RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - липса на мощност във високи об.?

Аватар
sako
Мнения: 15
Регистриран на: 02 Май 2015 08:42
Местоположение: Първомай

RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - липса на мощност във високи об.?

Мнение от sako » 12 Май 2015 14:42

Здравейте,
нов съм във форума - постарах се да изчета колкото се може по темата, но за сега не съм се спрял на конкретно решение.

Колата 2002 Rav4 2.0 D-4D (1cd-ftv двигател) в ниски обороти (до 3000) си върви перфектно, но като и стъпна на газта след 3000 оборота няма никой двигателя сякаш се мъчи (само бучи и не ускорява както до 3000 оборота) и след 4000 вече изпушва яко щом в огледалото виждам черен дим...

Това което съм направил досега:
  • свалени и почистени са PCV клапаните (работят и двата);
  • почистен и запушен е EGR клапана;
  • Закачахме я на тестер и не показа отчетена грешка още преди почистването на клапанчетата и EGR;
  • Почистен е и дебитомера.
Две мисли ми минават през ума в този момент или някой от PCV клапаните не работи правилно при високи обороти, или актуатора на турбото не управлява геометрията и за това турбото във високи не може да надуе,както трябва.

Моля някой,ако има идея за това къде какво не е на ред да пише.
Също не съм имал тойота до сега,но не мисля че е нормално толкова да изпушва, и също така не мисля че след 3000 трябва да омалява двигателя при положение че максималната му мощност се постига при 4000 rpm.

Благодаря.
Последно промяна от Akima на 12 Май 2015 14:59, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.Правопис и форматиране!

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - липса на мощност във високи

Мнение от Akima » 12 Май 2015 15:07

Добре дошъл - прочети хубаво правилата и важните теми.

Имам няколко въпроса към теб:
  • Защо е запушен EGR-а и кой ти даде тази идея?
  • С какъв пробег е тази кола - не описваш нещата добре?
  • Какви интервинции си правил?
  • С какъв "тестер" и какво прочетохте?
  • Акумулатора как е и откачихте ли го за 15 минути,за да направите ресет?
  • Попълни ли си в профила населеното място?
Ако трябва да стрелям на тъмно и турбото не свири - SCV сменяй - http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... placement/.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
sako
Мнения: 15
Регистриран на: 02 Май 2015 08:42
Местоположение: Първомай

Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - липса на мощност във високи

Мнение от sako » 12 Май 2015 15:24

Благодаря за насоките и корекцията.

Защо е запушен EGR-а и кой ти даде тази идея?
- Имал съм проблеми при предишните ми дизелови автомобили, вледствие дългия преход и отлагане на нагар клапана блокира и от там остава леко отворен.
С какъв пробег е тази кола - не описваш нещата добре?
- 190 000 км.
Какви интервинции си правил?
- По колата няма правени други интервенций освен запушването на EGR с метална "гарнитура".
С какъв "тестер" и какво прочетохте?
- Четохме я с AutoCom и тестера показа че няма наличие на грешки по двигателя (ECU).
Акумулатора как е и откачихте ли го за 15 минути,за да направите ресет?
- Не сме го откачали за ресет.
Попълни ли си в профила населеното място?
- Готово

Турбото се усеща как започва да надува някъде между 1200-1500 оборота и така до 3000, надува но не свири, което от опит ме води до мисълта че е доста запазено, защото колкото се износват започват все повече да свирят турбините.. SCV бяха свалени почистени и проверени дали отварят затварят, при теста работеха правилно, но немога да съм сигурен в затворена система с налягане дали ще е същото.

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - липса на мощност във високи

Мнение от Akima » 12 Май 2015 15:30

Така.

EGR-а тук го чистим - има си даже важна тема.

Турбото ми се струва,че е ок.

Откачи акумулатора за 15-20 минути и виж как е.

Горивен филтър кога сменя за последно?
Налягането на рейла и въобще ГНП-то явно е проблем.

Какви са показанията на дюзите?
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
sako
Мнения: 15
Регистриран на: 02 Май 2015 08:42
Местоположение: Първомай

Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - липса на мощност във високи

Мнение от sako » 12 Май 2015 15:38

Акумулатора ще тествам след работа да го откача и да видя какво ще стане.

Горивния филтър е сменян декември месец (преди 6000км), но нещо вътрешно ме кара да си мисля че пак може да е за смяна и евентуално за отваряне и чистене резервоара.

Показания на дюзите не съм проверявал, с тестера закачихме само на контакт без запален двигател, така че не мога да Ви дам информация относно тях. Ще направим още един тест и ще пиша отновно.

Аватар
sako
Мнения: 15
Регистриран на: 02 Май 2015 08:42
Местоположение: Първомай

Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - липса на мощност във високи

Мнение от sako » 22 Май 2015 14:07

Здравейте отново.

Съжалявам но скоро не ми е останало време да мина през моя познат да закачим диагностиката и да видим живи данни.
Акумулатора го откачих но пак е същата работа. Сега ще се опитам да го опиша малко по-ясно проблема. Най-добре се усеща на 2-ра или 3-та предавка. Карам си с 1500 оборота и натискам педала на газта до край, колата започва да ускорява нормално и на 3000 оборота се усеща нещо като леко прелашкване, може би момента в който двигареля минава в "странен" режим. След въпросното прелашкване ускорението е като на чист дизел. Междувременно, проверих цедката на резервоара, почти нямаше боклуци, но и малкото почистих.

Другото нещо което забелязах, е че за разлика от останалите дизели, моята е все тая дали ще и натискам педала на газта до средата или до края. Ускорението е едно и също и със педал на средно положение и със педал натиснат до края. Става дума за целия оборотен диапазон.

Щом имам още новини ще пиша отново.

Поздрави!

hangelov
Мнения: 80
Регистриран на: 04 Мар 2012 22:50

Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - липса на мощност във високи

Мнение от hangelov » 22 Май 2015 21:08

Провери ли дюзите защото при мен е абсолютно същия проблем и какво ли не смених и не чистих и днес свалих дюзите и от тях не става нищо и сега ще търся други защотото са прецакани и не могат да се ремонтират а цената на една нова дюза е 1000 лева. Първоначално почна да ми забива на 3000 оборота и след 4000 тръгваше,после почна да пали трудно докато не спря да пали. Също така почна и да присецва когато на нея и е кеф. Например карам с 90 км и почва юе люлее като лодка.
Avensis Verso 2.0 D4D

Аватар
sako
Мнения: 15
Регистриран на: 02 Май 2015 08:42
Местоположение: Първомай

Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - липса на мощност във високи

Мнение от sako » 26 Май 2015 14:48

Здравейте,

днес си поръчах techstream адаптер или както се казва. Като пристигне след 3-4 седмици от китай ще проверя всичко необходимо и ще споделя какво показва като данни.

Аватар
sako
Мнения: 15
Регистриран на: 02 Май 2015 08:42
Местоположение: Първомай

Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - липса на мощност във високи

Мнение от sako » 11 Юни 2015 18:49

Здравейте на всички,

днес ми пристигна VCI адаптера и закачих колата с techstream 10.00.028. Грешки отчетени нямаше, снимах два скрийна на живите данни на колата студена и при достигната работна температура. От това което виждам, корекцийте на инжекторите са в норми, но не ми показва injection timing незнам защо. Грешки отчетени няма, следователно логиката ме кара да се насоча към един от следните проблеми:

1. Грешни показания на датчик за налягане на горивото.
2. Грешни показания на дебитомер.
3. Проблем в SCV (работещ електрически клапан и бубинка, но пропускане на гориво или не) което според мен трябва да се отрази на налягането на горивото в рейла.
4. Евентуално пренадуване или НЕ достигане на работно налягане на турбината.

Бих се радвал ако можете да ми кажете дали има софтуерни тестове на въпросните датчици или в какви норлми трябва да показват при празен ход или при пълен товар примерно за да ги проверя и да започна да изключвам едно по едно.

P.S. До сега само хонди съм карал и не съм имал нужда от диагностична апаратура и помощ, но за всяко нещо си има пръв път. Трябва да вляза в час малко от малко понеже няма кой да ми помогне адекватно в моето градче.
Данни при студен двигател.
Данни при студен двигател.
Studena1.jpg (851.65 KiB) Преглеждано 4752 пъти
Данни при достигната работна температура.
Данни при достигната работна температура.
Rabotna-temperatura1.jpg (891.2 KiB) Преглеждано 4752 пъти

Аватар
sako
Мнения: 15
Регистриран на: 02 Май 2015 08:42
Местоположение: Първомай

Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - липса на мощност във високи

Мнение от sako » 15 Юни 2015 13:06

Не откривам PDF за RAV4 с 1CD-FTV двигател, някой ако има или знае от къде моля да сподели линк, там със сигурност ще има нормални стойности за диагностициране. Единствено намерих за Corolla със същия двигател, но немога да съм сигурен дали всичко е 1:1.

Аватар
sako
Мнения: 15
Регистриран на: 02 Май 2015 08:42
Местоположение: Първомай

Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - липса на мощност във високи

Мнение от sako » 17 Юни 2015 12:33

Хайде бе хора, неможе да няма компетентни лица. Мълчанието ви по-скоро го отдавам на липса на желание за помощ на колега. Поне PDF за RAV4 D4D 1CD-FTV ако изскочи ще ми е достатъчно на първо време.

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - липса на мощност във високи

Мнение от Akima » 17 Юни 2015 13:25

Сега видях - довечера ще ти пратя.

Не можем да огреем на всякъде - работим и ние - поне аз не съм ексцентричен милионер с основна страст Toyota.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

geniya
Мнения: 296
Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
Местоположение: Асеновград
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - липса на мощност във високи

Мнение от geniya » 17 Юни 2015 14:34

На първо четене показанията на дюзите са ОК.Имат много хляб в тях.Показанията на наляганията на рейла според мен са ОК, но може и да пропадат със скок и да иска смяна на SCV клапани, които са 2бр. на 1CD-FTV.Според мен трябва да махнеш металната гарнитура на EGR-клапана и да свалиш и почистиш входния колектор.Според мен ще е намалил поне наполовина диаметъра на за преминаване на входния въздух към цилиндрите.
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/

Аватар
sako
Мнения: 15
Регистриран на: 02 Май 2015 08:42
Местоположение: Първомай

Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - липса на мощност във високи

Мнение от sako » 19 Юни 2015 11:48

Благодаря Ви,

най-вероятно проблема ще се окаже точно пропадане в налягането при високи обороти, защото се усеща точно така. До към 3000 оборота ускорява и сякаш нещо превключва и изведнъж се усеща как губи мощност. Ще я проверя в различни обороти какви са стойностите и ще Ви пиша пак.

Аватар
sako
Мнения: 15
Регистриран на: 02 Май 2015 08:42
Местоположение: Първомай

Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - липса на мощност във високи

Мнение от sako » 21 Юни 2015 19:51

Здравейте колеги,

мисля че открих проблема, а той е във всеизвестните SCV клапани. Както спомена колегата geniya при забиването на колата имам точно спад в налягането в рейла. Днес имах време и правих тестове с компютъра в движение. При нормално поведение на двигателя налягането в рейла при пълна газ скача над 120Mpa, в момента в който колата забие муцуната налягането не скача повече от 60-70Mpa. Също забелязах че проблема се проявява след преминаване на границата 2500-3000 оборота (явно като се вдигне налягането точно след тези обороти и клапана не сработва правилно), и след спадането на налягането, явно някой от клапаните "увисва" и колата остава няколко минути без мощност докато не зацепи клапанчето....

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 39 госта