Страница 19 от 24

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано: 11 юли 2017 15:17
от scorpion1210
Аз пък ако ви кажа в какви филми се вкарах около тези запушени DPF филтри... Направо не е за говорене!
Естествено, става дума за дизелов автомобил втора ръка на около 210 000 км. От време на време колата влизаше в режим на регенерация, което за мен си беше нещо съвсем нормално. Гадното беше, когато ставаше в града, защото пушеше като обезумяла и хората се заглеждаха :) Так или иначе след известно време си излизаше от режима и всичко си беше ок.
Една вечер, както си карах колата съвсем нормално по магистралата и ми светна прословутият датчик, обуславящ проблем с DPF-а. Този път обаче изобщо не изчезна, а колата загуби мощност. Леко полеко се прибрах. А, важно беше да кажа, че беше Петък вечер, а Неделя тръгвахме за морето. Съответно в Събота рано сутринта се разрових в нета да намеря фирма, която да ми реши проблема. Тъй като, както са написали в една статия на https://firmsinfo.com посветена на проблема с дпф-ите - "много трябва да се внимава коя фирма ще извърши тази услуга", аз доста четох коментарите на доволните и не чак толкова доволните клиенти. Намерих фирмата, която да ми оправи нещата, но ми казаха, че в рамките на деня нямат свободен ча за мен. Тогава реших да намеря фирма, която просто да ме обслужи в рамките на деня. Е, няма да казвам коя, за да не направя антиреклама....Може проблемът да е само и единтвено в моя автомобил, както ме уверяват.
Увериха ме, че почистване няма да свърши работа за кола над 200 000км, а само рязане щяло да оправи нещата. Резнаха го, нещо ръчнаха по софтуера и по живо - по здраво заминах на море. На връщане от морето тази кола като взе да пуши...направо си влезе в режим на регенерация без филтър. Четох, че това не е добре, тъй като температурата, която се вдигала била висока и можело да стане чудо. Свързах се с фирмата - изпълнител, които ми казаха да карам. Щяло да спре. Минах през един сервиз в Бургас набързо да видят какво става. Те казаха, че няма да пипат, защото не са наясно какъв софтуер са ми слагали и си тръгнах. Пушенето след време спря, но светна лампичка за ДПФ. След това колата съм им я водил да й ровят софтуера няколко пъти. Така или иначе днес все още нещо не е като хората. Влиза в режим за няколко секунди, съответно колата изпушва и спира. Абе нещо не е съвсем наред, но никой не се наема да се захване да я оправи като хората.
Едно да ви кажа - внимавайте кой ви премахва DPF-а, за да не се видите в чудо. Ако имате възможност - чистете го докато може.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано: 11 юли 2017 20:31
от izhelev
Имах подобен проблем преди 1 година със Ситроен HDI, с махнат ДПФ. Доколкото разбрах проблема бил в някакъв клапан /Вероятно ЕГР/, на който софтуеърно му било зададено да е затворен, поне така разбрах. Направо още ме е срам като се сетя как пушех през ауспуха и то в работен ден в центъра на София.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано: 11 юли 2017 20:37
от izhelev
А иначе колегата е прав за махането. При същия Ситроен ДПФ беше махнат защото както си караш, колата изведнъж изгасваше и изписваше за проблем с ДПФ-а, после палеше когато пожелаеше. След махането на филтъра , проблема продължи и когато зачести с помоща на компютър установихме че проблема бил в релето на нафтовата помпа. Така, че махането на ДПФ-а беше излишно.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано: 11 юли 2017 21:19
от WoLF
При мен се оказаха дюзи, които запушвали филтъра и след махането му не постигнах нищо, освен да показвам и на околните, че имам проблем с дюзите tooth.gif boxed.gif blush.gif

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано: 11 юли 2017 22:03
от slowtraveler
Мдааа.... Колегите потвърждават мнението ми...
slowtraveler написа:Източник Може... Всяка причина за неправилна работа, генерираща сажди може да запуши ДПФ...
На старите дизели това се вижда явно - димилките по улиците и вие сте ги виждали... При наличие на ДПФ тези сажди много бързо могат да го запушат, въпреки, че не се виждат да излитат навън сажди...

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано: 12 юли 2017 06:41
от steich
При Пежо " Antipolution Fault" не означава запушен филтър ( както повечето си мислят ) и от там идва грешката ... но да не се отклоняваме.

При над 80% от случаите DPF-ите се запушват следствие на друг проблем в мотора ( дюзи, ЕГР, турбо и т.н. ), лошото е че докато той е на колата трудно се разбира за това понеже спира всичко, а чак след махането се вижда че трябва да се бръкнеш още ХХХХ лв и за дюзи примерно ... ohmy.gif

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано: 12 юли 2017 10:20
от Toyota Yarispz
Дюзите успешно се следят със софтуера на тойота! Кракнат е хх лв!

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано: 12 юли 2017 10:24
от slowtraveler
Да де, ама 90% от хората приказват 'ДПФ ми прави проблеми - ще го махам', вместо да проверят дали запушването на ДПФ не е вследствие на друг проблем......
А дюзите се четат и не само с оригиналния тойотски софтуер - на джипката на Кики го демонстрирах tooth.gif

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано: 12 юли 2017 10:30
от Toyota Yarispz
За около 5000км с 2.2д4д не съм усетил да ерегенирирал дпф-а , но и дюзите по памет са 0.1/-0.8/0.1/0.1 , въпреки че слагам по приблизително масло 2т(jaso fd) 5г/литър нафта ... tooth.gif

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано: 12 юли 2017 10:45
от slowtraveler
Със сигурност многократно е регенерирал ДПФ... Но е факт, че при изправна работа процесът е доста незабележим...
Мисля бях споделял - според запомнените параметри в компютъра, при моето шофиране (тежък градски трафик) регенерацията става на около 120км... А средно за последните 66х.км откакто съм взел колата регенерацията е била на 270км...

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано: 12 юли 2017 17:10
от Kiki
slowtraveler написа:А дюзите се четат и не само с оригиналния тойотски софтуер - на джипката на Кики го демонстрирах tooth.gif

Мдааааааа, а Кики още не е почерпил.
Тежко му и горко, като дойдеш в София. :D

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано: 12 юли 2017 17:21
от Akima
Kiki написа:Източник като дойдеМ в София

:whistle:

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано: 12 юли 2017 17:31
от Kiki
Akima написа:Източник
Kiki написа:Източник като дойдеМ в София

:whistle:

Уместна корекция, съгласен! rolleyes.gif drunk.gif

Проблем с DPF филтър

Публикувано: 28 юли 2017 15:02
от esvbg
Здравейте,
Светнаха ми лампите Check Engine и VSC и се оказа запушен DPF филтър. След изчистване на грешките се появиха отново. Някой може ли да предложи добавка за почистване на DPF филтър или друг изпробван метод?

Проблем с DPF филтър

Публикувано: 28 юли 2017 15:21
от slowtraveler
Изкарай я на магистралата и я покарай поне половин час с по-голямо натоварване и над 2500об/мин (ако е опасно с прекалено висока скорост при такива обороти - може и на по-ниска предавка но отново - с достатъчно натоварване/скорост)...
Това - ако не е влязла в авариен режим... Ако е влязла - трябва принудително със софтуер/хардуер да се вкара в режим регенерация ...