Страница 12 от 19

Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка

Публикувано на: 09 Яну 2018 12:02
от Hursa
► Виж съдържание

Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка

Публикувано на: 09 Яну 2018 12:52
от slowtraveler
Hursa, преди около 2 месеца минавах ГТП на дизеловия Фиат, без ДПФ...
Честно казано не се зарових точно какво измерват, но процедурата бе доста дълга, като газовете на дизелака ги гледаха основно на няколко доста по-високи обороти (май бе около 2500об/мин), като гледаха да ги докарат точно оборотите (имаше цифров оборотомер/дисплей по който гледаха)...
Така, че проверката съвсем не я правят на празен ход...

Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка

Публикувано на: 09 Яну 2018 13:04
от Hursa
Но се обсъждаха преносимите газанализатори, дори да форсираме двигателя - пак работи без натоварване. Просто - "празен ход" при високи обороти smile.gif

Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка

Публикувано на: 22 Яну 2018 22:58
от Kiki
slowtraveler написа: Сега гледах - във Варна стойностите по-кофти отколкото в София.... И да - колите са само единия от факторите, и то едва ли най-важния..
Така е Жоро! В квартала в който живея в София - "Света Троица" се казва, нощно време въздухът е много по замърсен отколкото през деня, въпреки, че няма никакво движение на коли, но в близост има много къщи, които се отопляват на твърдо гориво. През деня хората са на работа и печките не горят и въпреки, че движението по близкия булевард е много интензивно, не се усеща тази смрад, която е нощно време.

Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка

Публикувано на: 21 Фев 2018 18:37
от klonjarata
Здравейте. Карам Тойота корола версо 2005 год.,1.6vvt-i газ бензин.Както си карам ми светна check engine,trc ,vsc.Закарах я на диагностика,изчистиха грешката(богата горивна смес на газ) и ми казаха да я карам на бензин. След 30на км. пак(check engine,trc ,vsc)и пак на диагностика.Този път ми казаха катализатор worthy.gif .Потърсих второ мнение-то беше същото.Питах майстора за залъгалката на сондата и ми каза ,че нема да стане.Каза ,че мога да пробвам със софтуерно изкючване на ламбда 2,но да внимавам на кого си давам да ми бара компа на колата да не станело сакатлък. ДАЙТЕ НЯКОЙ СЪВЕТ ,ЧЕ СЕ ПОБЪРКАХ
Благодаря предварително

Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка

Публикувано на: 21 Фев 2018 19:08
от slowtraveler
Обикновено се почва от ламбда сондата при такъв случай... Дали дава коректен сигнал... Ама това се вижда с осцилоскоп, а не с компютУр, та повечето от 'майсторите' май не са чували как става номера...

Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка

Публикувано на: 21 Фев 2018 22:54
от dokkito
Колега споделете точния код на грешката. Ако е p0420 то с дистанционна втулка се решава проблема.
Богатата горивна смес на газ и грешката за вредните емисии има връзка, но не винаги .
Преди да се предприеме монтиране на дистанционна втулка е хубаво да се провери и почисти дебитомера, да се провери температурния датчик за антифриза и да се погледнат стойностите на първата ламбда сонда. Именно сондата, дебитомера и температурата на входящия въздух и температурата на двигателя определят съотношението на горивната смес. Ако горивната смес е ок то се замерва и втората сонда. Наред ли е, означава че катализатора е здал багажа и вариянтите са няколко. Смяна катализатор или монтиране на дистанционна втулка.
Няма нужда от софтуерно ограничаване.
Аз лично имах тази грешка и проследих всичко от дебитомера до втората ламбда сонда. Ярисчето ми гори по 200 грама масалце на 1000 км. и явно катализатора си отива и не може да си свърши работата качествено . Монтирах дистанционна втулка и вече три години нямам и помен от тази грешка.

Софтуерно изключване на ланда сонда

Публикувано на: 24 Фев 2018 00:10
от vladi111
Колеги,извинявам се, ако има писано по темата, но търсих и не открих,
та въпросът ми е следният :
- Може ли софтуерно да се изключи ланда сондата на Toyota Yaris 1000 m3, 2007 г.,бензин ?

п.с. Катализатора е изтърбушен при Дидо( Люлин), сложен е адаптер и резултат никакъв, след 200-300 км
лампата отново е светнала. Какви ли не фокуси опитвахме с кухненски телчета в адаптера, с разшряване
на отвора и т.н. и от отново свети след .....км.
И затова стигнахме до извода, че оправията ще софтуерно, щом вече няма катализатор.


Благодаря предварително !

Софтуерно изключване на ланда сонда

Публикувано на: 24 Фев 2018 00:16
от slowtraveler
Ламбда сондата е жизнено необходима за коректната работа на двигателя...
Светналата лампа може да означава, че компютърът е сметнал, че ламбда сондата не работи и затова я е изключил...
А и причината може да е и друга - защо не кажете каква грешка генерира?
Да не говорим, че вероятно катализатора въобще не е бил за смяна, но заради грешна диагностика сте го махнали, което логично не е решило проблема...

Софтуерно изключване на ланда сонда

Публикувано на: 24 Фев 2018 03:07
от dokkito
Напишете каква грешка се генерира. Премахването на катализатора на бензинов мотор е доста глупава постъпка. Точно премахването на катализатора допринася за светването на чека

Софтуерно изключване на ланда сонда

Публикувано на: 24 Фев 2018 08:41
от vladi111
Да,забравих да кажа коя е грешката - P0420 -всеизвестната каталитична недостатъчност. Сондите са сменени и работещи (проверени) и понеже
продължаваше да излиза тази грешка решихме, че е катализатора, тъй като колата в момента е на 190 000 км.(по показания табло) и решихме, че
може да са врътнати 50 - 60 хиляди, а нали на един катализатор му дават около ~ 250 000 км. Та такава ни беше логиката за премахване на
катализатора. Сложихме и резонаторно гърне.

Софтуерно изключване на ланда сонда

Публикувано на: 24 Фев 2018 09:11
от slowtraveler
Ето какво пишат специалистите: https://www.obd-codes.com/p0420
Това е индикация че (заедно с други причини) катализатора не работи ефективно според спецификациите. Катализатора не е нормално 'износващ' се детайл, не се износва нито се изисква подмяната му. Ако отказва, то това най-вероятно е заради нещо друго, което причинява грешката. Опростено казано - това означава грешката..
Вероятните причини:
- използване на оловен бензин (малковероятно)
- повредена или отказала ламбда сонда.
- отказалa изпускателна подгреваема ламбда сонда ( HO2S)
- отказал датчик температура на охладителната течност
- повреден или пропускащ изпускателен колектор, катализатор, резонатор, ауспух.
- повреден или неработещ коректно катализатор
- прекалено малко предварение на запалването
- ламбда сондите показват прекалено близки стойности
- течащ горивен инжектор или налягане на горивна магистрала.
- детонации
- разход на масло/омасляване на катализатора
В интерес на истината преди месец-два майсторите искаха да кормят катализатора на колата на приятел. На около 300х.км/15г, на дизел... Казах му веднага да смени майстора. Отиде в нормален сервиз и там се оказа ЕГР :) Смениха го (на тази марка бе евтин :) ) и всичко си дойде на мястото...
Т.е. - винаги залагай на правилната и пълна диагностика и не пести от нея. Защото в противен случай влизаш в спиралата да се бориш със симптоми, а не с причинителя...

Софтуерно изключване на ланда сонда

Публикувано на: 24 Фев 2018 12:26
от vladi111
Благодаря за изчерпателния отговор, но препоръчайте къде да направя
такава качествена диагностика, защото моите варианти се изчерпаха, а щом е толкова важен
катализатора, ще се потърся за някакъв читав втора употреба и ще го възстановя, но не съм сигурен,
че ще реши проблема.

Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка

Публикувано на: 24 Фев 2018 13:59
от dokkito
Няма да ви се реши проблема само с катализатора. С риск да се потретя аз съм минал по този път. Имах тази грешка на единия автомобил и реших проблема със втулка , но разбира се след щателна диагностика на двете сонди, дебитомера, датчика за температура на антифриз и входящ въздух. Просто яриса ми гори масло и катализатора не успява да си свърши добре работата. Гори ми 200 грама на 1000км.
Втулката ми покрива цялата сонда и отвора към тръбата е 4 мм. След монтирането и повече от 30000 км нямам проблем с тази грешка.
----------------------
Забравих да спомена , че аз също свалих катализатора и нищичко му нямаше на външен вид. Със катализатора чека светваше на около 150 км. а без още на 20 км. Замерихме стойностите на двете сонди и с катализатор бяха доста близки и затова се генерираше и кода. Без катализатора бяха почти еднакви. Аз смянам , че причината е разхода на масло и поизносен катализатор.

Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка

Публикувано на: 24 Фев 2018 15:06
от slowtraveler
Мнението на Докито потвърждава изписаното в по-горното ми мнение :thumbsup: