Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Публикувай отговор
Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Мнение от slowtraveler » 03 Апр 2014 16:57

nowyaris написа:...На бусовете съм сменил за 3 години 9 двигателя,всичките от моргата и до един бяха по-читави от старите.В никакъв случай не бяха перфектни,но бяха по-читави и ми струваха 20% от стойността на основния ремонт.Това с труда по трансплантацията.
Това на колко буса?
Защото преди доста години направихме основни ремонти (не в една година) на двигателите на двата ни дърти буса... Както се полага - без икономии.
Не самостоятелно, а ги дадохме в сервиз (абе - почти гаражен)..
И вече над 8г пипаме само окачване (маааалко ги претоварваме, че чупят ресори :) ). Двигателите нямат проблем и ни служат вярно дори и в студена зима...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Мнение от nowyaris » 03 Апр 2014 17:47

На три дърти - едно 207,едно Т-2 и един Транзит.- Повече от 300 лева за мотор не съм давал заедно с труда по трансплантацията,за 3-4 месеца правеха по 40 000 и обикновено август и януари хвърляха каиша.Бях абонат на моргата на изхода на Луковит . Но аритметиките се връзваха перфектно.А за мен това беше най-важното.Наистина говоря за 2005 - 2009 год. и тогава цените бяха такива.Естествено почнах и аз с вариантите за основен ремонт,ама първия на 207 ми излезе 2005 г . над 1400 лева.Оттогава забравих словосъчетанието.Отделно дето един келеш го опече на Петрохан към София с 2,5 тона Прежда от Раковица mellow.gif точно след 3 месеца.Абе всичко е аритметика на този свят - колегата да си смята и да си действа.Ама нещо не взима участие вече sad.gif .
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

Аватар
TATI
Мнения: 2742
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 43 пъти
Обратна връзка:

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Мнение от TATI » 03 Апр 2014 18:27

Е кво да взима участие. Той попита, получи отговорите и си би камшика, както винаги се случва. След известно време ще напише - "проблема е отстранен" и толкова, ако си направи труда и това да напише де. :)
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Мнение от Japanese_fever » 03 Апр 2014 18:36

Той сега се свързва с колеги от форума, които са имали същия проблем със сегментите и подбира кой майстор да му направи ремонта. biggrin.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

steich
Мнения: 257
Регистриран на: 25 Окт 2008 23:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Мнение от steich » 03 Апр 2014 18:50

Е какво да се включвам ... бусове нямам за ремонт ... tooth.gif ... пък и коментарите тръгнаха изобщо в съвсем друга посока от нужната. Зададох последно един въпрос на който не получих отговор, но аз си събирам информация от тук от там и скоро ща не ща, ще взема някакво решение. Варианта с друг двигател отпада тъй като не намирам такива на добра цена. Няколко такива вече са продадени на цена от около 800 лв., на друго място ми искат 1500 за такъв на съмнителни километри ... да си го продават.
http://www.fapremove.com

Програмиране на TPMS сензори.

Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.

! 5 години гаранция на софтуерните услуги !

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Мнение от nowyaris » 03 Апр 2014 18:54

Ти ако си мислиш че ремонта ще ти излезе по-малко...... .Ама ти си знаеш.И никога не позволявай да ти отпадат варианти,човек трябва да е вариативен - просто ползвай две неща - мозък и калкулатор. :thumbsup:И ни информирай по-начесто,че току виж и някой друг изпищял от подобен проблем.
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

steich
Мнения: 257
Регистриран на: 25 Окт 2008 23:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Мнение от steich » 03 Апр 2014 19:07

То е ясно че ремонта ще е около 2-рата сума ... но едно е ремонтиран двигател с вложени нови части и ясно състояние, друго е тези пари за такъв в неизвестно състояние ... като сложим и някой лев за качването ... не излиза изгодно, по добре ремонт. Все пак крайното решение ще се вземе след разглобяване и замерване. Може да ми се иска едно, а да се наложи друго ... дано имам късмет.
http://www.fapremove.com

Програмиране на TPMS сензори.

Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.

! 5 години гаранция на софтуерните услуги !

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Мнение от Japanese_fever » 03 Апр 2014 21:27

steich написа:То е ясно че ремонта ще е около 2-рата сума ... но едно е ремонтиран двигател с вложени нови части и ясно състояние, друго е тези пари за такъв в неизвестно състояние ... като сложим и някой лев за качването ... не излиза изгодно, по добре ремонт.
Ами Яриса това не може да го разбере, явно. На него в главата са му некадърни майстори, все едно основен ремонт на двигател е ракетно инжинерство. rolleyes.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Мнение от nowyaris » 03 Апр 2014 21:59

steich написа:Благодаря колега Japanese_fever. Именно затова пуснах темата за да знам мога ли изобщо да разчитам на качеството на същите или изобщо да не се занимавам. Естествено ще търся по възможност оригинални, но не знам от ТМ да не би да ми съдерат кожата. Все пак ако този ремонт ми се върже над 2 к лв. ... ще си я карам така.
Още на националния празник преди месец си си отговорил сам на всичките си въпроси.Знайни и незнайни технически величия ще ти обърнат джобовете с хастара наопаки.Резултата от подобна интервенция може и да е много добър,но може и да е меко казано трагичен.Ако бях на теб,искренно ти го казвам,бих изчакал да излезе изгодна оферта за двигател - при тези цени на алкохола в БГ-то постоянно се удрят като билярдни топки.Мисли,смятай и не бързай - парите са рядкост в наши дни и човек трябва да внимава къде ги дава,кога и за какво :thumbsup: .Желая ти още веднъж успех,колега.
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Мнение от PESHO OT MARS » 03 Апр 2014 22:36

Хайде и аз да се "изрежа" по темата.

Ярис мой човек това че си попадал на идиоти по сервизите вярвай ми е явно някакво грозно стечение на обстоятелсва и лоша карма..... laugh.gif А по темата дееба тоя скапан продънен двигател дето e*e мамата на бойната слава на Тойота и всякакви неграмотни беемвисти да се бъзикат с нещо което кухите им кратуни не отбират ама хич. Но този мотор си остава един глупав механизъм който всеки човек вложил малко повече старание и внимание ще го разглоби и сглоби без никакъв проблем. Егати космическата технология, 3 скапани сегмента и толкова. Но пък си изцяло прав че всичко се прави с мозък и калкулатор в ръка.

Джапи, аз имах подобна дилема защото ми затропа 4Е-FE-то от неизвестна причина (беше или бутален болт или биела) сметнах си че отварянето с ревизиите по главата евентуални ядове по коляновия вал и т.н. щеше да легне на мин. 800 лева но по-вероятното число ходеше към 1000+ лева. Тогава лекичко се поразтърсих във нета и след 2-3 дни се сдобих с същия мотор (на неизвестни километри) необорудван срещу умопомрачителната сума от 150 лева tooth.gif още 250 лева за труд на моите майсторчета и мотора си пърпори без никакви грижи. Незнайно защо се оказа с тотално погрешно зацепен ремък така и не се разбра защо след правилното зацепване всичко беше о.к. и сега го гледам че май си погорва лекинко масълце (ами майната му). Проблема е че правилно извършения ремонт си струва пари и ако колата не е достатъчно скъпа или ценна по друг начин не си струва. Слагаш другия мотор и пърпориш, изобщо не е ясно дали утре няма да ти се наложи да я шитнеш или пък някой да те тотализира и за чии си ги абил тези кинти които по никакъв начин не можеш да ги "избиеш".


Та и двамата сте категорично прави но крайния извод се свежда до това с калкулатора да се насмятат няколко неща после на "кантара" да се метне субективната и обективна цена на автомобила и крайното решение излиза само.

П.С: Бонус към подмяната на мотора беше че трябваше да мина през КАТ за нови талони щото малоумната ни държава продължава да третира двигателите като нещо различно от просто резервен чарк като носач например. Та с тази операция се сдобих с надпис че колата е на газ-бензин, новия номер на мотора и за капак в копието на големия талон на новия мотор пишеше ЕВРО2 и ги накарах да напишат същото и в новия ми талон за да доползвам отстъпката (за уж катализатор) докато я има все още. Та поне подмяната на талоните в КАТ ми излезе танто за кукуриго.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Мнение от Japanese_fever » 04 Апр 2014 07:02

Ами той човека ти каза за колко му предлагат цял мотор - за същите пари като да си направи основен ремонт на неговия.

Отделно разликата в двигателите 4E-FE и 1ZZ-FE не е малка. Други поколения са. Не може да намериш втроия на цената на първия, който се е ползвал началото на 90-те, а втория след 2000-та. Разлика 10 години, оделно 1ZZ-FE е с VVTi. Въпреки това основният им ремонт като труд е един и същ.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Мнение от nowyaris » 04 Апр 2014 10:43

Значи те му предлагат този мотор на тази цена,някой друг може да му предложи друг на друга,по ниска цена.Никой не го гони колегата,идва лято и още 100 лева за десет литра масло не го бъркат.Ако изчака,като нищо може да се отвори нещо изгодно и да се спаси на тънка лайсна.Тоталки непрекъснато излизат,щото както казах всички пият и карат.За 50 години разбрах едно - който много бързо взима финансови решения,много често бърка.Марсианеца е абсолютно прав :thumbsup:
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Мнение от PESHO OT MARS » 04 Апр 2014 16:00

Пак ви казвам хора и двамата сте прави.

Аз лично не бих му правил ремонт на курника. При цена от 40 лева за 5 литра бутилирано хидрокрекче пълна синтетика 5W-40 щях да си го карам и доливам.......
Да ви пресмятам ли че тези около 1000 лева което е минимума за ремонт са едни 125 лира масло които и в растяща прогресия на разхода са поне 150 хил.км през които я камилата я камиларя. При среден пробег от 40 хил.г който е сравнително по-рядко правен са си 4 год. И не се занимаваш нито с майстори нито нищо.

Аз на Карината смених гарнитура на капака на клапаните и уплътнителните пръстени за тръбичките на свещите не за друго а за да не ги напълнят с масло и колата да почне да прави проблеми с вървежа.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Мнение от Japanese_fever » 04 Апр 2014 17:32

Има и друго, при прекомерна консумация на масло може да се прецака свещ, първия О2 сензор (а защо не и двата) и/или катализатора. Така че да се има на предвид теоритично какви са последиците от прекомерната консумация на масло.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Мнение от PESHO OT MARS » 04 Апр 2014 20:14

Да това за свеща и ламБа сондата не го бях включил в уравнението.

Но прави ми впечатление че съвременните "маслояди" от класа на ALT при VAG групата и например VVTi-то изгарят това масло доста бездимно. Имам инфо че дори много харчещи масло двигатели катализаторите им са били в изправно състояние при премахването им. Т.е. напълно проходими колко са били "работещи" не се наемам да кажа.

Така че може би няма да успее да зацапа свещ или ламБа. Имам масларници във формата на 2Е и 2Е-Е и мога да кажа че много кратно съм свалял свещи и досега проблеми от такова естество не съм срещал. Говорим за омазнена до неработотспособност свещ.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: bobiborisov и 27 госта