Rav4 d-4d 2003 ремонт на машинка за централното заключване

j8r8
Мнения: 6
Регистриран на: 06 Мар 2017 00:03
Местоположение: plovdiv
Получена  благодарност: 1 път

Rav4 d-4d 2003 ремонт на машинка за централното заключване

Мнение от j8r8 » 19 Мар 2017 15:17

Здравейте, искам да споделя моя опит с ремонта на центр. заключване. При мен ситуацията беше следната- с дистанционното от ключа се управляваха само трите пасажерски врати, а шофьорската и багажника трябваше да ги заключвам с ключа.
Проблема се оказа в моторчето на машинката.когато го освободих от редуктора моторчето работеше при подаване на команда от дистанционното но просто нямаше тяга да задвижи целия механизъм и само леко поклащаше бутона за заключване. на вратата. Последва сваляне на моторчето при което като го захраних с 12V се развъртя с ниски обороти и започна да излиза гъст бял дим. Продължих с разглобяването. Свалих пластмасовия капак с четките и изчистих всичко с обезмаслител. Колектора на ротора го изчистих до блясък с водна шкурка като го въртях с винтоверта. Сглобих моторчето но при захранване отново запуши. Проблема се оказа в един токоограничаващ резистор който е поставен в пластмасовата капачка последователно вързан към едната четка. Измерих стойността му - 2,5 ома. Вероятно е терморезистор тъй като колкото и да повишавах Захр. напрежение оборотите не се показваха. Извадих го и го замених с медна пластинка със същите размери. Сега вече моторчето си заработи нормално. Сглобих всичко и след пробите видях че всичко работи и за мое учудване дори и багажника се управлява с дистанционното. Така че смело разглобявайте и махайте термистора. От цялата процедура най-голям зор видях докато разкача металните пръти от дръжката до механизма. В крайна сметка трите часа игра си струваха.

j8r8
Мнения: 6
Регистриран на: 06 Мар 2017 00:03
Местоположение: plovdiv
Получена  благодарност: 1 път

Rav4 d-4d 2003 ремонт на машинка за централното заключване

Мнение от j8r8 » 19 Мар 2017 15:21

Терморезистор
Терморезистор
20170319_143851.jpg (1.47 MiB) Преглеждано 2405 пъти

Аватар
Veni1
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 155
Регистриран на: 01 Май 2010 00:19
Местоположение: Пловдив
Обратна връзка:

Rav4 d-4d 2003 ремонт на машинка за централното заключване

Мнение от Veni1 » 19 Мар 2017 15:40

Добра работа!!

Да разбирам ли, че интервенцията е направена върху моторчето на шофьорската врата, а след ремонта е започнало да ти работи централното заключване и на багажната врата?
Mitsubishi Pajero 2800 LWB off-road beast
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car

Driving experience - since 1976

j8r8
Мнения: 6
Регистриран на: 06 Мар 2017 00:03
Местоположение: plovdiv
Получена  благодарност: 1 път

Rav4 d-4d 2003 ремонт на машинка за централното заключване

Мнение от j8r8 » 19 Мар 2017 17:09

Да. Отворих машинката само на шофьорската врата. Не знам дали нямат връзка.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4900
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Rav4 d-4d 2003 ремонт на машинка за централното заключване

Мнение от slowtraveler » 19 Мар 2017 17:54

По принцип на повечето по-стари автомобили централното се управляваше през машинката на шофьорската врата...
Машинката там е с допълнителни контакти, и практически дистанционното я заключва/отключва нея, а тя заключва/отключва всички останали механизми...
По принцип съм против такъв тип 'оптимизации' - за да е сложен там елемента, значи има някаква причина и цел. Може например да е сложен за да ограничи стартовия ток за да не товари и евентуално-изгори управляващия блок.
Не се вижда какъв е елемента - снимката е нечитаема - ако може препишете всички означения да видим какво е.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

j8r8
Мнения: 6
Регистриран на: 06 Мар 2017 00:03
Местоположение: plovdiv
Получена  благодарност: 1 път

Rav4 d-4d 2003 ремонт на машинка за централното заключване

Мнение от j8r8 » 19 Мар 2017 23:31

Няма никакви надписи или означения. Преди да го премахна от мотора обърнах поляритета му - но без резултат. Принципно мотора работи в кратковременно пусков режим и винаги тръгва под товар тъй като зъбното колело е зацепено с някаква пружина. За изключването се разчита на подвижни контакти зацепени към същия механизъм. Честно казано не разбирам ролята на този резистор освен че в моя случай просто ограничаваше пусковия ток на мотора до толкова че можеше съвсем леко да помръдне бутона за заключване. Ако някой разполага с моторче с някакъв друг проблем нека просто да замери стойността на резисторът с омметър и да умуваме на татък.

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4202
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Получена  благодарност: 11 пъти

Rav4 d-4d 2003 ремонт на машинка за централното заключване

Мнение от zi_zi_top » 20 Мар 2017 15:38

Това е термозащита на моторчето. В повечето случаи тя създава проблемите и има 2 варианта:
- клеясване на движещите се детайли и претоварване на моторчето, от което сработва термистора,
- дефектиране на защитата и грешен блокаж на моторчето.

На старата ми Корола Е12 го имам същия проблем и докато беше студено дистанционното заключване работеше нормално. Откакто се позатопли започна пак да прави мизерии.
Трябва да намеря майстор, който да я разглоби и да "ампутира" термистора. cool.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 51 госта