Celica T23 VVTi е с проблемен мотор-гори масло над допустимо

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
manoff
Мнения: 11
Регистриран: 17 дек 2009 02:29
Репутация: 0

Мнениеот manoff » 18 мар 2010 03:34

Вижте и това :
http://dox.bg/files/dw?a=5e0f8aade5

За превод може да използвате:
http://translate.google.bg

Scott
Мнения: 2669
Регистриран: 25 ное 2004 18:44
Репутация: 27
Местоположение: Bristol, UK

Мнениеот Scott » 19 мар 2010 16:09

manoff написа:...
1ZZ-FE двигателя има няколко модификации, прави се в Япония и в Щатите. Слага се на сума си автомобили - Корола, MR2, Авенсис, Мейтрикс, Селика, Шевролет и т.н. С мощности от 120 до 142к.с. Чувал съм за проблемни такива, но много рядко при Селика (може би защото модификацията 142к.с. се прави в Япония). Имал съм Селика за 4 години и никога не е горяла повече от нормалното (0.5л от смяна до смяна)

emok
Мнения: 44
Регистриран: 26 апр 2013 10:24
Репутация: 0

Re:

Мнениеот emok » 14 авг 2014 15:23

manoff написа:Ами сега какво ще кажете ?

Това е официалното писмо :
http://dox.bg/files/dw?a=bae3e2111b

Ето и едно мнение :

People that drive short distances. or cold start a lot. have this problem

A few 3zz-fe and almost all 1zz-fe 2000-2005 toyotas have this problem.

The problem is the lower piston rings. "oil-rings" Normally the piston have aprox 12 small holes in the pistonring gab.

Toyota forgot about them and made 4 small holes. when the oilring needs to scrabe oil off the cylinder. passes the 2 upper rings and u get oil Consumption. starts with a littel but ends out ind wery sticky pistonrings..

Toyota made a new block with 8 bigger holes in the pistons. Starting from 2005

Изображение


Колега, виждам че темата е доста стара, но на няколко места се споменава този официален отговор от Тойота и ми е интересно да го видя... За съжаление файла в докса вече не е активен. Ако може да го прикачиш пак някакси, ще ти бъда благодарен! Моят двигател е някъде от граничните...

Потребителски аватар
Japanese_fever
Мнения: 9393
Регистриран: 02 мар 2005 05:48
Репутация: 1
Местоположение: Touge, Japan

Re: Celica VVT-i е с проблемен мотор-гори масло над допустим

Мнениеот Japanese_fever » 15 авг 2014 22:18

manoff написа:... собственика ми каза, че VT-i моторите на селика имат проблемна партида със сегментите (от 2000 година натам) и че негов приятел дал близо 5000 лв. за ремонт наскоро.!


Правилно ти е казал. Явно е свестен човек.
Конкретно проблемен е двигател 1ZZ-FE, който е с лаган на много модели вкл. Авенсис, Селика, може и някои други.
Проблемът, до колкото разбрах е мин. м/у 2000-2005, а може и след това. НЕ КУПУВАЙ КОЛА С ТОЗИ ДВИГАТЕЛ ОТ ТЕЗИ ГОДИНИ (та даже и след това, ако не си сигурен дали е отстранен проблема)!

Тойота са имали re-call за този проблем и който си е закарл колата в дилъра са и сменили буталата и сигментите гаранционно, но много хора не са се възползвали от това, защото не са знаели. Ако ти харесва много модела, провери кои години е отстранен проблема с буталата и сигментите и копи след тази година. Успех!
1989 Toyota Camry DX, 2.0L (3S-FE), automatic -> отдавна за скрап
1998 Honda Civic LX, 1.6L (D16Y7), 5 speed -> работна
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си, ги сложат обратно!

gojyto
Мнения: 46
Регистриран: 24 юли 2010 16:37
Репутация: 0
Местоположение: Burgas

Re: Celica VVT-i е с проблемен мотор-гори масло над допустим

Мнениеот gojyto » 15 мар 2015 02:02

Здравейте. От доста време съм се навил да си взимам селика т23 разбира се 143 то коня и прословутия 1zz-fe мотор,защото за Лифт мотора просто няма пари.Те и на 20 години да станат пак ще са звездна сума за бг стандарта.Та изчел съм всичко за този мотор ,но не ми стана ясно само как на някои им гори много масло а на други въобще или в рамките на нормалното или това идва от факта ,че някои са си закарали колите на рекола а други не.В това ли е целия филм или има и още нещо/ Има ли шанс освен бутала и сЕгменти да е заминал и блока /
MADE IN JAPAN

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5680
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 382
Местоположение: Варна

Re: Celica T23 VVTi е с проблемен мотор-гори масло над допус

Мнениеот Akima » 15 мар 2015 22:23

Колега,
няма да видиш пушек или дим - неусетно заминава маслото - щеката ти е най-добрият приятел.

За да намериш безпроблемна Селика ти трябва време и колата да е задължително с подробна сервизна история.
Да е отбелязан ремонта и сменените компоненти/агрегати - така ще си спокоен и ти.
Най-хубаво ще да си търсиш кола от първи собственик - шанса да е оправена е много по-голям отколкото някоя нов внос,която е подхвърляна от човек на човек през година две именно заради завишения разход на масло.

Визуално май няма как да установиш дали е ремонтирана гаранционно - върти ми се нещо за цвят на щеката за масло/леглото й май/,но не съм сигурен.Ето ти разлика:

Изображение

Ще се включат и други колеги с по точни описания - не действай прибързано.

Харесал ли си конкретна бройка - дай линк.

:thumbsup:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

gojyto
Мнения: 46
Регистриран: 24 юли 2010 16:37
Репутация: 0
Местоположение: Burgas

Re: Celica T23 VVTi е с проблемен мотор-гори масло над допус

Мнениеот gojyto » 16 мар 2015 16:36

Здравейте отново! Доколкото разбрах няма шанс видимо да разбера дали колата е била ремонтирана в Тойота на реколла освен по документи.Та въпроса ми е: ако намеря кола с пълна сервизна история мога ли да имам вяра ,че проблема с маслото ще е решен? И ако някой продава такава моля да сподели.От доста години имам мерак за Селика и сега съм посъбрал парите,но с този проблем се пита въобще да влизам ли във филма.Поразпитах няколко германци (частни лица),коио си продават селиките в Германия и всиюки потвърдиха за доста завишен разход на масло.Като единия констатира 800 грама на 1000 км (което е ....... mad.gif ).Едната Селика беше дори след 2003 година ,където проблема уж е решен. Готов съм да приема разход от 1 до 2 литра да кажем примерно , но 8 литра ми идва доста множко.Дайте съвет?
MADE IN JAPAN

Потребителски аватар
Bass_Man
Мнения: 5512
Регистриран: 15 сеп 2007 20:38
Репутация: 21
Местоположение: София

Re: Celica T23 VVTi е с проблемен мотор-гори масло над допус

Мнениеот Bass_Man » 17 мар 2015 23:29

Ако имаш пълна сервизна история взимаш телефона и се обаждаш там където уж е сервизирана и искаш информация какво и кога е правено по колата. И ако получиш задоволителни данни купуваш ако не не!

Потребителски аватар
Japanese_fever
Мнения: 9393
Регистриран: 02 мар 2005 05:48
Репутация: 1
Местоположение: Touge, Japan

Re: Celica T23 VVTi е с проблемен мотор-гори масло над допус

Мнениеот Japanese_fever » 18 мар 2015 21:07

Ако толкова ти харесва колата и гори масло, има човек от форума, който извършва ремонта (без да купуваш нови бутала). Ако решиш да ползваш неговите услуги да ти оправи колата, след като я купиш, се свържи на лични с мехаННика. Или се свържи с хора, на които е правил този ремонт да ти кажат дали са доволни.
1989 Toyota Camry DX, 2.0L (3S-FE), automatic -> отдавна за скрап
1998 Honda Civic LX, 1.6L (D16Y7), 5 speed -> работна
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си, ги сложат обратно!

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5680
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 382
Местоположение: Варна

Re: Celica T23 VVTi е с проблемен мотор-гори масло над допус

Мнениеот Akima » 18 мар 2015 22:14

Някой ще ми потвърди ли за промяна на цвета на държача на щеката за маслото?

Иначе по повод VIN номерата:

For all these parts I checked all production years, the dates listed are just the 'important' dates with reference to the particular year I copied & pasted from.

Code: Select all
13011 RING SET, PISTON
13011‑22090 1ZZFE..ZZW30, STD (12/1999 - 10/2001) 1 € 142.92
13011‑22150 1ZZFE..ZZW30, STD (11/2001 - 07/2002) 1 € 142.92

The later part - 13011-22150 is then listed for all years through to termination of production. So the piston rings changed from 11/2001.

Code: Select all
13101 PISTON SUB-ASSY, W/PIN
13101‑22030 1ZZFE..ZZW30, STD (12/1999 - 11/2001) 4 € 74.82
13101‑22031 1ZZFE..ZZW30, STD (12/2001 - 07/2002) 4 € 74.82
13101 PISTON SUB-ASSY, W/PIN
13101‑22031 1ZZFE..ZZW30, STD (08/2002 - 04/2005) 4 € 74.82
13101‑22032 1ZZFE..ZZW30, STD (05/2005 - 08/2005) 4 € 77.71

The piston changed twice - 13101-22030 is listed for all cars to 11/2001. 13101-22031 is used from 12/2001 through to 04/2005 and finally 13101-22032 was used through the end of production.

Code: Select all
13201 ROD SUB-ASSY, CONNECTING
13201‑29038 1ZZFE..ZZW30 (08/2002 - 06/2004) 4 € 121.18
13201‑29176 1ZZFE..ZZW30 (07/2004 - 12/2004) 4 € 123.38

Earlier part runs from beginning of production to 06/2004. Later part runs till 2005 when:

Code: Select all
13201 ROD SUB-ASSY, CONNECTING
13201‑09201 1ZZFE..ZZW30, (L) 4 € 149.79
13201‑29038 1ZZFE..ZZW30 4 € 121.18
13201‑29176 1ZZFE..ZZW30, (J) 4 € 123.38

Apparently engines were produced with three possible parts in use..

Also:

Code: Select all
17141 MANIFOLD, EXHAUST
17104‑22060 1ZZFE..ZZW30 1 € 1,224.88
17104‑22061 1ZZFE..ZZW30, *115=TOYOTA/00-/Y 1 € 1,224.88

Prior to 2002 only 17104-22060 is listed, in 2002 both are listed and post 2002 only the latter (newer) part is listed.

So .. out of that myriad of changes, which one do you want to gamble was the one that fixed the issue? Is it the rings & pistons which changed in December 2001, or was it the manifold that changed some time in 2002 with no referenced production date?


Накратко - купувай и отивай при колегата,посочен по-горе да ти направи нужните отвори. punk.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

gojyto
Мнения: 46
Регистриран: 24 юли 2010 16:37
Репутация: 0
Местоположение: Burgas

Re: Celica T23 VVTi е с проблемен мотор-гори масло над допус

Мнениеот gojyto » 18 мар 2015 22:26

А това възможно ли ще е да се направят такива отвори на буталата ?И след това всичко ли ще е ок ?
MADE IN JAPAN

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5680
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 382
Местоположение: Варна

Re: Celica T23 VVTi е с проблемен мотор-гори масло над допус

Мнениеот Akima » 19 мар 2015 00:06

Явно не се изразявам достатъчно ясно. no.gif

Чети тук - http://www.toyotanation.com/forum/131-8th-generation-1998-2002/402362-diy-oil-consumption-fix.html

Нещо подобно трябва да се направи.
Като ти чета въпросите не мисля,че трябва да пробваш да се справяш сам.

Посочихме ти проверен човек,който би ти свършил работа.Повече няма как да ти помогнем с колегите от разстояние.
Насочи усилията си в търсене на кола,чиито останали агрегати да са ок.
Накрая да не стане нещо от типа - купих си читав мотор,но цялото окачване тропа/климатикът не работи/салонът е мазен.

Успех. :thumbsup:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

gojyto
Мнения: 46
Регистриран: 24 юли 2010 16:37
Репутация: 0
Местоположение: Burgas

Re: Celica T23 VVTi е с проблемен мотор-гори масло над допус

Мнениеот gojyto » 19 мар 2015 00:15

Благодаря за инфото.ОО аз сам нищо не се хващам и да правя.Просто искам да си платя и да ми се свърши работа.
MADE IN JAPAN

maldezzar
Мнения: 72
Регистриран: 06 окт 2014 18:19
Репутация: 1
Местоположение: Кюстендил

Re: Celica T23 VVTi е с проблемен мотор-гори масло над допус

Мнениеот maldezzar » 19 мар 2015 00:35

Така първо да кажа , че и аз като колегата бях притеснен за Селиката която щях да купя 1.8 143 затова , че гори масло . Колата я купих преди няколко месеца от момче , което я е поддържало само в Тойота Б-я , както и Тойота Англия . Ако на щеката за маслото видиш зелена точка най-отгоре значи почти на 100 % колата е вкарвана за ре-кол във сервиза на Тойота и проблема е отстранен . Моята Тойота има също зелена точка , иначе като я взех един колега от форума ми написа " Честито на печелившите" , но от както карам колата (10 000 км) не е изгоряла и грам масло . В момента със Кастрола Еидж 5в40 титаниум , който налях и съм минал вече 6 хиляди километра маслото не е мръднало от нивото на което го налях . Та внимавай и взимай смело , това което не се прави с пари се прави с много пари . Колата е като жената взимаш на късмет и с повече гледане и се надяваш да си уцелил точната punk.gif

П.С. може и да продавам моята скоро , нещо се оказа по-тясна от колкото си мислех , че ще ми върши работа biggrin.gif
Toyota Celica 7gen

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5680
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 382
Местоположение: Варна

Re: Celica T23 VVTi е с проблемен мотор-гори масло над допус

Мнениеот Akima » 19 мар 2015 00:53

maldezzar написа:...Ако на щеката за маслото видиш зелена точка най-отгоре значи почти на 100 % колата е вкарвана за ре-кол във сервиза на Тойота и проблема е отстранен...


Правилно помня значи. wink.gif

Дай една снимка на твоята точка,ако ти е възможно.Така ще ориентираме и други колеги. :thumbsup:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".


Върни се в “Двигатели”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта