D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Модератори: slowtraveler, zi_zi_top, Georgimitrovich, Akima, TATI, Uncle Dido, мехаННика

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 10770
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 149
Местоположение: Варна

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот slowtraveler » 07 окт 2016 19:31

Аз съм съгласен с мерките, обаче доколкото съм чувал, дори с премахнат катализатор или филтър, при изправен двигател обикновено влиза в границите при режима на измерване...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

WoLF
Мнения: 269
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 30
Местоположение: Стара Загора

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот WoLF » 07 окт 2016 20:44

Влиза... А и ще спират само видимите нарушители :(

Iliyа Damyanov
Мнения: 170
Регистриран: 05 апр 2016 15:10
Репутация: 30
Местоположение: Мюнхен

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот Iliyа Damyanov » 18 ное 2016 23:35

Здравейте. Тъй като имам 2AD-FHV (D-CAT) знаех , че рано или късно ще пиша активно в темата но не предполагах , че ще е толкова скоро.

Проблема е следния. За няколко седмици колата два пъти изпуши здраво , направо прави димна завеса и колите зад мене спират. Първия път се притесних само за момент защото като пристигнах всико беше наред но сега съм притеснен защото нещо явно не е наред. Според изчетеното би трябвало да е запушен ДПФ. Най-приемливата теория коиято изчетох е , че пушека е от нафтата която се подава от петата дюза за регенерация но понеже филтъра е прекалено запушен не се получава горене във филтъра. Може и да е така но въобще не съм убеден. И в двата случая колата беше карана добре загряла и паркирана пред търговски центрове , след около 40 минутен престой при около 10 градуса я подкарвам да се прибирам след покупките. В първия моент няма проблеми но като достигне около 60 градуса на антифриза при ускорение прави димна завеса . Като достигне работна температура драмата свършва. Ако това е регенерация не мога да си обесня защо компюръра я пуска при студен двигател. Доколкото разбрах в ДПФ нормалната температура е 400 градуса , за да се получи регенерация са необходими над 600 градуса и се постигат с подаването на допълнително гориво от петата дюза.
В общи линии не знам как точно работи тая система и какъв ми е проблема. Явно не търся правилно и чета само небивалици. Моля за жокери как да поставя правилна диагноза и да реша проблема. Машината е на близо 240 000 Км. реални вероятно ПДФ е пътник но отдавна съм спрял подхода проба грешка и искам да съм убеден какво и защо го правя. Разполагам с LM327 по спомен май може да изкара данни за датчиците на филтъра , моля ако някой знае нещо за стойностите да напише нещо ясно и разбираемо като за малоумен.
Поздрави :help:

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 10770
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 149
Местоположение: Варна

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот slowtraveler » 19 ное 2016 07:11

Колега, а сигурен ли си, че имаш ДПФ? Защото той обикновено спира да пуска (пък камо-ли да ти излезе пушилка) и колата влиза в сервизен режим...
За да изпуши, нещата приличат повече на лоша смес (например турбо?) и липса на ДПФ (или терминалната му повреда, позволяваща свободно преминаване на газове - не знам дали въобще е възможно това например при стапяне на ДПФ) ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Iliyа Damyanov
Мнения: 170
Регистриран: 05 апр 2016 15:10
Репутация: 30
Местоположение: Мюнхен

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот Iliyа Damyanov » 19 ное 2016 10:25

Д–КАТ е с филтър но при колите трета ръка може да има всякакви изненади. За момента не виждам логично обяснение а на всичкото отгоре и двата пъти се случи по тъмно и не можах да определя какъв точно цвят има пушека поне за някаква ориентация. Вмомента единствено мога да следя какво и кога се случва и да събирам информация как точно работи конкретната изпускателна система.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 10770
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 149
Местоположение: Варна

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот slowtraveler » 19 ное 2016 10:30

Имах предвид дали НАИСТИНА имаш ДПФ - да не би да е бил демонтиран..
Защо не пробваш да я продухаш на магистрала ( над 20 минути сериозно натоварване ).
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

WoLF
Мнения: 269
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 30
Местоположение: Стара Загора

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот WoLF » 19 ное 2016 22:53

Ако сериозно я надуе ще го запуши повече... Иска половин час каране на около 2000 оборота и после проследяване на разлики mellow.gif НО ако имаш филтър нищо не трябва да излиза отзад, ако се запушва просто ще малее колата, по-скоро или си намират път газовете или се случва нещо друго hmm.gif

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 10770
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 149
Местоположение: Варна

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот slowtraveler » 19 ное 2016 23:00

WoLF, 'надуването' е заради повишаване температурата в DPF и изгарянето на саждите там... Става само при много висока температура, която е постижима само при високи режими.
При мен пишеше НАД 2000об/мин и магистрално натоварване (по температурата на маслото съдя, че натоварването наистина е сериозно)...
Иначе за липсата на пушек ако има ДПФ - точно затова се усъмних дали не е изкормен ДПФ... При мен вече 60х.км. кюнците са доста по-чисти отколкото на бензинката ми (на по-малко километри)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

WoLF
Мнения: 269
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 30
Местоположение: Стара Загора

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот WoLF » 20 ное 2016 01:03

Не го мисли, той си дига температурата много лесно ;) Но иначе пушека си остава мистерия...

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 10770
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 149
Местоположение: Варна

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот slowtraveler » 20 ное 2016 07:19

Не си прав..... Не вдига лесно температурата при нормален режим...
Гледал съм какво излиза през TORQUE - при ниски режими температурите са учудващо ниски...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 761
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 6
Местоположение: Козлодуй

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот Hursa » 20 ное 2016 11:50

Вдига температура и вдига "достатъчна" темпера за "цялостна регенерация" (а не частична) е различно. Може би трябва да се направи "теоретична" тема за ДПФ и за особеностите му при Д-Кат.
Auris Е15 Hybrid

Iliyа Damyanov
Мнения: 170
Регистриран: 05 апр 2016 15:10
Репутация: 30
Местоположение: Мюнхен

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот Iliyа Damyanov » 20 ное 2016 16:29

Здравейте. Да си ви призная голям съм паток. Проверявах си маслото последно преди около месец защото врътнах набързо 4000км. (Германия-България-Германия) и установих , че за малко над 8000км е дръпнала около 200гр. (според моите разбирания е идеално). Днеска избутах колата на равно и ........ един литър го няма. За около 300км е избягал един литър. Явно пушека е от липсващото масло и ДПФ няма пряко отношение за проблема но не мие ясно как може да се случи това. Въпросните около 300км колата е карана само на къси разтояния (пенсионерската) и дори не може да загрее напълно. Днеска я икарах на магисрала за 20км. 4000-5000 оборота на трета , проблеми с пушение или вървеж нямаше нито изгуби масло. Ако е турбо проблема трябва да е перманентен според мен. За сега нямам идей , може като съм събирал мотора да съм оплескал нещо ама 8000 км от които 7000км са магистрали не е правила никакви магарии за да се съмнявам в монтажа.

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5167
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 211
Местоположение: Варна

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот Akima » 20 ное 2016 22:44

Следи внимателно маслото и пиши в твоята си тема.
Това не е DPF проблем - според мен гориш масло през сегментите..
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

radev
Мнения: 25
Регистриран: 08 фев 2016 14:14
Репутация: 1
Местоположение: София

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот radev » 09 дек 2016 01:38

mons написа:Източник Здаравейте, от около 3 седмици имам Avensis 2.0 D4D 126 к.с. При първото излизане на магистрала, докато ускорявах на 5-та при около 120км/ч ми светнаха check engine, trc и vsc. Колата продължи да си върви нрмнално, не е изпадала в сервизен режим.....


На Авенсиса от подписа ми лятото му се случи същото нещо - светнаха тези 3 лампи, не загуби мощност, само автопилотът се изключи. След ровене в нета, последвано от диагностика, се оказа проблем с ЕГР-а. Свалихме го, почистихме го, изчистихме грешката (не помня с какъв код беше) и от тогава не съм имал проблеми.
Toyota Avensis T25 Liftback Face 2.2 D-CAT 177hp, manual

abarnev
Мнения: 3
Регистриран: 30 май 2016 13:45
Репутация: 0
Местоположение: Бургас

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот abarnev » 04 яну 2017 13:08

Привет и от мен
Става дума за Корола Версо 2.2 Д-кат 177 кс . колата е на почти 160 000 км имам е от май месец и съм много доволен до момента в които времето не захладня . КОЛАТА ЗАПОЧНА ДА ПУШИ излиза доста пушек на моменти ми е неудобно от другите шофьори . Започва да пуши когато загрее на нормална темп. , при студен двигател няма проблеми . Пробвах нафта от всички бензиностанции - няма промяна . Наложи ми се да пътувам Бургас- Боровец
и обратно сиреч 90 процента магистрала . продухвах е карах е с 2000-3000-4000 оборота не забелязах дим . Добавка и сложих за ДПФ . и пак си пуши иначе колата си върви никога не са светели някакви необичайни лампи по таблото , колата си върви чудесно . Димът се е най-осезаем при потегляне или в градски условия на шофиране . До преди студеното време не съм видял и следа от дим зад колата дори се чудех как дизел не пуши tongue.gif , но уви и аз пускам димни сигнали зад мен .
маслото е Castrol 5w40 edge за dpf
разход градско : 11.5л/100
извън града : 9л/100
на магистралата на авто 140км/ч-10л/100км
помагаите и за сервиз за Toyota за Бургас без офицялния . worthy.gif worthy.gif worthy.gif
toyota corolla verso 2.2 D-CAT 177hp


Върни се в “Двигатели”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост