Двигатели 4A-FE - обща тема - ремонтна процедура и важна информация.

Аватар
vs_hristov
Мнения: 45
Регистриран на: 22 Сеп 2008 01:02
Местоположение: Sofia

Мнение от vs_hristov » 16 Сеп 2010 22:11

Ами как беше поговорката "....не питай старило,а питай патило...." wink.gif ДА!! В ауто-дата пише обратното и не само там а и в много други, но когато фактите говорят....?
......Things will happen while they can ........It's easy when you're Big in Japan.........

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 17 Сеп 2010 23:06

Железни двигатели са тези 4а-фе

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 18 Сеп 2010 00:15

Petar написа:Железни двигатели са тези 4а-фе
Няма начин.

Я сега си представете да скъсате ангренажен ремък при 4К оборота?

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 18 Сеп 2010 01:41

Тези неща сме ги коментирали доста пъти вече ! Принципно всички бензинови двигатели на Тойота трябва да са със защита от близка среща. Това обаче не означава да слагате менте консумативи ! mad.gif

Аватар
vs_hristov
Мнения: 45
Регистриран на: 22 Сеп 2008 01:02
Местоположение: Sofia

Мнение от vs_hristov » 19 Сеп 2010 00:49

При основноя ремонт на двигателя ми единдственното менте което сложих беше съединителя и масленния филтър,всичко останало до най миниатюрната частица е 100% ОРИГИНАЛ :thumbsup:
......Things will happen while they can ........It's easy when you're Big in Japan.........

popai
Мнения: 12
Регистриран на: 30 Юли 2006 12:31
Местоположение: Бургас

Мнение от popai » 12 Ное 2010 16:06

Въпрос до vs_hristov,колега колко пари ти излезе основния ремонт като части и труд отделно?
И благодаря за инфото за ремъка,щото бях в голяма драма:не помня на колко километра го смених,а карам доста.Е все пак не смятам да го късам на пътя де biggrin.gif
toyota corolla 1993 114ph
made in Japan

Аватар
vs_hristov
Мнения: 45
Регистриран на: 22 Сеп 2008 01:02
Местоположение: Sofia

Мнение от vs_hristov » 12 Ное 2010 19:37

1.Сегменти стандартен размер-90лв.(Оригинални)
2.Пълен ремонтен комплект гарнитури двигател-160лв.(Оригинал)
3.Аксиални лагери станадартни-33лв.(Оригинал)
4.Изпускателен клапан-33лв.-(Оригинал)
5.Лагери основни STD(TAIHO)+6.Лагери Биелни STD(GLYCO)-110лв. общо
7.Съединител(maxinn)+8.Лагер съед.(KOYO)-220лв. общо
9.Дистрибуторна капачка-88лв.(Denso Оригинал)
10.Палец дистр.-8лв.(Denso Оригинал)
11.Водна помпа-90лв.(Aisin Оригинал)
12.Рмък ангренажен-60лв.(Оригинал)
13.Ролка ангренажна-90лв.(Оригинал)
Оригинал означава че частите са 100% оригинални,лагери осн. и бил. обаче нямаше стандартен размер оригинални,затова се спрях на посочените марки.Със съединителя обаче сгреших,когато загрее колата започва да тресе жестоко,изключвам лагера на съединителя той си е добре и не е към комплекта на посочената марка иначе по бегъл спомен оригинален на AISIN ми излизаше към 400лв.комплекта.

Ремонта се извърши в провинцията,при познат майстор.Двигателя е с шлайфан(челосан)блок цилиндрите бяха перфектни не са пипани,главата е шалаифана както си му е реда клапани пасване,напасване и т.н......абе всичко,коляновия вал не е пипан просто беше перфект.Цялото това удоволствие(шлайфове измиване на всяка част на мотора по отделно)+ труда ми се върза към 400лв.

А по отношение на темата има и нешто друго!Да двигателя не удряше клапан и бутало по описания от мен метод,НО в зависимост от състоянието на двигателя с течение на времето върху буталата се натрупва нагар за кой не съм сигурен дали няма да навреди при скъсване на ремъка,тъка че мой съвет е там да няма експерименти!Може би в Аутодатата имат точно това в предвид незнам това е мое предположение за евентуална опастност
Прикачени файлове
Image0160.jpg
Image0160.jpg (321.28 KiB) Преглеждано 2921 пъти
Image0159.jpg
Image0159.jpg (118.09 KiB) Преглеждано 2921 пъти
Image0158.jpg
Image0158.jpg (143.38 KiB) Преглеждано 2921 пъти
Image0156.jpg
Image0156.jpg (166.29 KiB) Преглеждано 2921 пъти
Image0153.jpg
Image0153.jpg (240.35 KiB) Преглеждано 2921 пъти
......Things will happen while they can ........It's easy when you're Big in Japan.........

moloko
Мнения: 283
Регистриран на: 14 Окт 2010 22:23
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от moloko » 12 Ное 2010 20:21

То стана като реклама . Само една снимка на майстора трябваше да сложиш и телефон.
Шегувам се :thumbsup:

А частите от къде ?????

Аватар
vs_hristov
Мнения: 45
Регистриран на: 22 Сеп 2008 01:02
Местоположение: Sofia

Мнение от vs_hristov » 12 Ное 2010 20:28

Ами тогава да не наподобявам толкова много реклами biggrin.gif ,като изключение само ще кажа че този форум ми помогна :thumbsup:
......Things will happen while they can ........It's easy when you're Big in Japan.........

Donidarko
Мнения: 19
Регистриран на: 18 Дек 2011 21:31

Re: важна информация за двигатели 4A FE

Мнение от Donidarko » 21 Апр 2013 23:02

Незнам дали има връзка, но на Тракия при 160 вкарах вместо 4-та скорост 2-ра и развъртя 12 хил оборота. Колата е газов инжекцион и не удари прекъсвача веднага. Нищо не и стана, вече 6-7 месеца след този инцидент двигателя си е чук.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4892
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 149 пъти
Получена  благодарност: 138 пъти

Re: важна информация за двигатели 4A FE

Мнение от slowtraveler » 22 Апр 2013 00:33

Donidarko написа:Незнам дали има връзка, но на Тракия при 160 вкарах вместо 4-та скорост 2-ра и развъртя 12 хил оборота. Колата е газов инжекцион и не удари прекъсвача веднага. Нищо не и стана, вече 6-7 месеца след този инцидент двигателя си е чук.
С кое да има връзка колега?
При принудително развъртане на двигателя прекъсвача няма как да окаже влияние... По-точно той сработва, но ти развърташ принудително двигателя до по-високи обороти - колкото си искаш...
Как разбра, че са 12х.об/мин.
На времето на едно голфче с много леки скорости вместо да изключа от скорост преминах от 4-та на 3-та предавка на магистралата при около 150км/ч. Гумите пропушиха, аз виснах на колана, но се усети, че съединителя доста неохотно зацепваше явно заради голямата разлика в оборотите, та спокойно успях да натисна съединителя и двигателя не се развъртя прекалено (едва ли вдигна над 5х.об/мин)...
Този динамичен удар оказва влияние и на ремъка, ама щом е издържал - свиркай си... :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: важна информация за двигатели 4A FE

Мнение от scorpion » 22 Апр 2013 16:36

Не знам какво значи да е измислен двигателя но съвета ми е да се сменяват ремъците овреме, както е предписал производителя.
Иначе и двигателя на Москвич 408И беше измислен... Така беше измислен, че съм стигал до дестинацията си с изгорели клапани и поливин бутало ...
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4892
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 149 пъти
Получена  благодарност: 138 пъти

Re: важна информация за двигатели 4A FE

Мнение от slowtraveler » 22 Апр 2013 16:57

scorpion написа:Не знам какво значи да е измислен двигателя но съвета ми е да се сменяват ремъците овреме, както е предписал производителя. ...
И ролките...
Да не се пести от ролки, защото много често се случва чисто нов ремък да се скъса заради калпава ролка или друг дефектен агрегат по пътя на ремъка...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Donidarko
Мнения: 19
Регистриран на: 18 Дек 2011 21:31

Re: важна информация за двигатели 4A FE

Мнение от Donidarko » 05 Май 2015 20:15

slowtraveler написа:
Donidarko написа:Незнам дали има връзка, но на Тракия при 160 вкарах вместо 4-та скорост 2-ра и развъртя 12 хил оборота. Колата е газов инжекцион и не удари прекъсвача веднага. Нищо не и стана, вече 6-7 месеца след този инцидент двигателя си е чук.
С кое да има връзка колега?
При принудително развъртане на двигателя прекъсвача няма как да окаже влияние... По-точно той сработва, но ти развърташ принудително двигателя до по-високи обороти - колкото си искаш...
Как разбра, че са 12х.об/мин.
На времето на едно голфче с много леки скорости вместо да изключа от скорост преминах от 4-та на 3-та предавка на магистралата при около 150км/ч. Гумите пропушиха, аз виснах на колана, но се усети, че съединителя доста неохотно зацепваше явно заради голямата разлика в оборотите, та спокойно успях да натисна съединителя и двигателя не се развъртя прекалено (едва ли вдигна над 5х.об/мин)...
Този динамичен удар оказва влияние и на ремъка, ама щом е издържал - свиркай си... :whistle:
Прекъсвача на 2-ра ми е на 6500 оборота и 85км/ч(6 скоростна кутия), следователно като ръгнеш 2-ра със 160 двигателя трябва да развърти (ако няма съпротивление) до около 12 оборота. Че колата забива като закована е друг въпрос.. Идеята ми е, че ако не беше здрав двигателя (4a-fe) щях да се возя на рапатраче :D.

japan_fen
Мнения: 8
Регистриран на: 04 Яну 2016 19:30

Двигатели 4A-FE - обща тема - ремонтна процедура и важна информация.

Мнение от japan_fen » 10 Май 2016 22:35

Имам две коли с 4A-FE двигатели и двете.
Едната скъса ремък и аз съм го изпитал това,че не вреди на двигателя и не удря клапаните.

Искам да ви попитам нещо встрани от темата с ремъците:
Въпросът ми е тази която къса ремъка е 1.6 16V 116HP GLI другата е същата само че SI не GLI.
Някой може да ми разясни какво е GLI и какво е SI?

Благодаря предварително!
Последно промяна от Akima на 15 Май 2016 12:06, променено общо 1 път.
Причина: Правопис.Моля прочетете правилата.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 16 госта