D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

1AD
Мнения: 54
Регистриран: 21 апр 2017 21:25
Репутация: 3
Местоположение: България

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот 1AD » 22 май 2017 22:22

Мога да мина преглед когато си поискам само по документи. Нищо не се проверява. И на мен не ми харесва, но все още е така.
А да, само по документи не мога, защото искат колата да мине пред камерите :) Но цялата процедура е по-скоро като фотосесия

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12872
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 357
Местоположение: Варна

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот slowtraveler » 22 май 2017 22:28

Е, минава се и ролките и газовете - мисля към протокола влизат и 'разпечатките' от тестовия компютър...
Друг е въпроса, че се мерят гранични стойности, а не съответствие на даден стандарт..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
e 10
Мнения: 422
Регистриран: 10 мар 2015 10:44
Репутация: 71
Местоположение: Ловеч

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот e 10 » 23 май 2017 09:05

1AD написа:Източник Няма никакъв смисъл да съм с ДПФ, освен лично удовлетворение, че пазя околната среда.

Едва ли ще изпиташ удовлетворение ако присъстваш на процес на регенерация tooth.gif .
https://www.youtube.com/watch?v=9oulaV4sGxo
При почистване на ДПФ-а (особено ако е самоделно) едва ли премахнатия нагар се транспортира до хранилище за опасни отпадъци w00t.gif :
https://www.youtube.com/watch?v=5XF1nbEoH_Y
https://www.youtube.com/watch?v=IJY4s-GpRFE
https://www.youtube.com/watch?v=H7V1z1Zslec
За мен лично предотвратяването на изхвърляне на сажди във въздуха при движение и след това мощното им освобождаване в концентриран вид на едно място не е опазване на околната среда, която освен въздух е и почва, и вода mad.gif .
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12872
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 357
Местоположение: Варна

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот slowtraveler » 23 май 2017 09:10

Хм... Усещал съм влизане в регенерация на джипката (промяна звука на работа на мотора, и с ОБД се вижда рязко покачване на температурата на ДПФ до над 500С)... И в такъв момент съм гледал какво излиза отзад - освен голямата жега от ауспусите не съм виждал никакъв дим... Абсолютно никакъв...
Вероятно има различен тип системи unsure.gif
Или пък при мен си върви нормалната регенерация, а не принудително инициирана (там може алгоритъма и съответно - резултата да е друг)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1749
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 205
Местоположение: София

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот BOz » 23 май 2017 09:37

Пускал съм поне 3 пъти ръчна регенерация на Опела отделно, че заради изключително градското каране на колата, в седмицата поне по 2 пъти се пускаше отново принудително докато стоя в задръстване и по никакъв начин визуално не се е разбирало, че системата се самопочиства.
Иначе съм пускал отново доста принудителни регенерации с ефекта от клипчето, но винаги са били в следствие на проблем и търсене на решение. След такива димове фактите показват, че малко след това собствениците често премахват филтрите.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
e 10
Мнения: 422
Регистриран: 10 мар 2015 10:44
Репутация: 71
Местоположение: Ловеч

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот e 10 » 23 май 2017 09:47

Явно зависи и какво се отделя при нормалната работа на двигателя. Във вашите случаи при сравнително нови и изправни двигатели изгарянето е по-пълно и съответно отлаганията в ДПФ-а са минимални :thumbsup: . При издуханите или неизправни катраници нещата са коренно различни и там премахването на филтъра е просто наложително. В противен случай се получава ефектът на работа на климатик нисък клас в режим на отопление. Повечето време работи за себе си (да се обезскрежава) boxed.gif отколкото да топли закупилия го.
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12872
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 357
Местоположение: Варна

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот slowtraveler » 23 май 2017 09:53

Затова имах предвид - поддържането на изправен двигател е важно за отсъствие на проблеми с ДПФ...
А когато двигателя не е ОК - той задръства ДПФ, и хората се борят с последствието, а не с причината - разкарват ДПФ и пушилките почват да стават МНОГО ВИДИМИ.... guns.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

DeXa
Мнения: 116
Регистриран: 08 сеп 2014 09:24
Репутация: 13
Местоположение: София

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот DeXa » 23 май 2017 14:51

Аз на Рав4-ката (2AD-FTV), го махнах с чиста съвест, след като в продължение на година, по два пъти дневно, бях като T-72 с пусната димна завеса и смених какво ли не (дюзи (включително 5-тата), SCV, датчици на налягане на рейката, термодвойки и т.н.) В крайна сметка се оказа, че кола с DPF карана предимно (по 500-600км на седмица) в условията на София, убива филтъра бавно и славно. Като го свалихме почти имаше дупка по средата (от страната на турбината беше разтопен до средата някъде). Опитах се да си намеря нов (не втора употреба), но поради спецификата на колата - 2AD-FTV 136 коня с DPF, не успях. За това го махнахме физически, после ремап, и всичкото това пушене и разход от над 13л/100 изчезна. Да вярно, че сега припушва от време на време, ако я натисна под 1700 об., ама то пък сега само жената я кара от време на време (тя рядко натиска изобщо), пушенето няма нищо общо с това преди да се прецака филтъра, а аз си взех хибрид за да компенсирам :)

В крайна сметка да, филтъра не е вечен, консуматив е, неправилната експлоатация и всякакви неизправности по горивната система го прецакват за отрицателно време. Та е хубаво, колегите дето са с DPF и им пушат колите странно от скоро, да вземат да си направят една диагностика (при някой дето разбира или поне да си набавят фабричните толеранси за двигателя им от някъде (я SIL, я някой да услужи с PDF) и да отидат при някой дето само да им свали снапшот при добре загрял двигател), да прегледат дюзи, калапанчета разни, MAF-ове, MAP-ове и други по горивната система и да излизат, от време на време, да покарат магистрално с повечко натискане (това, ако им се свиди за природата де ... и за въздуха дето го дишат). Иначе - махане, ремап или емулатор и кой от къде е.
2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (премахнат)
2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1749
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 205
Местоположение: София

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот BOz » 23 май 2017 15:11

Аз моя го премахнах и по друга причина. Точно защото колата се кара предимно градско и в задръствания, то филтъра се почиства много често. И заради това нещо маслото ми за ~1500км се пълни с приблизително 0.5 литра нафта. След втората смяна на маслото за има-няма 2к километра, то реших да действам кардинално.
Но също като теб компенсирам с хибрида. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

DeXa
Мнения: 116
Регистриран: 08 сеп 2014 09:24
Репутация: 13
Местоположение: София

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот DeXa » 23 май 2017 15:44

За регенерацията в града бъркаш поне за 2AD-FTV с 5-та дюза :) Опитва се, но не регенерира! Тоя процес съм го прегледал в толкова детайли, мап-а (софтуера) сме декомпилирали, закачахме осцилоскопи по разните му датчици и т.н., за да разберем как точно регенерира тоя двигател. Това се случва е горе-долу така:

Караш си в града - диференциалния датчик си чупи трешхолда щото филтъра се е позапушил - oпитва се да се почисти, но не може, защото в момента в който върнеш газта и спреш на светофара, регенерацията спира, понеже няма достатъчно силен поток на изгорели газове (ох колко тъпо звучи на бг, exhaust flow), няма и достатъчно температура този поток, за да запали нафтата от 5-тата дюза. Следващия опит за регенерация може да го направи след 1-2 паления, проблема е, че системата е реактивна - чака да загрее мотора, чака кюмбето (Catalytic Converter + DPF) да загрее почва да мята нафта през 2-тата дюза и чака да се вдигне температурата на 2-те термодвойки дето наблюдават кюмбето, като всичко това стане започва регенерация (ако диференциалния датчик е отчел необходимост от това). Да ама, ако до определено време (не помня вече колко беше), не се вдигне температурата, спира регенерацията. Проблема е, че не спира да мята нафта веднага (дори да спираше пак щеше да го има проблема заради реактивността и факта, че чака температурата и през това време си пръска нафта), като върнеш газта или температурата падне (мисля че в един от последните ъпдейти са го оправили това) и по този начин се събира нафта преди DPF-a, щото през катализатора (а той е в кюмбето преди DPF-a) минава. Тая нафта си седи там (сам се сещаш какво причинява това на DPF-a - нафта с сажди и нагар и филтър със степен на филтриране < 150 μm), докато не ускориш с повечко газ, или не успее да регенерира. Второто няма да се случи в града самостоятелно (дори принудително няма да може да регенерира поне при 2AD-FTV, не става (нещо може сбъркано да има в ECU–то, не знам), защото при принудително пускане не вдига оборотите на двигателя и кюмбето не може да загрее над 160-170 градуса на място, трябва каране и то с доста газ), което води до запушване на въпросния филтър. После идва момента с карането извънградско и принудителните регенерации, което изпича всичко що е заседнало в него (понеже повече от половината вече е запушен и няма от къде да мине жегата, та да изгорят въпросните твърди частици), докато в един момент ставаш, като подвижна маскировъчна техника - ECU-то отчаяно се опитва да регенерира всеки път когато натиснеш по-рязко по светофарите и понеже нафта пред филтъра много, от жегата се изпарява (не се запалва, щото пък не е достатъчно горещо) и отзад излизат едни бели/сиви пушеци и смрад на неизгоряла нафта, а колите зад теб гледат тъпо и се чудят какво по дяволите се случи току що! boxed.gif
Последна промяна от Akima на 28 май 2017 19:35, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат на последователни мнения.Моля прочетете правилата.
2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (премахнат)
2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1749
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 205
Местоположение: София

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот BOz » 23 май 2017 16:13

DeXa написа:Източник За регенерацията в града бъркаш поне за 2AD-FTV с 5-та дюза

Да. Аз говоря за Опел, който е с последващо впръскване на гориво.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12872
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 357
Местоположение: Варна

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот slowtraveler » 23 май 2017 16:14

Да, звучи логично... Но от друга страна поради разлика в начина на работа на регенерацията, явно различните двигатели реагират различно....
Известно време гледах как реагира джипката... Да, не толкова подробно колкото Вас - не съм вързвал осцилоскопи и т.н. - само вързах Torque и гледах какво става...
На празен ход вдига температурата над 500С, но тегаво (да, при движение ги вдига много бързо и лесно, дори и да подадеш малко газ)... Оборотите при регенерация при мен не се променят - държи ги пак на празен ход, но се променя звука на работа на двигателя...
Няма опасност да се натрупа нафта, защото тя се впръсква на няколко пъти по време на самият работен такт докато нафтата все още гори в цилиндъра...
При други модели пък яко разреждаше маслото, защото впръскваше прясна нафта ама май не по време на работния такт, а по време на издухването... Та тези модели имаха на щеката отметка 'сменете маслото' - когато нивото му се повиши доста над Максимум :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

1AD
Мнения: 54
Регистриран: 21 апр 2017 21:25
Репутация: 3
Местоположение: България

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот 1AD » 23 май 2017 20:33

Възможно ли е да пусна принудителна регенерация с някоя програма, която мога да намеря например тук във фоурума? Знам, че имаше някакви диагностични програми, които се обсъждаха, но това беше преди доста време. От друга страна, кола с ДПФ може ли да пуши? Аз до сега не съм видял изобщо пушек от моята никога и си мислех, че всички коли с ДПФ какъвто и проблем да имат просто не пушат, но все пак задръстват филтъра

DeXa
Мнения: 116
Регистриран: 08 сеп 2014 09:24
Репутация: 13
Местоположение: София

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот DeXa » 23 май 2017 20:50

За каква кола става въпрос (двигател поне и година)? Ако е преди 2012, теглиш от някъде стария TechStream, с кракче, инсталираш и си набавяш MiniVCI кабел за Тойота (20,30,40,50 лв, според зависи от качеството) и си готов. Ако може да ти се регенерира DPF-а, опцията ще я намериш в менюто с активациите, като влезеш в управлението на двигателя. Не е задължително да се казва DPF regen, при мен беше нещо от сорта PM rejuvenate, ама съм виждал и DPF PM Rejuvenate.
Последна промяна от Akima на 28 май 2017 19:39, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат на последователни мнения.Моля прочетете правилата.Предупреждение №1.
2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (премахнат)
2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD

Потребителски аватар
memorex
Мнения: 1061
Регистриран: 07 апр 2012 22:09
Репутация: 29
Местоположение: Варна

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот memorex » 23 май 2017 21:04

DPF regeneration is usually available in Engine ECU in actuator tests (not in coding) as

Activate DPF Rejuvenate (PM) - activates particle filter regeneration
Activate DPF Rejuvenate (S) - activates sulfur filter regeneration
Once regeneration is activated vehicle must be driven so as regeneration conditions such as temperature are met. You can watch progress of regeneration in live data view:
Ефектът на Дънинг-Крюгер -Неквалифицирани индивиди страдат от илюзорно превъзходство, поради което погрешно оценяват способностите си много по-високо от средното т.е. метакогнитивната неспособност на неквалифицирания да разпознава грешките си


Върни се в “Двигатели”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта