Парно Yaris XP10 1.4 D4D 2004 - изчезва при работа на място?

Аватар
emiche
Мнения: 24
Регистриран на: 12 Апр 2011 21:06
Местоположение: София, България
Обратна връзка:

Парно Yaris XP10 1.4 D4D 2004 - изчезва при работа на място?

Мнение от emiche » 20 Фев 2012 18:40

Колеги проблема се появи преди 2 седмици.
Просто започва да духа студено!
Когато потегля или задържа по-високи обороти на място топлото пак се появява!
Понякога го прави и в движение, а понякога въобще няма проблем!
Колата си достига нормална работна температура и не загрява или прегрява.
Обезвъздушена е системата!
На какво може да се дължи?

Благодаря.
Последно промяна от Akima на 16 Юни 2015 16:19, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.Преместена в правилния раздел.
Изображение
Дизелите са мъртви души.

Аватар
TATI
Мнения: 2742
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 43 пъти
Обратна връзка:

Мнение от TATI » 20 Фев 2012 18:42

И мойто така изчезна и след като долях 800 гр антифриз се оправи. Иначе мойто ниво беше малко под минимума на студено и няколко години я карах така, но тази зима ме изненада.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Zaio_87
Мнения: 9
Регистриран на: 06 Окт 2009 16:08
Местоположение: Veliko Tarnovo

Мнение от Zaio_87 » 20 Фев 2012 19:45

Проверявали ли сте си термостатите момчета wink.gif

Аватар
emiche
Мнения: 24
Регистриран на: 12 Апр 2011 21:06
Местоположение: София, България
Обратна връзка:

Мнение от emiche » 20 Фев 2012 19:45

На каква кола? Ще пробвам пак да долея и обезвъздуша, явно там е проблема.....Но чакам и други мнения... wink.gif
Изображение
Дизелите са мъртви души.

Аватар
emiche
Мнения: 24
Регистриран на: 12 Апр 2011 21:06
Местоположение: София, България
Обратна връзка:

Мнение от emiche » 20 Фев 2012 19:46

Ако е термостат няма ли да седи студено нон стоп?!
Изображение
Дизелите са мъртви души.

Zaio_87
Мнения: 9
Регистриран на: 06 Окт 2009 16:08
Местоположение: Veliko Tarnovo

Мнение от Zaio_87 » 20 Фев 2012 19:49

Зависи как се е прецакал термостата- ако е залепнал в затворено положение ще духа постоянно студено, защото не може да отвори, но ако е частично отворен при по-големи обороти и нанагорнище най- вече ще духа топло!

Аватар
TATI
Мнения: 2742
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 43 пъти
Обратна връзка:

Мнение от TATI » 20 Фев 2012 19:55

За Авенсиса ставаше дума. Термостата ми е наред. Просто, когато нивото е ниско, помпата засмуква въздух и създава въздушна възглавница. За два дена успях да го обезвъздуша и вече няма проблеми. Като доливаш, има една подробност. До капачката на разширителния съд има една пробка за обезвъздушаване. Преди да долееш я отвори и след доливането я затваряш. После затваряш капачката, палиш, изчакваш да загрее като за целта може да държиш около 2000 оборота, за да загрее по бързо. Като загрее на нормална температура, вдигаш 3000 оборота за 5 сек и я оставяш за около минута на празен ход. Това го повтаряш 5-6 пъти, като същевременно си следиш и нивото. Като изстине напълно, нивото ти трябва да е между мин и макс на студен двигател. Това всичко е описано на капака в ляво, ако не е имало интервенции. Там също така пише и с какъв антифриз си, лонг лайф или супер лонг лайф. Препоръчително е да си вземеш такъв, с какъвто ти е колата.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
emiche
Мнения: 24
Регистриран на: 12 Апр 2011 21:06
Местоположение: София, България
Обратна връзка:

Мнение от emiche » 20 Фев 2012 22:38

Има си го етикетчето, същото пише, утре сутринта ще оформя нещата, днес си купих от тойота ориг. лонглайф антифриз и ще доливаме! После ще пиша дали се е оправило.
Изображение
Дизелите са мъртви души.

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4201
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Получена  благодарност: 11 пъти

Мнение от zi_zi_top » 20 Фев 2012 22:40

А след "после" установи от къде ти тече антифриз. cool.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

tonitem
Мнения: 61
Регистриран на: 02 Апр 2008 17:58
Местоположение: Благоевград

Мнение от tonitem » 21 Фев 2012 21:09

Дано да не минеш по моя път.Подозрително еднакви симптоми за парното на ярис Д4Д само, че 2003 г. По метода на изключването смениха термостат, водна помпа, капачка на разширителния съд, докато не се оказа издухала гарнитура на главата. Проблема се доказва много лесно. Вържи едно празно пластмасово шише на маркучето на преливника и покарай колата. Ако в него има антифриз след пробега значи ти е издухала гарнитурата на главата. Е, ако са ти твърди и маркучите диагнозата е вярна 100%. Не ти го пожелавам, защото си е много чанч и пари.

Аватар
emiche
Мнения: 24
Регистриран на: 12 Апр 2011 21:06
Местоположение: София, България
Обратна връзка:

Мнение от emiche » 22 Фев 2012 21:24

na tam otivat neshtata. kolko pari e garniturata v toyota. sori za latinicata. utre slagam shisheto.
Изображение
Дизелите са мъртви души.

Аватар
Instruktor59@yahoo.com
Мнения: 233
Регистриран на: 18 Юли 2011 00:10
Местоположение: София

Мнение от Instruktor59@yahoo.com » 22 Фев 2012 22:15

Ако е издухана гарнитура на главата има доста други, много категорични признаци. Нека се произнесат експертите...

Но ако са правени други неща по двигателя, които не се съобщават тук, е възможно да е повредена гарнитурата. Как пък тогава ту ще имау ту ще няма парно, не знам.
Каквото сам си направя, никой не може...

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 23 Фев 2012 01:23

Интересното е, че при моято Корола, проблема с парното нямам, но антифриза ми се струва че не може да стои на средата дори.... Наливал съм поне 5 пъти по 4-500мл но пак стои на МИН, но пък нито маслото е проблемно, нито парното има проблем - даже напротив, парното духа горещо как си требе.... Нито тръбите са твърди, нито има признак да надува от някъде .... Нищо от признаците да издухана гарнитура, но пък антифриза в казанчето НЕ МОЖЕ да мине средата, в повечето случаи стои на МИН .... Не мърда ни нагоре, нито надуло, но просто винаги си застава на МИН колкото и да доливам.... Течове няма, термостата си е чук.... водната помпа е сухар..... Други да имат такива забелязани неща по подобен двигател!?!?

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от nowyaris » 23 Фев 2012 06:24

Me4oKyX написа:Интересното е, че при моято Корола, проблема с парното нямам, но антифриза ми се струва че не може да стои на средата дори.... Наливал съм поне 5 пъти по 4-500мл но пак стои на МИН, но пък нито маслото е проблемно, нито парното има проблем - даже напротив, парното духа горещо как си требе.... Нито тръбите са твърди, нито има признак да надува от някъде .... Нищо от признаците да издухана гарнитура, но пък антифриза в казанчето НЕ МОЖЕ да мине средата, в повечето случаи стои на МИН .... Не мърда ни нагоре, нито надуло, но просто винаги си застава на МИН колкото и да доливам.... Течове няма, термостата си е чук.... водната помпа е сухар..... Други да имат такива забелязани неща по подобен двигател!?!?
На моя бензинов Ярис е така.Даже мислих да му доливам,ама нещо не мога да разбера има ли нужда.Кат знам що двигатели съм опекъл,ама се се усещаше че тръгват,а тук всичко е шест,само дето нивото е два сантима над минимума.Върви го разбери.

man0war
Мнения: 20
Регистриран на: 17 Авг 2011 10:26

Мнение от man0war » 23 Фев 2012 09:03

И моята е така. Не е съвсем на минимума, но и да доливам пак до там се връща.

ПС: Все пак съм си купил един литър и от време на време доливам. За по сигурно.
Corolla 1.4 vvti 2003 (E12)
Auris 1.3 vvti 2009 (E15)

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 37 госта