Алтернатор на Ярис SCP10 1sz-fe въпросче

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Алтернатор на Ярис SCP10 1sz-fe въпросче

Мнение от dokkito » 24 Дек 2017 17:40

Здравейте. Стойностите на алтернатора при загрял двигател без консумация са: 13.75 до 14.05 над 3000 оборота в мин. Със включени светлини и парно на макс стойностите са 13,10 до 13,85 над 3000 оборота в мин.
Ниските стойности със и без консуматори са замерени на празен ход , но с консуматори оборотите ми пропадат на 500-550 в мин. От там волтажа пропада рязко на 13.10. Вдигна ли ги на 700 всичко си идва като по учебник. 13,50 до 13,85 волта. Мисля си , че нямам проблем с алтернатора , а с празния ход на мотора. Как мислите и вие?
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Аватар
G_o_c_e_v
Мнения: 6
Регистриран на: 21 Дек 2017 08:53
Местоположение: Дибич

Алтернатор на Ярис SCP10 1sz-fe въпросче

Мнение от G_o_c_e_v » 25 Дек 2017 17:53

На 13 този месец регистрирах Ярис от 2002г. 1.0 ввти и при мен на празен ход без консуматори е 13.8в а с малко подадени обороти стига 14.2в, когато пусна фаровете на празен ход волтажа пада на 13,1 и се възстановява до 13,8, а с подадени обороти стига 14в. Така, че и Аз ще следя темата, за да видим на къде ще отидат нещата.
Тойота Ярис 2002г 1.0 VVT-i
Фокус Ц-макс 2005г 2.0 TDCi
Форд Рейнджър 2001г 2.5 XLT
Меган Сценик 2001г 1.9 DCi

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Алтернатор на Ярис SCP10 1sz-fe въпросче

Мнение от slowtraveler » 25 Дек 2017 17:58

Според мен машинката на Доккито е на границата...
Нормално е при такива малки машинки с малки алтернатори да има по-сериозни пикове на напрежението...
При празен ход също е нормално за малка машинка напрежението да пада до ниво 'почти не зарежда акумулатора' - толкова му е душицата...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Алтернатор на Ярис SCP10 1sz-fe въпросче

Мнение от dokkito » 25 Дек 2017 19:53

Аз на 99% съм сигурен , че проблемът при мен е в празния ход на мотора. С текстрийма тествах празния ход и установих , че реагира мудно . В следствие на това мотора пропада под номинала на оборотите си. Приемам 13.5 до14,5 волта за нормален заряд.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Аватар
Vokil
Мнения: 663
Регистриран на: 03 Мар 2009 00:35
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Алтернатор на Ярис SCP10 1sz-fe въпросче

Мнение от Vokil » 27 Дек 2017 21:10

Дроселната клапа чистена ли е ?
Човек и добре да живее умира .......

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Алтернатор на Ярис SCP10 1sz-fe въпросче

Мнение от dokkito » 28 Дек 2017 07:01

Vokil написа: Дроселната клапа чистена ли е ?
Разбира се. Моторчето за празен ход също.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Алтернатор на Ярис SCP10 1sz-fe въпросче

Мнение от Оги » 28 Дек 2017 10:54

Сложи едни кабели в багажника и карай. Ако си решил сега да правиш това ще смениш един куп неща. А ясна диагностика може са има при ясен проблем- така или иначе се е задал такъв, изчакай го да се прояви вероятно след градско пътуване.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Алтернатор на Ярис SCP10 1sz-fe въпросче

Мнение от dokkito » 28 Дек 2017 11:08

Мисля , че е излишно да разводнявате темата. Аз проблем нямам , просто при пропадане на оборотите пропада и напрежението.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Алтернатор на Ярис SCP10 1sz-fe въпросче

Мнение от Оги » 28 Дек 2017 15:52

Явно това ниско напрежение на ПХ не пречи акумулатора да се зарежда в движение. Някакво съвсем слабо мъждукане на лампата за зареждане забелязано ли е...
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Алтернатор на Ярис SCP10 1sz-fe въпросче

Мнение от dokkito » 28 Дек 2017 17:19

От самото начало никъде не съм писал да имам проблем . Просто профилактично замерих алтернатора и разбрах ,че напрежението пропада на празен ход, но за мен това е от прекалено ниските ми обороти. Въпроса ми е дали причината е в празния ход или заминаващи четки или регулатор на алтернатора. Аз смятам ,че причината е във ниските обороти на празен ход, но просто исках да чуя и други мнения. Кабели за къв чеп са ми? :)
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Алтернатор на Ярис SCP10 1sz-fe въпросче

Мнение от Оги » 28 Дек 2017 17:28

Стопли ли мотора- това са оборотите. Имам ги 2 подобни.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Аватар
G_o_c_e_v
Мнения: 6
Регистриран на: 21 Дек 2017 08:53
Местоположение: Дибич

Алтернатор на Ярис SCP10 1sz-fe въпросче

Мнение от G_o_c_e_v » 29 Дек 2017 21:47

Днес сложих модул за автоматични фарове на Яриса и замерих, какво се случва със зареждането след, като ми сработи системата. По принцип си разкачих кабелите за масата, където можах по купе и кутия и ги зачистих хубаво с шкурка и данните са следните. Паля и волтовете са 14,3, фаровете светват, лек пад до 13,9 и пак 14,3. Това без газ, докато свети синята лампичка и оборотите са леко завишени. Пуснах вентилатора на втора степен и след, като оборотомера намаля и остана на 2 чертички след плътната бяла част волтовете си седят на 14,3. Ако завиша оборотите вдига до 14,4 и не се вдига повече.
Тойота Ярис 2002г 1.0 VVT-i
Фокус Ц-макс 2005г 2.0 TDCi
Форд Рейнджър 2001г 2.5 XLT
Меган Сценик 2001г 1.9 DCi

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Алтернатор на Ярис SCP10 1sz-fe въпросче

Мнение от dokkito » 30 Дек 2017 13:49

Загрей двигателя до работна температура и тогава замери с консуматори . Темата се изметва много от реалния въпрос от първия ми пост.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Аватар
G_o_c_e_v
Мнения: 6
Регистриран на: 21 Дек 2017 08:53
Местоположение: Дибич

Алтернатор на Ярис SCP10 1sz-fe въпросче

Мнение от G_o_c_e_v » 30 Дек 2017 15:21

Има ли начин, ниските обороти да се повишат малко? Защото ми казаха, че нормално трябва да са 650 +/- 10 и ми се струват ниски.
Тойота Ярис 2002г 1.0 VVT-i
Фокус Ц-макс 2005г 2.0 TDCi
Форд Рейнджър 2001г 2.5 XLT
Меган Сценик 2001г 1.9 DCi

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Алтернатор на Ярис SCP10 1sz-fe въпросче

Мнение от dokkito » 30 Дек 2017 16:06

Именно причината за мен е в пропадането на оборотите. Така да се увеличат оборотите не знам как става, но за мен причините да бъдат ниски са много. И Нека темата си остане свързана с алтернатора. :thumbsup:
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 38 госта