Страница 7 от 41

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 07 Окт 2016 19:31
от slowtraveler
Аз съм съгласен с мерките, обаче доколкото съм чувал, дори с премахнат катализатор или филтър, при изправен двигател обикновено влиза в границите при режима на измерване...

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 07 Окт 2016 20:44
от WoLF
Влиза... А и ще спират само видимите нарушители :(

Въпрос за филтрите за твърди частици

Публикувано на: 11 Окт 2016 20:24
от stovegan
Здравейте!
Тойота слагат ли такива филтри? Ако "да" на кои автомобили и от коя година?
Интересува ме за Ленд Круизера Д4Д 2007 година е, мисля, че е ЕВРО 4. Вин-ът е
Скрито съдържание
Изисква се да бъдете регистрирани за да видите това съдържание.

Въпрос за филтрите за твърди частици

Публикувано на: 11 Окт 2016 21:43
от WoLF
Че и някои EURO4 да го имат май...

Въпрос за филтрите за твърди частици

Публикувано на: 11 Окт 2016 21:54
от Hursa
Мисля, че е задължителен и за евро 4 дизелите. От 2006 е стандарта. Макар, че разликата в нормите (за твърди частици), между евро 4 и евро 5 е 8 пъти. Може би за евро 4 не е толкова проблемен.
пс май не е задължителен за евро 4 дизели

Въпрос за филтрите за твърди частици

Публикувано на: 11 Окт 2016 22:26
от slowtraveler
Може някои Евро4 да го имат, но фиатчето ни края на 2011г/Евро 4 бе един от последните автомобили без DPF (в продажба бяха и същите фиатчета с DPF/Евро5......

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 18 Ное 2016 23:35
от Iliyа Damyanov
Здравейте. Тъй като имам 2AD-FHV (D-CAT) знаех , че рано или късно ще пиша активно в темата но не предполагах , че ще е толкова скоро.

Проблема е следния. За няколко седмици колата два пъти изпуши здраво , направо прави димна завеса и колите зад мене спират. Първия път се притесних само за момент защото като пристигнах всико беше наред но сега съм притеснен защото нещо явно не е наред. Според изчетеното би трябвало да е запушен ДПФ. Най-приемливата теория коиято изчетох е , че пушека е от нафтата която се подава от петата дюза за регенерация но понеже филтъра е прекалено запушен не се получава горене във филтъра. Може и да е така но въобще не съм убеден. И в двата случая колата беше карана добре загряла и паркирана пред търговски центрове , след около 40 минутен престой при около 10 градуса я подкарвам да се прибирам след покупките. В първия моент няма проблеми но като достигне около 60 градуса на антифриза при ускорение прави димна завеса . Като достигне работна температура драмата свършва. Ако това е регенерация не мога да си обесня защо компюръра я пуска при студен двигател. Доколкото разбрах в ДПФ нормалната температура е 400 градуса , за да се получи регенерация са необходими над 600 градуса и се постигат с подаването на допълнително гориво от петата дюза.
В общи линии не знам как точно работи тая система и какъв ми е проблема. Явно не търся правилно и чета само небивалици. Моля за жокери как да поставя правилна диагноза и да реша проблема. Машината е на близо 240 000 Км. реални вероятно ПДФ е пътник но отдавна съм спрял подхода проба грешка и искам да съм убеден какво и защо го правя. Разполагам с LM327 по спомен май може да изкара данни за датчиците на филтъра , моля ако някой знае нещо за стойностите да напише нещо ясно и разбираемо като за малоумен.
Поздрави :help:

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 19 Ное 2016 07:11
от slowtraveler
Колега, а сигурен ли си, че имаш ДПФ? Защото той обикновено спира да пуска (пък камо-ли да ти излезе пушилка) и колата влиза в сервизен режим...
За да изпуши, нещата приличат повече на лоша смес (например турбо?) и липса на ДПФ (или терминалната му повреда, позволяваща свободно преминаване на газове - не знам дали въобще е възможно това например при стапяне на ДПФ) ...

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 19 Ное 2016 10:25
от Iliyа Damyanov
Д–КАТ е с филтър но при колите трета ръка може да има всякакви изненади. За момента не виждам логично обяснение а на всичкото отгоре и двата пъти се случи по тъмно и не можах да определя какъв точно цвят има пушека поне за някаква ориентация. Вмомента единствено мога да следя какво и кога се случва и да събирам информация как точно работи конкретната изпускателна система.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 19 Ное 2016 10:30
от slowtraveler
Имах предвид дали НАИСТИНА имаш ДПФ - да не би да е бил демонтиран..
Защо не пробваш да я продухаш на магистрала ( над 20 минути сериозно натоварване ).

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 19 Ное 2016 22:53
от WoLF
Ако сериозно я надуе ще го запуши повече... Иска половин час каране на около 2000 оборота и после проследяване на разлики mellow.gif НО ако имаш филтър нищо не трябва да излиза отзад, ако се запушва просто ще малее колата, по-скоро или си намират път газовете или се случва нещо друго hmm.gif

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 19 Ное 2016 23:00
от slowtraveler
WoLF, 'надуването' е заради повишаване температурата в DPF и изгарянето на саждите там... Става само при много висока температура, която е постижима само при високи режими.
При мен пишеше НАД 2000об/мин и магистрално натоварване (по температурата на маслото съдя, че натоварването наистина е сериозно)...
Иначе за липсата на пушек ако има ДПФ - точно затова се усъмних дали не е изкормен ДПФ... При мен вече 60х.км. кюнците са доста по-чисти отколкото на бензинката ми (на по-малко километри)...

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 20 Ное 2016 01:03
от WoLF
Не го мисли, той си дига температурата много лесно ;) Но иначе пушека си остава мистерия...

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 20 Ное 2016 07:19
от slowtraveler
Не си прав..... Не вдига лесно температурата при нормален режим...
Гледал съм какво излиза през TORQUE - при ниски режими температурите са учудващо ниски...

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 20 Ное 2016 11:50
от Hursa
Вдига температура и вдига "достатъчна" темпера за "цялостна регенерация" (а не частична) е различно. Може би трябва да се направи "теоретична" тема за ДПФ и за особеностите му при Д-Кат.