Двигатели 4A-FE - обща тема - ремонтна процедура и важна информация.

Stoichonet
Мнения: 1
Регистриран на: 31 Юли 2007 21:57
Местоположение: Карлово

Двигатели 4A-FE - обща тема - ремонтна процедура и важна информация.

Мнение от Stoichonet » 21 Май 2010 12:34

Здравейте колеги,
искам да споделя нещо за двигателите
4A FE -на TOYOTA /16V 1600 кув 84,5кв /
БЕТОН СААА :thumbsup:
Скоро скъсах ангренажен ремък /менте/
като карах на магистралата с 140 км
В сервиза ми казаха че, ще има голям проблем ,
но всъщност се оказа че тези двигатели били ОСВОБОДЕНИ
и всъщност се разминах с 200лв а можеше да е 1200лв
Много съм радостен за което
желая ви успех
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Последно промяна от Akima на 15 Май 2016 12:03, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.Преместена в правилния раздел.
Stoicho

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 21 Май 2010 14:34

Колега били обяснил какво означава освободен двегател и в какво се състои ремонта за 200 лв

xtreme
Мнения: 308
Регистриран на: 27 Май 2008 12:41
Местоположение: София

Мнение от xtreme » 21 Май 2010 15:09

Освободен означава ,че не удря клапани.На английски "no interference engine". Такива са двигателите, при които, когато буталото е в най-високата си точка, а клапана в най-ниска не се докосват. Така когато скъсаш ремък няма да се случи нищо съществено. А ремонта му за 200лв са ремък, ролки и труд.

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 21 Май 2010 17:15

xtreme написа:Освободен означава ,че не удря клапани.На английски "no interference engine". Такива са двигателите, при които, когато буталото е в най-високата си точка, а клапана в най-ниска не се докосват. Така когато скъсаш ремък няма да се случи нищо съществено. А ремонта му за 200лв са ремък, ролки и труд.

мерси за хубавото пояснение!
а при актуалните двигатели има ли още някои такива?
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Alekota
Мнения: 60
Регистриран на: 20 Сеп 2009 16:45

Мнение от Alekota » 22 Май 2010 23:11

ами май си извадил късмет този мотор среща клапани . interference engine- намеса на двигателя ,freewheeling engine-свободен ход на двигателя

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Re: важна информация за двигатели 4A FE

Мнение от Uncle Dido » 23 Май 2010 03:15

Stoichonet написа:Скоро скъсах ангренажен ремък /менте/
като карах на магистралата с 140 км
Alekota написа:ами май си извадил късмет този мотор среща клапани .

Късмет,викаш....

Стойчо, що не пусна ТОТО тогава брат?

Да си ударил шестица....

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 23 Май 2010 10:07

xtreme написа:. А ремонта му за 200лв са ремък, ролки и труд.
са къв ремък сложи и колко пара е

Аватар
nikolov22
Мнения: 704
Регистриран на: 16 Дек 2008 00:34
Местоположение: Варна-Русе

Мнение от nikolov22 » 23 Май 2010 20:52

jim_beam написа:
xtreme написа:Освободен означава ,че не удря клапани.На английски "no interference engine". Такива са двигателите, при които, когато буталото е в най-високата си точка, а клапана в най-ниска не се докосват. Така когато скъсаш ремък няма да се случи нищо съществено. А ремонта му за 200лв са ремък, ролки и труд.

мерси за хубавото пояснение!
а при актуалните двигатели има ли още някои такива?
7а фе
живей на скорост живота е кратък https://www.facebook.com/AnkarRuse?ref=hl

Alekota
Мнения: 60
Регистриран на: 20 Сеп 2009 16:45

Re: важна информация за двигатели 4A FE

Мнение от Alekota » 24 Май 2010 01:23

Fido Dido написа:
Stoichonet написа:Скоро скъсах ангренажен ремък /менте/
като карах на магистралата с 140 км
Alekota написа:ами май си извадил късмет този мотор среща клапани .

Късмет,викаш....

Стойчо, що не пусна ТОТО тогава брат?

Да си ударил шестица....
балгодаря за сърказма, но нека някой погледне в ауто дата и преведе какво пише там .

Аватар
nov
Мнения: 825
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от nov » 24 Май 2010 09:57

Много се радвам че няма сериозни последствия.Тия мотори верно са мислени адски много от дръпнатите зверчета.Наистина са много здрави :thumbsup:

krasikalchev
Мнения: 108
Регистриран на: 22 Яну 2007 22:58
Местоположение: Русе

Мнение от krasikalchev » 26 Май 2010 17:06

Здравейте, и аз бях чел някъде по руските форуми че са обезопасени при такава авария но все пак имах леки съмнения. Вече съм напълно спокоен. Все пак не смятам да 'експериментирам' и аз tongue.gif . Като му дойде времето - веднага беж при местния дистрибутор пак за оригинални, че му дават ресурс 100 000 км, а на заместителите около 60 000 км. Все пак смяната не се прави през година, а и за труд вземат доста. Между другото като реших преди 2 години да си купувам кола дoста се порових по форумите - тук и по руските и имах известни колебания дали да е 4аfе или 4еfе и фразата която ми помогна да направя избора си в полза на първия бе, че в една руска обзорна статия за двигателите на тойота раздела за 4аfе започваше с изречението: "Что касается механической части, то вообще трудно найти более грамотно сконструированные моторы" .

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 26 Май 2010 20:23

nikolov22 написа:.........


мерси за хубавото пояснение!
а при актуалните двигатели има ли още някои такива?
7а фе[/quote]


мерси имах впредвид актуалните модели.но те вече май почти всички ги правят с верига,така че риска е значително по-малък.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
vs_hristov
Мнения: 45
Регистриран на: 22 Сеп 2008 01:02
Местоположение: Sofia

Мнение от vs_hristov » 16 Сеп 2010 20:41

4A-FE -НЕ удря клапан и бутало при скъсан ангренажен ремък.Преди около 2 месеца му правих основен ремон,двигателя се сглоби на земята целия.Едно от последните неща които се монтираха беше ангренажния ремък и преди да се сложи нарочно накарах майстора да "симулира" ситуация на скъсан ремък,т.е. както се спомена по-горе когато буталото е в най горно положение,а клапаните са максимално отворени за даден цилиндър.Общо взето се опитахме всячески да одарим клапан и бутало но не стана.Толкова теми съм чел,които твърдят противното,че буквално не вярвах на очите си.
Прикачени файлове
Image0190.jpg
Image0190.jpg (502.76 KiB) Преглеждано 4400 пъти
Image0174.jpg
Image0174.jpg (493.55 KiB) Преглеждано 4400 пъти
......Things will happen while they can ........It's easy when you're Big in Japan.........

Аватар
Климент
Мнения: 59
Регистриран на: 13 Ное 2008 15:07
Местоположение: Русе

Мнение от Климент » 16 Сеп 2010 21:27

А при 3s-fe дали е така? mellow.gif
Toyota Carina E 2.0GLi 3s-fe

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 16 Сеп 2010 21:47

vs_hristov написа:4A-FE -НЕ удря клапан и бутало при скъсан ангренажен ремък.Толкова теми съм чел,които твърдят противното,че буквално не вярвах на очите си.
Alekota написа: балгодаря за сЪрказма, но нека някой погледне в ауто дата и преведе какво пише там .
:whistle: :whistle: :whistle:

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 36 госта