D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5686
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 382
Местоположение: Варна

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот Akima » 09 дек 2017 18:43

Enzo написа:Източник Р2002

http://www.toyotabg.net/viewtopic.php?f ... 02#p309796

Търсачка, четене, търсачка и пак четене, а не торба с пари, проба, грешка, торба с пари... :thumbsup:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13089
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 382
Местоположение: Варна

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот slowtraveler » 10 дек 2017 09:18

Това не изключва изискването да търсиш добро обслужване в сервиза и да търсиш 'възмездие' - т.е. коректно решаване на проблема...
Според мен на тези километри едва ли е ДПФ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Enzo
Мнения: 3
Регистриран: 09 дек 2017 12:36
Репутация: 0
Местоположение: Burgas

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот Enzo » 10 дек 2017 20:27

Видях стария ДПФ и беше пълен със сажди. Казаха ми че колата е карана предимно градско за да е в такова състояние ДПФ филтъра.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13089
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 382
Местоположение: Варна

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот slowtraveler » 10 дек 2017 20:51

DPF винаги е пълен със сажди - това му е функцията. Също както част от функцията му е да се самопочиства - когато се нагреят до 600С саждите изгарят и се преобразуват основно в газ...
(при мен доколкото се сещам идеалното запълване бе около 36%, регенерацията почва при около 78%, и приключва на 7%, но при нормално извънградско шофиране я поддържа на около 36% без регенерация)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

nix1128
Мнения: 12
Регистриран: 29 окт 2016 14:20
Репутация: 0
Местоположение: Plovdiv

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот nix1128 » 01 яну 2018 11:05

Сега поправихме помпата, но проблема все още го има. Има въздух в системата. Също така имам от време на време прехълцване при рязко ускорение от 900 -2000-2500 оборота. Нещо като предъпрване съвсем леко осезаемо. Имаше си го и преди ремонта. Колата също така понякога пали от 2-3тия път. Рядко, но го прави главно при студено време -5 +5 градуса сутрин. Това е само при първо палене и то 1 път от десет запалвания сутрин през седмицата. Майстора ми се съмнява в някой инжектор . Изхожда от това че помпата е поправена и не би трябвало да дава проблем. След тестове с прозрачни маркучи , изолиране на помпата, колата не успява да запали. След закачане на помпата и нов тест, пали но има въздух по макручите.

Въпрос, може ли инжектор да бъде проблема?

2. Какво ще се случи ако нищо не правя по колата и просто я карам.

3. Не ми се иска да вадя пари за нова помпа но ако си взема ми казаха че се сменяла и пома заедно с инжектори. Верно ли е?

Става дума за д-кат 2011 т27 авенсис

Потребителски аватар
iovkito
Мнения: 1894
Регистриран: 24 авг 2008 22:05
Репутация: 76
Местоположение: Добрич

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот iovkito » 01 яну 2018 13:36

Кой поправи помпата и въобще кой реши , че ѝ има нещо? Тази кола на ход ли се докара от Германия или с автовоз? Как взе , че се счупи от стоене , а преди това е работила добре ? Бях написал нещо преди няколко страници и точно така стана. Много малко майстори в България им разбират на тези коли и вероятността да се попадне на такъв е много малка. Като този майстор е бил толкова сигурен в помпата , защо колата не работи след "ремонта" и защо прави същото , което правеше и преди него?
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

nix1128
Мнения: 12
Регистриран: 29 окт 2016 14:20
Репутация: 0
Местоположение: Plovdiv

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот nix1128 » 01 яну 2018 17:45

Както обясних малко трудно взе да пали последния месец. След като отиде на оглед се видя че отново отича гориво ,демек помпата не задържа гориво което да подаде към дюзите така ми се обясни. След нови тестове се предположи че е или помпата или е дюза.

За сведение понякога колата стои и по 3 дни и пали от 1 път в студено време, понякога в интервал от 8 часа се мъчи 2-3 пъти.

Въпрос, може ли инжектор да бъде проблема?

2. Какво ще се случи ако нищо не правя по колата и просто я карам.

3. Не ми се иска да вадя пари за нова помпа но ако си взема ми казаха че се сменяла и пома заедно с инжектори. Верно ли е?

Имам пълно доверие на автомонтьора си така че не ми губете времето с провокативни въпросчета.

Потребителски аватар
iovkito
Мнения: 1894
Регистриран: 24 авг 2008 22:05
Репутация: 76
Местоположение: Добрич

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот iovkito » 01 яну 2018 18:07

1. Ако имат добри компенсации , на дали е от дюза.
2. Ще продължи да си върви както и досега , няма какво да се счупи.
3. Помпата и инжекторите нямат нищо общо. Лошото е , ако помпата е вкарала стружки в инжекторите , но при тойота засега е нямало такива издънки (при ауди имаше такива помпи). При такъв проблем , колата спира да върви , защото дюзите се напълват със стружки и не подлежат на ремонт.
Ако сте толкова сигурни в диагнозата , от някоя блъсната помпа и дюзи за тест и ще се разбере какво я мъчи колата.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

nix1128
Мнения: 12
Регистриран: 29 окт 2016 14:20
Репутация: 0
Местоположение: Plovdiv

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот nix1128 » 02 яну 2018 07:14

Бях на тестове и в Тойота. Замериха показанията на инжекторите на място и като тест драйв в движение. Диагнозата беше че са в ''перфектно" състояние. Показателите на всички инжектрори бяха на минус -1-2 в движение. Казаха ми че рядко са виждали толкова добри показатели.

Отново на въпроса, е ли възможно през дюзата на инжектора да мине въздух. Защото следващата стъпка е свалянето само на тях и проверката им поотделно, а не ми се иска особено.

Потребителски аватар
Toyota Yarispz
Мнения: 131
Регистриран: 20 яну 2015 00:02
Репутация: 12
Местоположение: София

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот Toyota Yarispz » 02 яну 2018 19:58

Май не може всички инжектори да са -1,-2... ако не се лъжа сбора на положителните и отрицателни стойности трябва да е приблизително нула!
tooth.gif Toyota

Потребителски аватар
Me4oKyX
Мнения: 2199
Регистриран: 10 яну 2007 14:16
Репутация: 3
Местоположение: Пловдив
Контакти:

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот Me4oKyX » 29 яну 2018 20:19

Мдам .... сбора на плюсови и минусови трябва да е около 0 - иначе ще тресе колата, ще работи много неравномерно .... И като цяло проблемните дюзи са плюсовите, не минусовите .... Таааа, скокни някъде пак да ти видят дюзите.... а най-добре - направо ги сваляй и ги пращай на стенд, щото пиезо дюзите са доста особени и капризни :whistle:


Върни се в “Двигатели”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта