Страница 15 от 41

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 12 Май 2017 21:17
от 1AD
Резултата от теста в сервиз на Тойота - купил съм един голям боклук. За щастие мога да си позволя да я оправя, но това ще ми е последната Тойота, която купувам.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 13 Май 2017 19:56
от Iliyа Damyanov
Ако не ти е проблем сподели повече за този тест който класифицира покупката ти като голям боклук.
Относно DPF той си е проблем на който и да е дизел след 2007 и Тойота не е изключение.
Относно марката Тойота и аз преживях лични драми и разочарование и те разбирам напълно но ...... след като си оправих проблема и се поуспокоих започнах да проучвам какви комбита има на пазара втора ръка и кои са най-надеждни и най-малко бъркат в джоба за подръжка. Установих , че пак трябва да търся Авенсис или Хонда Акорд 8-ма генерация но да не с К24 двигател. Много залагах да се кача на БМВ 5 серия или Е класата на Мерцедес след 2009 година но цената за придобиване на читав ензенкпляр за малко повече комфорт се обезсмисля от многото дребни но скъпи проблемчета които създават. Демек гроздето ми е кисело или както четох в някой от форумите , за да караш ново БМВ или Мерцедес трябва да си богат а за да караш старо трябва да си Мнооого богат.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 13 Май 2017 22:37
от iovkito
Има форум на тойота от над 10 години и след това колата била боклук. Как някой дава 10-15 000 и въобще не си прави труда да отдели 1 час , за да прочете за проблемите на модела , не ми е ясно. Днес авенсисът ми стана на 10 години и почти 300 000 км . В книжката съм записал какво съм сменял , като не броя маслото , филтрите и предните дискове и накладки, нека е боклук. :)
Изображение

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 13 Май 2017 22:57
от 1AD
Аз карам и една тойота, която в момента е малко над 550 000км. без каквито и да е проблеми за толкова време. То от там тръгна всичко. Просто тези коли вече ги няма. Сега са с ДПФ филтри и много други усложнения

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 14 Май 2017 01:10
от Toyota Yarispz
колега ако проблема е един дпф филтър мисля че за България решение има и не е болка за умиране! Тойотите не са върха на сладоледа , но сравнени с други масови марки създават по-малко главоболие boxed.gif . И аз имам бензинова тойота, която реално още и крушка не и горяла, обаче като ми се наложи да търся някой шлеп (т.е. комби) ударих първоначално на камък с един бърз и скуп ремонт :censored: ... но като покарахняколко хиляди км. след това и вече не ми е чак толкова тегаво tooth.gif ...
п.с.
даже ще си сменя автатара ,защото и докарах още по-нисък разход :)

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 15 Май 2017 10:07
от Akima
 ! Съобщение от: Akima
Темата е за DPF.
Всички несвързани със системата постове отива в кофата при първа възможност - наличие на свободно време.
Има раздел Офтопик, а също и bg-mama.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 15 Май 2017 16:56
от 1AD
Трябва да правя и/а може би само това/ дюзи. Тойота сервиз - 120лв за стенд, после 607лв за брой т.е. колкото излязат за смяна. Може ли да мина по-евтино т.е. другаде да ги правя?
Този мит за хубавото чуждо гориво и кофти българското е леко разклатен. Кола без 1км тук е за ремонт на дюзи. Тойотата, която карам 10 години тук с наши горива и няма нищо.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 15 Май 2017 18:52
от Toyota Yarispz
какви са показанията на дюзите от течстрийм ? При мен една беше сдала багажа а в тойота сервиз удобно ми препоръчаха да сменя всички(сметката от тойота тиксим 4бр.х 680лв + 4дифтунгиХ16лв...!?при положение че новата дюза си идва с нова такава!!!+ 120лв. за работата-направо ме вкараха в джаза w00t.gif) със търсене на свестен майстор платих 600лв. за нова дюза с две години гаранция +10лв. за смяната и сега нямам оплаквания колата не върви а хвърчи :D и когато имам време за икономично шофиране ми докарва 4.4/100 по борд.... tooth.gif така че преди да се хвърлиш на скъпи ремонти търси няколко мнения !

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 15 Май 2017 19:59
от 1AD
Изобщо нямам представа. Казаха, че не били в норма и се нуждаят от тестване и смяна евентуално. Естествено ще ги проверя другаде. Колата няма никакви смущаващи признаци в момента, върви много повече отколкото очаквам, не пуши - естествено с ДПФ, но факта, че е бил запушен ме кара да мисля, че може да е в следствие на дюзи както беше написал някой по-горе. Отпушиха го с т.нар. "регенерация"- принудителна. Никога през живота си не съм ремонтирал дюзи, нямам опит с това, но ще търся някой сервиз да провери нещата

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 16 Май 2017 08:22
от 1AD
Akima съвсем съгласен съм с теб и честно казано аз също бих изтрил несвързаните ми постове, в следствие на някакъв гняв и яд от мен. Но за дюзите, ако има връзка с ДПФ филтъра би било полезно и за други. Иначе най-лесно е да махнеш този филтър и да си мислиш, че си решил проблема. Всъщност очаквам някой наистина да потвърди - може ли в следствие на кофти дюзи да се запуши ДПФ филтър?

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 16 Май 2017 09:00
от slowtraveler
Може... Всяка причина за неправилна работа, генерираща сажди може да запуши ДПФ...
На старите дизели това се вижда явно - димилките по улиците и вие сте ги виждали... При наличие на ДПФ тези сажди много бързо могат да го запушат, въпреки, че не се виждат да излитат навън сажди...

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 16 Май 2017 09:46
от WoLF
Моя така си замина, но разбрах за проблема в дюзите чак като го махнах tooth.gif

DPF Auris D-4D 2.0 126hp

Публикувано на: 18 Май 2017 21:31
от djKAMIKADZE
Здравейте колеги,
Може да е писано някъде в някоя тема. Изчетох някои, но не намерих конкретно решение. Излезна ми грешка Check Engine ; Check VSC . Разчетох грешката при майстор, който каза че грешката е от филтъра за твърди частици. При излизане на грешката - почти веднага при запалване колата не ускорява, но вдига обороти.

Може ли някой да помогне. Сменя ли се този филтър - казаха ми че бил доста скъп. За сега актуализираха софтуера и изчистиха грешката, но след няма и 500м грешката отново се появи. Това което ми казаха, че се прави е махане на филтъра и бърникане по компютъра на автомобила. Ако това е решението, не би ли следвало при замерване на емисиите да излезне твърде голяма стойност (по принцип го замерват като ходя на технически преглед). Някакви предложения къде може да се направи и какви пари взимат?

Много благодаря предварително.

Kolata e: Auris D-4D 2.0 126hp
 ! Съобщение от: slowtraveler
Ето подходяща тема....

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 19 Май 2017 20:01
от 1AD
Пуснаха ли му някакво принудително почистване чрез някакъв софтуер? И каране 30-40 мин с определени обороти? При мен на същата кола след тази процедура за сега е ОК, ходих втори път на диагностика и беше много добре според майстора, но аз имам кофти дюзи, които ще оправям съвсем скоро. За сега не смятам да махам ДПФ

Варианта е препрограмиране със софт, който не търси ДПФ и физическо премахване. Но имай предвид, че това не е оригинален софтуер на Тойота т.е. може да бъде добре, може да бъде и зле. Освен това физическото му премахване не е лесно, изкупуват се за някакви цени, но въпреки всичко цялата процедура ще до колкото разбирам ще струва поне 500лв

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 19 Май 2017 20:42
от djKAMIKADZE
Мерси за мнението колега 1AD. Когато ходих на диагностика ми качиха нов софтуер, последен и изчистиха грешката. След няма и 500 метра грешките излезнаха пак.

Днес разпитах. Повечето майстори ме посъветваха да го махам и да слагам емулатор на компа. Като го сваля да го давам за рециклиране. Общо взето цифрата която ми казаха е около 600лв. Трябвало някой който разбира да го направи иначе, както и ти казваш можело да стане и по-зле.

Другият вариянт, който никой не ми препоръчва да правя е да отида да свалят DPF-а да го пуснели на някаква машина за диагностика, след това на някаква друга машина за чистене и накрая да го монтират обратно и да го адаптират (за да започне да брои натрупването на отпадък отново). Процедурата ми обявиха че струвала между 400-450лв. но след това можело нещо друго да изписука....

Не ми е ясно само дали не мога да пробвам с добавка за чистене, но нещо не мисля да го пробвам, че не знам колко боклук се е насъбрал, което да доведе до запушване.
Май ще предпочета да го махам. Иначе по-вероятно е отново да се появи проблем.

След няколко мнения на различни майстори, май ще трябва да преформулирам въпросът си на - някой правил ли е това упражнение и то успешно :) къде как и на каква цена?