Разни проблеми Corolla E11-Ангренаж,Климатик,Свещи,Скърцанe.

Публикувай отговор
iwan33
Мнения: 113
Регистриран на: 26 Дек 2011 22:39
Местоположение: Пловдив

Разни проблеми Corolla E11-Ангренаж,Климатик,Свещи,Скърцанe.

Мнение от iwan33 » 31 Дек 2011 14:41

Здравейте! Съвсем отскоро съм собственик на Корола, 98-ма година, 4E-FE двигател но дотук съм силно разочарован. Първо при смяната на ролките и ангренажа ми се появи някакъв виещ звук, който преди го нямаше. Мислех да я закарам обратно в сервиза да я погледнат но греда! Снощи, докато я прибирах в гаража ми изгасна и оттогава няма палене. Само да уточня, че откакто я изкарах от сервиза й направих 40-50км. така че изключвам проблема с паленето да е в ангренажа. Свалих свещите да ги погледна, бяха здраво оляти с бензин което ме навежда на мисълта, че колата се дави. Почистих ги, подсуших ги - пак същото нещо, отново се намокриха здраво с бензин. Съсипах акумулатора от въртене и нищо, няма резултат. Въпроса ми е дали има човек от Пловдив или околността който е запознат с тоя мотор и който да има възможност да дойде и да го погледне? Колата е в гараж в Цалапица. Приемам разбира се и всякакви съвети за това, какво бих могъл да направя сам. Пак казвам обаче, че съм адски разочарован от колата. Имах "Голф" 2-ка на който за 5 години направих близо 100000км. без никакви проблеми. Королата за малко повече от 300км. ми скъса нервите...
Желая весело посрещане на новата година на всички колеги и разбира се наздраве!

MODEDIT Akima
С оглед на смесения характер на темата заглавието е променено.
Весели Празници!
Toyota Corolla

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 31 Дек 2011 15:28

Колата не ти е виновна и не я сравнявай с Голф 2.

Това че си успял да запалиш като си в взел веднага не е гаранция че не са омазали нещо в сервиза.

Като виждаш че свещите са целите в бензин и след като си ги подсушил, провери ли дали има искра на тях?

А за капак имам подозрение че нещо се е случило с ремъка, например да е изпуснала ролката на обтягането и ремъка да е Х зъба на майната си.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

iwan33
Мнения: 113
Регистриран на: 26 Дек 2011 22:39
Местоположение: Пловдив

Мнение от iwan33 » 31 Дек 2011 15:54

Аз не казах, че колата е виновна е че много ме разочарова. Очаквах да я ползвам доста повече време а не да ми скъса нервите след 300км...
Свещите не ги проверих за искра наистина но не ми се вижда нормално четирите да откажат едновременно. Ако откаже една да речем мотора все пак ще работи на три цилиндъра а той хич не ще да тръгне. А ако ангренажа е прескочил поради някаква причина и е х зъба на майната си няма ли да се стигне до по-сериозни последствия? Като например буталата да ударят в клапаните? Ще отида до гаража да погледна как стоят нещата с белезите но не ми се вярва да е от това. Лошото е, че хич не пали, не мога и в сервиза да им я закарам след празниците...
Toyota Corolla

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 31 Дек 2011 16:17

Запитах те за искра защото предполагам че ремъка е чао тотално и предполагам че вобще делкото не комутира нищо. Ясно ми е че не може и 4-те свещи да дадат фира.

Отделно на това 4A-FE а съм почти сигурен че и 4E-FE са "обезопасени" и не срещат бутала и клапани. Затова и нямаш индикация тип тропане в мотора. Слез и провери я гледайки през капачката или развии дистрибуторната капачка дали вобще разпределеителните валове се въртят. След което отвори капака на ангренажа и надникни какво се случва там. Тогава можем да гадаем за всичко останало.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

iwan33
Мнения: 113
Регистриран на: 26 Дек 2011 22:39
Местоположение: Пловдив

Мнение от iwan33 » 31 Дек 2011 16:23

Че то има ли делко на тоя мотор? Видях, че има две бобини, по една за всеки два цилиндъра ама делко? И как така ремъка ще е чао, нали го сложиха чисто нов в сервиза?
Toyota Corolla

Аватар
saho
Мнения: 379
Регистриран на: 19 Сеп 2010 07:45
Местоположение: гр. Петрич

Мнение от saho » 31 Дек 2011 16:24

Виенето на агренажа най-вероятно е от пренатягане, може и от дефектна ролка... Ако е спряла изведнъж, може да няма вече ангренаж. Не съм запознат с тоя мотор но сигурно е със защита и няма да направи клапаните ченгели. Голф и опел /аз имам опел дизел 1,7 комби/ старите са нещо страшно. Така ако се правеха коли нямаше да си купуваме нови, само суперлативи.
Та на въпроса с ремъка, не знам защо но майсторите много обичат да пренатягат ангренажа, което е много вредно.
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 31 Дек 2011 16:38

Този двигател го има в два варианта с дистрибутор и без.

Твоя от кои е?
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Мнение от martod » 31 Дек 2011 16:42

iwan33 написа:Че то има ли делко на тоя мотор? Видях, че има две бобини, по една за всеки два цилиндъра ама делко? И как така ремъка ще е чао, нали го сложиха чисто нов в сервиза?
Ремъка може и да не е чао, а да са прецакали датчика на коляновия или разпределителния вал при смяната на ремъка ..
Трябвало е веднага да се върнеш в сервиза, щом шумът се е появил непосредствено след смяната ..
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

iwan33
Мнения: 113
Регистриран на: 26 Дек 2011 22:39
Местоположение: Пловдив

Мнение от iwan33 » 31 Дек 2011 16:52

Ами явно е без дистрибутор, там, където стои делкото имам само две бобини. Ще погледна да не е избягала центровката на ангренажа когато имам време защото вече пътувам за Пловдив с автобуса. :-) Каква друга причина може да има да дави? Някой датчик, който да мога да проверя сам с мултицет примерно? Пак да уточня, колата ми изгасна докато я вкарвах назад в гаража. Не знам обаче дали изгасна заради повреда или просто аз й подадох малко газ. Факт е обаче, че от тогава няма палене...
П.С. Къде се намират тия датчици на валовете? И ако са ги прецакали това нямаше ли да се прояви веднага.
П.С.2 Ей затова "Голф"-а си го правех сам, защото знаех какво правя и как го правя...
Toyota Corolla

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 31 Дек 2011 17:18

Ако провериш и има някаква искра в свещите няма да е от датчика на коляновия вал. В смисъл че той работи макар че може и да не е коректно. Почни оттам.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

iwan33
Мнения: 113
Регистриран на: 26 Дек 2011 22:39
Местоположение: Пловдив

Мнение от iwan33 » 31 Дек 2011 18:29

Утре ще погледна как стоят нещата със центровката на ангренажа и с това дали има или няма искра. После пак ще опитам да го запаля и ако не стане, пак съм тук. Благодаря на всички за мненията, весело посрещане на новата година!
Toyota Corolla

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Мнение от LEXUS » 01 Яну 2012 15:25

saho написа:Голф и опел /аз имам опел дизел 1,7 комби/ старите са нещо страшно. Така ако се правеха коли нямаше да си купуваме нови, само суперлативи.
Ейй,чак пък толкова.Всяка Корола от тези години е поне 2 пъти по-здрава. А опела ти е с японски дизел на Исузу.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Re: Проблем с Корола

Мнение от LEXUS » 01 Яну 2012 15:29

iwan33 написа:Здравейте! Съвсем отскоро съм собственик на Корола, 98-ма година, 4E-FE двигател но дотук съм силно разочарован. Първо при смяната на ролките и ангренажа ми се появи някакъв виещ звук, който преди го нямаше. Мислех да я закарам обратно в сервиза да я погледнат но греда! Снощи, докато я прибирах в гаража ми изгасна и оттогава няма палене. Само да уточня, че откакто я изкарах от сервиза й направих 40-50км. така че изключвам проблема с паленето да е в ангренажа. Свалих свещите да ги погледна, бяха здраво оляти с бензин което ме навежда на мисълта, че колата се дави. Почистих ги, подсуших ги - пак същото нещо, отново се намокриха здраво с бензин. Съсипах акумулатора от въртене и нищо, няма резултат. Въпроса ми е дали има човек от Пловдив или околността който е запознат с тоя мотор и който да има възможност да дойде и да го погледне? Колата е в гараж в Цалапица. Приемам разбира се и всякакви съвети за това, какво бих могъл да направя сам. Пак казвам обаче, че съм адски разочарован от колата. Имах "Голф" 2-ка на който за 5 години направих близо 100000км. без никакви проблеми. Королата за малко повече от 300км. ми скъса нервите...
Желая весело посрещане на новата година на всички колеги и разбира се наздраве!
Човек,не се ли усещаш,че всяка логика навежда като очевадна причина работата на сервиза,защото Корола МНОГО трудно може да я счупиш!
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Мнение от martod » 01 Яну 2012 15:59

saho написа: Та на въпроса с ремъка, не знам защо но майсторите много обичат да пренатягат ангренажа, което е много вредно.
Точно на този модел Корола, нещата са комплексни, зависи и от доставчика какви части ще ти даде .. При двете различни модификации на 4A-FE пружинките за обтягане са различни, едната е 35.3 мм. другата 36.9 мм ..
Ако колата е с дългата пружинка а продавача даде късата и майстора не обърне внимание, ето ти го от къде идва пренатягането ..
Същото е и в обратния случай, както мисля е станало при колегата, ама ще видим като пише какво е станало ..
Ако неговата е трябвало да е с къса пружинка, а са му дали по дългата, ремъка е останал прекалено хлабав и вероятността от прехвърляне на зъби е голяма ..
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

iwan33
Мнения: 113
Регистриран на: 26 Дек 2011 22:39
Местоположение: Пловдив

Мнение от iwan33 » 01 Яну 2012 19:30

За много години колеги! Проблема с колата е решен! Причината е била изцяло в мен, онзи ден, когато свалях горният капак, за да видя да не е пренатегнат ангренажа, явно не съм поставил гуменото уплътнение като хората. Ангренажа го е издърпал и в резултат на това беше прескочил 2-3 зъба. Днес по светло си центровах мотора по белезите и го запалих без проблем! Разбира се капака сега е без уплътнението защото се скъса... Остана си обаче това гадно виене от ролките, някакви съвети? Като оставим настрана това, че е дразнещо, опасно ли е това виене? Днес на светло видях, че ремъка е DAYCO, добър ли е? Не мога да се ориентирам обаче ролките каква марка са, помня само, че едната беше 40 а другата 42лв. Също така ме интересува и добър магазин в Пловдив откъдето бих могъл да си купувам разни консумативи и части за колата.
Toyota Corolla

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 109 госта