D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

1AD
Мнения: 54
Регистриран: 21 апр 2017 21:25
Репутация: 3
Местоположение: България

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот 1AD » 12 май 2017 21:17

Резултата от теста в сервиз на Тойота - купил съм един голям боклук. За щастие мога да си позволя да я оправя, но това ще ми е последната Тойота, която купувам.

Iliyа Damyanov
Мнения: 299
Регистриран: 05 апр 2016 15:10
Репутация: 82
Местоположение: Мюнхен

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот Iliyа Damyanov » 13 май 2017 19:56

Ако не ти е проблем сподели повече за този тест който класифицира покупката ти като голям боклук.
Относно DPF той си е проблем на който и да е дизел след 2007 и Тойота не е изключение.
Относно марката Тойота и аз преживях лични драми и разочарование и те разбирам напълно но ...... след като си оправих проблема и се поуспокоих започнах да проучвам какви комбита има на пазара втора ръка и кои са най-надеждни и най-малко бъркат в джоба за подръжка. Установих , че пак трябва да търся Авенсис или Хонда Акорд 8-ма генерация но да не с К24 двигател. Много залагах да се кача на БМВ 5 серия или Е класата на Мерцедес след 2009 година но цената за придобиване на читав ензенкпляр за малко повече комфорт се обезсмисля от многото дребни но скъпи проблемчета които създават. Демек гроздето ми е кисело или както четох в някой от форумите , за да караш ново БМВ или Мерцедес трябва да си богат а за да караш старо трябва да си Мнооого богат.

Потребителски аватар
iovkito
Мнения: 1843
Регистриран: 24 авг 2008 22:05
Репутация: 71
Местоположение: Добрич

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот iovkito » 13 май 2017 22:37

Има форум на тойота от над 10 години и след това колата била боклук. Как някой дава 10-15 000 и въобще не си прави труда да отдели 1 час , за да прочете за проблемите на модела , не ми е ясно. Днес авенсисът ми стана на 10 години и почти 300 000 км . В книжката съм записал какво съм сменял , като не броя маслото , филтрите и предните дискове и накладки, нека е боклук. :)
Изображение
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

1AD
Мнения: 54
Регистриран: 21 апр 2017 21:25
Репутация: 3
Местоположение: България

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот 1AD » 13 май 2017 22:57

Аз карам и една тойота, която в момента е малко над 550 000км. без каквито и да е проблеми за толкова време. То от там тръгна всичко. Просто тези коли вече ги няма. Сега са с ДПФ филтри и много други усложнения

Потребителски аватар
Toyota Yarispz
Мнения: 119
Регистриран: 20 яну 2015 00:02
Репутация: 11
Местоположение: София

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот Toyota Yarispz » 14 май 2017 01:10

колега ако проблема е един дпф филтър мисля че за България решение има и не е болка за умиране! Тойотите не са върха на сладоледа , но сравнени с други масови марки създават по-малко главоболие boxed.gif . И аз имам бензинова тойота, която реално още и крушка не и горяла, обаче като ми се наложи да търся някой шлеп (т.е. комби) ударих първоначално на камък с един бърз и скуп ремонт :censored: ... но като покарахняколко хиляди км. след това и вече не ми е чак толкова тегаво tooth.gif ...
п.с.
даже ще си сменя автатара ,защото и докарах още по-нисък разход :)
tooth.gif Toyota

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5646
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 364
Местоположение: Варна

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот Akima » 15 май 2017 10:07

 ! Съобщение от: Akima
Темата е за DPF.
Всички несвързани със системата постове отива в кофата при първа възможност - наличие на свободно време.
Има раздел Офтопик, а също и bg-mama.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

1AD
Мнения: 54
Регистриран: 21 апр 2017 21:25
Репутация: 3
Местоположение: България

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот 1AD » 15 май 2017 16:56

Трябва да правя и/а може би само това/ дюзи. Тойота сервиз - 120лв за стенд, после 607лв за брой т.е. колкото излязат за смяна. Може ли да мина по-евтино т.е. другаде да ги правя?
Този мит за хубавото чуждо гориво и кофти българското е леко разклатен. Кола без 1км тук е за ремонт на дюзи. Тойотата, която карам 10 години тук с наши горива и няма нищо.

Потребителски аватар
Toyota Yarispz
Мнения: 119
Регистриран: 20 яну 2015 00:02
Репутация: 11
Местоположение: София

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот Toyota Yarispz » 15 май 2017 18:52

какви са показанията на дюзите от течстрийм ? При мен една беше сдала багажа а в тойота сервиз удобно ми препоръчаха да сменя всички(сметката от тойота тиксим 4бр.х 680лв + 4дифтунгиХ16лв...!?при положение че новата дюза си идва с нова такава!!!+ 120лв. за работата-направо ме вкараха в джаза w00t.gif) със търсене на свестен майстор платих 600лв. за нова дюза с две години гаранция +10лв. за смяната и сега нямам оплаквания колата не върви а хвърчи :D и когато имам време за икономично шофиране ми докарва 4.4/100 по борд.... tooth.gif така че преди да се хвърлиш на скъпи ремонти търси няколко мнения !
tooth.gif Toyota

1AD
Мнения: 54
Регистриран: 21 апр 2017 21:25
Репутация: 3
Местоположение: България

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот 1AD » 15 май 2017 19:59

Изобщо нямам представа. Казаха, че не били в норма и се нуждаят от тестване и смяна евентуално. Естествено ще ги проверя другаде. Колата няма никакви смущаващи признаци в момента, върви много повече отколкото очаквам, не пуши - естествено с ДПФ, но факта, че е бил запушен ме кара да мисля, че може да е в следствие на дюзи както беше написал някой по-горе. Отпушиха го с т.нар. "регенерация"- принудителна. Никога през живота си не съм ремонтирал дюзи, нямам опит с това, но ще търся някой сервиз да провери нещата

1AD
Мнения: 54
Регистриран: 21 апр 2017 21:25
Репутация: 3
Местоположение: България

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот 1AD » 16 май 2017 08:22

Akima съвсем съгласен съм с теб и честно казано аз също бих изтрил несвързаните ми постове, в следствие на някакъв гняв и яд от мен. Но за дюзите, ако има връзка с ДПФ филтъра би било полезно и за други. Иначе най-лесно е да махнеш този филтър и да си мислиш, че си решил проблема. Всъщност очаквам някой наистина да потвърди - може ли в следствие на кофти дюзи да се запуши ДПФ филтър?

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12665
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот slowtraveler » 16 май 2017 09:00

Може... Всяка причина за неправилна работа, генерираща сажди може да запуши ДПФ...
На старите дизели това се вижда явно - димилките по улиците и вие сте ги виждали... При наличие на ДПФ тези сажди много бързо могат да го запушат, въпреки, че не се виждат да излитат навън сажди...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 625
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 52
Местоположение: Стара Загора

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот WoLF » 16 май 2017 09:46

Моя така си замина, но разбрах за проблема в дюзите чак като го махнах tooth.gif
ИзображениеИзображение

djKAMIKADZE
Мнения: 13
Регистриран: 10 мар 2017 21:17
Репутация: 1
Местоположение: София

DPF Auris D-4D 2.0 126hp

Мнениеот djKAMIKADZE » 18 май 2017 21:31

Здравейте колеги,
Може да е писано някъде в някоя тема. Изчетох някои, но не намерих конкретно решение. Излезна ми грешка Check Engine ; Check VSC . Разчетох грешката при майстор, който каза че грешката е от филтъра за твърди частици. При излизане на грешката - почти веднага при запалване колата не ускорява, но вдига обороти.

Може ли някой да помогне. Сменя ли се този филтър - казаха ми че бил доста скъп. За сега актуализираха софтуера и изчистиха грешката, но след няма и 500м грешката отново се появи. Това което ми казаха, че се прави е махане на филтъра и бърникане по компютъра на автомобила. Ако това е решението, не би ли следвало при замерване на емисиите да излезне твърде голяма стойност (по принцип го замерват като ходя на технически преглед). Някакви предложения къде може да се направи и какви пари взимат?

Много благодаря предварително.

Kolata e: Auris D-4D 2.0 126hp
 ! Съобщение от: slowtraveler
Ето подходяща тема....

1AD
Мнения: 54
Регистриран: 21 апр 2017 21:25
Репутация: 3
Местоположение: България

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот 1AD » 19 май 2017 20:01

Пуснаха ли му някакво принудително почистване чрез някакъв софтуер? И каране 30-40 мин с определени обороти? При мен на същата кола след тази процедура за сега е ОК, ходих втори път на диагностика и беше много добре според майстора, но аз имам кофти дюзи, които ще оправям съвсем скоро. За сега не смятам да махам ДПФ

Варианта е препрограмиране със софт, който не търси ДПФ и физическо премахване. Но имай предвид, че това не е оригинален софтуер на Тойота т.е. може да бъде добре, може да бъде и зле. Освен това физическото му премахване не е лесно, изкупуват се за някакви цени, но въпреки всичко цялата процедура ще до колкото разбирам ще струва поне 500лв

djKAMIKADZE
Мнения: 13
Регистриран: 10 мар 2017 21:17
Репутация: 1
Местоположение: София

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот djKAMIKADZE » 19 май 2017 20:42

Мерси за мнението колега 1AD. Когато ходих на диагностика ми качиха нов софтуер, последен и изчистиха грешката. След няма и 500 метра грешките излезнаха пак.

Днес разпитах. Повечето майстори ме посъветваха да го махам и да слагам емулатор на компа. Като го сваля да го давам за рециклиране. Общо взето цифрата която ми казаха е около 600лв. Трябвало някой който разбира да го направи иначе, както и ти казваш можело да стане и по-зле.

Другият вариянт, който никой не ми препоръчва да правя е да отида да свалят DPF-а да го пуснели на някаква машина за диагностика, след това на някаква друга машина за чистене и накрая да го монтират обратно и да го адаптират (за да започне да брои натрупването на отпадък отново). Процедурата ми обявиха че струвала между 400-450лв. но след това можело нещо друго да изписука....

Не ми е ясно само дали не мога да пробвам с добавка за чистене, но нещо не мисля да го пробвам, че не знам колко боклук се е насъбрал, което да доведе до запушване.
Май ще предпочета да го махам. Иначе по-вероятно е отново да се появи проблем.

След няколко мнения на различни майстори, май ще трябва да преформулирам въпросът си на - някой правил ли е това упражнение и то успешно :) къде как и на каква цена?


Върни се в “Двигатели”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта