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Публикувано на: 17 Яну 2017 11:33
от BOz
Разликата между 030 и 019 е в позицията на терминала - десен/ляв плюс и борд за закрепване B00. Приус е с ляв плюс и с борд B00. Ти преценяваш дали да вярваш на каталога уж за кои ставало, или да видиш реалността от коя страна е правилно да бъдат разположени полюсите и какъв е борда за закрепване.