Страница 1 от 7

Celica T23 VVTi е с проблемен мотор-гори масло над допустимо

Публикувано на: 11 Мар 2010 21:07
от manoff
Насочил съм се към селика седма генерация, попрочетох каквото намерих във форума за да се информирам по темата. Днес обаче като ходих да погледна поредната такава кола, собственика ми каза, че VT-i моторите на селика имат проблемна партида със сегментите (от 2000 година натам) и че негов приятел дал близо 5000 лв. за ремонт наскоро. Това което намерих като инфо във форума е, че наистина има такива проблемни мотори при авенсис 1,8 и при корола 1,6.

Някой има ли реална представа, дали наиситна съществува проблем с горене на масло и дефектини сегменти при тойота селика и в кои години се среща проблема ?!

Re: Toyota Celica(T23)-1.8 16V VT-i - проблемен мотор ?

Публикувано на: 11 Мар 2010 21:50
от Raya
manoff написа:собственика ми каза, че VT-i моторите на селика имат проблемна партида със сегментите (от 2000 година натам) .....
И в каква връзка продавача на колата е казал това? Хубава реклама си е направил, сигурно е казал, че неговата не влиза в това число rolleyes.gif.......или не иска да я продава и само се пробва колко ще му дадат.

Re: Toyota Celica(T23)-1.8 16V VT-i - проблемен мотор ?

Публикувано на: 11 Мар 2010 21:54
от manoff
Raya написа:
manoff написа:собственика ми каза, че VT-i моторите на селика имат проблемна партида със сегментите (от 2000 година натам) .....
И в каква връзка продавача на колата е казал това? Хубава реклама си е направил, сигурно е казал, че неговата не влиза в това число rolleyes.gif.......или не иска да я продава и само се пробва колко ще му дадат.
Точно първото ти предположение каза - " принципно моделите от 2000г. натам имат проблема , ама тая не е от тея " (независимо, че е 2000 г.)

Публикувано на: 11 Мар 2010 22:12
от Raya
имаш ЛС

Публикувано на: 12 Мар 2010 01:15
от manoff
Ето до какви изводи стигнах, след оказана помощ от страна на Raya:

Между 1999-2003-та моделите (pre-facelift) 90% от тях имат фабричен дефект при 1zz-fe (моторите с 143 к.с.) имат дефектни сегменти на буталата, които се износвеат бързо и започва да гори маслото,после следва основен ремонт. След 2003-та проблема е отстранен, а при големия двигател въобще е нямало такъв проблем.

Може да се окаже че наистина VVT-i моторите имат този проблем - в youtube има сумата клипчета (celica engine noise) на които можете да видите за какво става дума...

Публикувано на: 12 Мар 2010 02:01
от manoff
Независимо, че не става дума за селика , проблема е подобен...
Инструкция за експлоатация на Тойота Корола 2000-2001 година. Предназначена е за потребителя (ползвателя). Български език.
287 сканирани страници (формат GIF). Пропуснати са страниците със заглавията на новите раздели.
Двигатели: 2E; 4ZZ-FE; 3ZZ-FE; 7A-FE
На стр. 310 най-отдолу е добавено напомнящо съобщение за увеличено количество на двигателното масло вследствие на гаранционна подмяна на бутала, сегменти и щека за нивото на двигателното масло заради дефектна партида vvt-i двигатели с немски сегменти KOLBENSCHMIDT.
МОЛЯ ПОМОГНЕТЕ - митове и легенди ли са това или ....?!

Публикувано на: 12 Мар 2010 02:27
от LEXUS
За проблеми при Селика за първи път чувам. А тези 90% от моторите до 2003-та,че износват бутала и дъра-бъра са пълни глупости. Откъде ги взимаш тия кръчмарски информации.

Публикувано на: 12 Мар 2010 02:36
от manoff
LEXUS написа:За проблеми при Селика за първи път чувам. А тези 90% от моторите до 2003-та,че износват бутала и дъра-бъра са пълни глупости. Откъде ги взимаш тия кръчмарски информации.
Ми както казах в първият ми пост горе, днес собственик на селика ми го заяви, след което седнах да чета ангийски форуми... Искренно се надявам да сигна до истината !

Публикувано на: 12 Мар 2010 02:48
от LEXUS
А ти единия собственик на Селика го приемаш за някакъв капацитет ли? biggrin.gif

Публикувано на: 12 Мар 2010 02:49
от Raya
manoff написа:Ето до какви изводи стигнах, след оказана помощ от страна на Raya:

Между 1999-2003-та моделите (pre-facelift) 90% от тях имат фабричен дефект при 1zz-fe (моторите с 143 к.с.) имат дефектни сегменти на буталата, които се износвеат бързо и започва да гори маслото,после следва основен ремонт. След 2003-та проблема е отстранен, а при големия двигател въобще е нямало такъв проблем.

..
Отказах един кандидат за Селика laugh.gif

Да уточня:
дадох това инфо за всеки случай да го имаш предвид, като никъде не видях потвърждение, статистика или каквото и да било, което да потвърждава твърдението. Затова аз си оставам със различно мнение, породено от личен опит.

Публикувано на: 12 Мар 2010 09:03
от diver
manoff написа:Ето до какви изводи стигнах, след оказана помощ от страна на Raya:

Между 1999-2003-та моделите (pre-facelift) 90% от тях имат фабричен дефект при 1zz-fe (моторите с 143 к.с.) имат дефектни сегменти на буталата, които се износвеат бързо и започва да гори маслото,после следва основен ремонт. След 2003-та проблема е отстранен, а при големия двигател въобще е нямало такъв проблем.

Може да се окаже че наистина VVT-i моторите имат този проблем - в youtube има сумата клипчета (celica engine noise) на които можете да видите за какво става дума...
Проблема със ВВТ-и беше със сегменти на колбеншмид. Доколкото селика правена извън япония май няма, малко вероятно...

Публикувано на: 12 Мар 2010 10:02
от max-2
Много ясно, че като остане без масло защото го гори и не е налято навреме, двг ще се разтрака зверски. Тези клипчета в нета дето ги гледаме са точно това-последствия от каране без масло. После и да наливаш и да доливаш все тая.
Познавам един грък от много години в България и кара само стари селики, от преди 90г., като ги докарва до окаяно състояние. Последния път пак го видях с една тропаща и димяща отвсякъде(говоря за зверско лопане, такова, дето нормален човек няма да си помисли дори да я припали, а тоя я караше на война и зад него гъста мъгла), на магистралата много ги мори, пък не поддържа изобщо и така 50 км. с присвяткаща лампа за налягане на маслото, вика като спре ми пращат друг мотор от Гърция и само газ laugh.gif , без да обслужва, без нищо.
Та всеки да си гледа какво купува.

Публикувано на: 12 Мар 2010 14:52
от manoff
Проблема със ВВТ-и беше със сегменти на колбеншмид. Доколкото селика правена извън япония май няма, малко вероятно...
Сигурен ли си ?

Публикувано на: 12 Мар 2010 22:08
от diver
manoff написа:
Проблема със ВВТ-и беше със сегменти на колбеншмид. Доколкото селика правена извън япония май няма, малко вероятно...
Сигурен ли си ?
за кое?

Публикувано на: 18 Мар 2010 02:01
от manoff
Ами сега какво ще кажете ?

Това е официалното писмо :
http://dox.bg/files/dw?a=bae3e2111b

Ето и едно мнение :
People that drive short distances. or cold start a lot. have this problem

A few 3zz-fe and almost all 1zz-fe 2000-2005 toyotas have this problem.

The problem is the lower piston rings. "oil-rings" Normally the piston have aprox 12 small holes in the pistonring gab.

Toyota forgot about them and made 4 small holes. when the oilring needs to scrabe oil off the cylinder. passes the 2 upper rings and u get oil Consumption. starts with a littel but ends out ind wery sticky pistonrings..

Toyota made a new block with 8 bigger holes in the pistons. Starting from 2005
Изображение