Страница 12 от 23

Всичко за Avensis Verso 2.0 D4D 116HP 2001-2003

Публикувано на: 22 Авг 2017 15:35
от ganchon.ganev
Здравейте колеги!Собственик съм на Toyota Avensis verso D4D 2002 116HP Колата е много мудна на ниски обороти до 2200 защо е така нормално ли е това???След продължително каране 1.5часа с 110–120 км при натоварване около 3000–3500об светва чека и минава в авариен режим след рестарт чека угасва и така до следващо натоварване до тези обороти Изписва грешка P1250 Моля дайте ми съвет какво да направя

Всичко за Avensis Verso 2.0 D4D 116HP 2001-2003

Публикувано на: 22 Авг 2017 16:14
от slowtraveler
Вероятно проблем с турбото? Огледай всичко около него..

Всичко за Avensis Verso 2.0 D4D 116HP 2001-2003

Публикувано на: 22 Авг 2017 16:36
от ganchon.ganev
Всички вакум маркучи са здрави и чисти :почистил съм EGR клапана Какво имаш предвид???

Всичко за Avensis Verso 2.0 D4D 116HP 2001-2003

Публикувано на: 22 Авг 2017 17:00
от slowtraveler
Проверка маркучите от турбото, и накрая - самото турбо.... Мисля от тези години бе неуправляемо, но това не му пречи да се е износило...

Всичко за Avensis Verso 2.0 D4D 116HP 2001-2003

Публикувано на: 22 Авг 2017 17:06
от memorex

Всичко за Avensis Verso 2.0 D4D 116HP 2001-2003

Публикувано на: 27 Сеп 2017 23:09
от Toyo_driver
Здравейте колеги!
Нали сме казали "Всичко за Авенсис Версо", нека да вдигнем малко темата отново! :D
Лятото се появиха силни вибрации в двигателя между 2000 и 3000 оборота, които се наблюдаваха и на място, като видимо се предаваха дори на аспуха. Колата леко загуби мощност без да пуши и без да светва чека, само вибрации(силно тресене при ускорение и на място). Оказах се на път без кабел за диагностика и не можах да разбера какъв е проблема(виж тук http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=23&t=32621)
След направена диагностика се оказаха инжекторите sad.gif Номера им - 23670-27030 (номер на Денсо DCRI100570) - Авенсис Версо, Превия и РАВ4. Модел на разпръсквача DLLA147P747(номер на денсо 093400-7470). В случай, че има проблем с други елементи на дюзата се оказа, че няма алтернатива. Политиката на Денсо е да продават само цял инжектор готов за монтаж, а не елементи за него. За всички други марки инжектори - БОШ, Делфи и т.н. има части и ги ремонтират/рециклират. След много търсене успях да намеря фирма в София, които ми потвърдиха, че ако проблема е в разпръсквачите могат да ги сменят с алтернативни.
След като пристъпим към работа махаме капака на двигателя, тръбичките на дюзите и капака на клапаните.
После махаме тръбичката за излишната нафта и болтовете, които държат дюзите към главата.

Всичко за Avensis Verso 2.0 D4D 116HP 2001-2003

Публикувано на: 27 Сеп 2017 23:30
от Toyo_driver
В случай, че не са избили уплътненията на дюзите и компресията не е влязла под капака, не би трябвало да има проблеми с ваденето на дюзите, в противен случай следва накисване, чакане и вадене със специален инструмент wacko.gif
ПРЕДИ ваденето задължително трябва да бележим местата на дюзите и да се монтират, която където е била. В противен случай ще трябва въвеждане на компенсационните кодове наново в ЕКУ-то на двг.
Крайния резултат от интервенцията беше това
IMG_20170814_144424---.jpg
IMG_20170814_144424---.jpg (21.2 KiB) Преглеждано 6937 пъти
Последва изпращане за ремонт като се надявах да няма нужда от подмяна на елементи, а само на разпръсквачи. Получих ги ето така
IMG_20170817_153224---.jpg
IMG_20170817_153224---.jpg (760.07 KiB) Преглеждано 6937 пъти
Разбира се имаше разпечатки и от стенда.
Преди
PREDI---.JPG
PREDI---.JPG (72 KiB) Преглеждано 6937 пъти
След
SLED---.JPG
SLED---.JPG (76 KiB) Преглеждано 6937 пъти
Снимал съм само първите страници от стенда, имаше и още един тест на втора страница happy.gif

Всичко за Avensis Verso 2.0 D4D 116HP 2001-2003

Публикувано на: 27 Сеп 2017 23:44
от Toyo_driver
Монтажа е обратен на демонтажа, но трябва предварително да сте предвидили и следните уплътнения:
11176-27011 - термошайба под дюзите(задължително се сменят ако не искате компресията да влезе под капака на клапаните)
96721-19017 - гумен О-пръстен
23256-27010 - тефлонов О-пръстен
90904-30008 - дихтунги на тръбичката за излишната нафта
Добре, че за тези горните работи си имаме Toyota forever worthy.gif worthy.gif worthy.gif
В зависимост от състоянието на гарнитурата на капака на клапаните може да смените и 11213-27010
SAM_0415---.JPG
SAM_0415---.JPG (69.96 KiB) Преглеждано 6934 пъти
Гаранцията на разпръсквачите е 6 месеца и важи при условие, че трябва да се смени и горивния филтър с нов. Стария беше Мале/Кнехт КС100D, новия също. Причината е в плътната изработка и двукомпонентната хартия. Тоя филтър го сменях няколко пъти с надеждата да се е запушил и да има недостиг на гориво, който да причинява тресенето, но уви причината си беше в дюзите.
IMG_20170705_130116---.jpg
IMG_20170705_130116---.jpg (23.89 KiB) Преглеждано 6933 пъти
IMG_20170705_131057_1CS---.jpg
IMG_20170705_131057_1CS---.jpg (25.11 KiB) Преглеждано 6933 пъти
IMG_20170705_132333---.jpg
IMG_20170705_132333---.jpg (18.92 KiB) Преглеждано 6933 пъти

Всичко за Avensis Verso 2.0 D4D 116HP 2001-2003

Публикувано на: 28 Сеп 2017 16:29
от neznaiko
Колега, много благодаря за подробната информация.
Toyo_driver написа: В случай, че не са избили уплътненията на дюзите и компресията не е влязла под капака, не би трябвало да има проблеми с ваденето на дюзите, в противен случай следва накисване, чакане и вадене със специален инструмент wacko.gif
За съжаление, при мен май е точно такъв случаят. Някой знае ли какъв е този специален инструмент?

Всичко за Avensis Verso 2.0 D4D 116HP 2001-2003

Публикувано на: 28 Сеп 2017 16:35
от slowtraveler
Лекият вариант е обратен чук, който се завива на разглобената дюза...
Тежкият - екстрактор за дюзи - пак се завива на разглобената дюза, ама използва подходяща опора и я дърпа като скоба...

Всичко за Avensis Verso 2.0 D4D 116HP 2001-2003

Публикувано на: 29 Сеп 2017 09:46
от neznaiko
Много благодаря. Явно ще се приспособява нещо в движение, ако няма подходящо при този приятел, при когото ще го правим.

Всичко за Avensis Verso 2.0 D4D 116HP 2001-2003

Публикувано на: 13 Окт 2017 19:47
от neznaiko
Привет отново. Започнах смяна на уплътненията на дюзите. С WD-40 и подходящи лостове дюзите излязоха, а мизерията по тях е страшна. Обаче термошайбите са запекли в леглата си. Оставих ги за утре да се киснат, но някой може ли да подскаже как да се извадят, ако все пак не са се отлепили до утре?

Всичко за Avensis Verso 2.0 D4D 116HP 2001-2003

Публикувано на: 13 Окт 2017 20:50
от мехаННика
Има специален инструмент, 60-100 лв, не помня точно. И още един за да изчистиш отдолу. Само с ентусиазъм не става.

Всичко за Avensis Verso 2.0 D4D 116HP 2001-2003

Публикувано на: 14 Окт 2017 23:15
от neznaiko
Само с него - не, но помага. smile.gif
Благодаря - погледнахме ги какво представляват и скалъпихме нещо подобно, което свърши работа.

Всичко за Avensis Verso 2.0 D4D 116HP 2001-2003

Публикувано на: 22 Ное 2017 12:45
от Nasko50cc
Привет на всички!
прочетох цялата тема но не срещнах проблем подобен на моя. Стерео уредбата ми правеше проблеми, пукаше прекъсваше и след по-сериозно потупване в страни от нея се оправяше, та това го оправих с препояване на платките, нооо.... след монтажа на радиото обратно започна да отчита разхода на гориво в мили за галон. Някой има ли идея как се влиза в менюто и как се променят мерните единици?
Благодаря предварително!