Дроселова клапа - Corolla Verso E121 2.0 D4D 2005 ?

lato
Мнения: 13
Регистриран на: 04 Авг 2010 17:32

Дроселова клапа - Corolla Verso E121 2.0 D4D 2005 ?

Мнение от lato » 08 Авг 2012 19:35

Здравейте,колеги,
качвам едни снимки, защото не мога да се ориентирам какво точно е това и как работи,клапана трябва ли да се разтоварва от пружината или моторчето задържа и не работи,всичко идва от това ,че при над 2500 оборота колата губи мощност и светва чека!

Corolla Verso E121 2.0 D4D 2005

Номер на дросела 89672-21020 във фирмения сервиз не можаха да намерят този номер:

Изображение
Изображение
Изображение

Благодаря за помощта.
Последно промяна от Akima на 22 Юли 2015 00:12, променено общо 3 пъти.
Причина: Променено заглавие.Преместена в правилния раздел.Правопис.Оправени линкове.

memorex

Re: Дросел клапа - Дизел!? помощ!

Мнение от memorex » 10 Авг 2012 17:07

Това нещо при спрян двигател трябва да е напълно затворено.При работещ в зависимост от оборотите се отваря на определено положение и пропуска газовете от рециркулацията .При мен е с вакуум и нямам представа тези моторчета колко са читави .Успех

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Re: Дросел клапа - Дизел!? помощ!

Мнение от Me4oKyX » 10 Авг 2012 21:41

memorex написа: и пропуска газовете от рециркулацията.....
unsure.gif това не го ли прави EGR-a /Exhaust Gas Recirculation/ !??! unsure.gif

Аватар
Toyo_driver
Мнения: 220
Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
Местоположение: Русе

Re: Дросел клапа - Дизел!? помощ!

Мнение от Toyo_driver » 10 Авг 2012 23:00

Така е Ме4о, рециркулацията е на изгорелите газове :thumbsup: това си е дросела на дизела и функцията му е като на бензинките само дето се управлява не от жило а от еку-то в зависимост от положението на датчика на педала на газта...ако не се лъжа бат' Калоян търсеше такъв датчик за газта wink.gif . Колега lato това чудо можеш да го провериш дали работи като си смъкнеш манюала в който пише какви трябва да са показателите на моторчето и на датчика за положение на клапата(както си забелязал куплунзите са два). С друго не мога да ти помогна колега освен да ти споделя какво е положението при мен - тая клапа при изгасен двг е затворена и при завъртане на ръка се движи тежко и остава в положението в което я оставиш(не знам дали трябва да се връща, ама предвид зъбните предавки знам ли...sad.gif ). Throttle body-to не съм го свалял все още щото го замервах с мултицета и показателите бяха ок. Лампа не е светвала и не е имало проблем за сега, но когато веднъж напръсках пружината отвън със спрей-смазка се разтекоха черни сажди което ще рече, че има вероятност остта да е клеясала от маслените пари и/или от изгорелите газове от егр-а. Все пак нека и другите колеги да споделят що е то дросел клапа и има ли тя почва у нас laugh.gif

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Re: Дросел клапа - Дизел!? помощ!

Мнение от Me4oKyX » 11 Авг 2012 00:56

Toyo - мерси брат, просто го направих като въпрос към Меморекс, че нещо вече няколко пъти "помага" така и се получават обърки... АМа нищо ...

Бат Лато - дросела ти може да го разглобиш, прочистиш и след това пак да прави, както казва Тойо - да зацикля... Не е нещо ненормално, случва се, защото тази клапа редуцира въздуха спрямо педала на газта и обороти ... НО, реално, това е направено главно за спънка на твоя мотор. Ако не стане да се "прочисти", можеш направо да махнеш клапата - имам предвид да развиеш от оста кръглото вътре - целия механизъм си остава и "работи" и няма да имаш грешки, нито ще объркаш колата... Принципно, целта на дросела е да гаси меко мотора, което прави, но същевременно и ти поспъва колата. Решиш ли да я махнеш, трябва да знаеш, че гасенето ще стане като при нормален дизел, който няма такива глупости - леко притриса, но не е нещо фатално. След като я махнеш, да знаеш, че турбо дупката ще е по-малка да кажем... Нищо няма да загубиш при махането на тази клапа, освен при гасене леко притрисане, както казах. Смяна с нова - над 100 евро е тази клапа. Втора ръка - може да стане същото нещо след време, а няма да ти я дадат на приятна цена. Общо взето това ти е проблема, това ти е решението. Друго нема :thumbsup: Правил съм го на няколко да кажем Тойоти и няма никакви грижи до ден днешен, така че действай без да се кахъриш много tongue.gif

memorex

Re: Дросел клапа - Дизел!? помощ!

Мнение от memorex » 11 Авг 2012 14:56

http://youronlinemechanic.com/diesel-th ... tv15b-fte/

Жокер към клуба на знаещите punk.gif .Превод при поискване

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Re: Дросел клапа - Дизел!? помощ!

Мнение от Me4oKyX » 11 Авг 2012 18:19

Благодаря, ама не им трябва превод... Това, че са го написали не го прави абсолютно вярно. А и като цяло, пичовете са написали същото като мен, само без първата точка на Purpose-a .... И няма как да са прави, при положение, че дросела е ПРЕДИ EGR-a, също така, при 2005-та модела, който е 116к.с. EGR-a не е като на 110к.с. -там си мери поток и не само.... Така че хем си прав, но реално не си. Защото дори на 110к.с. от 2000 до 2002-ра д4д дросела пак е ПРЕДИ EGR-a, което няма как да върши това, което ти визираш брат... Просто дозира ВЪЗДУХА, спрямо обороти, TPS position и /при 116.к.с/ степен на отвореност на EGR. Като говорим за АВЕНСИС! Четенето е хубаво нещо брат, но ако има и реален опит след него, ще е още по-добре. Радвам се, че на места даваш правилни съвети, но на места имаш теория, без реално да си го видял :thumbsup:

memorex

Re: Дросел клапа - Дизел!? помощ!

Мнение от memorex » 11 Авг 2012 19:19

Ще призная че ме мързи да пиша подробно и понякога допускам грешка че не се изразявам достатъчно точно но сега ще обясня на колегата с проблема.Така тази клапа не трябва да се маха защото ще има негативни последици за двигателя и турбината.Принципа на работа е че потока въздух преминаващ през дросела освен основното си предназначение да осъществи горенето също така създава вакуум в малката тръбичка който вакуум управлява ЕГР клапана и следователно ако величината на този вакуум не се мени поради заседнала клапа или скапан стъпков мотор и ЕГР клапана остане отворен постоянно на високи обороти /както казва колегата над2500/турбината ще губи мощност и двигателя кислород и мощността ще се губи.Колегата да провери дали причината е механично задържане /може да се почисти със спрей/или ел /моторчето да е дефектирало или някой от сензорите или ЕЦУ проблем/.
Мечо ти почти винаги си прав признавам само не харесвам дето обичаш да ги "побългаряваш" нещата което не винаги е правилно

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Re: Дросел клапа - Дизел!? помощ!

Мнение от Me4oKyX » 11 Авг 2012 19:27

memorex - принципно не харесвам побългаряването - но прави разлика - аз не го правя да работи с болт и тиксо. Просто го правя да работи по-добре, което вече на над 10 тойоти е тествано. А принципно си прав, но затова се запушва и ЕГР-а и нещата се оправят. Не се затапва напълно, но в краен вариант, ефекта е положителен, като вървенето е по-добро, горенето същото или по-ниско... Това не е точно побългаряване biggrin.gif :thumbsup:

lato
Мнения: 13
Регистриран на: 04 Авг 2010 17:32

Re: Дросел клапа - Дизел!? помощ!

Мнение от lato » 14 Авг 2012 11:26

Me4oKyX написа:memorex - принципно не харесвам побългаряването - но прави разлика - аз не го правя да работи с болт и тиксо. Просто го правя да работи по-добре, което вече на над 10 тойоти е тествано. А принципно си прав, но затова се запушва и ЕГР-а и нещата се оправят. Не се затапва напълно, но в краен вариант, ефекта е положителен, като вървенето е по-добро, горенето същото или по-ниско... Това не е точно побългаряване biggrin.gif :thumbsup:
Благодаря на всички за отговорите, малко ме е страх да махна този дросел...,засега намерих за 300 лева нов,понеже моторчето не се продава отделно(което принципно е много тъпо ,понеже е хванато с две болчета),имаше доста нагар от едната страна на дросела,всичко съм почистил...,и все още не знам, трябва ли пружината сама да връща клапата в напълно отворено положение. Тук колега беше написал ,че неговата не се връща сама, и моята не се връща!!!!
И дали това може да е причина за загубата на мощност след 2500 оборота!!!? грешката която дава е 1251(по спомени - грешка в електрическа верига на клапан на турбото!!!!)

kochtrela
Мнения: 4
Регистриран на: 21 Юли 2015 15:39

Re: Дросел клапа - Дизел!? помощ!

Мнение от kochtrela » 21 Юли 2015 15:56

Здравейте,колеги.
От друг "японски" форум съм, този на Мазда.
Имам сходен проблем и търся съвет за да го реша.

Маздата е 2008 г. 2000 куб.см., дизел, 140 к.с.
Премахнат е ДПФ-а. Софтуера естествено е преправен. ЕГР-а е затапен.

Появи ми се проблем при загрят двигател /само при загрят/ когато колата е оставена да работи на място на свободна предавка ми претрисаше двигателя, чуваше се как дроселовата клапа претраква. Отидох при наистина добър специалист доста далеч от моя град и след диагностика човека каза, че проблем с горивната с-ма нямам и просто е трябвало да се изключи и буксата на дроселовата клапа. Направи го и проблема изчезна. От известно време обаче се появи нов подобен проблем. Отново когато двигателя е загрял когато натисна педала на газта както се казва "да се изстрелям" и колата "забива нос" и се усеща едно сякаш треперене на мотора. Не иска да ускори рязко. Ако обаче я "излъжа" и лекичко подавам газ си ускорявам, няма проблем. След изминаване на определено време по време на движение този проблем изчезва. После пак се появява. Дроселовата клапа и до сега си я чувам как си трака особено когато тръгвам от място. Дали ще се оправят нещата ако махна въпросната ос, на коато е "нанизана" самата клапа.

Помогнете,ако можете колеги!
Последно промяна от Akima на 22 Юли 2015 00:13, променено общо 1 път.
Причина: Правопис.Форматиране.Добре дошъл.

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Re: Дроселова клапа - Corolla Verso E121 2.0 D4D 2005 ?

Мнение от Me4oKyX » 31 Юли 2015 17:13

@kochtrela - махни само "монетката" - тя трябва да е на два болта. Оста остави - включи си буксата и готово. Ако затваря по някое време при някакво под-надналягане и пружинките не са уред, може да прави квото си иска. Отвори я просто да диша, да няма плочката/монетката и ще се оправи. Но това при положение, че от нея го прави и диагностиката е вярна. Ако пуши като я натискаш и не върве - това ще да е - липса на въздух. Ако не се оправи пробвай без дебитомер примерно и другите датчици по въздуха. Но хвърли едно око и на дюзите пак, че нашите горива са ......чудни :thumbsup:

kochtrela
Мнения: 4
Регистриран на: 21 Юли 2015 15:39

Re: Дроселова клапа - Corolla Verso E121 2.0 D4D 2005 ?

Мнение от kochtrela » 01 Авг 2015 18:10

Така мисля да направя, да махна само клапата-монетката както казваш. Но защо да и включвам захранването, нали нея-клапата няма да я има. Но ще направя както казваш. Иначе не пуши колата като я натискам когато проблема се е проявил. А дебитомера го чистих преди 7-8 бил. км., но не съм пробвал да го махна и да покараме без него. Под махане да разбирам да му извадя само буксата ли?

memorex

Re: Дроселова клапа - Corolla Verso E121 2.0 D4D 2005 ?

Мнение от memorex » 01 Авг 2015 19:46

kochtrela написа:Така мисля да направя, да махна само клапата-монетката както казваш. Но защо да и включвам захранването, нали нея-клапата няма да я има. Но ще направя както казваш. Иначе не пуши колата като я натискам когато проблема се е проявил. А дебитомера го чистих преди 7-8 бил. км., но не съм пробвал да го махна и да покараме без него. Под махане да разбирам да му извадя само буксата ли?
Ако махнеш клапата иди-доди но ако разкачиш и буксата нали се сещаш че обратния сигнал ще липсва и компютъра ще се ошашави.Относно дебитомера става въпрос за откачане на буксата с цел проба дали има разлика т.е дали функционира.И още дебитомера само с чистене не става като нов може и да е заминал .Гледат се стойности и също като се чисти се чисти със препарат за дебитомери а не с каквото попадне защото може да се повреди безвъзвратно.

kochtrela
Мнения: 4
Регистриран на: 21 Юли 2015 15:39

Re: Дроселова клапа - Corolla Verso E121 2.0 D4D 2005 ?

Мнение от kochtrela » 01 Авг 2015 23:38

Що касае дебитомера, чистих го с точния препарат без физическо въздействие. Пробвах и с друг дебитомер взет от приятел със същата кола. Това го правих миналото лято преди да ида в сервиза където ми изключиха буксата на дросела. Иначе ще пробвам каквото ме съветвате. Благодаря ви за съветите колеги. Дано да се оправят нещата, че е доста изнервящо положението.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 110 госта